Jump to content

Inlocuire DME la E46


Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Asta era la mintea cocosului...

.....nu toti sunt cocosi.......si daca omu nu vrea sa-si desfaca cheia ca sa suceasca cipurile, desface coloana volan sa ia contactul cu totu' nu??

 

Am crezut ca si asta este la mintea cocosului, dar nu e problema, iti explic.

 

Dupa ce pune DME-ul si EWS-ul de la alta masina, scoate inelul de la volan.Este vorba despre inelul de la EWS, cel prin care se incarca bateria si se transmit informatiile la EWS(asta ca sa nu existe intrebari despre inel).

Bun.Dupa ce a scos inelul pune cheia lui in contact si pune contactul pe pozitia R, normal ca nu are sens sa incerce sa porneasca motorul deoarece nu va porni.Insa daca pune cheia imprumutata in inel si cu cheia lui da la demaror motorul va porni.Voila!

Daca mai ai alte nelamuriri si te pot ajuta, cu cea mai mare placere. :)

Link to comment
Share on other sites

Voila!

Daca mai ai alte nelamuriri si te pot ajuta, cu cea mai mare placere. :)

Tiens qui parle.... Iti multumesc ca mi-ai deschis capul, iti multumesc ca ma inveti secretele meseriei, iti multmesc ca existi pe acest forum....ce ne-am face noi, toti cei de aici fara tine......Am orbecai prin hatisul de defecte presupuse ale masinii....

Tati, daca vrei sa vezi daca DME intr-adevar nu trimite pulsuri catre bobina de inductie foloseste un osciloscop, si nu invata novicii sa mute piese bune de pe masini care merg, pe masini cu defecte pentru ca se pot face pagube mai mari....Ca sa nu mai vorbim de adaptarile pe care masina le are si care se deterioreaza odata cu mutarea DME-ului de pe o masina pe alta...

Dar, deh, noi suntem preocupati sa "ne luam in gura" cu altii nu sa dam un sfat cu adevarat pertinent!

Link to comment
Share on other sites

din pacate pana acum, din lipsa de timp liber, nu am putut decat sa-i fac o recodare DME la Bavaria ... fara nici o schimbare, de vreun fel

sper sa am timp sa-i fac un test de compresie sapt viitoare ... si daca compresia e buna, ramene DME-ul (cred)

Link to comment
Share on other sites

Voila!

Daca mai ai alte nelamuriri si te pot ajuta, cu cea mai mare placere. :)

Tiens qui parle.... Iti multumesc ca mi-ai deschis capul, iti multumesc ca ma inveti secretele meseriei, iti multmesc ca existi pe acest forum....ce ne-am face noi, toti cei de aici fara tine......Am orbecai prin hatisul de defecte presupuse ale masinii....

Tati, daca vrei sa vezi daca DME intr-adevar nu trimite pulsuri catre bobina de inductie foloseste un osciloscop, si nu invata novicii sa mute piese bune de pe masini care merg, pe masini cu defecte pentru ca se pot face pagube mai mari....Ca sa nu mai vorbim de adaptarile pe care masina le are si care se deterioreaza odata cu mutarea DME-ului de pe o masina pe alta...

Dar, deh, noi suntem preocupati sa "ne luam in gura" cu altii nu sa dam un sfat cu adevarat pertinent!

 

Specialistule, ti-am spus cum se poate proba cu un alt DME si alt EWS fara sa demontezi toata masina.Atat.Sfatul pe care i l-am dat este foarte pertinent si real.

Nu stiu nici un secret, insa nu sunt atat de naiv incat sa cred ca o problema de genul asta poate fi provocata de un DME defect.

Cum repari tu DME-ul?Nici nu l-ai vazut, nici nu stii ce problema are masina insa il repari.Hai lasa...

Adaptarile pe care o masina le are si care se deterioreaza odata cu mutarea DME-ului?Nici Dacia nu ti-as da pe mana...

