Jump to content

Martor DDE - eroare senzor de pedala?


Navaru

Recommended Posts

Salut,

 

am o problema la un 318d E46 2003, cand e umezeala afara sau ploua (asta am observat cel mai des) mi se aprinde led-ul DDE si imi taie acceleratia (apas pe pedala si nu accelereaza).

 

Scot cheia din contact, dau sa pornesc, imi ramane DDE-ul aprins si tot nu am acceleratie, las masina asa cateva ore (in cazul in care este uscat afara, daca ploua nu se stinge) si isi revine.

Am observat ceva, daca apas pe pedala bag cheia in contact, aprind bordul, se stinge DDE-ul, iau piciorul de pe pedala iar se aprinde. Am fost la un tip sa-l pun pe tester si mi-a zis initial ca e de la bujii (nu aveam acceleratie deloc) am stat putin si-a revenit, el mira pune testerul din nou si imi zice "E de la pedala". E clar ca nu le aveam o sa consult un alt tester, dar sunt curios daca aveti idee ce ar putea fi? Vreau sa am o idee inainte sa o dau pe mana unui mecanic ca mi-am luat o data o teapa am dat banii sa-mi repare ceva ce nu era stricat.

 

Merci frumos

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

am o problema la un 318d E46 2003, cand e umezeala afara sau ploua (asta am observat cel mai des) mi se aprinde led-ul DDE si imi taie acceleratia (apas pe pedala si nu accelereaza).

 

Scot cheia din contact, dau sa pornesc, imi ramane DDE-ul aprins si tot nu am acceleratie, las masina asa cateva ore (in cazul in care este uscat afara, daca ploua nu se stinge) si isi revine.

Am observat ceva, daca apas pe pedala bag cheia in contact, aprind bordul, se stinge DDE-ul, iau piciorul de pe pedala iar se aprinde. Am fost la un tip sa-l pun pe tester si mi-a zis initial ca e de la bujii (nu aveam acceleratie deloc) am stat putin si-a revenit, el mira pune testerul din nou si imi zice "E de la pedala". E clar ca nu le aveam o sa consult un alt tester, dar sunt curios daca aveti idee ce ar putea fi? Vreau sa am o idee inainte sa o dau pe mana unui mecanic ca mi-am luat o data o teapa am dat banii sa-mi repare ceva ce nu era stricat.

 

Merci frumos

De ce calci pedala de acceleratie cand pornesti?.... eu stiam ca la diesel nu se calca acceleratia la pornire.....iar vis a vis de problema ta incearca sa te duci si la un alt tester....

Link to comment
Share on other sites

navaru, eu am schimbat bujiile, am curatat admisia si EGR, am schimbat filtru epurator, si acum nu vrea sa imi mai treaca de 3000rpm, ii da in nas, de 2-3-4 ori si apoi imi opreste motor, iar cand vrea inainte sa opreasca motoru imi mai apare si mie DDE.

 

tin sa precizez, ca inainte sa fac acele opreatiuni de mai sus, masina functiona foarte bine si normal. s-ar putea sa se traga ceva de la bujii, nu stiu, o sa iti zic daca rezolv problema.

Link to comment
Share on other sites

Navaru : Am observat ceva, daca apas pe pedala bag cheia in contact, aprind bordul, se stinge DDE-ul, iau piciorul de pe pedala iar se aprinde.

 

^^ uite legatura.

E teoria chibritului dar...iexista poate o explicatie.

 

- potentiometrul de la pedala de acceleratie.

- cel putin o bujie defecta !

- un injector ?

- Pompa de inalta presiune ? <---- parerea mea

Link to comment
Share on other sites

"Am observat ceva, daca apas pe pedala bag cheia in contact, aprind bordul, se stinge DDE-ul, iau piciorul de pe pedala iar se aprinde. " <- nu pun motorul in functiune

 

Normal DDE-ul se aprinde si se stinge dupa e se incalzesc bujiile, la mine nu se mai stinge uneori, cel mai des mi se intampla cand ploua afara sau e umezeala, nush de ce. In reste merge normal si nu am probleme.

Nu cred ca sunt bujile, cand ploua afara uneori merge, dar mi se aprinde si in mers si imi taie acceleratie. Trag pe dreapta, opres motorul, iau contactul, apas pe pedala, pun contactul si se stinge DDE-ul. Apoi pornesc si plec.

 

Am cautat o carte de service sau ceva unde sa vad din ce piese e facuta pedala, am vb cu un mecanic is mi-a zis ca a mai vazut ceva de genul la un A4, era de la o lamela cu nush ce senzor, cand era umezeala in aer la fel i se intampla, daca e asa mi se pare lejer, un service mi-a cerut 1600Ron doar pt. nush ce piesa si mi-au dat niste explicatii din pom.

 

Are cineva un manual de service (nu am gasit pe net decat manuale normale) sau vreun link? M-am uitat pe realoem.com dar la "pedals" nu gasesc ceva detaliat.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit pe net probleme asemanatoare, dar la VW si un A4 am gasit, unul avea capacul de la ECU crapat si era oxidat pe acolo de la umezeala, celalalt senzorul de pozitie de la pedala, din ce am inteles. Forumul era in engleza, intrebarea mea e.. unde este ECU la E46 si unde pot sa aflu din ce este formata pedala?

 

Cand mi se aprinde DDE-ul mi se ridica turatia la ~1200, ceea ce li se intampla si lor.

 

Ceva sugestii?

 

Merci

Edited by Navaru
Link to comment
Share on other sites

Pedala nu contine niciun potentiometru. Traductorul de pozitie este un traductor cu efect Hall. De fapt, pentru verificarea plauzalibilitatii, in pedala sunt 2 senzori. Daca se defecteaza unul din ei, ECU il foloseste pe cel ramas valid, limitand totodata acceleratia.

 

Prea multe nu ai de reparat la pedala. Senzorii nu se uzeaza, asa ca nu ai ce sa cureti, banuiesc ca asta va fi urmatorul sfat :) .

Link to comment
Share on other sites

Pedala nu contine niciun potentiometru. Traductorul de pozitie este un traductor cu efect Hall. De fapt, pentru verificarea plauzalibilitatii, in pedala sunt 2 senzori. Daca se defecteaza unul din ei, ECU il foloseste pe cel ramas valid, limitand totodata acceleratia.

 

Prea multe nu ai de reparat la pedala. Senzorii nu se uzeaza, asa ca nu ai ce sa cureti, banuiesc ca asta va fi urmatorul sfat :) .

 

 

Imi recomanzi sa schimb pedala?

Link to comment
Share on other sites

Inainte de a schimba pedala ar trebui sa fii sigur ca este defecta. O poti verifica cu un tester sau in lipsa acestuia cu un aparat de masura.

Tu de care motor ai de fapt, M47 sau M47N? Daca ai M47 atunci pedala nu mai e cu traductori hall.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 12 years later...
On 1/31/2010 at 7:22 PM, Navaru said:

Am gasit pe net probleme asemanatoare, dar la VW si un A4 am gasit, unul avea capacul de la ECU crapat si era oxidat pe acolo de la umezeala, celalalt senzorul de pozitie de la pedala, din ce am inteles. Forumul era in engleza, intrebarea mea e.. unde este ECU la E46 si unde pot sa aflu din ce este formata pedala?

 

Cand mi se aprinde DDE-ul mi se ridica turatia la ~1200, ceea ce li se intampla si lor.

 

Ceva sugestii?

 

Merci

aceeasi problema o am si eu 

am incercat cu alt potentiometru la fel face 

din controalele de pe volan se accelereaza ..pedala pe tester o vede 15 % 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.