Jump to content

bmw 320 2002 150 cp vs bora 2003 131 cp


p3tric

Recommended Posts

nu cap de pluta...e masina mea personala facuta cadou la 18 ani :twoup:

Ti-am spus ca esti previzibil :). Si mai sus comentai ca nu primesti raspunsuri inteligente...oricum...esti cu frustrarea la maxim vad...asa de rau iti merge pluta?

am primit...pt ca slava Domnului mai sunt si oameni inteligenti pe forumul asta...spre deosebire de tine.....in fine...mi`a parut bine de cunostinta

 

Si mie...oricand incantat sa intalnesc un om care contrazice cifrele oficiale scrise in cartea tehnica de BMW :) .

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu cap de pluta...e masina mea personala facuta cadou la 18 ani :twoup:

Ti-am spus ca esti previzibil :). Si mai sus comentai ca nu primesti raspunsuri inteligente...oricum...esti cu frustrarea la maxim vad...asa de rau iti merge pluta?

am primit...pt ca slava Domnului mai sunt si oameni inteligenti pe forumul asta...spre deosebire de tine.....in fine...mi`a parut bine de cunostinta

 

Si mie...oricand incantat sa intalnesc un om care contrazice cifrele oficiale scrise in cartea tehnica de BMW :) .

 

de greseli n`ai auzit...? eu in cartea masinii mele am alt timp decat 9.9...cel de pe tot felul de site`uri...da in fine....un passat 131 hp are 9.9...un passat 2.0 tdi 140 hp are 9.7.....si sunt prietenii de`ai mei...si sincer crede`ma ca nu se tine nici unul de mine si am ne`am dat si de pe loc...si din mers...si de tot felul.......nu ca o`i avea eu cine stie ce avion....dar nici 9.9 nu are....

Link to comment
Share on other sites

de greseli n`ai auzit...? eu in cartea masinii mele am alt timp decat 9.9...cel de pe tot felul de site`uri...da in fine....un passat 131 hp are 9.9...un passat 2.0 tdi 140 hp are 9.7.....si sunt prietenii de`ai mei...si sincer crede`ma ca nu se tine nici unul de mine si am ne`am dat si de pe loc...si din mers...si de tot felul.......nu ca o`i avea eu cine stie ce avion....dar nici 9.9 nu are....

 

Astea sunt datele oficiale:

 

320i M52TUB20 1998-2000 1991 I6, 24v 150 PS (110 kW; 148 bhp) 140 ft·lbf (190 N·m) 9.9 s

320i/Ci M54B22 2001-2007 2171 170 PS (125 kW; 168 bhp) 155 ft·lbf (210 N·m) 8.2 s

 

Alege-ti ce motor ai si obtii timpul. Cat despre greseli sa fim seriosi...nu cred ca publica BMW o cifra gresita in dauna lor. Cifre false sau puse in conditii extreme sunt...de exemplu la consum...pun un consum mai mic din motive de marketing...consum ce poate fi obtinut dar numai daca mergi precum melcul. Insa ce motiv ar avea sa puna o cifra ce sugereaza o performanta mai proasta a motorului decat este in realitate? In afara de 9.9 sau 8.2 in carte la tine nu are ce sa scrie...poate ai motorul de 2.2 in ea...altfel nu are cum sa scoata sub 9.9...sau ma rog...sa fie resoftat!

 

Cat despre faza cu prietenii e simplu...si eu am un prieten cu 318i FL. De fiecare data cand a incercat sa se puna cu mine(la volanul 318d-ului meu) l-am facut. Intamplarea face ca si eu sa am pe langa 318d si un 318i...si stiu bine ca poate mai mult decat scoate el din ea.

 

Nu e o greseala sa le contrazica...sa posteze poze pe accelerometru ca scot mai mult/putin decat zic cei de la BMW si e ok.

