Jump to content

Motorina in baia de ulei


Feri

Recommended Posts

Salut!

Acum seara cand eram indrum spre casa mi-au aparut din senin probleme la masina. Am incercat sa accelerez si am observat ca motorul nu vrea sa se tureze peste aprox 3000 rpm. Am lasat acceleratia si apoi am accelerat pana s-a turat motorul pana pe la 2000 - 2500 rpm. Am luat piciorul de pe acceleratie, cateva secunde si nu a scazut turatia motorului. Apoi i-am dat un "impuls", am luat piciorul de pe acceleratie si motorul s-a turat aprox 500 rpm fara sa accelerez eu. Dupa treaba asta am prins un semafor rosu si a trebuit sa opresc. Mi-am dat seama ca nu e in regula ceva si am incercat sa merg mai departe cu grija avand in vedere ca mai aveam de mers aprox. 5 km pana sa ajung acasa. Am plecat de la semafor, fara sa bruschez si a inceput sa se auda un tacanit la motor si am simtit ca motorul nu mai trage ca de obicei si am vazut in oglinda ca masina a inceput sa scoata fum. Chiar cand ma gandeam sa trag pe dreapta, masina si-a revenit brusc, nu mai tacanea, tragea normal (nu am turat-o peste 2500 rpm, preventiv) dar nu pentru mult timp. A revenit tacanitul (nu se auzea constant, se auzea din cand in cand si sunetul varia in functie de turatia motorului) si simteam ca nu mai trage. Mai aveam putin pana acasa deci am mers mai departe. Dupa ce am parcat am turat motorul pe loc si a scos fum mult de culoare inchisa, nu am putut sa imi dau seama daca era negru sau albastru fiind lumina slaba sub stalp. Am lasat masina parcata cam 30 min si apoi am verificat uleiul. Nivelul uleiului este mult peste maxim si mi se pare ca este subtiat. Cand spun mult vreau sa zic cam 10 cm :) . Eu prespun ca este motorina in ulei. Apa nu cred sa fie pentru ca nu este cu spuma uleiul, busonul nu este albicios, temp motorului a fost normala si apa in borcan este la nivel. Nu am mai pornit masina. Tin sa precizez ca uleiul si consumabilele au 7000 km, in afara de filtrul de motorina care are mai putin. Nu cred ca e problema de compresie pentru ca porneste beton dimineata. A stat peste weekend aproape 48 de ore, afara, nepornita si a pornit normal. Azi dimineata erau -14 grade, am tinut pe bujii, am dat la automat si gata, a pornit. Nu mai retin cand am verificat uleiul ultima oara dar stiu sigur ca am verificat de doua ori de la ultimul schimb. Am avut probleme cu un injector anul trecut, l-am schimbat cu unul SH si mecanicul mi-a zis ca mai am unul slabit dar mai merge. Atunci nu mi-a bagat motorina in baie. La ce sa ma astept?

Link to comment
Share on other sites

e sigur pompa de inalta presiune

si ii trebuie o presa speciala sa o dea jos . dupa ce o da jos trebuie sa ii buna alimentarea cu motorina la loc si sa puna contactul sa vada daca scapa motorina pe la semeringul de langa ax. am mai patit chestia asta de aia sunt aproape sigur ca asta e

Si cum ai rezolvat?

Link to comment
Share on other sites

a ramas vreun injector blocat pe deschis, asa se explica rapaiala si motorina in baie, apropos e foarte distructiv pentru piston-biela si chiar si arbore cotit sa fie prea multa motorina in camera de ardere - pistonul il poti topi, biela stramba sau rupe, cilindrul se degradeaza f rpd pentru ca rupi pelicula de ulei samd. fugi rpd cu ea la un mecanic si in nici un caz nu o forta (eu unul n-as misca-o deloc)!

