Jump to content

Cum se comporta cutia de viteze pe gerul asta?


CatuXXX

Recommended Posts

Dimineata, la rece, imi intra putin mai greu in treapta 1. De obicei ii dau a-2-a, apoi a 1-a , mai schimb putin vitezele pe loc, si apoi isi revine si merge normal.

Oricum, eu nu stau f mult pe loc sa mi se incalzeasca motorul. Nu cred ca e bine. Stau max un minut pe loc, la relanti, insa dupa ce pornesc merg f frumos, fara sa trec de 2500 rpm, pana se incalzeste cat de cat motorul.

De altfel, eu cred ca asa e bine, si eu stiu ca asa e recomandat de producator: sa incalzesti motorul in mers.

Au mai fost multe discutii pe tema asta...

 

Masina mea - E36 benzina

Edited by MirceaRM
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pai daca unii stau 10 minute pana pleaca de pe loc, e absolut normal sa intre fara nici o problema,ca se incalzeste un pic si uleiul . unii dau cheie si pleaca imediat, si uleiul ala e bocna. si mai sunt si diferentele de regiune....la unii au fost -25 de grade noapte, la unii -10, si e cam mare diferenta.
Link to comment
Share on other sites

Am exagerat cu 60 de grade , a scazut fix pana la liniuta ....... nu stiu ce inseamna aia ! In seara asta m-am uitat mai atent si paremi-se dupa calculele mele ca ar fi circa un 70-75 de grade.

 

Sa am vreo probleme pe masina ? Sanse 0.000001 % . Masina a fost acum 2 saptamani la service pentru schimbul de ulei + verificarea normala care o fac de fiecare data + tester . Totul perfect . Nu mai vorbim de pompa de apa , pompa de servo si termostatul schimbat acum 3 luni si verificat sa mearga in parametrii.

 

Mi nu mi s-a parut nimic absurd ca la -33 de grade cu crivatul de rigoare si cu o viteza de 150-160-170km/h fara menajamente sa scada o idee apa . Cum am incetinit undeva la 90km/h totul a revenit perfect la normal . Nu mai vorbim ca am mers si la -15 -20 de grade cu aceiasi viteza sau mai mare si totul era in ordine . Vara nici nu mai vorbim la 230km/h+ nici nu stam la discutii . Pur si simplu nu mai facea fata ! Intradevar nici eu nu trebuia sa circul cu viteza aia in acel regim meteorologic . Daca nu ma insel si BMW-ul are unele avertizari pentru momentele cand circuli sub o anumita temperatura este posibil asa ceva.

 

P.S. Anul trecut in decembrie am fost la un prieten in Finlanda si am stat 2 saptamani la el . La un moment dat am plecat cu masina lui , intro seara , tot un BMW . Temperatura exterioara REALA era undeva la -42 de grade . Pe calculator nu indica peste -40 de grade . Singurul lucru care pot sa il afirm este ca dupa un drum de aprox 15km ..... adica dus intors 30km cu o viteza de 100-120km/h apa nu reusise sa ajunga la 90 de grade . Si masina lui era defecta ? :)

Link to comment
Share on other sites

Sa am vreo probleme pe masina ? Sanse 0.000001 % . Masina a fost acum 2 saptamani la service pentru schimbul de ulei + verificarea normala care o fac de fiecare data + tester . Totul perfect . Nu mai vorbim de pompa de apa , pompa de servo si termostatul schimbat acum 3 luni si verificat sa mearga in parametrii.

Sa inteleg ca tu la verificari cu testaru verifici si termostatul... :)

 

sa stii ca la benzina nu prea trebuie sa ai probleme cu apa..la diesel poate, dar la benzina...

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Sa am vreo probleme pe masina ? Sanse 0.000001 % . Masina a fost acum 2 saptamani la service pentru schimbul de ulei + verificarea normala care o fac de fiecare data + tester . Totul perfect . Nu mai vorbim de pompa de apa , pompa de servo si termostatul schimbat acum 3 luni si verificat sa mearga in parametrii.

Sa inteleg ca tu la verificari cu testaru verifici si termostatul... :)

 

sa stii ca la benzina nu prea trebuie sa ai probleme cu apa..la diesel poate, dar la benzina...

 

De bine ce am scris ca pompa de apa , de servo si termostatul sunt schimbate de nici de 3luni :)

 

La benzina nu ar trebui sa am probleme cu apa , nici nu am , dar in conditiile date , vitrege dealtfel , la -33 de grade si 150-170km/h mi se pare chiar ok :lol:

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se pare totusi ceva normal sa iti scada putin temperatura tinand cont ca erau -33 de grade iar la viteza aia sigur era si mai rece aerul. Eu nu vad asta ca pe o problema, probleme ar putea fi la vara cand in aglomeratie o sa iti treaca de liniuta de jumatate (daca o sa iti treaca).
Link to comment
Share on other sites

Azi, la numai -10 grade, era o diferenta sensibila fata de atunci cand erau -25. Ambreiajul nu se mai simtea asa greoi, si intra normal ... adica mai greu in primele 2 trepte, si cu agatat uneori in treapta 1.