 

 

 

 

 

 

nu invata novicii

 

Lasa pe altii sa iti aprecieze valoarea.Degeaba te bati cu pumnii in piept si spui numai ineptii. :)

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Tati, daca vrei sa vezi daca DME intr-adevar nu trimite pulsuri catre bobina de inductie foloseste un osciloscop,

 

 

Hai ca te vad specialist rau, nu ma pot abtine.Tu habar nu ai cum functioneaza o bobina.Ce pulsuri trimite DME-ul?

O bobina este formata din doua circuite, niste infasurari din sarma de cupru.Un circuit este cel primar si este format din cateva infasurari din sarma groasa.Circuitul secundar este format din multe infasurari alcatuite din sarma subtire.

Circuitul primar primeste curent de la baterie prin circuitul KL15.Computerul doar intrerupe curentul cu ajutorul unui tranzistor.Astfel campul magnetic din circuitul primar este intrerupt si apare tensiunea in circuitul secundar, adica scanteia.

Circuitul secundar este monitorizat de computerul de injectie cu ajutorul unei rezistente de 235ohmi.Computerul masoara cat timp dureaza ca tensiunea sa scada sub 2v dupa fiecare aprindere.Daca tensiunea lipseste inseamna ca aprinderea nu a avut loc.Ca se poate vedea semnalul cu un osciloscop este altceva.Pune mana pe o carte si mai invata chestiile elementare.Nu este nici o rusine.

 

[Ca sa nu mai vorbim de adaptarile pe care masina le are si care se deterioreaza odata cu mutarea DME-ului de pe o masina pe alta...

 

Hai sa vorbim despre adaptarile care se deterioreaza.Despre ce adaptari vorbesti si ce se poate strica daca probezi un DME de la alta masina.Concret, nu balarii.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Ce nashpa sistem! Ca la dacia cu aprindere electronica (aia scoasa pe ultima suta inainte de injectie).

 

Sincer ma asteptam la cealalta varianta: cu condensator incarcat la tensiuni mai maricele si descarcat prin primar cu tiristor, triac sau ceva de genu.

Link to comment
Share on other sites

Ce nashpa sistem! Ca la dacia cu aprindere electronica (aia scoasa pe ultima suta inainte de injectie).

 

Sincer ma asteptam la cealalta varianta: cu condensator incarcat la tensiuni mai maricele si descarcat prin primar cu tiristor, triac sau ceva de genu.

 

Pai nu a zis nimeni ca da rezultate foarte bune. :)

Link to comment
Share on other sites

Nici Dacia nu ti-as da pe mana !!

Lasa pe altii sa iti aprecieze valoarea.Degeaba te bati cu pumnii in piept si spui numai ineptii. :)

Numai un frustrat poate fii asa arogant.... N-am nevoie de explicatiile tale citite prin TIS...

De asemenea n-am nevoie de Dacia ta...si de asemenea n-am nevoie nici de aprecierea ta

Sunt destui membri BMW Club care au fost la mine si decid ei daca imi mai lasa masina pe mana sau nu... si tot ei decid daca spun ineptii sau nu....

Link to comment
Share on other sites

Frustrat, nefrustrat, nu suport sa vad atata prosteala pe fata.Este una cand habar nu ai despre ce vorbesti si alta cand spui numai aiureli si te dai mare profesionist.

Te dai mare specialist, domne, nu se poate schimba DME-ul si EWS-ul deoarece se desface coloana de directie si alte prostii.

Ti-am explicat cum se poate face foarte usor.Ai ceva de comentat la acest capitol, te ascult cu placere si imi cer scuze daca este cazul.

Imi explici aiureli cu pulsuri de la DME si ti-am explicat cum functioneaza o bobina.Mai uita-te si prin TIS cand ai timp, acolo insa nu o sa gasesti explicatii elementare, acolo nu se explica cum functioneaza o bobina.

Ai spus ceva despre adaptarile computerului care se deterioreaza cand se pune alt DME.Pai ce faci?Atat spui?Explica ce si cum.

 

Eu sunt arogant?Pai omul are o problema la masina, crede ca este computerul defect si tu fara sa vezi masina , fara sa ai habar daca este defect sau nu ii spui ca il repari.