Daca o fac dupa feeling-ul lor personal atunci e o contrazicere lipsita de sens...vorba ta...sa vad unu cu accelerometru si recunosc ca a vorbit gura fara mine :) !

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

vw golf 131cp vs 318d fl 116cp ,golf facut pe 400m,o masina jumatate intre noi,strada libera plecare de la semafor,pana la urmatorul semafor....vreau sa specific ca bmw a fost putin mai slabut pe treptele 1,2 pe cand a 3a si-a facut o distanta fata de golf care nu o mai putea recupera.....se vede orikum ca golfu in mare parte,se vedea ca se apropie in oglinzi,probabil ca pe a 4a lua bmw,nush..se facuse rosu al urmatoru semafor....
Link to comment
Share on other sites

au scurtat topicul???/ sau ce s-a intamplat???

Dar cu bora ce s-a intamplat? Uite daca vrei ma dau eu cu tine sa capeti curaj aproximativ 150 de cai benzina VS 150 de cai diesel.

Unde, cand, cum ?

Link to comment
Share on other sites

deci 320i 150 are acelasi timp ca 320d 136 hp ? off logica asta.. :)

Sa inteleg ca tu explici mecanica prin logica proprie? Vezi ca sunt niste topicuri foarte interesante despre ceva mai important decat caii putere....cuplul....citeste acolo si ai sa te lamuresti. Baga putin ochiul apoi intr-o fisa tehnica a motorului tau si a celui de pe 320d si ai sa vezi cum stau treburile...Daca e pe benzina asta nu inseamna ca e mussai mai rapid...pe lumea asta mai exista si motoare turbo in dauna celor natural aspirate si multe alte detalii care merita studiate. Asa ca motor mai mare=>mai rapid decat motor mai mic sau motor otto=>mai rapid decat motor diesel, nu este o logica prea sanatoasa in orice context :) !

 

"Torque gets you going, HP keeps you going"....sau mai detaliat dar totusi pe scurt il citez pe userul paul :

 

"Cuplul face masina sa accelereze dar puterea determina viteza maxima.

 

Pentru ca puterea reflecta lucrul mecanic efectuat in unitatea de timp. Si cu cat avem la dispozitie mai multa energie in unitatea de timp cu atat putem sa atingem o viteza mai mare.

 

Acceleratia este maxima la cuplu maxim, nu la putere maxima"

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Acum inteleg de ce BMW-urile au un renume asa de prost (doar) in Romania, din cauza unora ca SilviuXXL (sau ce nume are copilul asta de aici) cu masini primite cadou la 18 ani ce habar n-au ce vorbesc... :)

De-abia am intrat pe forumul asta si m-am speriat de ce e pe aici...

Deja nici nu ma mai obosesc sa contrazic oamenii ce-mi spun ca in Rom 90% din posesorii de BMW-uri sunt cocalari :twoup:

 

Edit: Scuze de offtopic :)

Edited by rrayden
Link to comment
Share on other sites

au scurtat topicul???/ sau ce s-a intamplat???

Dar cu bora ce s-a intamplat? Uite daca vrei ma dau eu cu tine sa capeti curaj aproximativ 150 de cai benzina VS 150 de cai diesel.

Unde, cand, cum ?

Astept si eu un semn :) Pe joi sau vineri cred ca imi repar masina poate cine stie vin sa casc gura :)

Link to comment
Share on other sites

au scurtat topicul???/ sau ce s-a intamplat???

Dar cu bora ce s-a intamplat? Uite daca vrei ma dau eu cu tine sa capeti curaj aproximativ 150 de cai benzina VS 150 de cai diesel.

Unde, cand, cum ?

