Jump to content

Lansari monoposturi


ionatan

Recommended Posts

Lansare Sauber C29; alb imaculat

 

Plecarea BMW din Formula 1 face ca Peter Sauber sa preia din nou echipa si sa continue singur in ciuda unui buget redus; Sauber au lansat un monopost superb insa fara niciun sponsor.

 

In ciuda dificultatilor financiare pe care le acuza chiar cele mai mici companii, Peter Sauber este sigur ca bugetul pe care-l are echipa sa va fi suficient pentru a demara campania 2010. Sauber au lansat astazi la Valencia masina cu care vor alerga in 2010, monopostul revenind la denumirea traditionala de C29 - toate sasiurile cu care Peter Sauber s-a inscris in F1 au avut litera 'C' in denumire, insa acesta este singurul care este lansat fara niciun fel de sponsor pe caroseria din fibra de carbon.

 

Echipa a facut insa eforturi mari pentru a fi prezenta pe grila de start a sezonului 2010: reduceri de personal de la 400 la circa 260 de oameni, iar bugetul pentru dezvoltarea si construirea noului sasiu a fost la doar 40% din nivelul celui pe care l-au alocat BMW in urma cu un an pentru monopostul F1.09. "Sper ca vom vedea mai multi sponsori - sunt sigur ca vom vedea mai multi cand vom incepe sezonul sau poate la inceputul sezonului european. N-am avut mult timp sa cautam sponsori. Am inceput aproape de Craciun. Sunt vremuri grele pentru a gasi sponsori, in special sponsori puternici" a spus Peter Sauber la lansarea de astazi.

 

"Sezonul este asigurat din punct de vedere financiar, dar bineinteles ca trebuie sa cautam cu toate puterile sponsori noi - nu doar pentru 2010, dar in special pentru 2011 si mai departe" a continuat elvetianul.

 

Monopostul inscriptionat doar cu numele celor doi piloti si sigla Bridgestone lansat astazi de Sauber va fi propulsat de motoare Ferrari si nu arata deloc rau; aripa fata a masinii este puternic modificata in raport cu sezonul precedent si are o prindere diferita de nasul monopostului - componenta despre care din nou nu se poate spune ca seamana cu cea de specificatie 2009. C29-ul a 'slabit' in zona din spate la fel ca si suratele prezentate pana acum si prezinta de asemenea aripa-rechin ce pare un must-have al sezonului ce sta sa inceapa; de asemenea, Sauber au optat pentru un nou design al jantelor oferite de OZ.

 

Conform datelor oferite, C29-ul a 'castigat' 20 de centimetri in lungimea totala dar si in ampatament, iar asta doar datorita maririi rezervorului de combustibil; daca masina din 2009 avea un rezervor de 120-140 litri, acum capacitatea acestuia a crescut la circa 200 de litri. Cum prin regulament latimea masinii nu poate depasi 800 mm si mai trebuia creat ceva loc si pentru radiatoare, intreaga structura a masinii a trebuit regandita.

 

Dupa un sezon 2009 mai mult decat mediocru si dupa ce BMW si-au anuntat retragerea, Robert Kubica si Nick Heidfeld si-au cautat volane cat mai departe de echipa lansata in urma de bavarezi; Peter Sauber si compania au facut insa o treaba cel putin decenta in angajarea pilotilor: Kamui Kobayashi si Pedro De la Rosa vor reprezenta Sauber pe grila de start a sezonului 2010.

 

Pedro de la Rosa

Data nasterii: 24 februarie 1971

Nationalitate: Spaniol

Website: www.pedrodelarosa.com

Stare civila: Casatorit cu Maria Reyes, 3 fiice (Georgina, Olivia si Luna)

Inaltime / Greutate: 1,77 m / 74 kg

 

Statistici F1

Debut: Australia 1999, locul 6

Mari Premii: 71

Cel mai bun rezultat: locul 2 (Ungaria 2006)

Cel mai bun rezultat in calificari: 4 (Ungaria 2006)

Puncte: 29

Victorii: -

Pole position-uri: -

Podiumuri: 1 (locul 2, Ungaria 2006)

Cel mai rapid tur: 1 (Bahrain 2005)

 

Kamui Kobayashi

Data nasterii: 13 septembrie 1986

Nationalitate: Japonez

Website: www.kamui-kobayashi.com

Stare civila: Necasatorit

Inaltime / Greutate: 1,70 m / 63 kg

 

Statistici F1

Debut: Brazilia 1999, locul 9

Mari Premii: 2

Cel mai bun rezultat: locul 6 (Abu Dhabi 2009)

Cel mai bun rezultat in calificari: 11 (Brazilia 2009)

Puncte: 3

Victorii: -

Pole position-uri: -

Podiumuri: -

Cel mai rapid tur: -

 

Un clip:

 

 

P.S.1: Ciudata masina dar nu va fi singura pe circuit, datorita dimensiunilor de gabarit crescute toate masinile parca au capatat ceva "kile" in plus. He, he, sponsorii sunt in criza!

 

Renault lanseaza R30 si confirma primul rus in Formula 1

 

Sub un management Renault au lansat astazi primul monopost al unei noi ere pentru francezi in Formula 1 - Renault-ul R30.

 

Eric Boullier este nou sef al unei echipe care are mult teren de recuperat in acest sport si care trebuie sa uite repede esecurile din anii precedenti si rusinea 'masluirii' unui Mare Premiu. "Nu e usor sa-ti stabilesti obiectivele, dar e clar ca avem teluri mari in 2010, caci vrem sa readucem Renault pe primele locuri. Nu se va intampla insa peste noapte si vrem sa parcurgem acest drum pas cu pas" a spus Eric Boullier la lansarea de astazi. Francezul s-a declarat extrem de increzator in monopostul de specificatie 2010: "R30-ul ar trebui sa fie competitiv, puternic si fiabil si am optat pentru o strategie de dezvoltare agresiva. Fabricile din Enstone si Viry au muncit la maximum pe durata iernii pentru a ne asigura ca vom incepe noul sezon in cea mai buna forma posibila. Aceste fabrici au avut succes in trecut si n-au uitat cum sa castige in Formula 1."