 

Din partea mea iti urez ca toti pasionatii de pe forum sa isi repare masina la tine.Nu sunt la concurenta cu nimeni. :)

Link to comment
Share on other sites

am reusit sa-i fac azi un test de compresie, si a iesit ca fiind buna

 

... am inteles ca s-ar putea sa mai fie o chestie mecanica care ar putea fi cauza mersului "urat" la rece: ceva cu un tachet (sau cum se cheama) care atunci cand este uleiul rece sa nu functioneze corespunzator, si sa nu permita supapei sa de inchida cum trebuie

Link to comment
Share on other sites

Da, este foarte posibil.Uita-te prin capacul de la motor si vezi daca sunt depuneri multe in chiulasa.Daca asta este cazul poti incerca o solutie flush pentru motor.Nu sunt recomandate de BMW insa daca respecti instructiunile nu strici nimic si poate rezolvi si problema.
Link to comment
Share on other sites

mai degraba ceva de soft,si la mine are celebrul tremurat la rece,dar dupa 20-30 sec se calmeaza,odata mi-a aprins check engine in bord dar s-a rezolvat prin strangerea busonului de la ulei?!?!adica completasem cu ulei si apoi nu am strans bine busonul,nu sunt 100% sigur daca aia a fost problema ,cert e ca dupa oprirea motorului si strangerea busonului cum trebuie problema s-a rezolvat.
Link to comment
Share on other sites

Tu habar nu ai cum functioneaza o bobina.Ce pulsuri trimite DME-ul?

O bobina este formata din doua circuite, niste infasurari din sarma de cupru.Un circuit este cel primar si este format din cateva infasurari din sarma groasa.Circuitul secundar este format din multe infasurari alcatuite din sarma subtire.

.....

.Pune mana pe o carte si mai invata chestiile elementare.Nu este nici o rusine.

Hai sa-ti explic: ca vad ca esti p'afarist:

....zici tu ca o bobina este formata din doua circuite : jura-te ! Circuite de formula 1....poate.... O bobina este O SINGURA infasurare de sarma .Despre ce scrii tu se numeste bobina de inductie...ridicatoare de tensiune..denumita asa din comoditate ....altfel este un transformator ridicator de tensiune..Adevarat ca DME-ul intrerupe curentul cu ajutorul unui MOS-FET, Acest semnal este masurabil cu ajutorul osciloscopului...Daca apare insemna ca DME isi face treaba....daca nu.....nu! Despre asta vorbeam!

Da, este foarte posibil.Uita-te prin capacul de la motor si vezi daca sunt depuneri multe in chiulasa.Daca asta este cazul poti incerca o solutie flush pentru motor.Nu sunt recomandate de BMW insa daca respecti instructiunile nu strici nimic si poate rezolvi si problema.

Daca iti spun ca esti frustrat. te superi...... nu numai ca esti frustrat dar nu ai nici un pic de experienta.....esti doar un cititor de TIS care se da mare cunoscator.....De cate ori ai "sucit" un DME sau un DDE de la o masina la alta...?? Tind sa cred ca niciodata....altfel ai vorbi din experienta..... pentru ca in momentul in care le vei pune la loc cum au fost, s-ar putea sa ai surpriza sa nu mai mearga niciuna cum a mers....dar.....evident...tu stii ca nimic nu se poate intampla......

Evident ca stii ca nimic nu se poate intampla daca pui solutie de flush motor intr-un motor foarte imbacsit cu depuneri.....ca doar mizeria aia se vaporizeaza pur si simplu....... nu se poate infunda nici un orificiu de ungere.....noooo, nu se poate intampla chiar nimic...!! Asa e!Mai si scrii ca nu sunt recomandate de BMW, dar din vasta ta experienta "ii dai voie" utilizatorului sa foloseasca flush-ul.... ca e bun....