Astept si eu un semn :) Pe joi sau vineri cred ca imi repar masina poate cine stie vin sa casc gura :twoup:

Vreau sa vad si eu super bora :)

Link to comment
Share on other sites

eu am tot 150 de cai ..da benzina...si m`am dat cu passat de 131 de cai....si sincer e diferenta mare intre noi....cel putin la viteza mare n`are nici cea mai mica sansa....

m`am dat si cu passat de 140 de cai,diesel..rezultatul = acelasi:)...asadar stai linistit:)

 

eu=> 316i an 2000, 1.9 , 105CP, stoc vs un prieten =>a4, an 2003, 1.9, 131CP, stoc si el, plecare de la semafor, noaptea, drum drept .

Plecare de pe loc, avans clar eu, apoi treapta 2, tot in fata eu, abia dupa vreo 2-300m, in treapta 3 s-a apropiat de mine si m-a depasit greu . . .

 

eu am cuplu 165NM, el vreo 285NM :twoup:

 

alta data , alta seara, alt adversar :)

 

eu cu aceeasi masina vs frate miu cu e200,an2003, 2.2l, 122CP , tot noaptea, tot plecare de la semafor...

cam acelasi rezultat ca si cu audi... 1 si 2, nu m-a vazut, pe la treapta a3a incolo s-a apropiat de mine greu, si m-a depasit...

 

ca o concluzie, on topic, un 320d cu 150 cp , rupe o bora cu 131 cp , fara probleme . . . la o maiestrie a soferilor aprox la fel . . .

 

:) Drive safe!

Link to comment
Share on other sites

Presupunand ca toti 3 soferii sunt la fel de priceputi / experimentati iar masinile sunt OK din toate punctele de vedere, eu cred ca :

 

-Soferul din A4 DIESEL nu a schimbat tr. 1 pana la final. Alta explicatie nu gasesc.

-Fratele tau nu a vrut sa te supere...nu ? :)

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

eu=> 316i an 2000, 1.9 , 105CP, stoc vs un prieten =>a4, an 2003, 1.9, 131CP, stoc si el, plecare de la semafor, noaptea, drum drept .

Plecare de pe loc, avans clar eu, apoi treapta 2, tot in fata eu, abia dupa vreo 2-300m, in treapta 3 s-a apropiat de mine si m-a depasit greu . . .

eu am cuplu 165NM, el vreo 285NM :)

 

El are peste 300nM si probabil ca nu a facut nici o linuta in viata lui. Eu am avut e46 318i din 2001 cu 118 cai si stiu bine cum trage, nu mai zic de 316i.

Link to comment
Share on other sites

Presupunand ca toti 3 soferii sunt la fel de priceputi / experimentati iar masinile sunt OK din toate punctele de vedere, eu cred ca :

 

-Soferul din A4 DIESEL nu a schimbat tr. 1 pana la final. Alta explicatie nu gasesc.

-Fratele tau nu a vrut sa te supere...nu ? :(

 

:D

 

interesant pusa problema :)

 

nu, soferul de a4 a schimbat si el vitezele, iar frate miu din contra i-ar fi placut mult sa ma supere :D

 

repet, la plecare de pe loc si treapta a 2a, am avans, apoi ma depasesc ambele. la 0-400m, sigur sunt in spatele lor la final, dar si masina mea este inferioara :)

 

eu=> 316i an 2000, 1.9 , 105CP, stoc vs un prieten =>a4, an 2003, 1.9, 131CP, stoc si el, plecare de la semafor, noaptea, drum drept .

Plecare de pe loc, avans clar eu, apoi treapta 2, tot in fata eu, abia dupa vreo 2-300m, in treapta 3 s-a apropiat de mine si m-a depasit greu . . .

eu am cuplu 165NM, el vreo 285NM :D

 

El are peste 300nM si probabil ca nu a facut nici o linuta in viata lui. Eu am avut e46 318i din 2001 cu 118 cai si stiu bine cum trage, nu mai zic de 316i.

 

 

316i si 318i au acelasi motor m43, si f mici diferente, la 0-400m aproape invizibile...

