Jump to content

bmw 320 2002 150 cp vs bora 2003 131 cp


p3tric

Recommended Posts

  • Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am Passat de 130CP 6 trepte (prima masina)si am mers si cu Golf V 140CP 6 trepte amandoua au cuplu la turatii joase se cutia etajata mai scurt, fapt pt care da impresia ca e foarte nervoasa insa pe ture peste 3000rpm nu mai poate sa duca la fel ca BMW-ul care urca cu mai rapid peste turatia asta.

 

Cu Golf V m-am "intrecut" pe autostrada era cumnatul meu in masina, sunt apropiate la putere si prestatii parca un pic mai rapid am urcat eu cu BMW-ul de pe la 170 - 190 km/h dar depinde foarte mult de abilitatile driver-ului.

 

Daca Golf V 140CP e apropiat de 320 150Cp in parte si datorita avantajului de masa al Golf-ului Bora cred ca e mai slaba.

 

Pentru drumuri de zi cu zi e avantajos cuplul la turatie joasa oferit de VW dar pentru sportivitate merg pe BMW.

 

La drumuri intinse si circulat normal nu se simte o inferiroritate a motorului de 131CP, am calatorit des in tara fratele mau cu Passat-ul si eu cu BMW-ul in depasiri si acceleratii(fara sa incerc sa omor masina) se tine de mine foarte bine.

Parca mi-ai mai dat curaj. Cand stiu pe cineva care chiar a probat si nu vb la intamplare. Asa putea sa pun si eu ca il fac dar sincer nu i-am spus amicului cu bora ca il fac, din contra i*am spus ca a lui e mai nervoasa te lasa altfel in scaun (nu o fi si ASC meu cel care nu ma lasa in scaun?).

Link to comment
Share on other sites

Cand spui Bora, te referi la o masina anume? Ai facut cu mai multe?

Poate cea despre care vbesti are chip.

 

Uite datele tehnice ca si idee teoretica:

http://www.autoevolution.com/engine/volksw...tdi-130-hp.html

http://www.autoevolution.com/engine/bmw-3-...-2002-320d.html

Nu e cipuita. Doar ca rupe locu. Intradevar din ce am citit pe linkurile tale bmw e mai tare.

 

ce greutate are bora? ca mai conteaza si asta oricum eu nu cred ca face un 320d, decat daca o fi cpiuita

Bmw e mai greu cu vreo 15 - 20 kg

 

 

eu iti zic ca fost propritar de vw 131cp , ca nu e mare scofara e aprarent demarajul din cauza cuplului, poate are bmw tau ceva de nu e in mintile ei

 

da bmw pe bora , daca iti place mai mult. :)

Edited by Alex Iulian
Link to comment
Share on other sites

Bun tu nu ai de unde sa stii daca e cipuita sau nu.E posibil ca nici proprietarul sa nu stie daca asa a cumparat masina.

 

Si cum poate afla daca e cipuita? Are consum mic. 5,5 nu prea pare cipuita. Si a fost cu ea prin service recent probleme cu injectoarele si pompa de motorina si nu i-a spus nimeni ca e cipuita.

 

Eu zic sa faceti o liniuta ca sa vezi si ne spui si noua carei treaba.

Ezitam amandoi ca sa nu radem unul de altu. Ori el de mine mai ales ca face unul de 150 cv ori eu mai putin de el daca il pot face. Iar la lungime sa ajungem la 180 -200 km/ora nu prea avem drumuri de asa ceva in Suceava.

Link to comment
Share on other sites

p3tric

Pune-i soft, 200 e, si esti om. :lol: Adica la diesel se simte zici ca ai 330 :)

se simte pe draq... am mers eu cu unul resoftat la (cica) 180hp si parca e putin mai sprinten decat normal(bine.. cand am mers prima data nesoftat am zis ca e dus turbo :)), nicio legatura cu 330

Pai pe acolo.

Eu am mers cu cineva cu 320, softat la 185 de cai, se simtea exact ca un 330d, de 184 de cai. De ce sa nu se simta?

Eu zic de masini cu care am mers.

Tu zici ca un 2000cmc de 185 de cai nu e la fel de bun la cox ca un 3000cmc la 185 de cai?

E identic, daca si cuplu e pe acolo...

Toata faza e, ca acel 320d sa aibe 180-185 de cai, nu povesti.