 

Monopostul este acum galben-negru, o asociere care, in motorsport, 'tipa' Renault - asa a fost vopsit primul Renault din F1 in anul 1978 si de-atunci combinatia a reprezentat echipa franceza in mai toate competitiile motorizate. In partea din fata nu se vad diferente prea mari in raport cu monopostul de anul trecut, dar inginerii au modificat totusi 'nasul' mult prea masiv al vechiului R29. Asa cum era de asteptat in cazul tuturor echipelor, partea din spate este puternic modificata - zona spate este mai supla, iar Renault vor avea si ei aripa-rechin pe carcasa motorului; la fel ca Ferrari sau McLaren, Renault au acoperit si ei zona difuzorului de blitz-urile fotografilor prezenti la lansare - e clar ca in aceasta zona se va si anul acesta batalia din punct de vedere al inovatiilor tehnice.

 

Pana langa premiera monopostului, Renault au facut public numele celui de-al doilea pilot care va urca in R30 anul acesta: Vitaly Petrov. El este primul pilot rus ca alearga in Formula 1, iar la cei 25 de ani vine in acest sport dupa mai multe sezoane petrecute in GP2 - cel mai bun rezultat al sau a fost inregistrat anul trecut cand a terminat al doilea la general, cu doua victorii. S-ar parea totusi ca principalul sau 'atu' consta in sponsorizari de circa 10 milioane de dolari de-a lungul anului.

 

Pilotul numarul unu al echipei este Robert Kubica, polonezul alegandu-i pe francezi inainte de preluarea acestora de catre Genii Capital; desi putea sa paraseasca echipa, Kubica a preferat sa continue alaturi de, practic, aceasta noua echipa in Formula 1 si va fi varful de lance al Renault macar pentru 2010.

 

 

P.S.2: Renault salveaza aparentele a afisat un banner mare cu sigla si numele firmei, Total e firma aia de uleiuri cu care colaboreaza de aproape :lol: i-au dat si ei un spatiu mic pe eleron.

 

McLaren au lansat monopostul MP4-25

 

Motorizati in continuare de Mercedes, McLaren au lansat monopostul de specificatie 2010 alaturi de ultimii doi Campioni Mondiali din Formula 1, Jenson Button si Lewis Hamilton; masina puternic revizuita in comparatie cu cea precedenta a fost lansata la sediul Vodafone din Newbury, Marea Britanie, evenimentul fiind transmis, aproape impecabil si spre deliciul pasionatilor, in direct pe Internet.

 

Chiar daca Mercedes au incepand cu acest an propria echipa, monopostul McLaren isi pastreaza in continuare culoarea predominant argintie si, la fel ca la lansarea din 2009 monopostul continua sa se 'laude' cu cifra 1 - venirea lui Button asigura McLaren cu numerele de concurs 1 si 2 pentru 2010. Dar toate aceste amanunte erau cunoscute si inainte de premiera, lucru care nu se poate spune despre design-ul puternic modificat al MP4-25-ului: o capota motor 'aripa-de-rechin' care n-a fost deloc incercata in 2009 de McLaren, un nas ridicat ce ne face sa ne intrebam daca nu cumva toate monoposturile din acest an vor semana cu RB5-ul sau evacuarile 'ascunse'.

 

Bineinteles, si cei de la McLaren s-au concentrat, extrem de mult dupa felul in care 's-au protejat', asupra zonei din spate, cea care adaposteste difuzorul [au pus peste zona difuzorului un banner 'Va rugam nu fotografiati']. Tim Goss, inginerul sef responsabil pentru MP4-25, a spus: "Dupa clarificarile facute anul trecut cu privire la regulamentul tehnic, masina de specificatie 2010 a fost proiectata pentru a profita mai mult la capitolul aero, beneficii ce deriva din design-ul partii inferioare a masinii. Aceasta interpretare a condus la modificarea desenului spatelui. Masina este mai lunga decat anul trecut ca urmare a rezervorului mai mare si am coborat sasiul si caroseria. In plus, renuntarea la KERS a deschis noi oportunitati in ceea ce priveste structura interna si distributia maselor."

 

Tot Goss spune ca 'aripa rechin' a venit ca o solutie logica de a masca anumite conducte ale sistemului de racire, sistem ce a trebuit modificat din cauza maririi rezervorului de combustibil; evident, aripa ofera beneficii mari si la capitolul aerodinamica - fiind practic o dezvoltare a aripilor folosite de McLaren in 2009 pe circuite precum Monte Carlo. Un lucru e cert: marirea capacitatii rezervorului de combustibil i-a facut pe inginerii F1 care au gandit monoposturile lui 2010 sa reproiecteze sistemele electrice si cele de racire pentru a nu fi obligati sa modifice forma exterioara a masinilor.

 

Chiar daca sezonul 2009 n-a fost unul bun pentru britanici (aveau de aparat titlul la Piloti, dar au fost nevoiti sa se multumeasca cu doar doua victorii), echipa este una de traditie in acest sport, iar numele McLaren alaturi de motorul care a castigat aproape totul in ultimii doi ani, ca si line-up-ul pe care-l aliniaza pe grila, fac din aceasta echipa una mai mult decat demna de luat in serios in 2010. Asta ca sa nu mai vorbim despre lupta extrem de interesanta care se anunta intre Hamilton si Button.

 

"Masina arata foarte diferit, complet diferit, si sunt madru caci mi-am adus si eu contributia. Sunt sigur ca manevrabilitatea va fi cu totul alta in comparatie cu anul trecut. Lucram deja de ceva timp la aceasta masina. Se lucreaza continuu pentru construirea componentelor, dezvoltarea si imbunatatirea eficientei si apasarii aerodinamice" a spus Lewis Hamilton, astazi, stand langa noul monopost McLaren.

 

LEWIS HAMILTON

Varsta: 25

Data nasterii: 7 ianuari 1985

Website: www.lewishamilton.com

F1 highlights: 52 GP-uri, 11 victorii, 17 pole position-uri, 256 puncte, Campion Mondial 2008

 

Nici noul venit in cadrul echipei, Campionul Mondial in exercitiu Jenson Button nu este mai putin impresionat: "Am vazut calculele si totul arata foarte bine, am si pilotat cu ajutorul simulatorului, dar adevarata munca pentru noi incepe peste cateva zile la Valencia."