 

am facut liniutza cu 318i, si am schimbat si masinile, si am repetat, rezultate aprox la fel, nu e diferenta intre ele pe 0-400m.

e slab 316i meu, cel mai slab din seria e46, dar 2 prieteni care au avut tot 316i e46, conducand o pe a mea, au spus ca mergea putin mai bine ca ale lor :twoup:

oricum chip n-are, e stoc, dar probabil se mentine in mintile lui :)

Link to comment
Share on other sites

Daca n-am spus, repet :) : puterea medie conteaza, mai ales pe intervalul turatie minima-maxima intr-o treapta.

 

Ce reprezinta ''puterea medie'' ?????

Si...alt interval de turatii mai exista ? :)

Intervalul minim-maxim intr-o treapta, adica atunci cand esti in plin demaraj (ca la liniuta), intre ce turatii esti intr-o singura treapata, sa zicem te duci la 4500 si in urmatoarea treapta esti la 3000, urci iara la 4500, cam asta ar fi intervalul... doar un exemplu stiu ca nu sunt exacte.

 

Media, matematic, este integrala puterii pe intervalul dat, sau mai usor de inteles: dintr-un grafic este aria cuprinsa intre curba puterii si axa turatiilor, pe intervalul dat.

 

Motoarele turbo sunt avantajate, pentru ca au o medie mai mare.

Asa se explica faptul ca un motor turbo poate accelera mai rapid decat un motor aspirat de putere superioara.

De ex., motorul tau (si al meu) dezvolta ~94Cp inca de la 2000 de rpm (jumatatea "distantei" pana la Pmax) .

Omologul otto de 150Cp are 94Cp pe la 3500 rpm, care este situat binisor dincolo de jumatate mentinata mai sus.

 

Daca facem o medie grosiera (aritmetica)si consideram treptele ca fiind in raport de 3/4 una fata de cealata.

Diesel, la 3000 (unde s-ar situa la schimbare din 4000) are peste 122Cp (medie facuta aritmetic si care este mai mica decat realitatea, dar sa zicem), iar otto la 4200 (daca schimbi de la 6200) are sub 110.

Calculele sunt facute foarte aproximativ si fara grafice in fata dar arata lejer de ce e avantaja dieselul turbo.

 

 

 

@Bogdan abordarea problemei prin metoda energiei e foarte usor de inteles dar trebuie pusa corect

Un obiect care se deplaseaza cu viteza v, are energia cinetica

Ec=(m*v^2)/2

 

Energia (de orice fel) mai poate fi definita si in functie de putere, deci si Ec (de fapt puterea e definita ca lucru mecanic efectuat in unitatea de timp 1w=1N*1m/s)

 

Ec=P*t

 

timpul in care obiectul ajunge la Ec, corespunaztoare vitezei v:

 

t=Ec/P=(m*v^2)/2P

 

Deci se vede ca depinde de putere, oricum cuplul fara turatie nu inseamna nimic, iar impreuna cu aceasta compune PUTEREA.

 

Acceleratia nu este maxima la cuplu maxim! Este in zona puterii maxime.

Gandeste-te din practica, unde ar trage mai bine: cu a 5-a la 2000rpm sau a 4-a la 3000, sau alege tu valorile pentru otto.

 

Daca am avea transimisii cu variatie continua, astfel incat motorul sa poata fi tinut la putere maxima, ar conta exclusiv aceasta, dar penntru ca e "obligat" sa functioneze intre anumite intervale, puterea medie face diferenta.

 

La faza cu audi diesel, nu e fix ca la bmw diesel, unde poti sa te folosesti de inertia motorului sa te arunce pur si simplu de pe loc pentru ca va rupe imediat aderenta.

Daca faci experimentul asta la e46 diesel/otto dar cu plecare din mers de la un 15km/h, in tr1, fara "lucrat" din ambreiaj, dieselul nu are nici o sansa pana la schimbarea treptei, deoarece are inertie proprie faorte mare comparativ cu otto.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Daca n-am spus, repet :) : puterea medie conteaza, mai ales pe intervalul turatie minima-maxima intr-o treapta.