@Stefann: prietenul tau din Finlanda tinea masina in garaj, nu? Era o tortura imensa sa stea la -42 de grade afara.

Link to comment
Share on other sites

Aral... ulei prost?

 

on-topic: si la mine intra mai greu, dar nici nu incerc sa bag in viteza 1....ii dau a 3-a, a 4-a, iar a 3-a si apoi intra usor in viteza 1... sau marsarier ca ies cu spatele din garaj.

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

am schimbat ulei in cutie...am pus Aral 75w-90 din Germania..si imi intra greu a 1 a si a 2 a pana se incalzeste..uneori mai agata si a 1 a in mers.E46 D 00

 

 

aral este un ulei prost.

 

Mmmmm...mie Aral imi insipira mai multa incredere decat Castrol prin simplu fapt ca pe primul scrie Made in Germany iar pe cel din urma au scris (cu foarte multa nonsalanta spun eu) Made in EU...Inainte de revezie am avut ulei original BMW in ea, acum am Castrol Edge si cred ca urmatorul va fi Mobil 1.

Link to comment
Share on other sites

am schimbat ulei in cutie...am pus Aral 75w-90 din Germania..si imi intra greu a 1 a si a 2 a pana se incalzeste..uneori mai agata si a 1 a in mers.E46 D 00

 

 

aral este un ulei prost.

cred ca ai glume in progrm. aral este un ulei foarte, foarte bun.

Link to comment
Share on other sites

pai ce-a patit motorul? cu ce a influentat Aralul distrugerea lui?

PĂŁi hai sĂŁ-Ăži expic :)

Când am cumpãrat maºina, am folosit o bunã perioadã de dimp numai Castrol Magnatec 10W40. Maºina mergea perfect, nici nu consuma ulei.

La un moment dat am Încercat acest ulei Aral (10W40) (mai bine nu'l Încercam :lol: ). Dupã 7.000km urma sã-i fac schimbul. Deja era prea târziu, maºina Începuse sã se audã ca un diesel, plus cã deja consumase foarte mult ulei.

 

 

Ăntr'un final am reuÂşit sĂŁ stric de tot acea maÂşinĂŁ cu soluĂžie d'aia de curĂŁĂžat injectoarele, mĂŁ rog... asta e altĂŁ poveste.

 

Acum nu ºtiu pentru ce maºini este recomandat acest ulei, eu am avut Opel ºi din câte'mi amintesc GM recomandã Aral :)

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se pare totusi ceva normal sa iti scada putin temperatura tinand cont ca erau -33 de grade iar la viteza aia sigur era si mai rece aerul. Eu nu vad asta ca pe o problema, probleme ar putea fi la vara cand in aglomeratie o sa iti treaca de liniuta de jumatate (daca o sa iti treaca).

 

Niciodata vara . Tot timpu intepeneste la 90 de grade si acolo ramane indiferent de stilul de mers !

 

Azi, la numai -10 grade, era o diferenta sensibila fata de atunci cand erau -25. Ambreiajul nu se mai simtea asa greoi, si intra normal ... adica mai greu in primele 2 trepte, si cu agatat uneori in treapta 1.

@Stefann: prietenul tau din Finlanda tinea masina in garaj, nu? Era o tortura imensa sa stea la -42 de grade afara.

 

Din pacate nu , masina aia era cea de oras , de fataiala de colo colo . E vorba de un 530d e39 . Avea garaj dar acolo tinea un 745i mai nou , cu care iesea doar la drumuri mai lungi sau in weekend !

Link to comment
Share on other sites

Dupa toate aceste reply-uri mai toata lumea vad ca se confrunta cu aceasta problemuta plus ca am vazut ca si cu ulei schimbat tot asa se comporta cutia de viteze pe frig. Ar fi interesant sa primim reply-uri si de la cei cu masini mai noi sau cu putini km in ideea de a suspecta timoneria de la cutie(eu am 240000km).
Link to comment
Share on other sites

cred ca ai glume in progrm. aral este un ulei foarte, foarte bun.

 

 

cum m-ai ghicit...ca un adevarat cunoscator...nu am glume in program , trebuia sa ii platesc motoru unuia ca i-am vandut aral.. :) (noroc ca am scapat cu o segmentare+ mana de lucru)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.