 

JENSON BUTTON

Varsta: 30

Data nasterii: 19 ianuarie 1980

Website: www.jensonbutton.com

F1 highlights: 170 GP-uri, 7 victorii, 7 pole position-uri, 327 puncte, Campion Mondial 2009

 

 

 

VODAFONE McLAREN MERCEDES MP4-25 TECHNICAL SPECIFICATION

Chassis

Monocoque McLaren-moulded carbonfibre composite incorporating front and side impact structures

Front suspension Inboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement

Rear suspension Inboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement

Suspension dampers Koni

Electronics McLaren Electronic Systems control units incorporating electronics for chassis, engine and data acquisition. McLaren Electronic Systems also supplies the electronic dashboard, alternator voltage control, sensors, data analysis and telemetry systems

Bodywork Carbonfibre composite. Separate engine cover, sidepods and floor. Structural nose with intergral front wing.

Paint solutions provided by AkzoNobel Car Refinishes using Sikkens Products

Tyres Bridgestone Potenza

Radio Kenwood

Race wheels Enkei

Brake calipers Akebono

Master cylinders Akebono

Batteries GS Yuasa Corporation

Steering McLaren power-assisted

Instruments McLaren Electronic Systems

 

 

Engine

Type Mercedes-Benz FO 108X

Capacity 2.4 litres

Cylinders 8

Maximum rpm 18,000

Bank angle 90°

Piston bore maximum 98mm

Number of valves 32

Fuel ExxonMobil High Performance Unleaded (5.75% bio fuel)

Spark plugs NGK racing spark plugs specially designed for Mercedes-Benz F1 engine

Lubricants Mobil 1 – for higher performance, lower friction, better protection, cooling and wear resistance

Weight 95kg (minimum FIA regulation weight)

 

 

Transmission

Gearbox McLaren-moulded carbonfibre composite. Integral rear impact structure

Gears Seven forward and one reverse

Gear selection McLaren seamless shift, hand-operated fly-by-wire

Clutch Carbon/carbon, hand-operated fly-by-wire

 

 

P.S.3: Stiu macar de ce platesc abonamentul la Vodafone :)

Link to comment
Share on other sites

Premiera Ferrari F10

 

Scuderia Ferrari este prima care arata publicului larg monopostul de specificatie 2010. Chiar daca italienii au folosit la lansarea de astazi aripile fata si spate ale vechiului monopost, Ferrari au reusit sa ofere fanilor o lansare interesanta.

 

Pe durata campaniei 2009, in care Scuderia n-a reusit sa castige decat o singura cursa, s-a ajuns repede la concluzia ca atentia trebuie indreptata asupra masinii de specificatie 2010, iar F10 reprezinta sperantele italienilor de a reveni in lupta pentru cele doua titluri. Acestea sunt declaratiile membrilor team-ului, de la Presedinte pana la cei doi piloti care ii vor incerca limitele tur de tur in 2010 - Fernando Alonso si Felipe Massa.

 

Ferrari sustin ca pentru noul F10 intregul proiect a trebuit refacut - de la nasul masinii pana la aripa spate -, despre monopost neputandu-se spune ca este o dezvoltare a celui din 2009; motivul? Unul simplu: atat modificarile destul de importante a regulamentului, dar mai ales recuperarea deficitului de performanta destul de evident in comparatie cu rivalii. F10-ul este mai lung pentru a face loc rezervorului de combustibil mai mare; partea din fata a masinii este diferita din cauza modificarii pneurilor fata, mai inguste in acest sezon; locul in care s-a umblat insa cel mai mult trebuie sa fie spatele masinii - aceasta zona s-a dovedit a fi extrem de importanta in 2009, iar Ferrari au vrut neaparat sa exploateze la maximum potentialul unui design de difuzor dublu-etajat. La lansare zona dublului difuzor este 'gratios' mascata.

 

Practic tot design-ul masinii este conceput pentru acest dublu-difuzor si pentru o directionare cat mai eficienta a aerului catre spatele masinii - tot din acest motiv a fost ridicat si nasul masinii, unul care face masina sa semene foarte mult cu monopostul RB5 cu care Red Bull au luptat la titlul Pilotilor anul trecut. Regulamentul nu mai permite montarea capacelor de roti si Ferrari au fost nevoiti sa renunte la aceste componente care ofereau destul de mult suport din punct de vedere aerodinamic - pierdere pe care inginerii au trebuit s-o recupereze.

 

Cutia de viteze este mai mica acum (ingusta) - de asemenea pentru a crea mai mult loc difuzorului mult discutat in 2009 si interzis incepand cu sezonul 2011. Dupa spusele lui Nikolas Tombazis, designerul sef al Scuderiei, s-ar parea ca aripa spate este singura componenta despre care se poate spune ca reprezinta o dezvoltare graduala a specificatiei 2009. In ceea ce priveste suspensiile, acestea au fost modificate atat pe puntea fata cat si spate in vederea imbunatatirii curgerii aerului, iar Ferrari sustin ca modificarile la suspensia spate au venit ca o consecinta a unei mai bune intelegeri a pneurilor - un sector in care italienii n-au excelat sezonul precedent.

 

 

In ceea ce priveste rezervorul, nu doar dimensiunile acestuia au fost revizuite, ci si felul in care combustibilul este 'aspirat'; cu un rezervor atat de mare e important ca fiecare 'particula' de combustibil sa fie folosita: "Nu vrei ca la sfarsitul cursei sa mai gasesti combustibil", spune Tombazis. Rezervorul urias in comparatie cu cele din trecut a facut la sasiul sa fie acum atat mai lung, cat si mai lat; iar asta a avut drept consecinta proiectarea unui nou sistem de racire: daca radiatoarele ar fi fost impinse si mai spre extremitatile masinii, atunci aceasta ar fi devenit mult prea lata si ar fi pierdut la capitolul aero, astfel ca acestea au trebuit redesenate.

 

 

Sasiu

- Structura compozita de tip fagure din fibra de carbon

- Cutie de viteze longitudinala

- Diferential cu alunecare limitata

- Cutie de viteze secventiala semi-automata controlata electronic - Quick Shift

- Trepte de viteza: 7 + marsarier

- Discuri de frana Brembo ventilate din fibra de carbon

- Greutate cu apa, lubrifiant si pilot: 620 kg

- Jante BBS (fata si spate): 13 "

 

 

Motor

Tip: 056

Numar de cilindri: 8

Bloc motor din aluminiu: 90 ° V

Numar de supape: 32

Capacitate: 2398 cm3

Greutate: >95 kg

Aprindere si injectie electronica

Combustibil: Shell V-Power

Lubrifiant: Shell Helix Ultra

 

P.S. - masina e Ferrari cu siguranta. Ramane de vazut daca va fi in top.

