Jump to content

despre cauciucuri de iarna


cable guy

Recommended Posts

La tine este foarte simplu de ales.

Anvelopele mai inguste se folosesc cu precadere iarna -> 195

 

Corectie: cu precadere in zonele cu zapada/gheata. Si cum la noi sunt vreo 2 saptamani cu zapada pe an... Explicatia e simpla: greutatea pe cm2 e mai mare si ajuta la iesirea din troiene :rolleyes:, de exemplu, dar nu trebuie exagerata teoria asta.

Link to comment
Share on other sites

pana la urma, nokian wr d3 sunt cauciucuri de iarna sau all season? pe situl nokian sunt trecute ca all weather, dar la noi si afara vad ca sunt trecute ca winter tyres. nu inteleg.

 

Sunt de iarna.

 

Eu am avut de doua ori Nokian. Acum vreo 8 ani am avut o pereche de Hakapeliita (cu cuie). Le-am luat din intamplare, nici nu stiam ca sunt cu cuie si ca nu sunt permise. Pe un E34 fara traction control au fost geniale in orice conditii.

 

Acum 2 ani am luat pt X1 Nokian WR A3 225/50/R17 Runflat. Profil asimetric. Sunt foarte ok ca franare, accelerare, etc. dar nu mi-au placut ca acvaplanare pe apa si "slush". Am prins in Ungaria o ninisoare puternica, utilajele de curatat nu au intervenit prompt si am fost obligat sa rulez pe prima banda cu 60 kmh pe cand altii ma depaseau cu 80-90 kmh (si nu neaparat SUV-uri cu tractiune integrala). Cand incercam sa accelerez la 90 kmh simteam acvaplanare si ma obliga sa reduc din nou. Ca uzura, nu sunt geniale, au tinut 2 sezoane (cca 25.000 km) si sper sa mai pot trage inca o iarna cu ele, dar nu sunt sigur ca mai merg.

 

Oricum, Nokian WR D3 e mai ok ca si acvaplanare, se si vede pe profilul lor si se si lauda cu asta. In toate testele comparative sunt in top. As incerca dar nu cred ca au varianta RunFlat.

 

Anul asta, daca ma hotarasc sa schimb Nokian-urile, ma bate gandul sa incerc un Michelin A4 (sau A5, am vazut ca au aparut). Eu am observat ca profilurile clasice in forma de V sunt mai bune decat cele asimetrice, poate ma insel dar asta e concluzia mea.

Link to comment
Share on other sites

Sunt de iarna.

 

Eu am avut de doua ori Nokian. Acum vreo 8 ani am avut o pereche de Hakapeliita (cu cuie). Le-am luat din intamplare, nici nu stiam ca sunt cu cuie si ca nu sunt permise. Pe un E34 fara traction control au fost geniale in orice conditii.

 

Acum 2 ani am luat pt X1 Nokian WR A3 225/50/R17 Runflat. Profil asimetric. Sunt foarte ok ca franare, accelerare, etc. dar nu mi-au placut ca acvaplanare pe apa si "slush". Am prins in Ungaria o ninisoare puternica, utilajele de curatat nu au intervenit prompt si am fost obligat sa rulez pe prima banda cu 60 kmh pe cand altii ma depaseau cu 80-90 kmh (si nu neaparat SUV-uri cu tractiune integrala). Cand incercam sa accelerez la 90 kmh simteam acvaplanare si ma obliga sa reduc din nou. Ca uzura, nu sunt geniale, au tinut 2 sezoane (cca 25.000 km) si sper sa mai pot trage inca o iarna cu ele, dar nu sunt sigur ca mai merg.

 

Oricum, Nokian WR D3 e mai ok ca si acvaplanare, se si vede pe profilul lor si se si lauda cu asta. In toate testele comparative sunt in top. As incerca dar nu cred ca au varianta RunFlat.

 

Anul asta, daca ma hotarasc sa schimb Nokian-urile, ma bate gandul sa incerc un Michelin A4 (sau A5, am vazut ca au aparut). Eu am observat ca profilurile clasice in forma de V sunt mai bune decat cele asimetrice, poate ma insel dar asta e concluzia mea.

 

 

ai idee cati mm are un cauciuc nokian wr d3 nou? cineva mi-a spus ca 8 mm, dar mi se pare prea putin, avand in vedere ca am citit pe net, ca in mod normal anvelopele de iarna au undeva la 9-11 mm.