De aici deduc ca tu nu ai nici un pic de experienta...! Am intalnit in viata mea multi oameni care au de-a face cu masinile, si intotdeauna ne-am impartasit experientele,pentru ca ne respectam meseria si nu am gasit pe nimeni asa ca tine care se da expertu' lu' Bavaria Motor care stie tot si a vazut tot si nu-l impresioneaza nimic......

Am spus omului ca pot sa-i repar DME-ul fara sa-l vad, doar din simptomatica, pentru ca ma bazez pe EXPERIENTA.

Am si cum si cu ce sa-l testez, am si reparat destule..... si le si stiu defectele din EXPERIENTA......

 

cel de la care am luat masina mi-a spus ca de-asta a pus pana atunci in motor, si cum motorul mergea/merge foarte bine, nu m-am gadit sa-i schimb gradatia ... am zis ca daca M3-ul merge cu el, de ce nu ar merge si masina mea cu 10w60

E ok 10W60.... era ok si 10W40..... Ideea e sa aiba clasificatia A3.

 

este foarte posibil sa fie de la tacheti, ma rog, la cilindrul respectiv, sau sa fie depuneri de carbon pe supape.

si explica-mi si mie ce treaba au tachetii si cu "misfire" ??? Nu crezi ca daca ar fi ceva pe supape s-ar auzi rateuri?

Si daca ar fi ceva pe supape, de ce merge cald?s-or inmuia supapele la cald si merg bine....cred..ca nu au cozile decat 5mm in diametru..

Si inca ceva..... la benzinar.....carbon...de unde???? Calamina, poate...calamina nu e carbon in nici un caz.....Insemana ca la diesel o fi diamant? nu? carbonul.....comprimat la o presiune si temperatura mai mare se transforma in diamant....nu?

Ce idee mi-ai dat.... o sa ajung milionar repede, daca mai desfac vreo 2-3 dieseluri......

Edited by dereglatu
Link to comment
Share on other sites

[

Daca iti spun ca esti frustrat. te superi...... nu numai ca esti frustrat dar nu ai nici un pic de experienta.....esti doar un cititor de TIS care se da mare cunoscator.....De cate ori ai "sucit" un DME sau un DDE de la o masina la alta...?? Tind sa cred ca niciodata....altfel ai vorbi din experienta..... pentru ca in momentul in care le vei pune la loc cum au fost, s-ar putea sa ai surpriza sa nu mai mearga niciuna cum a mers....dar.....evident...tu stii ca nimic nu se poate intampla......

Evident ca stii ca nimic nu se poate intampla daca pui solutie de flush motor intr-un motor foarte imbacsit cu depuneri.....ca doar mizeria aia se vaporizeaza pur si simplu....... nu se poate infunda nici un orificiu de ungere.....noooo, nu se poate intampla chiar nimic...!! Asa e!Mai si scrii ca nu sunt recomandate de BMW, dar din vasta ta experienta "ii dai voie" utilizatorului sa foloseasca flush-ul.... ca e bun....

De aici deduc ca tu nu ai nici un pic de experienta...! Am intalnit in viata mea multi oameni care au de-a face cu masinile, si intotdeauna ne-am impartasit experientele,pentru ca ne respectam meseria si nu am gasit pe nimeni asa ca tine care se da expertu' lu' Bavaria Motor care stie tot si a vazut tot si nu-l impresioneaza nimic......

Am spus omului ca pot sa-i repar DME-ul fara sa-l vad, doar din simptomatica, pentru ca ma bazez pe EXPERIENTA.

Am si cum si cu ce sa-l testez, am si reparat destule..... si le si stiu defectele din EXPERIENTA......

 

si explica-mi si mie ce treaba au tachetii si cu "misfire" ??? Nu crezi ca daca ar fi ceva pe supape s-ar auzi rateuri?

Si daca ar fi ceva pe supape, de ce merge cald?s-or inmuia supapele la cald si merg bine....cred..ca nu au cozile decat 5mm in diametru..

Si inca ceva..... la benzinar.....carbon...de unde???? Calamina, poate...calamina nu e carbon in nici un caz.....Insemana ca la diesel o fi diamant? nu? carbonul.....comprimat la o presiune si temperatura mai mare se transforma in diamant....nu?