 

Prezentare Mercedes GP Petronas

 

Noua echipa de Formula 1 Mercedes GP Petronas si pilotii sai Michael Schumacher si Nico Rosberg s-au prezentat astazi la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart.

 

Mercedes Benz au, incepand cu acest sezon, ceea ce se cheama echipa de uzina in F1, adica in 2010 vom vedea pe grila de start asa-numitele Sageti Argintii; pilotii care vor avea privilegiul de a le pilota sunt, ca un facut, nemti - dupa cum bine se stie; Michael Schumacher va reveni in sportul care l-a consacrat alaturi Mercedes GP Petronas, iar Nico Rosberg va pilota alaturi de septuplul Campion Mondial.

 

Istoria noii echipe Mercedes GP incepe acum, dupa preluarea fostei echipe pe care Ross Brawn a facut-o Campioana Mondiala atat la Piloti cat si la Constructori, insa istoria Sagetilor Argintii dateaza din 3 iunie 1934: vopseaua alba a unui Mercedes W25 a fost slefuita de pe caroserie la Nurburgring pentru ca inginerii sa il aduca sub limita maxima de greutate (750 kg); astfel, monopostul a alergat in culoarea argintie a caroseriei de aluminiu. In 4 iulie 1954 Sagetile Argintii au revenit pentru prima oara: Juan Manuel Fangio a trecut victorios linia de sosire a Marelui Premiu al Frantei cu monopostul W196, iar coechipierul sau, Karl Kling, a terminat al doilea. A fost prima victorie din Formula 1 pentru Mercedes-Benz.

 

La lansarea de astazi au participat peste 600 de invitati, 200 de reprezentati media si tot atatia angajati ai Mercedes-Benz. Noua schema de culori argintiu-verde imbina perfect istoria Sagetilor Argintii cu sponsorul principal al echipei, compania Petronas. In acest sezon monopostul MGP W01, caci acesta este numele 'de scena' al noii masini, va straluci intr-un argintiu pur combinat cu un argintiu cu reflexe irizante si cu umbre de verde. Pe nasul masinii si prin alte cateva locuri este vizibila fibra de carbon - o amintire a primei Sageti Argintii din 1934.

 

 

 

Au mai fost lansate si monoposturile specificatie 2010 a echipelor:

 

Williams - FW32

 

Toro Rosso - STR5

Link to comment
Share on other sites

Poze la o rezolutie decenta pentru primele 7 monoposturi lansate.

 

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/mercedesmgpw01lansare/mgpw01-prez-01.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/mercedesmgpw01lansare/mgpw01-prez-08.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/williamsfw32lansare/williams-fw32-prez-11.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/tororossostr5lansare/tororosso-str5-prez-11.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/sauberc29lansare/sauber-c29-prez-07.jpg

 

Au venit din razboiul stelelor? - nu m-am putut abtine

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/renaultr30lansare/renault-r30-prez-05.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/renaultr30lansare/renault-r30-prez-13.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/mclarenmp425lansare/mp4-25-lansare-05.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/mclarenmp425lansare/mp4-25-lansare-16.jpg

 

http://s751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/ferraif10lansare/ferrari-f10-05.jpg

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Alte poze:

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/mercedesmgpw01lansare/mgpw01-prez-11.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/williamsfw32lansare/williams-fw32-prez-05.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/tororossostr5lansare/tororosso-str5-prez-16.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/sauberc29lansare/sauber-c29-prez-02.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/sauberc29lansare/sauber-c29-prez-04.jpg

 

-difuzorul este mascat elegant :)

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/renaultr30lansare/renault-r30-prez-17.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/renaultr30lansare/renault-r30-prez-03.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/mclarenmp425lansare/mp4-25-lansare-21.jpg

 

http://s751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/ferraif10lansare/ferrari-f10-04.jpg

Link to comment
Share on other sites

VR-01 Virgin Racing

 

Virgin Racing au lansat astazi primul lor monopost F1, fiind de asemenea si prima dintre noile echipe care prezinta lumii masina cu care va aborda sezonul de debut in Formula 1.

 

Exista patru noi echipe care isi vor face debutul in Campionatul Mondial de Formula 1 2010, iar Virgin Racing este prima dintre acestea care lanseaza masina - VR-01.

 

Virgin Racing sustin ca monopostul VR-01 este primul dintr-o noua 'rasa' de masini de curse proiectat in intregime in domeniul digital, folosind CFD (Computational Fluid Dynamics - Dinamica Fluidelor Computationale). Directorul Tehnic al echipei, Nick Wirth, este cel raspunzator pentru constructia acestui monopost; acesta este cunoscut la nivel international ca fiind primul inginer care a proiectat, construit si testat masini de curse utilizand simulari computerizate si fara a folosi traditionalele dar si costisitoarele tuneluri aerodinamice si modele la scara.

 

Toate echipele din Formula 1 utilizeaza CFD in stadiul de proiectare, insa sustin aceasta munca cu cea din tunelele aero (unul sau chiar mai multe) si cu modele la scara. VR-01-ul este produsul a sase luni de munca folosind exclusiv CFD-ul. In teorie, programul de teste din presezon al Virgin Racing a inceput cu multe luni in urma - in sensul virtual - multumita celei mai inovative tehnologii de simulare. Cand pilotii team-ului, Timo Glock si Lucas di Grassi, vor incepe testele saptamana viitoare la Jerez, monopostul VR-01 ar trebui sa se comporte foarte smilar cu ceea ce au 'pilotat' cei doi in simulatorul Wirth Research.

 

In ciuda faptului ca lansarea n-a decurs asa cum era de asteptat, in sensul ca transmisia live pe site-ul echipei a esuat, culorile si formele noului monopost au atras atentia multor ochi iubitori de motorsport; imediat dupa sendinta foto implicita pentru orice nou monopost, VR-01-ul a fost dus direct la Silverstone pentru doua zile de shakedown inainte de testul de la Jerez de saptamana viitoare.