 

Ce reprezinta ''puterea medie'' ?????

Si...alt interval de turatii mai exista ? :(

Intervalul minim-maxim intr-o treapta, adica atunci cand esti in plin demaraj (ca la liniuta), intre ce turatii esti intr-o singura treapata, sa zicem te duci la 4500 si in urmatoarea treapta esti la 3000, urci iara la 4500, cam asta ar fi intervalul... doar un exemplu stiu ca nu sunt exacte.

 

Media, matematic, este integrala puterii pe intervalul dat, sau mai usor de inteles: dintr-un grafic este aria cuprinsa intre curba puterii si axa turatiilor, pe intervalul dat.

 

Motoarele turbo sunt avantajate, pentru ca au o medie mai mare.

Asa se explica faptul ca un motor turbo poate accelera mai rapid decat un motor aspirat de putere superioara.

De ex., motorul tau (si al meu) dezvolta ~94Cp inca de la 2000 de rpm (jumatatea "distantei" pana la Pmax) .

Omologul otto de 150Cp are 94Cp pe la 3500 rpm, care este situat binisor dincolo de jumatate mentinata mai sus.

 

Daca facem o medie grosiera (aritmetica)si consideram treptele ca fiind in raport de 3/4 una fata de cealata.

Diesel, la 3000 (unde s-ar situa la schimbare din 4000) are peste 122Cp (medie facuta aritmetic si care este mai mica decat realitatea, dar sa zicem), iar otto la 4200 (daca schimbi de la 6200) are sub 110.

Calculele sunt facute foarte aproximativ si fara grafice in fata dar arata lejer de ce e avantaja dieselul turbo.

 

 

 

@Bogdan abordarea problemei prin metoda energiei e foarte usor de inteles dar trebuie pusa corect

Un obiect care se deplaseaza cu viteza v, are energia cinetica

Ec=(m*v^2)/2

 

Energia (de orice fel) mai poate fi definita si in functie de putere, deci si Ec (de fapt puterea e definita ca lucru mecanic efectuat in unitatea de timp 1w=1N*1m/s)

 

Ec=P*t

 

timpul in care obiectul ajunge la Ec, corespunaztoare vitezei v:

 

t=Ec/P=(m*v^2)/2P

 

Deci se vede ca depinde de putere, oricum cuplul fara turatie nu inseamna nimic, iar impreuna cu aceasta compune PUTEREA.

 

Acceleratia nu este maxima la cuplu maxim! Este in zona puterii maxime.

Gandeste-te din practica, unde ar trage mai bine: cu a 5-a la 2000rpm sau a 4-a la 3000, sau alege tu valorile pentru otto.

 

Daca am avea transimisii cu variatie continua, astfel incat motorul sa poata fi tinut la putere maxima, ar conta exclusiv aceasta, dar penntru ca e "obligat" sa functioneze intre anumite intervale, puterea medie face diferenta.

 

La faza cu audi diesel, nu e fix ca la bmw diesel, unde poti sa te folosesti de inertia motorului sa te arunce pur si simplu de pe loc pentru ca va rupe imediat aderenta.

Daca faci experimentul asta la e46 diesel/otto dar cu plecare din mers de la un 15km/h, in tr1, fara "lucrat" din ambreiaj, dieselul nu are nici o sansa pana la schimbarea treptei, deoarece are inertie proprie faorte mare comparativ cu otto.

 

jos palaria pt demonstratia ta, imi aduce aminte de liceu :twoup:

sper sa inteleaga toti acuma!

bv inca o data! :)

Link to comment
Share on other sites

Acum inteleg de ce BMW-urile au un renume asa de prost (doar) in Romania, din cauza unora ca SilviuXXL (sau ce nume are copilul asta de aici) cu masini primite cadou la 18 ani ce habar n-au ce vorbesc... :)

De-abia am intrat pe forumul asta si m-am speriat de ce e pe aici...