 

la care din injectoare nu da motorina pe retur probabil ca acolo e buba

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

a ramas vreun injector blocat pe deschis, asa se explica rapaiala si motorina in baie, apropos e foarte distructiv pentru piston-biela si chiar si arbore cotit sa fie prea multa motorina in camera de ardere - pistonul il poti topi, biela stramba sau rupe, cilindrul se degradeaza f rpd pentru ca rupi pelicula de ulei samd. fugi rpd cu ea la un mecanic si in nici un caz nu o forta (eu unul n-as misca-o deloc)!

 

la care din injectoare nu da motorina pe retur probabil ca acolo e buba

Normal ca nu am pornit masina. Am dus-o a doua zi la mecanic pe platforma. Sa vezi ce se uitau vecinii :) . Mecanicul a zis ca s-a dus ceva garnitura de la pompa de inalte. Am demontat pompa si am dus-o la Timisoara pentru a fi reconditionata. Am dus si injectoarele preventiv. Luni, 01.02.2010, sunt gata injectoarele si pompa si marti le monteaza mecanicul pe masina. Sper sa ma pot lauda, marti, ca ma plimb iar cu masina.

Link to comment
Share on other sites

a ramas vreun injector blocat pe deschis, asa se explica rapaiala si motorina in baie, apropos e foarte distructiv pentru piston-biela si chiar si arbore cotit sa fie prea multa motorina in camera de ardere - pistonul il poti topi, biela stramba sau rupe, cilindrul se degradeaza f rpd pentru ca rupi pelicula de ulei samd. fugi rpd cu ea la un mecanic si in nici un caz nu o forta (eu unul n-as misca-o deloc)!

 

la care din injectoare nu da motorina pe retur probabil ca acolo e buba

Normal ca nu am pornit masina. Am dus-o a doua zi la mecanic pe platforma. Sa vezi ce se uitau vecinii :) . Mecanicul a zis ca s-a dus ceva garnitura de la pompa de inalte. Am demontat pompa si am dus-o la Timisoara pentru a fi reconditionata. Am dus si injectoarele preventiv. Luni, 01.02.2010, sunt gata injectoarele si pompa si marti le monteaza mecanicul pe masina. Sper sa ma pot lauda, marti, ca ma plimb iar cu masina.

 

succes cu reparatia, apropos iti trebuie ulei si filtru, uleiul din motor e compromis total.

 

pedro - tie ti se parea ca mergea bine? rapaiala si sa scoata nori de fum? :lol: e valabila si chestia cu pompa pentru fum, daca nu are presiune suficenta, injectia e de slaba calitate si implicit combustia genereaza mai mult fum decat normal.

Link to comment
Share on other sites

a ramas vreun injector blocat pe deschis, asa se explica rapaiala si motorina in baie, apropos e foarte distructiv pentru piston-biela si chiar si arbore cotit sa fie prea multa motorina in camera de ardere - pistonul il poti topi, biela stramba sau rupe, cilindrul se degradeaza f rpd pentru ca rupi pelicula de ulei samd. fugi rpd cu ea la un mecanic si in nici un caz nu o forta (eu unul n-as misca-o deloc)!

 

la care din injectoare nu da motorina pe retur probabil ca acolo e buba

Normal ca nu am pornit masina. Am dus-o a doua zi la mecanic pe platforma. Sa vezi ce se uitau vecinii :) . Mecanicul a zis ca s-a dus ceva garnitura de la pompa de inalte. Am demontat pompa si am dus-o la Timisoara pentru a fi reconditionata. Am dus si injectoarele preventiv. Luni, 01.02.2010, sunt gata injectoarele si pompa si marti le monteaza mecanicul pe masina. Sper sa ma pot lauda, marti, ca ma plimb iar cu masina.

 

succes cu reparatia, apropos iti trebuie ulei si filtru, uleiul din motor e compromis total.

 

pedro - tie ti se parea ca mergea bine? rapaiala si sa scoata nori de fum? :lol: e valabila si chestia cu pompa pentru fum, daca nu are presiune suficenta, injectia e de slaba calitate si implicit combustia genereaza mai mult fum decat normal.

M-am luat deja ulei si filtru. Acum astept pompa. In cursul zilei de luni trebuie sa fie gata.