 

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/virginvr01lansare/virgin-vr01-prez-01.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/virginvr01lansare/virgin-vr01-prez-02.jpg

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/virginvr01lansare/virgin-vr01-prez-05.jpg

 

In poza 2 se vede latimea diferita a rotilor, pe fata reglementarile prevad anvelope mai inguste.

Link to comment
Share on other sites

Force India au lansat noul monopost F1: VJM03

 

Force India este cea de-a noua echipa care prezinta monopostul de specificatie 2010, unul caracterizat drept o evolutie a monopostului VJM02; indienii se bazeaza pe continuitate - aceiasi piloti ca in 2009, acelasi motor Mercedes - si spera sa fi ales astfel cartea castigatoare pentru sezonul care sta sa inceapa.

 

2009 s-a incheiat cu rezultate surprinzatoare pentru Force India, echipa reusind primul pole position din istorie si primul podium (Spa Francorchamps). 2010 este cel de-al treilea sezon in Formula 1 pentru indieni, iar dupa o campanie 2009 incununata cu destul de mult succes, echipa trebuie sa ridice stacheta. Asta isi doreste si proprietarul echipei Vijai Mallya: "Obiectivul nostru este sa continuam pe aceeasi cale de imbunatatire a performantelor pe care am pasit la finalul lui 2009. Nu cred ca sunt mult prea mandru cand spun ca 2009 a fost un an exceptional pentru noi."

 

"Statisticile spun totul: un podium, un pole position si un rezultat de cel mai rapid tur intr-o cursa, inca alte starturi din top 10 si 13 puncte" a continuat Mallya care spera ca echipa sa poata cladi pe aceste rezultate in 2010.

 

Din punct de vedere tehnic noul monopost a fost definit ca o evolutie a masinii de anul trecut; seful departamentului de proiectare, Mark Smith, a spus: "VJM03 este in mod clar o evolutie a vechiului monopost in ceea ce priveste principiile de design pe care le-am creat la Force India pe durata anului trecut. Suntem foarte multumiti de aceasta directie si am optat sa imbunatatim masina, in loc sa o revizuim in mod categoric."

 

Bineinteles, zona care a captat mult interes si pentru echipa de designeri care a proiectat VJM03-ul este cea a dublului difuzor: "Chiar si cu interzicerea dublului difuzor incepand cu 2011, ne-am dat seama ca trebuie sa fortam cat de mult se poate in aceasta zona pentru 2010, caci avem obiective de indeplinit, iar dublul difuzor este un aspect cheie al dezvoltarii masinii" a spus Smith. In ceea ce priveste adaptarea la noul regulament ce impune un rezervor de combustibil mult mai mare, Smith a spus: "Trebuie facut un compromis acum: fie faci masina mult mai lunga sau mai lata, fie, asa cum am facut noi, combini cele doua posibilitati. Asta afecteaza desigur design-ul componentelor mecanice si de asemenea aerodinamica, in special in ceea ce priveste difuzorul si caroseria."

 

Noul monopost va avea un program incarcat incepand chiar cu ziua de maine, caci dupa ce au lipsit de la primul test din presezon, Force India vor fi prezenti de maine la Jerez; Liuzzi va pilota pentru primele doua zile, iar Sutil pentru urmatoarele doua; Paul di Resta, al treilea pilot si de rezerva al echipei, va urca in masina pe 17 februarie, tot la Jerez.

 

 

-Shakedown Silverstone

 

http://www.flickr.com/photos/12384272@N06/4343285467/ -Poze

 

Virgin Racing

 

La Silverstone

 

 

Noul monopost Lotus

 

Prima masina de Formula 1 Lotus ai ultimilor 15 ani a fost suprinsa astazi de fotografii autosport.com la Silverstone; monopostul vopsit in culorile traditionale Lotus - verde si galben - a fost pilotat de Fairuz Fauzy; nu se stie foarte exact daca aceasta va fi schema de culori a team-ului care a primit licenta F1 abia in luna septembrie a anului trecut, insa vom afla vineri, atunci cand este programata lansarea oficiala a Lotus F1 Racing.

 

Testele oficiale ale echipei voi incepe saptamana viitoare, la Jerez.

Link to comment
Share on other sites

Lotus Cosworth T127

 

 

Lotus Racing au prezentat astazi la Londra monopostul cu care legendarul nume revine in Formula 1 odata cu sezonul 2010; combinatia de culori verde-galben care si in anii '50 si '60 imbraca monoposturile Lotus pune in evidenta noul T127.

 

Aceasta noua echipa s-a nascut oficial pe 12 septembrie 2009, atunci cand FIA i-a acordat noului team intrarea in Campionatul Mondial de Formula 1 2010. Condusa de Tony Fernandes si avandu-l in fruntea tehnicienilor pe Mike Gascoyne, munca la noul monopost a inceput imediat. In decembrie au fost numiti pilotii echipei intr-o ceremonie care a avut loc la Kuala Lumpur, in Malaiezia, tara de origine a companiilor care sustin aceasta echipa; cei care sunt numiti sa reprezinte Lotus in 2010 aveau sa fie Jarno Trulli si Heikki Kovalainen, doi piloti foarte experimentati care au lucrat alaturi de team-uri renumite ale acestui sport. In luna ianuarie a acestui an a inceput fabricarea componentelor care se vor intregi in noul Lotus Cosworth T127, sasiul trecand cu bine de testele de siguranta impuse de FIA.

 

Dupa cinci luni de munca, acum trei zile, echipa s-a prezentat la Silverstone pentru un shakedown, iar iesirea in 'public' n-a ramas deloc secreta - autosport.com publicau atunci prima fotografie spion cu noul Lotus.

 

"Sunt extrem de mandru sa fiu astazi aici si ca pot arata lumii fructificarea muncii asidue depusa de intreaga echipa in ultimele cinci luni" a spus Fernandes la lansare. "Am atins deja doua mari obiective; am confirmat incrierea in Campionat si am dezvelit masina, dar acum incepe adevarata munca. Vom incepe testele si apoi sezonul si am incredere ca echipa va depasi asteptarile oriunde va merge."