Un 35 de cai diferenta ii simti de zici ca ai alt motor.

Pai eu de la 160 de cai, am trecut la 193 stock si am zis ca sunt 2 motoare de 2000, unu langa altu :))

Link to comment
Share on other sites

p3tric

Pune-i soft, 200 e, si esti om. :) Adica la diesel se simte zici ca ai 330 :)

se simte pe draq... am mers eu cu unul resoftat la (cica) 180hp si parca e putin mai sprinten decat normal(bine.. cand am mers prima data nesoftat am zis ca e dus turbo :)), nicio legatura cu 330

Pai pe acolo.

Eu am mers cu cineva cu 320, softat la 185 de cai, se simtea exact ca un 330d, de 184 de cai. De ce sa nu se simta?

Eu zic de masini cu care am mers.

Tu zici ca un 2000cmc de 185 de cai nu e la fel de bun la cox ca un 3000cmc la 185 de cai?

E identic, daca si cuplu e pe acolo...

Toata faza e, ca acel 320d sa aibe 180-185 de cai, nu povesti.

Un 35 de cai diferenta ii simti de zici ca ai alt motor.

Pai eu de la 160 de cai, am trecut la 193 stock si am zis ca sunt 2 motoare de 2000, unu langa altu :D)

hai ca vorbim impreuna si ne intelegem separat :lol:

eu credeam ca vorbesti de 330i, nu d

 

asa da, iti dau dreptate :D

 

vezi ce inseamna sa nu pui dupa 330 nimic :)

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

eu iti zic ca fost propritar de vw 131cp , ca nu e mare scofara e aprarent demarajul din cauza cuplului, poate are bmw tau ceva de nu e in mintile ei

 

da bmw pe bora , daca iti place mai mult. :)

 

nu imi place bora mai deloc. Daca vroiam bora imi luam bora. Dar nu stau impacat ca 131 sa fie mai bun ca 150.

Link to comment
Share on other sites

Deci asta e faza cu vw...ca de fiecare data cand ma urcam la volanul unui vag coboram cu inima rea...ca mi se parea ca raspunde mai promt la pedala, ca trage mai tare...dar eu defapt nu treceam de 2800 de ture...Chiar zilele trecute am mers cu un gandac de polo happy tdi in 3 cil de 65 de cai parca si raspundea extrem de repede la pedala in turarii joase...

M-am mai linistit putin :) .Ma mai seaca totusi ca vw pornesc mult mai repede, nici nu apuci sa le arati cheia si au luat-o dar ma bucur cand vad ca se aud ca niste tractoare :lol:

 

p3tric nu cred ca nu gasiti voi o portiune unde sa va dati de cateva ori sa va faceti o parere, oricum eu pariez pe tine :)

Link to comment
Share on other sites

Nu neaprat linute , dar o comparatie intre performate dar cat mai exact.

Daca as fi intrebat asa ceva pe un forum de VW toti sr fi spus bora, asa toti spun bmw desi nimeni nu a incercat sau are dovezi clare. Doar numele bmw nu face fata.

 

Eu am avut bora; Sotia are in continoare seat leon (tot VAG - aceeasi platforma cu Bora).

Seatul in vit 2 si 3 da in gol. Zici ca rupe asfaltul in doua. (are motor de 1.9 TDI PD 101 cai si nu am nici ASR nici ESP pe el).

BMW-ul fiind mai greu - nu trage bine la orice turatie si are si turbo lag mai mare fata de seat. Si doar pare lent.

 

In realitate BMW-ul face 0-100 in 9 sec daca imi amintesc bine iar seatul in 11s (date oficiale)

http://www.ultimatespecs.com/index.php?bra...36&option=4

 

Tu vad ca alegi un motor 1.9 TDI 130 clasic (fara PD si fara turbina cu geometrie variabila).

Adica un turbo lag mai mare - dar un motor mai puternic; Este un motor foarte fiabil si cu cheltuieli mai mici decat TDI PD.

 

Pe 0-100 se apropie de BMW dar este mai lent: (10s)

http://www.ultimatespecs.com/index.php?bra...42&option=4

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Deci asta e faza cu vw...ca de fiecare data cand ma urcam la volanul unui vag coboram cu inima rea...ca mi se parea ca raspunde mai promt la pedala, ca trage mai tare...dar eu defapt nu treceam de 2800 de ture...Chiar zilele trecute am mers cu un gandac de polo happy tdi in 3 cil de 65 de cai parca si raspundea extrem de repede la pedala in turarii joase...

