Jump to content

Informatii omologare motor


kathalin

Recommended Posts

Salutari,pe scurt ,am pe masina motor de 1.9 si vreau sa trec la 2.3(motorul provine de pe un coupe de anglia ) si dupa ce voi monta motorul trebuie mers la R.A.R. pentru omologare?Aici cei care au facut lucrul asta as vrea sa imi zica daca au intampinat probleme si eventul daca imi trebuie ceva documente de la proprietarul motorului de 2.3.Stiu ce implica un schimb complet(motor,calculator,cutie,ceasuri,etc....)(o munca serioasa)dar pentru 800 euro cu tot cu montaj eu zic ca merita.Ma insel?Sa astept un motor mai maricel ?Voi ce a-ti face?
Link to comment
Share on other sites

daca treci de la 4 la 6 cilindri tre' neaparat sa il omologhezi ... iar RAR-ul nu il omologheaza fara test dinamic.

stiam ca pentru a putea pune un alt motor decat cel din carte fara a-l mai omologa, trebuie ca acestea sa fie de aceeasi clasa, si diferenta de putere dintre noul motor si vechiul motor sa nu fie mai mare de 10% sau 15%(poate ca gresesc valoarea, nu mai tin minte exact).

 

de exemplu ... poti trece de la motor de 1.6 la 1.8, fara omologare, pentru ca sunt din aceeasi clasa - 4 cilindri si diferenta de putere nu e mai mare de 15% ...

dar daca treci de la motor de 4 cilindri la motor de 6 cilindri, indiferent de diferenta de putere, pentru omologare esti nevoit sa faci test dinamic la masina, si asta implica si modificarea franelor, transmisie samd ...

Link to comment
Share on other sites

nu, dar nu stii niciodata peste ce situatii poti da ... si afara e nasol.

 

testul dinamic care se face la omologarea unui alt motor de putere mai mare nu se refera la DYNO @bogdan15RAM.

testul dinamic consta in verificarea mai multor elemente ale masinii, si pe stand, cum se procedeaza la verificarea RAR pentru inscrierea masinii, sau itp samd ... si se verifica si activ, adica pe un circuit sa zicem asa, sunt verificate mult mai multe chestii.

franele trebuie upgradate deoarece trebuie sa se "opuna" unei puteri mai mari, sa zicem asa

fortele care actioneaza asupra sasiului vor fi verificate, daca sasiul poate suporta marirea puterii, chiar daca le explici si le aduci documentatie ca acelasi sasiu care e pe 316 sedan sa zicem este acelasi ca si pe 325 sedan ...

sunt multi factori care se iau in considerare, si din pacate, merge greu cu spaga, si spaga este foarte mare, atat de mare incat nici nu prea se merita!

Edited by Ovidiu Augustin
Link to comment
Share on other sites

traiasca naspa atunci :)

 

oricum eu zic ca cine vrea motor mai mare sa il schimbe !!! ... dar odata cu masina.

Deacord cu tine.

 

 

Dar fa un schimb cu alta masina de 2,3 si mai dai diferenta poate de 1000 aici depinde de masini.

Si faza cu 800E sa uiti de ea, vei ajunge peste 1500 si cu capu' dus rau.

 

Fa un schimb si nu mai ai nici o treaba cu omologari, drumuri(care si astea costa co nu te plimbi pe aer), samd...

 

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

tot pe forum citisem ca diferenta nu trebuie sa depasasca 40%

asa este. nu se omologheaza la R.A.R. montarea oricarui alt motor care depaseste cu peste 40% puterea vechiului motor.

@asgaard: "faceam si itp-ul inainte ca sa nu am stresuri 2 ani" - asta in situatia in care timp de doi ani, nu esti oprit in trafic si pus pe stand de catre A.R.R. :)

Link to comment
Share on other sites

Adica ce? imi face ARR dyno, live, pe marginea drumului?

N-am auzit de asa ceva :))

nu face dyno. m-am referit la faptul ca cei de la ARR iti pot face verificare si la seria motorului. (cum nu fac cei de la politia rutiera). cunosc cazuri concrete.

Edited by bogdan.m
Link to comment
Share on other sites

:)) Eu n-am omologat motorul si nici nu o fac.

Nu merita tara asta taxele pt motorul meu.

In carte am ''fara serie motor'' motorul e practic acelasi ca forma si dimensiune, nici mama inginerului de la rar nu stie ca ala e m52b28 in loc de m52b20.

Insa daca ai 4 cilindri in talon, si tu vii cu un ditamai motoru in 6, sau v8 cum mai sunt ursi... atunci da.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Adica 316 318 sunt motoare cu 4 cilindiri,si dc vrei sa treci la motoare cu 6 cilindri sunt probleme.

Legat de conversie m-ati pus pe ganduri si cred k nu se merita,mai degraba schimb masina,dar cei care stiu ce parere aveti de TURBO si aici eu nu ma pricep si va intreb pe voi cam cat ar duce si dc se merita desi inclin sa cred k nu renteaza.

Link to comment
Share on other sites

Adica 316 318 sunt motoare cu 4 cilindiri,si dc vrei sa treci la motoare cu 6 cilindri sunt probleme.

Legat de conversie m-ati pus pe ganduri si cred k nu se merita,mai degraba schimb masina,dar cei care stiu ce parere aveti de TURBO si aici eu nu ma pricep si va intreb pe voi cam cat ar duce si dc se merita desi inclin sa cred k nu renteaza.

 

 

Si daca trec de la 1,6 la 1,8 scap de omologare?

Link to comment
Share on other sites

nu, dar nu stii niciodata peste ce situatii poti da ... si afara e nasol.

 

testul dinamic care se face la omologarea unui alt motor de putere mai mare nu se refera la DYNO @bogdan15RAM.

testul dinamic consta in verificarea mai multor elemente ale masinii, si pe stand, cum se procedeaza la verificarea RAR pentru inscrierea masinii, sau itp samd ... si se verifica si activ, adica pe un circuit sa zicem asa, sunt verificate mult mai multe chestii.

franele trebuie upgradate deoarece trebuie sa se "opuna" unei puteri mai mari, sa zicem asa

fortele care actioneaza asupra sasiului vor fi verificate, daca sasiul poate suporta marirea puterii, chiar daca le explici si le aduci documentatie ca acelasi sasiu care e pe 316 sedan sa zicem este acelasi ca si pe 325 sedan ...

sunt multi factori care se iau in considerare, si din pacate, merge greu cu spaga, si spaga este foarte mare, atat de mare incat nici nu prea se merita!

la 318is si la 325 sunt aceleasi frane

doar motorul si suspensia fata difera

oricum o sa-l declar ca motor de 2000cm nicidecum de 2500 :)

oricum trebuie sa fie cineva pe forum care sa fi facut transplantul asta sa ne dea detalii cum a procedat

 

Pai asta inseamna ca ei tre' sa aiba cunostinte,sa stie care-i in 4 sau 6 cilindri,ca doar nu scrie in talon cati cilindri ai.

neamtul nu cred ca e prost sa nu observe ca ai 6 in loc de 4 :lol:)

tu crezi ca astea 2 seamana intre ele?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.