 

ma refeream la faptul caa spus ca a pornit foarte bine. nu ca mergea bine cand s-a umplut baia de motorina+ulei.

Daca injectoarele scapa pe retur nu fac probleme la pornirea la rece, doar daca motorul e cald.

Link to comment
Share on other sites

nu stiam ca are legatura defectiunea injectorului cu temperatura motorului. ce sa zic asa o fi. bafta!

ca vad ca oricum sunt cativa care le stiu pe toate.

 

asa, ia-ti jucariile si pleaca :) tipic rom :lol: glumesc, sper sa nu mi-o iei in nume de rau!

Link to comment
Share on other sites

nu stiam ca are legatura defectiunea injectorului cu temperatura motorului. ce sa zic asa o fi. bafta!

ca vad ca oricum sunt cativa care le stiu pe toate.

 

asa, ia-ti jucariile si pleaca :) tipic rom :lol: glumesc, sper sa nu mi-o iei in nume de rau!

nu i-o iau nimanui in nume de rau. dar unii dintre noi uita de ce porneste un topic cineva si incepe sa umble dupa subaintelesuri si trage tot felul de concluzii uitand ca de fapt scopul principal este cel de a ne ajuta si sfatui nu de a ne jigni sau cauta nod in papura unul altuia.

si ontopic sa stii ca daca erau injectoarele asa duse incat sa bage 10 cm nivel de motorina in baie nu ii mergea rotund motorul nici la rece nici la cald.

Link to comment
Share on other sites

nu stiam ca are legatura defectiunea injectorului cu temperatura motorului. ce sa zic asa o fi. bafta!

ca vad ca oricum sunt cativa care le stiu pe toate.

 

asa, ia-ti jucariile si pleaca :) tipic rom :lol: glumesc, sper sa nu mi-o iei in nume de rau!

nu i-o iau nimanui in nume de rau. dar unii dintre noi uita de ce porneste un topic cineva si incepe sa umble dupa subaintelesuri si trage tot felul de concluzii uitand ca de fapt scopul principal este cel de a ne ajuta si sfatui nu de a ne jigni sau cauta nod in papura unul altuia.

si ontopic sa stii ca daca erau injectoarele asa duse incat sa bage 10 cm nivel de motorina in baie nu ii mergea rotund motorul nici la rece nici la cald.

 

am acceptat ideea cu pompa, rapaiala m-a dus cu gandul la injectoare, dar cine stie poate era mult prea mica presiunea si se auzeau acele lovind in teaca, metal pe metal..

 

si da, ideea e sa ne ajutam, nu cred ca cineva rau intentionat pe aici, si daca nu pui la indoiala inseamna ca nu gadesti si iei totul de bun.. gen religie: crede si nu cerceta :)

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

nu stiam ca are legatura defectiunea injectorului cu temperatura motorului. ce sa zic asa o fi. bafta!

ca vad ca oricum sunt cativa care le stiu pe toate.

 

asa, ia-ti jucariile si pleaca :) tipic rom :lol: glumesc, sper sa nu mi-o iei in nume de rau!

nu i-o iau nimanui in nume de rau. dar unii dintre noi uita de ce porneste un topic cineva si incepe sa umble dupa subaintelesuri si trage tot felul de concluzii uitand ca de fapt scopul principal este cel de a ne ajuta si sfatui nu de a ne jigni sau cauta nod in papura unul altuia.

si ontopic sa stii ca daca erau injectoarele asa duse incat sa bage 10 cm nivel de motorina in baie nu ii mergea rotund motorul nici la rece nici la cald.

 

am acceptat ideea cu pompa, rapaiala m-a dus cu gandul la injectoare, dar cine stie poate era mult prea mica presiunea si se auzeau acele lovind, metal pe metal..

Tind sa cred ca acel clantanit erau tachetii. Uleiul s-a subtiat de la motorina si nu s-au mai uns tachetii.

