Jump to content

Lansari monoposturi


ionatan

Recommended Posts

A devenit plictisitor din cauza regulamentului.

DacĂŁ producĂŁtorii ar avea mai multĂŁ libertate, sunt sigur cĂŁ ar fi mai interesant.

 

Sunt pasionat de domeniul auto ĂŽn general, nu neapĂŁrat de F1 Âşi Ăžin cu Schumacher.

 

Ani de zile am urmĂŁrit toate cursele, ĂŽnsĂŁ dupĂŁ ce s-a retras mi s-a pĂŁrut plictisitor Âşi am renunĂžat.

 

Nu cred cã sunt doar motive comerciale, Schumacher rãmâne un super pilot.

Link to comment
Share on other sites

Si-au dat seama ca prin regulament s-a ajuns la scaderea spectaculozitatii dar gandestete ca daca nu ar fi regulamentul pilotul ar influenta 10-15% din cursa si restul ar fi masina

Sunt de acord ca este un super pilot, dupa parerea mea cel mai mare din cati au fost.

Dar la ce varsta are nu cred ca skil-ul lui de pilot a fost factorul principal de al lua in echipa

Link to comment
Share on other sites

PĂŁi oricum maÂşina Âşi pneurile conteazĂŁ Âşi mai mult.

 

Ai pneuri proaste, s-a terminat tot.

CedeazĂŁ maÂşina, idem.

PiloĂžii nu nu sunt foarte diferiĂži, conteazĂŁ chiar foarte puĂžin.

 

Ăn afarĂŁ de Senna Âşi Schumacher, cam toĂži sunt fĂŁcuĂži din acelaÂşi aluat.

 

Skill-ul Âşi numĂŁrul de fani pe care-i are au constituit, probabil, principalele atuuri.

Link to comment
Share on other sites

În afarã de Senna ºi Schumacher, cam toþi sunt fãcuþi din acelaºi aluat.

 

Esti sigur? Spui ca iti placea inainte de comercializare dar o reduci la numele a 2 piloti.

 

E usor sa vorbesti din spatele ecranului.

 

Alain Prost, Niki Lauda, Nigel Mansell si altii au fost copii de mingi.

Link to comment
Share on other sites

Am redus lista la doar doi piloĂži pentru cĂŁ m-am referit doar la F1.

 

Senna Âşi Schumacher mi se par cei mai buni.

 

Iar dacĂŁ ne referim la curse de Grand Prix Âşi primii ani ai F1-ului, Fangio Âşi Sir Stirling Moss.

 

ÂŞi tu tot de acolo vorbeÂşti. :)

Link to comment
Share on other sites

Juan Manuel Fangio

 

NaĂžionalitate Argentina Argentina

Ani in F1 1950-1958

Echipe Alfa Romeo

Maserati

Mercedes Benz

Scuderia Ferrari

Starturi 57

Titluri 5 (1951, 1954, 1955, 1956, 1957)

Victorii 24

Podiumuri 35

Pole positions 28

Tururi rapide 23

Puncte 277,14

Prima cursĂŁ Marea Britanie 1950

Prima victorie Monaco 1950

Ultima victorie Germania 1957

Ultima cursĂŁ FranĂža 1958

 

 

Sa ne intelegem F1 a inceput in 1950.

 

Fangio Ar fi al 2-lea la nr. de titluri mondiale dupa Schumacher.

 

Dar sunt mai multi piloti de apreciat, de fapt toti sunt niste "zei" ca sa ajungi in F1 nu e putin lucru, daca ai reusit o victorie, un pole, un tur rapid sau un titlu de campion deja intri intr-un cerc foarte select.

 

Lista cu cei care au cel putin un campionat adjudecat.

 

 

A

 

* Fernando Alonso

* Mario Andretti

* Alberto Ascari

 

B

 

* Jack Brabham

* Jenson Button

 

C

 

* Jim Clark

 

F

 

* Juan Manuel Fangio

* Giuseppe Farina

* Emerson Fittipaldi

 

H

 

* Mika Häkkinen

* Mike Hawthorn

* Damon Hill

* Graham Hill

* Phil Hill

* Denny Hulme

* James Hunt

 

J

 

* Alan Jones

 

L

 

* Niki Lauda

 

M

 

* Nigel Mansell

 

P

 

* Nelson Piquet

 

 

P cont.