Link to comment
Share on other sites

daca la un seria 3 teoretic cea mai buna dimensiune m+s este 205 55 r15 cum poti sa pui la un 5-ar cu 300kg mai greu 185 65 r16

 

eu unul as pune minim 225 45 r17 pe seria 5

Nu stiu cine a zis ceva de dimensiunea aia atipica.

 

Iar 225/45/17 nu pot pune pe jante de 15".

 

Am gasit deja 4 anvelope Michelin Alpin A4 205/65/15, DOT 2012, sehaÂş-ca-noi.

Link to comment
Share on other sites

Care aveti dubii in legatura cu marca Nokian, eu zic ca nu sunt fondate..

 

Am avut Nokian WR vreme de 3 sau 4 sezoane si inca mai mergeau in primavara :) , dar anul asta cumpar ceva nou. Cred ca merg pe Nokian WR A3. Probabil ca la pneurile de iarna, diferenta se face intre ele la masinile cu tractiune pe o singura punte. Eu doar cu pneuri all-season (pirelli scorpion str) am ramas in zapada, cu cele de iarna doar suspendat, tractiunea e foarte buna in zapada.

 

Am si Nokian Zline de vara si sunt foarte multumit.

Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

Care aveti dubii in legatura cu marca Nokian, eu zic ca nu sunt fondate..

 

Am avut Nokian WR vreme de 3 sau 4 sezoane si inca mai mergeau in primavara :) , dar anul asta cumpar ceva nou. Cred ca merg pe Nokian WR A3. Probabil ca la pneurile de iarna, diferenta se face intre ele la masinile cu tractiune pe o singura punte. Eu doar cu pneuri all-season (pirelli scorpion str) am ramas in zapada, cu cele de iarna doar suspendat, tractiunea e foarte buna in zapada.

 

Am si Nokian Zline de vara si sunt foarte multumit.

 

 

Sunt ok Nokian WR A3, daca nu te deranjeaza "slushplanning". Am vb si cu cei de la Nokian si stiau si ei de dezavantajul asta. E mai bun WR D3, mai ales daca nu vrei sa fie Runflat (Runflat sunt doar WR A3).

Link to comment
Share on other sites

E normal sa „acvaplaneze” pentru ca sunt late, combinate cu viteza mare... nu reusesc sa evacueze „fleasca” eficient.

Am luat ieri A3, sunt pregatit pentru iarna acum. D3 seamana la profil cu vechiul NOKIAN WR. D3 nu am gasit la furnizor pe dimensiunile mele.

Link to comment
Share on other sites

Am vrut sa cumpar Michelin Alpin A5 Runflat dar a fost imposibil de gasit 4 buc la acelasi magazin. Asa ca am luat Pirelli Sotozerro 3, am gasit DOT 1014 (adica fabricate chiar luna asta :) ), 225x45xR17.

Prima impresie (pe ploaia de azi am dat o tura pe A3): sta foarte bine in curbe, arunca foarte bine apa de pe anvelope (nor de apa in spatele meu :) ) si destul de silentioase. Mai silentioase decat modelul asta am avut doar Michelin.

Prima impresie este buna, astept zapada pentru o impresie completa.

Link to comment
Share on other sites

pana la urma, nokian wr d3 sunt cauciucuri de iarna sau all season? pe situl nokian sunt trecute ca all weather, dar la noi si afara vad ca sunt trecute ca winter tyres. nu inteleg.

 

Ia vezi aici, ce sunt?:) http://www.nokiantyres.com/winter-tyres/nokian-wr-d3/

 

DOT 1014 = a10a saptamana din 2014 adica jumatea lui martie

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Am vrut sa cumpar Michelin Alpin A5 Runflat dar a fost imposibil de gasit 4 buc la acelasi magazin. Asa ca am luat Pirelli Sotozerro 3, am gasit DOT 1014 (adica fabricate chiar luna asta :) ), 225x45xR17.

Prima impresie (pe ploaia de azi am dat o tura pe A3): sta foarte bine in curbe, arunca foarte bine apa de pe anvelope (nor de apa in spatele meu :) ) si destul de silentioase. Mai silentioase decat modelul asta am avut doar Michelin.

Prima impresie este buna, astept zapada pentru o impresie completa.

 

Cum sunt dpdv al comfortului ? Adica absorb ceva din denivelari sau transmit tot in supsensie ?

 

Astia de la BMW sunt cretini. nu au decat Sottozero 2 (W210) si costa 1100 lei in varianta 225/50/R,17 RFT. Sunt curios cat au costat ale tale, daca nu e secret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.