Link to comment
Share on other sites

rapaiala putea fi si de la proasta calitate a uleiului care era prea diluat de motorina. un lucru e cert. o sa aiba un motor foarte curat la interior. bine ca nu i-au puscat si simeringurile de la palier si fulie din cauza cantitatii mari de amestec ulei si motorina in baie.
Link to comment
Share on other sites

nu stiam ca are legatura defectiunea injectorului cu temperatura motorului. ce sa zic asa o fi. bafta!

ca vad ca oricum sunt cativa care le stiu pe toate.

 

asa, ia-ti jucariile si pleaca :) tipic rom :lol: glumesc, sper sa nu mi-o iei in nume de rau!

nu i-o iau nimanui in nume de rau. dar unii dintre noi uita de ce porneste un topic cineva si incepe sa umble dupa subaintelesuri si trage tot felul de concluzii uitand ca de fapt scopul principal este cel de a ne ajuta si sfatui nu de a ne jigni sau cauta nod in papura unul altuia.

si ontopic sa stii ca daca erau injectoarele asa duse incat sa bage 10 cm nivel de motorina in baie nu ii mergea rotund motorul nici la rece nici la cald.

 

am acceptat ideea cu pompa, rapaiala m-a dus cu gandul la injectoare, dar cine stie poate era mult prea mica presiunea si se auzeau acele lovind, metal pe metal..

Tind sa cred ca acel clantanit erau tachetii. Uleiul s-a subtiat de la motorina si nu s-au mai uns tachetii.

 

e posibil si asta, cu toate ca zicea ca e intermitent, sa-l vedem pe initiator ce ne spune marti dupa ce monteaza totul si schimba uleiul.

Link to comment
Share on other sites

nu stiam ca are legatura defectiunea injectorului cu temperatura motorului. ce sa zic asa o fi. bafta!

ca vad ca oricum sunt cativa care le stiu pe toate.

 

asa, ia-ti jucariile si pleaca :lol: tipic rom :) glumesc, sper sa nu mi-o iei in nume de rau!

nu i-o iau nimanui in nume de rau. dar unii dintre noi uita de ce porneste un topic cineva si incepe sa umble dupa subaintelesuri si trage tot felul de concluzii uitand ca de fapt scopul principal este cel de a ne ajuta si sfatui nu de a ne jigni sau cauta nod in papura unul altuia.

si ontopic sa stii ca daca erau injectoarele asa duse incat sa bage 10 cm nivel de motorina in baie nu ii mergea rotund motorul nici la rece nici la cald.

 

am acceptat ideea cu pompa, rapaiala m-a dus cu gandul la injectoare, dar cine stie poate era mult prea mica presiunea si se auzeau acele lovind, metal pe metal..

Tind sa cred ca acel clantanit erau tachetii. Uleiul s-a subtiat de la motorina si nu s-au mai uns tachetii.

 

e posibil si asta, cu toate ca zicea ca e intermitent, sa-l vedem pe initiator ce ne spune marti dupa ce monteaza totul si schimba uleiul.

Pai eu sunt initiatorul. :) Nu stiu ce sa zic. Cel mai probabil uleiul nu s-a amestecat omogen cu motorina. Poate se auzea acel sunet cand tachetii s-au uns cu mai multe motorina decat ulei. Oricum eu am mers doar vreo 3-4 km dupa ce a inceput sa clantane. Si apoi nu am mai pornit masina. S-a auzit destul de tare, ma indoiesc ca injectoarele pot sa faca asa zgomot.

Link to comment
Share on other sites

Gata! S-a reparat. A fost pompa de inalta presiune, s-a dus garnitura de la ax. A fost reconditionata pompa , injectoarele (preventiv) si azi am putut sa ma plimb iar cu masina. :) In mers nu se simte diferenta dar se simte la pornire. Am avut doua injectoare slabite (scapau putin pe retur) le-a reparat si acum porneste perfect. Deocamdata am facut vreo 100 km dupa ce am scos-o din service dar pot sa zic ca sunt multumit. M-a gaurit la buget dar sper sa nu am probleme pe viitor. Am sa verific nivelul de ulei zilnic ca sa ma asigur ca totul e ok. Daca doreste cineva alte detalii sa scrie un reply si raspund.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.