 

* Alain Prost

 

R

 

* Keke Rosberg

 

S

 

* Jody Scheckter

* Michael Schumacher

* Ayrton Senna

* Jackie Stewart

* John Surtees

 

V

 

* Jacques Villeneuve

 

P.S. Exista si o treditie de efamile - familia Hill are mai multi campioni dar pentru familia Villeneuve sportul are semnificatii aparte.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Dar sunt mai multi piloti de apreciat, de fapt toti sunt niste "zei" ca sa ajungi in F1 nu e putin lucru, daca ai reusit o victorie, un pole, un tur rapid sau un titlu de campion deja intri intr-un cerc foarte select.

 

Eu ĂŽi apreciez pe cei pe care i-am menĂžionat.

E libertatea mea...

 

Este adevĂŁrat cĂŁ intri ĂŽntr-un cerc foarte select, ĂŽnsĂŁ ĂŽnvingĂŁtorii sunt ĂŽntotdeauna Ăžinuti minte.

 

 

 

 

 

Sa ne intelegem F1 a inceput in 1950.

 

ÂŞtiu asta, ĂŽnsĂŁ Fangio a participat Âşi la GP-uri.

Link to comment
Share on other sites

Daca o iei asa pentru mine Senna reprezinta F1 in totalitate dar asta nu inseamna ca doar Senna reprezinta F1.

 

\

 

Biografia lui Juan Manuel Fangio

 

http://www.ddavid.com/formula1/fangio_bio.htm

 

 

Ayrton Senna

 

sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Ayrton_Senna

 

Motto: "Racing, competing, is in my blood, is part of me, is part of my life." Ayrton Senna

 

Ayrton Senna da Silva, (nãscut 21 martie 1960 - decedat 1 mai 1994), a fost un pilot brazilian de Formula 1, triplu campion mondial În acest sport În 1988, 1990 ºi 1991, toate titlurile fiind câºtigate cu McLaren Honda.

 

Pentru mulĂži dintre fanii Formulei 1, Ayrton Senna a fost cel mai mare pilot care a concurat vreodatĂŁ ĂŽn campionatul mondial. Alain Prost spunea despre Senna ca brazilianul conducea ĂŽntotdeauna peste limitĂŁ.

 

Decesul sãu a survenit În urma unui accident produs În timpul Marelui Premiu al Republicii San Marino când maºina Williams Renault pe care o conducea devenise necontrolabilã În primul viraj al celui de-al ºaptelea tur al cursei. A fost ultimul pilot care a decedat in timpul unui Grand Prix de Formula 1.

Înainte de Formula 1

 

Ayrton a condus primul sãu go-kart la vârsta de patru ani, În 1964. Ulterior Îi facea o enormã plãcere sã se urce la volanul tractoarelor ºi maºinilor agricole de la fermele tatãlui sãu, mimând cã le conduce.

 

În 1973 când avea 13 ani a debutat oficial în întrecerile de karting, concurând pentru prima datã pe circuitul de la Interlagos, de lângã Sao Paolo, oraºul sãu natal. Atunci a primit în dar de la tatãl sãu o cascã de culoare galbenã cu douã dungi orizontale, una albastrã ºi una verde, reprezentând culorile Braziliei, cascã pe care avea sã o foloseascã toatã viaþa.

 

Cea mai mare performanÞã a sa din karting a fost titlul continental al Americii de Sud, câºtigat În 1977. Senna a participat de mai multe ori ºi În Campionatul Mondial de karting dar nu a câºtigat niciodatã. Acesta avea sã rãmânã peste ani marele sãu regret.

 

În 1981 se mutã în Europa, mai exact în Marea Britanie, unde îºi face debutul în Formula Ford 1600, câºtigând campionatul în primul an. Un an mai târziu promoveazã în Formula Ford 2000, devenind campion al Marii Britanii ºi al Europei.

 

În 1983 a semnat un acord pentru a participa în Formula 3, campionatul britanic, pe care l-a câºtigat cu uºurinþã, stabilind un record de victorii care avea sã rãmânã în picioare mai mult de un deceniu. Atunci atrage atenþia unor echipe mari din Formula 1 ca ºi McLaren, Williams, Brabham ºi Lotus. Are parte de teste cu toate, dar pânã la urmã doar Brabham îi oferã un contract de pilot de curse, celelalte trei preferând sã îl aibã un an ca ºi pilot de teste. La Brabham însã era pilot Nelson Piquet, un alt brazilian, care s-a opus venirii lui Senna în echipã, astfel cã oferta a cãzut, iar Senna a semnat un acord cu Toleman.

[modificĂŁ] 1984, anul debutului

 

Alegerea echipei Toleman nu a fost întâmplatoare. În primul rând Senna dorea sa debuteze în Formula 1. Apoi Toleman era o echipã micã, resursele financiare ºi tehnice fiind limitate, ceea ce, în cazul unor rezultate pozitive, promova talentul lui Senna.