 

In ceea ce priveste tehnicienii, majoritatea lor sunt veniti din cadrul Toyota, cladirea care se ocupa de proiectare fiind formata din 30 de astfel de ingineri si aflandu-se de asemenea in Cologne, orasul care a gazduit si cartierul general al Toyota F1. Tunelul aerodinamic pe care-l foloseste noul team se afla in Italia, iar Mile Gascoyne spune ca proiectarea si construirea masinii a decurs mai bine decat orice alt proiect in care mai fusese implicat in trecut.

 

Monopostul este unul 'curat' si se poate spune ca nu s-a mers in foarte mare detaliu cu designul componentelor aero, insa Gascoyne spune ca baza de lucru este foarte buna: "Probabil trebuie sa mai scadem greutatea anumitor componente si am luat cateva decizii de design foarte devreme, iar acestea trebuie rafinate. Dar trebuie sa spun ca am proiectat un monopost 2010 foarte contemporan. Nu este demondat, este foarte bine gandit, asa ca nu sunt ingrijorat - cred ca avem o baza foarte buna de la care sa plecam."

 

Lotus este cea de-a doua noua echipa care si-a prezentat monopostul, iar saptamana viitoare vor fi prezenti la testul de la Jerez.

 

 

 

 

Sursa de inspiratie pentrul noul Lotus.

 

http://livelyf1.blogspot.com/2010/02/lotus...e-legendar.html - un set de poze.

 

P.S. Desi echipa e fondata recent au scos un monopost reusit cu personalitate iar la capitolul estetica au punctat foarte bine, ramane de vazut ce se va intmpla pe circuit.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spaniolul Jose Ramon Carabante, actionar majoritar la Campos Meta 1

 

Omul de afaceri spaniol Jose Ramon Carabante a devenit acţionar majoritar şi a preluat controlul echipei spaniole de Formula 1 Campos Meta 1, care ĂŽşi va fae debutul ĂŽn acest sezon, a anunţat echipa ĂŽntr-un comunicat. Românul Collin Kolles, fost director al echipei Force India, a fost numit director al echipei, ĂŽn locul lui Adrian Campos, fostul proprietar.

 

F1: Spaniolul Jose Ramon Carabante, actionar majoritar la Campos Meta 1 "Aş dori să-i mulţumesc lui Bernie Ecclestone, care a muncit enorm pentru a susţine eforturile noastre, reuşind ĂŽn cele din urmă să menţină echipa ĂŽn viaţă. Operaţiunea de salvare a fost o cursă contracronometru, cu obiectivul de a alinia 2 maşini competitive la primul Mare Premiu al sezonului la Bahrein" (14 martie), a declarat Carabante.

 

Campos a anunţat ĂŽn octombrie că brazilianul Bruno Senna, nepotul legendei sportului automobilistic, decedat ĂŽn cursă ĂŽn 1994, va pilota unul dintre cele 2 monoposturi.

 

 

P.S. Sper ca Buruno Senna sa aiba ceva din talentul si spiritul unchiului sau.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lista FIA a echipelor inscrise in F1

 

FIA a publicat lista participantilor in Campionatul Mondial de Formula 1; USF1 sau Stefan GP nu vor debuta in sezonul acesta.

 

Speculatiile cu privire la echipa americana USF1 care trebuia sa debuteze in Formula 1 in sezonul acesta s-au incheiat definitiv odata ce FIA a publicat lista participantilor; USF1 nu apar pe aceasta lista, iar o nota explicativa arata ca 'echipa nu se afla in pozita de a participa in 2010'.

 

Daca pana acum exista zvonul conform caruia in cazul in care USF1 nu vor reusi sa se prezinte pe grila de start echipa sarbeasca Stefan GP ii va lua locul, s-ar parea ca nu vom avea in cele din urma 13 team-uri prezente in Bahrain; FIA a comunicat: "Este imposibil ca o echipa inlocuitoare sa fie inscrisa atat de tarziu in Campionat". Astfel, abia din 2011 vor mai putea aparea noi echipe in Formula 1, iar pentru moment va trebui sa ne multumim cu nou-intratele Lotus, Virgin si HRT [Hispania Racing Team, fosta Campos]

 

Nr Concurs-Pilot

Constructor

 

 

1-Jenson BUTTON

2-Lewis HAMILTON

McLaren Mercedes

 

 

3-Michael SCHUMACHER

4-Nico ROSBERG

Mercedes Benz GP Limited

 

 

5-Sebastian VETTEL

6-Mark WEBBER

Red Bull Racing Renault

 

 

7-Felipe MASSA

8-Fernando ALONSO

Ferrari

 

 

9-Rubens BARRICHELLO

10-Nico HÜLKENBERG

Williams Cosworth

 

 

11-Robert KUBICA

12-Vitaly PETROV

Renault

 

 

 

14-Adrian SUTIL

15-Vitantonio LIUZZI

Force India Mercedes

 

 

16-SĂŠbastien BUEMI

17-Jaime ALGUERSUARI

Scuderia Toro Rosso Ferrari

 

 

18-Jarno TRULLI

19-Heikki KOVALAINEN

Lotus Cosworth

 

 

20- neanuntat

21-Bruno SENNA

HRT Cosworth

 

 

 

22-Pedro DE LA ROSA

23-Kamui KOBAYASHI

BMW Sauber Ferrari -- cuidat nume de ecchipa :)

 

 

24-Timo GLOCK

25-Luca DI GRASSI

Virgin Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Ionatan cred ca ai ramas printre cei 4 fani formula 1 :)

 

 

Glumesc. :)

 

 

Interesanta forma la astea noi ... :twoup:

 

Ma uit la F1 de prin '92-'93 am prins pe Senna in cateva din cursele sale si de atunci m-am indragostit de F1.

 

La 10 ani ma uitam pe Eurospot la F1 iar prietenii de aceeasi varsta se certau cu mine pt ca vroiau Cartoon Network.

 

Pe atunci cursele inca mai erau de legenda.

 

Au urmat era post Senna unde Damon Hill, Schumacher, Jacques Villeneuve, pareau niste actori fara talent ...aproape am renuntat la F1.

 

Nu l-am indragit de loc pe Schumacher (l-am respectat) era rivalul lui Senna si a castigat titlul prin "abandonul" fortat a lui Senna in '94, nedrept nu? Il uram pe Schumacher pentru ca a ramas fara rival capabil. Intre timp am inteles ca nu e de vina era pus si simplu mai bun si nu avea rival.

