Jump to content

Schimbare viteze la steptronic


nene

Recommended Posts

eu o tin mereu in DS... Nu am nevoie ca la 30 km/h cutia sa fie in a 5-a...

 

Desi pe D, stie sa schimbe si mai sportiv in functie de cum apesi acceleratia, cum i-ai dat sa respire, cum schimba in a 5-a... asa ca mai bine o tin in DS.. si o tine in treapta corespunzatoare.

 

Cristi cred totusi ca progamul, in D drive, facut de BMW este pentru o exploatare obisnuita (mai spre BMW :) ) si are si el niste optimizari, totusi la 30 Km/h nu are cum sa o tina intr-a 5, cred ca intr-a 4 dar doar daca frinezi.

 

Cred ca tie iti place sa fii mai sportiv sau sa ai initiativa si atunci ti-a dat posibilitatea sa schimbi cum doresti. Nu-ti place ce au prestabilit ei faci cum doresti sa obtii ce vrei ca pentru oameni independenti.

 

Am auzit si parerea ca din cind in cind trebuie sa o mai treci si in +DS sa functioneze diverse sertarase hidraulice si la comanda manuala, se prea poate. In plus trebuie, ca sofer, sa cunosti masina sub toate aspectele si cred ca e normal sa o treci si prin +DS sa stii macar ce-ti poate oferi.

Link to comment
Share on other sites

Moarte curata si garantata pt turbina schimburile alea la 1500 de ture. Dupa aia chitaiti ca masinile turbo diesel sunt de rahat. Faptul ca masina schimba acolo nu inseamna ca e corect sa mergi asa cu ea. Legat de scosul pe neutru, tocmai acea cuplare/decuplare in Drive poate ciufuli convertizorul. Daca-mi aduc aminte bine prin manual se amintea ceva de genul "la opriri care dureaza mai mult de 5min sa o scoti pe neutru".

Legat de comportamentul cutiei, cam asa fac toate. Daca accelerezi usor si apoi lasi putin din pedala schimba in sus. Daca vrei sa-i dai tare dar fara kickdown apesi pedala pana aproape de capat dar nu brusc. Daca apesi brusc, schimba in jos. Trebuie sa fii atent si la turometru cand apesi brusc, se intampla sa schimbe 2 trepte dar e aproape de rosu si nu ai facut nimic, pt ca e plaja prea scurta si mai pierzi putin timp pana schimba in sus.

 

Tu iarna la -15 grade debia plecat din parcare la cat schimbi?

Link to comment
Share on other sites

Daca motorul e rece schimb pe la 2000-2500 de ture. Dupa ce s-a incalzit 3000-4000. In functie de trafic mai vede si 2000-2500. Dar alea sunt exceptiile, nu invers. E mult de vorbit aici dar nu e locul. Cine nu intelege/nu stie functionarea motorului termic nu va stii nici regimul sau de lucru.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

rmq - motoarelor de automobil le place sa mearga tare, se curata bine, ardere buna etc... dar nici un regim mic nu le distruge. Trebuie insa alternat din cind in cind cu o curatare (be :)) care este le este necesara, ai dreptate. Turatia si viteza gazelor de admisie si evacuare le tin curate, dar fortele de inertie care cresc cu patratul turatiei le obosesc totusi. Trebuie realizat un optim intre curatare si fortare care sigur prelungeste viata motoarelor. Asta se realizeaza din cutia de viteze automata sau manuala. Programul cutiei steptronic sigur urmareste printre altele si viata motorului.

In oras nu e nici o nenorocire sa mearga si la 1500RPM va veni si vremea cind va prinde 3000 - 4000RPM sau mai mult cind se va curata gazodinamic.

 

Motoarele de automobile sunt facute sa mearga pe o plaja foarte larga de turatii - toate, atit cele pe benzina cit si cele diesel - si sa raspunda conditiilor de trafic. Motorul de automobil foarte rar daca ajunge la puterea maxima (turatie maxima + presiune la admisie maxima). Cea mai mare parte din viata lor stau la puteri de sub 20% din puterea maxima. Noroc cu cutia de viteze care le mai permite turarea sa se curete.

 

Singurele motoare care merg la putere mare, cam 65% din puterea maxima, cam 85% din viata lor, sunt motoarele de avion cu piston. Astea mai iau si cam la fiecare decolare 5 minute de putere maxima curata - sa zicem talpa prelunga. Viata lor in medie este de la 800 - 2200 ore de functionare dupa care trebuie reparate (segmenti, pistoane, cilindri, lagare etc...).