M-am mai linistit putin :) .Ma mai seaca totusi ca vw pornesc mult mai repede, nici nu apuci sa le arati cheia si au luat-o dar ma bucur cand vad ca se aud ca niste tractoare :lol:

 

Daca ai ales motorul de 1.4 TDI te cred si eu ca se aude ca un tractor ca nu ai din ce sa echilibrezi 3 pistoane. Daca ai incerca noul motor 1.6 TDI nu ai avea de ce sa te bucuri. Este mai silentios decat cel de BMW desi este mult mai prost antifonat.

 

PS: E normal sa raspunda VAG-ul mult mai prompt la pedala datorita tehnologiei PD combinata cu turbina cu geometrie variabila. Senzatia respectiva vine si cu 3 dezavantaje la pachet:

1. Consum mai mare

2. Turbina putin fiabila

3. Ulei si intretinere scumpe

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare numai mie sau masinile cu tractiune fata doar par mai nervoase (in special la plecare de pe loc sau in trepte joase)?

Eu am impresia ca se ridica mai mult de bot, ca te pacalesc intr-un fel; de aici par si mai rapide.

Parca atunci cand ai tractiune spate mergi mai repede desi te agiti mai putin... :)

Link to comment
Share on other sites

@io's

Nici 330d softat nu trece usor de 330i, dar mai 320d :)

aaa.. asta nu stiu, era un coleg pe forum care spunea tocmai invers, ca cica se apropie de M3 si-l face praf pe 330i

 

:)

:)

 

 

:lol:

 

Mi se pare numai mie sau masinile cu tractiune fata doar par mai nervoase (in special la plecare de pe loc sau in trepte joase)?

Eu am impresia ca se ridica mai mult de bot, ca te pacalesc intr-un fel; de aici par si mai rapide.

Parca atunci cand ai tractiune spate mergi mai repede desi te agiti mai putin... :D

feelingul din interiorul unei masini difera in functie de cuplu si de rapoartele transmisiei, aici e problema in care majoritatea posesorilor de diesel spun ca fac masini mai puternice pe benzina si de asemenea pot influenta si ceea ce se simte dintr-o masina in alta

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

Mulţi gândesc raţional când e vorbesc de maşina lor.

 

Dacă 330d s-ar apropia de M3 doar prin resoftare, ĂŽnseamnă că proprietarii de M3 sunt nişte idioţi, aruncă cu banii degeaba.

 

Adevărul este cu totul altul, distractia ĂŽntotdeauna se plăteşte.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Fosta mea prietena are un Ibiza 1,9 Tdi din 2005, 131 cp, 6 viteze. Jantele standard de FR, 205/45/16. Masina este extrem de nervoasa in vitezele 1, 2, 3 cand intra turbo, rupe aderenta, suceste volanul, TSC nu face fata, zici ca e turbata. Dar nu e sustinuta explozia aia de putere .. se termina repede.

 

Eu spun ca e doar impresia ca te face, in realitate nu este asa. Iar daca ai fost doar ca pasager in Bora aia, senzatiile pe locul din dr sunt mai tari ca la volan. Pentru ca te tii de volan, cand accelerezi, tu ca sofer sti ca vei accelera si automat te incorzi. In dreapta esti luat prin surprindere.

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Asta e tare liniutza :))

Parca voi, detinatorii de diesel, le-ati luat pentru consum nu? si daca in loc de 6.9%, va apare pe bord 7.1%, deschideti topic...

Ma rog, unii din voi.

 

Dieselul costa mai mult decat benzina pe parcursul unui an daca nu mergi >40.000 km.

Si 95% din cei de pe forum merg cu dieselul <40.000 km deci ies in pierdere comparativ cu benzina.

Argumentul pentru care am luat eu diesel este ca pot sa merg cu 140/h si consumul imi sare de la 6% cat ar scoate la 90km/h la 7%. Daca as merge cu un motor pe benzina ar sari de la 6% la 10%. Daca merg cu 180-200 benzina sare la 14-16% si imi produce discomfort sa opresc la pompa la fiecare 400km.