 

Si a aparut BMW in 2000 - o noua era e singura echipa cu care am tinut neconditionat chiar daca stiam ca nu e performanta dpdvd. tehnic sau al pilotilor in unele sezoane. Pana la urma am ramas cu amintiri frumoase Montoya cucerind pole pozition unul dupa altul si doborand recorduri de circuit. Kubica a facut si el lucruri frumoase in 2008.

 

Fiecare sezon e altfel si sezonul nou promite multe - slik-uri, curse fara realimentare si multe altele deci sper ca o sa fie distractiv.

 

Acum ca BMW nu mai e fie ca cel mai bun sa castige.

 

 

Formula 1 e sportul auto rege.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Scuderia Campos Meta si-a schimbat numele in Hispania Racing

 

 

Scuderia Campos Meta Formula One, una dintre debutantele din acest an ale Formulei 1, Âşi-a schimbat denumirea ĂŽn Hispania Racing (HRT F1), a anunĂžat miercuri echipa spaniolĂŁ.

 

F1: Scuderia Campos Meta si-a schimbat numele in Hispania Racing Directorul echipei, germanul de origine românã Colin Kolles, declara cã noul nume semnificã o nouã naºtere pentru ambiÞiile În Formula 1 ºi ''marcheazã incredibilul efort fãcut În spatele scenei pentru a asigura un debut de succes În Bahrain pe 14 martie''.

 

Scuderia spaniolã nu a participat la niciun test din pre-sezon, iar viitorul ei era incert din cauza problemelor financiare, pânã luna trecutã când a fost preluatã de omul de afaceri Jose Ramon Carabante.

 

Echipa Hispania Racing va fi prezentatĂŁ oficial joi la Murcia. Brazilianul Bruno Senna, nepotul triplului campion mondial Ayrton Senna, este unul dintre piloĂžii oficiali, iar al doilea ar putea fi indianul Karun Chandhok, cu care Kolles se afla ĂŽn tratative avansate.

Link to comment
Share on other sites

Prefer Moto GP-ul pentru cĂŁ este mai dramatic, mai spectaculos.

 

Pãcat cã aceste curse de F1 au ajuns atât de comerciale.

 

In ce sens sunt comerciale?

Da, ca nu mai sunt asa spectaculoase cum erau odata poate ca ai dreptate, dar daca esti pasionat de acest sport nu o sa ti se para nici o secunda comerciale.

Link to comment
Share on other sites

Latura comercială se poate vedea cu ochiul liber. :)

 

Ăn primul rând, regulamentul F1 este deosebit de enervant şi stupid.

 

De exemplu, au scos sistemele de control al tracţiunii tocmai ca să fie mai multe accidente, adică să facă mai mulţi bani din perspectiva audienţei.

 

F1 ar trebui să fie o competiţie ĂŽn care fiecare participant să aibă posibilitatea de a folosi orice inovaţie, atâta timp cât respectă limita de cilindree şi nu foloseştie supraalimentare sau alt avantaj lipsit de fair-play.

 

Cursele din anii '30 mi se par cele mai tari.

Fără reclame, fără regulamente tâmpite, puteai chiar conduce maşina până la cursă şi puteai pleca cu ea pe roţi.

Puteau folosi ce combustibil doreau, exista mai multă libertate, alt spectacol.

 

http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp/audi2/company/history/motorsport-highlights.Par.0115.Image.jpg

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Indianul Karun Chandhok, al 2-lea pilot al scuderiei Hispania

 

Indianul Karun Chandhok va fi al doilea pilot al echipei Hispania, scuderia de Formula 1 care a semnat deja cu brazilianul Bruno Senna, nepotul lui Ayrton Senna, potrivit anunĂžului fĂŁcut joi de echipa spaniolĂŁ.

 

''Chandhok se va afla la volan ĂŽn primul nostru sezon. Am fost impresionaĂži de performanĂžele sale ĂŽn GP2. India este o ĂžarĂŁ mare. Va fi super sĂŁ existe un pilot indian pe grila de start al primului Grand Prix din India'', a comentat Colin Kolles, directorul echipei spaniole.

 

Chandhok (26 ani) a avut o carierã extraordinarã în cei trei ani petrecuþi în GP2, obþinând victoria în 2007 ºi 2008 ºi un loc 10 în 2008. În 2009, el a terminat pe locul 18, cu 10 puncte.

 

Scuderia Campos Meta 1 a fost rebotezatĂŁ Hispania, un nume care ''semnificĂŁ renaÂşterea ambiĂžiilor noastre ĂŽn Formula 1 Âşi pune ĂŽn luminĂŁ incredibilele eforturi care au loc ĂŽn culise'', a adĂŁugat Kolles.

 

Omul de afaceri spaniol Jose Ramon Carabante a devenit acĂžionar majoritar Âşi a preluat la mijlocul lunii februarie controlul echipei Campos, aflatĂŁ ĂŽn mari dificultĂŁĂži financiare.

 

Marele Premiu al Indiei se aflĂŁ pe listele FederaĂžiei internaĂžionale de automobilism (FIA) de mai mulĂži ani, ĂŽnsĂŁ nu a vĂŁzut ĂŽncĂŁ lumina zilei.

Link to comment
Share on other sites

1) Sistemul de tractiune a fost scos pentru a scoate in evindenta skil-ul pilotului si nici decum sa fie mai multe accidente (dupa cum sti siguranta e primul loc in f1) nu a mai fost accident grav din 99 cand Schumi si-a rupt picioarele, de deces nici nu mai vb 94). In pricipal au venit cu aceasta solutie de "regulament" pentru a incerca sa diminueze importanta masinii, si a creste importanta pilotului intr-o cursa.

 

2) Daca s-ar folosi orice inovatie mai mult ca sigur s-ar ajunge la o dominatie fara drept de apel a unei echipe in fiecare sezon. Daca tie ti-ar placea sa vezi in fiecare sezon cum castiga cate o echipa care a venit cu nu stiu ce inovatie.... fara nici un fel de concurenta din partea celorlalte echipe este treaba ta, eu nu imi doresc asa ceva

 

3) Esti constient ca fara sponsori acest sport, precum majoritatea sporturilor cu motor nu ar mai exista.