Link to comment
Share on other sites

Totul pleaca de la arderea eficienta a combustibilului. Iar asta se intampla intr-o anumita plaja, plaja pe care o afli din detaliile tehnice ale fiecarei masini. Am mai discutat pe aici de ardere eficienta, regimuri tranzitorii, cuplu, putere, cine are urechi de auzit aude. Nu cred ca producatorul a intentionat sa produca o cutie care sa schimbe la 1500 de ture. Aceasta buba apare din cauza managementului cutiei, care trebuie sa imbine ambele regimuri, de oras si de afara. Pe langa asta, reclamele idioate la motoare diesel cu cuplu de la 1700-1800 au creat in mintea cumparatorului ideea ca acolo trebuie schimbate vitezele, nestiind ca acel cuplul poate pleca din acea zona de turatii pe o linie orizontala pana la 2500-3000 de ture, dupa care cade. Si uitand definitiv de putere, greutatea caroseriei. Se incearca astfel crearea unei masini foarte elastice, cu o plaja larga de turatii in care poate functiona. Am vorbit aici numai de diesel.

Si nu, nu cred ca programul Steptronicului prelungeste viata motorului. Adica nu cred ca e gandit pt asa ceva. E un compromis intre performanta si consum in detrimentul protejarii anexelor ce pot fi afectate: turbina, EGR, catalizator, supape, bujii. Nu mai vorbesc ca in regim subturat chinui motorul la propriu, apar vibratii, eforturi in vilbrochen, biele. Imi place sa asociez acest efort cu momentul in care tragi dupa tine in fiecare zi prin oras o remorca. Pt ca mereu motorul va avea de tras o caroserie grea insa regimul subturat nu-i va da decat o mica parte din puterea de care are nevoie pt a deplasa acea caroserie.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am incercat sa o tin numai in DS cand am cumparat masina, ea fiind prima mea masina cu transmisie automata. Dar in timp m-am convins ca e suficient de isteata cutia ca sa o tin in D si sa fiu multumit de ea. Am unele nemultumiri in legatura cu comportamentul in aglomeratie, dar asta e. O tres in DS doar cand e cazul. La semafor de obicei o tin in D, sper ca asa e bine.
Link to comment
Share on other sites

Daca motorul e rece schimb pe la 2000-2500 de ture. Dupa ce s-a incalzit 3000-4000. In functie de trafic mai vede si 2000-2500. Dar alea sunt exceptiile, nu invers. E mult de vorbit aici dar nu e locul. Cine nu intelege/nu stie functionarea motorului termic nu va stii nici regimul sau de lucru.

 

E clar ca o tii pregatita gata de decolare mai tot timpul !

(no offense!!!! - comparatie de termen: avioanele cu motoare cu piston care au regulator de ture la elice cind vin la aterizare, in ultima faza ca sa fie pregatite de ratare, trec elicea pe pas mic, turatia creste la maxim dar se inchide clapeta de acceleratie "se taie gazele" - adica doar turatie fara putere - ansamblul motor elice este turat la maxim si daca e nevoie de ratare doar deschide clapeta de acceleratie si aproape instantaneu pilotul are puterea necesara ratarii. Daca motorul si elicea n-ar fi turate se pierde timp pina se accelereaza ansamblul si daca ai nevoie de putere o obtii cu citeva secunde mai tirziu suficiente sa rupi avionul. La masina s-ar traduce 2 -3 trepte de cutie retrogradate, stai cu motorul la maxim, care astepata doar acceleratia ca sa dea tot ce poate)

 

Intrebarea este: cam cit consuma masina ta, asta daca te-a interesat si poti da un raspuns.

Link to comment
Share on other sites

eu o tin in D . Poate de plictiseala sa o mai trec in N rareori :)

la semafor, daca dureaza peste 1 minut, o mai trec in N, mai ales iarna cand inca e rece motorul.

dar de obicei sta in D tot timpul.

si am grija ca la fiecare iesire, cand e motorul cald, sa o mai fortez in 4-5000 ture sa se mai curete catalizatorul.

noroc ca stand la 3 km de oras, pot sa o duc mai tare pana acasa.

Link to comment
Share on other sites

la semafor, daca dureaza peste 1 minut,

 

doar daca stii semaforul, daca astepti 1 min si o scoti , de obicei se pune verde imediat ,sau vrea unul sa treaca pe langa tine si plange dupa 10 cm avans :) si daca nu-l servesti il vezi cum se sinucide in masina de nervi .

Link to comment
Share on other sites

la semafor, daca dureaza peste 1 minut,

 

doar daca stii semaforul, daca astepti 1 min si o scoti , de obicei se pune verde imediat ,sau vrea unul sa treaca pe langa tine si plange dupa 10 cm avans :) si daca nu-l servesti il vezi cum se sinucide in masina de nervi .

scuze, n-am precizat, la semafor cu cronometru, care iti arata cate secunde mai sunt.