 

Iti transmit cu regret ca pe curbe un diesel scoate timpi mai buni decat un similar pe benzina. Ramaneti doar cu consolarea pe liniute si drum drept.

Link to comment
Share on other sites

Masina este extrem de nervoasa in vitezele 1, 2, 3 cand intra turbo, rupe aderenta, suceste volanul, TSC nu face fata, zici ca e turbata. Dar nu e sustinuta explozia aia de putere .. se termina repede.

 

Este corect ca nu e sustinuta. Dar cand accelereaza unul care merge in paralel si vrea sa se bage in fata ta la VAG o ciupesti putin si il lasi in urma la BMW accelerez si pana incepe sa traga ala e deja in fata mea cu toti 150 CP de sub capota.

 

Daca in loc de 1-2 secunde "intrecerea" ar dura mai mult BMW-ul ar recupera si l-ar si intrece. Pentru genul asta de lucruri "spontane" BMW-ul nu e bun.

Link to comment
Share on other sites

Asta cu ciupitu e uite asa -> ~

 

Daca mergi cu un benzinar cu 140/h scoti consum 8. Am scos 9,5 cand am mers cu 170 - 190. Si sa stii ca si la diesel se aplica consumul mare. Am venit cu Seatul ala din Germania, l-am testat pe autostrada. La viteze mari, 180 190 iti arata un consum instant de te intrebai - E diesel?

Mai documenteaza-te.

 

Te inseli daca tu crezi ca un diesel scoate mai bine pe curbe. Avantajele unui diesel sunt: consum MAI mic si elasticitate mare la accelerare in trepte mari. Atat.

 

Multe persoane spun ca wow ce trage un tdi de 101 cp de la vag. Ce te impinge in scaun. Si tot ei au impresia ca fac aproape orice masina. Genul ala de persoane cred si in Mos Craciun.

 

Miau miau, de ce transformi topicul in benzina vs diesel? Abtine-te.

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Iti transmit cu regret ca pe curbe un diesel scoate timpi mai buni decat un similar pe benzina. Ramaneti doar cu consolarea pe liniute si drum drept.

aceiasi masina?? :)

 

pe asta nu o stiam, de unde stii? explica te rog

 

 

Pe curbe castiga cuplul, pe drum predominant drept CP.

Cand schimbi viteza pierzi mult din demaraj, de aia motoarele elastice sau care urca mult in ture au de castigat pe drum drept.

Ce ma bucur ca schimb la motocicleta pe la 9000 :lol:... cu o acceleratie sustinuta si lunga castigi mult teren.

Edited by Armadyllo
Link to comment
Share on other sites

Iti transmit cu regret ca pe curbe un diesel scoate timpi mai buni decat un similar pe benzina. Ramaneti doar cu consolarea pe liniute si drum drept.

aceiasi masina?? :)

 

pe asta nu o stiam, de unde stii? explica te rog

 

TOP Gear VW GOLF GTI 2.0 benzina versus GOLF GT 2.0 Diesel. Daca nu ar fi existat liniile drepte GTI-ul pierdea.

 

Este prima oara in istorie cand dintre 2 masini identice cu motoare cu cilindree identica cea care iese in fata este diesel.

 

Diferenta per total a fost victoria GTI-ului cu cateva sutimi.

 

2. Seria 320i ia bataie in WTCC de la Seat TDI 2.0 pe linie.

Asta e mai putin important - ideal ar fie masina identica si sa difere doar motoarele.

http://www.fiawtcc.com/2009/uploadedFiles/...s_-_booklet.pdf

 

Dar dieselul de la VAG nu se prea compara cu dieselul de la BMW. La BMW motorul e mai mult orientat catre consum si mai putin catre performanta. (cel putin E46-le).

 

Te inseli daca tu crezi ca un diesel scoate mai bine pe curbe.

 

Daca te uiti in arhiva la top gear o sa vezi cine se inseala. Eu nu pierd timpul sa gasesc doar ca nu ai vazut tu emisiunea.

 

Revenind la topic: amandoua motoarele alese (320 D si 1.9 TDI 131 CP) sunt vechi ca tehnologie si au turbina cu geometrie fixa (adica turbo lag mare).

BMW-ul e mai rapid pe 0-100. Amandoua motoarele sunt fiabile si au consum mic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.