 

PS: Singura parte comerciala este introducerea circuitelor din toate partile lumii, iar acest aspect comercial nu se regaseste si in timpul curselor propriuzis

Link to comment
Share on other sites

1) Sistemul de tractiune a fost scos pentru a scoate in evindenta skil-ul pilotului si nici decum sa fie mai multe accidente (dupa cum sti siguranta e primul loc in f1) nu a mai fost accident grav din 99 cand Schumi si-a rupt picioarele, de deces nici nu mai vb 94). In pricipal au venit cu aceasta solutie de "regulament" pentru a incerca sa diminueze importanta masinii, si a creste importanta pilotului intr-o cursa.

 

2) Daca s-ar folosi orice inovatie mai mult ca sigur s-ar ajunge la o dominatie fara drept de apel a unei echipe in fiecare sezon. Daca tie ti-ar placea sa vezi in fiecare sezon cum castiga cate o echipa care a venit cu nu stiu ce inovatie.... fara nici un fel de concurenta din partea celorlalte echipe este treaba ta, eu nu imi doresc asa ceva

 

3) Esti constient ca fara sponsori acest sport, precum majoritatea sporturilor cu motor nu ar mai exista.

 

PS: Singura parte comerciala este introducerea circuitelor din toate partile lumii, iar acest aspect comercial nu se regaseste si in timpul curselor propriuzis

 

1. Având ĂŽn vedere performanţele monoposturilor de F1, e clar că scoaterea sistemelor de tracţiune creşte riscul de accident şi creşte spectaculozitate.

E o chestie de logică simplă, nu are rost să discutăm despre asta.

F1 e o mare afacere.

 

2. Nici o problemă, ar fi mult mai corect aşa.

F1 a devenit o competiţie destul de plictisitoare, normal ar fi ca cel mai bun să câştige.

Oricum nu cred ĂŽn varianta asta pentru că producătorii auto nu sunt aşa ĂŽnapoiaţi, sunt sigur că ar deveni mai interesantă competiţia dacă fiecare ar putea folosi propria formulă pentru a câştiga.

 

3. Este corect, ĂŽnsă F1 a devenit o competiţie mult prea comercială.

Sunt foarte multe interese financiare ĂŽn joc.

Trebuie să recunoşti că F1 a devenit din ce ĂŽn ce mai plictisitoare tocmai din acest motiv.

 

O să mă uit din nou pentru că revine Schumacher, ĂŽnsă, ĂŽn rest, mai interesante sunt MotoGP-ul si WRC-ul.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Latura comercialĂŁ se poate vedea cu ochiul liber. :)

 

În primul rând, regulamentul F1 este deosebit de enervant ºi stupid.

 

De exemplu, au scos sistemele de control al tracĂžiunii tocmai ca sĂŁ fie mai multe accidente, adicĂŁ sĂŁ facĂŁ mai mulĂži bani din perspectiva audienĂžei.

 

F1 ar trebui sã fie o competiÞie În care fiecare participant sã aibã posibilitatea de a folosi orice inovaÞie, atâta timp cât respectã limita de cilindree ºi nu foloseºtie supraalimentare sau alt avantaj lipsit de fair-play.

 

Cursele din anii '30 mi se par cele mai tari.

Fãrã reclame, fãrã regulamente tâmpite, puteai chiar conduce maºina pânã la cursã ºi puteai pleca cu ea pe roÞi.

Puteau folosi ce combustibil doreau, exista mai multĂŁ libertate, alt spectacol.

 

Da a devenit si comerciala F1 pe langa alte transformari dar astea au venit ca urmare fireasca a progreselor generale in toate domeniile. Cuvantul "marketing" iti spune ceva? Asta e buissnes-ul in lumea in care traiesti.

 

Priveste numai o secunda in jurul tau si iti vei da sema ca de fapt te-ai nascut intr-o lume "comerciala", F1 e comerciala ci orice domeniu.

 

 

 

 

Cursele de prin 1930 se numeau generic Grad Prix.

 

 

F1 a fost constituita in cadrul actual de FIA prin 1950.

 

Un review de dragul vremurilor apuse.

Link to comment
Share on other sites

Da a devenit si comerciala F1 pe langa alte transformari dar astea au venit ca urmare fireasca a progreselor generale in toate domeniile. Cuvantul "marketing" iti spune ceva? Asta e buissnes-ul in lumea in care traiesti.

 

Priveste numai o secunda in jurul tau si iti vei da sema ca de fapt te-ai nascut intr-o lume "comerciala", F1 e comerciala ci orice domeniu.

 

Eu n-am spus cĂŁ nu trebuie sĂŁ aibĂŁ Âşi o laturĂŁ comercialĂŁ, asta ar fi o prostie, ĂŽnsĂŁ a devenit prea comercialĂŁ Âşi plictisitoare, cred cĂŁ m-am exprimat destul de coerent.

 

Comercial nu trebuie sĂŁ ĂŽnsemne neapĂŁrat Âşi plictisitor.

 

DacĂŁ nu revenea Schumacher, nu m-aÂş mai uita la F1.

Link to comment
Share on other sites

Plictisitor a devenit tocmai datorita progresului tehnologic al masinilor, fapt care a facut in ultimii ani aproape imposibila depasirea. Nici nu vreau sa ma gandesc daca s-ar da unde verde - fiecare face ce poate din masina, ce spectaculos ar fi cand cineva ar depasii fara nici o problema, masina lui luand o curba cu 20 de km/h mai repede si avand un top speed mult mai mare.

 

F1 a fost si este foarte interesant, daca ai fi pasionat si mai ales ai tine cu cineva mi-ai da dreptate. Noul sezon se anunta demential din toate punctele de vedere:

-Piloti

-Regulament

-Noul sistem de punctaj (care mi se pare super fata de ce a fost pana acum)

 

Zici ca o sa te uiti la F1 datorita revenirii lui Schumi (eu sunt cel mai mare fan al lui), eu zic ca Mercedes l-au ales si au facut tot posibilul sa-l readuca in F1 prin intermediul lui Ross Brawn doar din motive comerciale, asa ca ceea ce tu aduci ca argument ca a facut din F1 ceva plictisitor si naspa te face sa te uiti din nou la F1 :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.