Deja nici nu ma mai obosesc sa contrazic oamenii ce-mi spun ca in Rom 90% din posesorii de BMW-uri sunt cocalari :twoup:

 

Edit: Scuze de offtopic :)

 

da nu mai bine iti vezi tu de farfuria ta ?

Link to comment
Share on other sites

Daca n-am spus, repet :) : puterea medie conteaza, mai ales pe intervalul turatie minima-maxima intr-o treapta.

 

Ce reprezinta ''puterea medie'' ?????

Si...alt interval de turatii mai exista ? :)

Intervalul minim-maxim intr-o treapta, adica atunci cand esti in plin demaraj (ca la liniuta), intre ce turatii esti intr-o singura treapata, sa zicem te duci la 4500 si in urmatoarea treapta esti la 3000, urci iara la 4500, cam asta ar fi intervalul... doar un exemplu stiu ca nu sunt exacte.

 

Media, matematic, este integrala puterii pe intervalul dat, sau mai usor de inteles: dintr-un grafic este aria cuprinsa intre curba puterii si axa turatiilor, pe intervalul dat.

 

Motoarele turbo sunt avantajate, pentru ca au o medie mai mare.

Asa se explica faptul ca un motor turbo poate accelera mai rapid decat un motor aspirat de putere superioara.

De ex., motorul tau (si al meu) dezvolta ~94Cp inca de la 2000 de rpm (jumatatea "distantei" pana la Pmax) .

Omologul otto de 150Cp are 94Cp pe la 3500 rpm, care este situat binisor dincolo de jumatate mentinata mai sus.

 

Daca facem o medie grosiera (aritmetica)si consideram treptele ca fiind in raport de 3/4 una fata de cealata.

Diesel, la 3000 (unde s-ar situa la schimbare din 4000) are peste 122Cp (medie facuta aritmetic si care este mai mica decat realitatea, dar sa zicem), iar otto la 4200 (daca schimbi de la 6200) are sub 110.

Calculele sunt facute foarte aproximativ si fara grafice in fata dar arata lejer de ce e avantaja dieselul turbo.

 

 

 

@Bogdan abordarea problemei prin metoda energiei e foarte usor de inteles dar trebuie pusa corect

Un obiect care se deplaseaza cu viteza v, are energia cinetica

Ec=(m*v^2)/2

 

Energia (de orice fel) mai poate fi definita si in functie de putere, deci si Ec (de fapt puterea e definita ca lucru mecanic efectuat in unitatea de timp 1w=1N*1m/s)

 

Ec=P*t

 

timpul in care obiectul ajunge la Ec, corespunaztoare vitezei v:

 

t=Ec/P=(m*v^2)/2P

 

Deci se vede ca depinde de putere, oricum cuplul fara turatie nu inseamna nimic, iar impreuna cu aceasta compune PUTEREA.

 

Acceleratia nu este maxima la cuplu maxim! Este in zona puterii maxime.

Gandeste-te din practica, unde ar trage mai bine: cu a 5-a la 2000rpm sau a 4-a la 3000, sau alege tu valorile pentru otto.

 

Daca am avea transimisii cu variatie continua, astfel incat motorul sa poata fi tinut la putere maxima, ar conta exclusiv aceasta, dar penntru ca e "obligat" sa functioneze intre anumite intervale, puterea medie face diferenta.

 

La faza cu audi diesel, nu e fix ca la bmw diesel, unde poti sa te folosesti de inertia motorului sa te arunce pur si simplu de pe loc pentru ca va rupe imediat aderenta.

Daca faci experimentul asta la e46 diesel/otto dar cu plecare din mers de la un 15km/h, in tr1, fara "lucrat" din ambreiaj, dieselul nu are nici o sansa pana la schimbarea treptei, deoarece are inertie proprie faorte mare comparativ cu otto.

Mai sunt si fizicieni pe forum :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.