Link to comment
Share on other sites

nene: am inteles, da n-am treaba de consum. o tin in DS sa fie acolo in treapta care trebuie ...

 

Mergi doar sportiv? :)

 

 

Nu, merg normal, dar tin cutia in DS, chiar de manual nu mai am chef ca m-am facut putoare de cand cu automata, dar in DS, e ok, ca ramane in treapta corespunzatoare, si daca-i dau talpa nu tre sa retrogradeze... e ok asa...

 

Doar pe zapada las pe D, sa nu intre dsc-u la orice stranut, si tin asa mai mult ptr pedala de acceleratie.....

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

eu o tin in D . Poate de plictiseala sa o mai trec in N rareori :)

la semafor, daca dureaza peste 1 minut, o mai trec in N, mai ales iarna cand inca e rece motorul.

dar de obicei sta in D tot timpul.

si am grija ca la fiecare iesire, cand e motorul cald, sa o mai fortez in 4-5000 ture sa se mai curete catalizatorul.

noroc ca stand la 3 km de oras, pot sa o duc mai tare pana acasa.

Daca o pui in N cand e rece si stai la semafor nu faci decat sa intarzii incalzirea uleiului in cutie, nu protejezi nimic astfel, ba din contra.

Link to comment
Share on other sites

insa regimul subturat nu-i va da decat o mica parte din puterea de care are nevoie pt a deplasa acea caroserie.

Pai si diferenta de unde vine, trebuie sa dea soferul la pedale ca sa completeze restul ? :)

 

De ce vrei sa-mi schimb parerea despre tine? :lol: Ce nu e clar din ce am spus: puterea creste odata cu turatia. Turatii mici=putere mica.

Sa dau un exemplu de la o masina pe care am avut-o si careia ii stiu diagrama: Skoda Octavia I 110CP. La 1500ture are 53CP. La 2000 are 65CP. La 3000 are 95CP. La 4000 are varful de putere, la 110CP. Nu mai tin minte greutatea din talon, cred ca pe la 1300-1400kile, touring, manuala.

Link to comment
Share on other sites

Nu, merg normal, dar tin cutia in DS, chiar de manual nu mai am chef ca m-am facut putoare de cand cu automata, dar in DS, e ok, ca ramane in treapta corespunzatoare, si daca-i dau talpa nu tre sa retrogradeze... e ok asa...

 

Doar pe zapada las pe D, sa nu intre dsc-u la orice stranut, si tin asa mai mult ptr pedala de acceleratie.....

 

Eu o pun În DS doar În depãºiri sau când vreau sã merg sportiv.

 

D mi se pare mai potrivit unui stil de conducere de oraÂş.

Link to comment
Share on other sites

insa regimul subturat nu-i va da decat o mica parte din puterea de care are nevoie pt a deplasa acea caroserie.

Pai si diferenta de unde vine, trebuie sa dea soferul la pedale ca sa completeze restul ? :)

 

De ce vrei sa-mi schimb parerea despre tine? :) Ce nu e clar din ce am spus: puterea creste odata cu turatia. Turatii mici=putere mica.

Sa dau un exemplu de la o masina pe care am avut-o si careia ii stiu diagrama: Skoda Octavia I 110CP. La 1500ture are 53CP. La 2000 are 65CP. La 3000 are 95CP. La 4000 are varful de putere, la 110CP. Nu mai tin minte greutatea din talon, cred ca pe la 1300-1400kile, touring, manuala.

Nu ma face sa-mi schimb eu parerea despre tine :lol: .

Nu confunda puterea potentiala cu puterea realizata.

In exemplul dat de tine motorul de skoda POATE realiza 53 de cp, dar daca nu este in sarcina nu ii realizeaza. Daca sarcina e mica sau daca e la ralanti, probabil motorul nu produce decat 20 Cp la 1500 rpm.

Link to comment
Share on other sites

Nu fac deloc confuzie. Dupa ce ai urnit masina din loc ce faci? Cum iei viteza? Aaa, stiu: casa in panta. :)

 

Repet faci confuzie.. ca sa merg dupa paine, nu am nevoie de avant foarte mare, ca sa ma duc pe circuit, am nevoie de avand...

 

Cuplul de 410 Nm la 1750 rpm, te asigur, ca imi da avant :lol:...

 

 

Cum e la automate: in ce treapta porneste de pe loc ? treapta I sau a 2-a ?

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

porneste in treapta 1. In a doua se duce sau schimba foarte repede doar in anumite conditii. Eu am o setare de winter de exemplu si unul din efecte e ca pleaca cu a doua daca o bag pe winter si merge si cu mult mai subturat decat de obicei... Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.