Ce idee mi-ai dat.... o sa ajung milionar repede, daca mai desfac vreo 2-3 dieseluri......

 

Sa iti raspund:

 

Nu am pic de experienta, nici nu am afirmat vreodata asa ceva.Da, citesc TIS-ul in fiecare zi. :twoup:

Nu trebuie sa sucesc un DME ca sa stiu ce se intampla dupa.

Ce treaba au tachetii cu misfire? :)

Carbon?De unde?Calamina este un reziduu de carbune.

 

CARBĂN s.n. Element chimic, metaloid foarte rĂŁspândit ĂŽn naturĂŁ, component de bazĂŁ al tuturor substanțelor organice, care se gĂŁsește ĂŽn cĂŁrbuni, ĂŽn petrol, ĂŽn gaze etc.,

CALAMĂNĂ, calamine, s.f. Reziduu de cĂŁrbune provenit din arderea combustibilului ĂŽntr-un motor cu ardere internĂŁ, care se depune pe pereți, pe bujii etc., provocând perturbații ĂŽn funcționarea motorului. –

 

Iti spun si ce se intampla cand pui un DME de alta masina.Nimic nu se intampla.Nu se strica nimic, masina va functiona ok.Cand se pune inapoi pe masina initiala iar nu se intampla nimic, masina va functiona exact ca inainte.Adaptariile sunt niste corectii foarte fine care nu afecteaza mersul motorului intr-un mod drastic.Poti sa pui un computer care are corectiile la maxim pe masina care functioneaza ok si nu se intampla nimic rau, computerul se va readapta dupa un timp.Daca esti asa de stresat de adaptari inainte de a proba un computer poti sa ii stergi adaptatiile, sa revina la valoarea standard.

 

Ai niste glume de mecanic de colt de strada, nu cunosti chestii elementare despre masini si despre cum functioneaza un sistem de injectie,etc.

Am observat, tot ce stii este din vasta ta EXPERIENTA iar eu nu stiu cu arata o bujie.Perfect de acord.

Respect pe toata lumea atata timp cat nu incearca sa ma prosteasca in fata, asa cum faci tu de exemplu cu explicatiile astea care nu au nici o legatura cu realitatea.

Poate scriu soft pentru BMW, poate sunt consultant tehnic la BMW, poate am experienta de 10 ori mai mare decat tine,...insa stii ceva, ai dreptate.Nu am legatura cu masinile deloc, lucrez la Mc si nu mi-e rusine cu asta.Razi cat vrei insa tot ce am spus mai sus este corect si daca ai avea cat de mic habar despre masini ai realiza si tu acest lucru. :)

 

cel de la care am luat masina mi-a spus ca de-asta a pus pana atunci in motor, si cum motorul mergea/merge foarte bine, nu m-am gadit sa-i schimb gradatia ... am zis ca daca M3-ul merge cu el, de ce nu ar merge si masina mea cu 10w60

 

Nu este bun 10w60 pentru motorul tau.Mai bine pui 5w30 sau 5w40.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Sa iti raspund:

Nu am pic de experienta, nici nu am afirmat vreodata asa ceva

...

Nu am legatura cu masinile deloc, lucrez la Mc si nu mi-e rusine cu asta.

....

Multumesc... :)

Nu-ti contest elanul si entuziasmul... bravo tie ca studiezi asiduu...Respect faptul ca aprofundezi unele lucruri... numai ca uneori socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ....

Si acum ca sa-mi inchizi gura....explica-i omului de ce nu e bun 10w60 si e bun 5w30 (observ ca nu ai luat in seama specificatia)

Edited by dereglatu
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa ma bag in disputa voastra, imi spun parerea de mecanic (nu auto): vascozitatea la cald e cam maricica la 10w60 fata de 5w30 5w40 cat e recomandat.

Presiunea va fi mai mare dar debitul mai mic, majoritatea uleiului fiind pompat prin regulatorul de presiune inapoi in baie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.