 

Debutul a avut loc În Marele Premiu al Braziliei când s-a clasat al ºaisprezecelea pe grila de start - dar cu un timp cu 1,5 secunde mai bun decât cel al colegului sãu de echipã - neterminând Însã cursa din cauza problemelor la turbocompresor. A doua cursã - Marele Premiu al Africii de Sud - i-a adus ºi primul punct, terminând cursa al ºaselea.

 

Un nou loc Âşase a precedat Marele Premiu al Republicii San Marino, singura cursĂŁ ĂŽn care Senna nu a reuÂşit sĂŁ se califice, ĂŽnsĂŁ nu din vina sa pentru cĂŁ ĂŽn calificĂŁri turbocompresorul a cedat, iar echipa nu a avut unul de schimb.

 

Adevãrata sa valoare a fost Însã doveditã În Marele Premiu al Principatului Monaco, cursa din acel an având loc pe ploaie. Plecat al treisprezecelea, Senna a avut o evoluÞie de excepÞie, iar În turul 19 Îl depãºeºte pe Niki Lauda, cel care avea sã câºtige campionatul În acel an, pentru locul secund. Doar Alain Prost Îi mai stãtea În calea sa spre prima victorie din Formula 1 când Jackie Ickx, directorul cursei de atunci, a decis sã Întrerupã cursa, motivând faptul ca nu se mai putea concura În condiÞii de securitate. Practic Senna a fost oprit din drum spre prima sa victorie, pentru cã În turul 31 când cursa a fost Întreruptã era cu câteva secunde pe tur mai rapid decât Prost. Toata viaÞa sa Senna l-a criticat pe Jackie Ickx pentru decizia sa.

 

Podiumul de la Monaco nu a fost singurul al anului, acestuia alãturâdui-se cele de la Silverstone ºi Estoril, astfel cã Senna terminã sezonul cu un total de 13 puncte, clasându-se al nouãlea În campionat.

 

La finalul sezonului trece la Lotus, dar numai dupĂŁ ce Âşi-a cumpĂŁrat contractul de la Toleman.

[modificĂŁ] 1985 - 1987: AlĂŁturi de Lotus

 

Deºi nu ma câºtigase un titlu mondial de ani buni, iar Colin Chapman decedase În 1982, Lotus era În continuare o forÞã În Formula 1 acelor ani, astfel cã alegerea lui Senna a fost una deosebit de ÎnÞeleaptã.

MaÂşina lui Ayrton din 1985 condusĂŁ ĂŽn 2004 de cĂŁtre nepotul sĂŁu, Bruno

 

Primul an la Lotus avea sã Îi aducã ºi prima victorie, propulsându-l Între piloÞii de top ai campionatului. Astfel, dupã un loc patru În Brazilia, la Estoril, acolo unde cu doar câteva luni Înainte reuºise un podium, a câºtigat prima sa cursã, dupã ce a plecat din pole position, iar la final a stabilit cel mai bun tur de pistã. A fost o cursã pe ploaie, aºa cum fusese la Monaco cu un an Înainte, astfel cã Senna devenise deja un pilot experimentat pe În astfel de condiÞii meteo.

 

Pole position-ul de la Estoril a fost primul dintr-o serie incredibilã de 65, recordul sãu fiind doborât abia În 2006 de cãtre Michael Schumacher Însã acesta din urmã avea mult mai multe curse disputate. Alte douã pole-uri consecutive au urmat la Imola ºi Monaco, Însã a trebuit sã aºtepte câteva luni bune pânã sã câºtige din nou, fãcând-o la În Belgia. Câteva podiumuri ºi clasãri În puncte i-au adus lui Senna un binemeritat loc patru În campionatul mondial, chiar Înaintea lui Elio de Angelis, colegul sãu de echipã de la Lotus.

 

Al doilea an alãturi de echipa britanicã a fost la fel de productiv, Senna reuºind sã se impunã În cursele din Spania ºi Statele Unite ale Americii ºi sã obÞinã opt pole position-uri, cu unul mai mult decât În 1985.

 

Înaintea sezonului 1987 Lotus a semnat un acord cu Honda privind furnizarea de motoare. De fapt Honda a mers la Lotus sã îi facã oferta ºi nu invers, japonezii dorind sã îl aibã pe Senna sub aripa lor protectoare, considerându-l drept cel mai de viitor pilot. ªi nu s-au înºelat pentru cã în 1987 Senna a terminat sezonul al treilea, dupã ce a câºtigat douã curse, la Monaco, prima din cele ºase din principat, cinci fiind consecutive, ºi din nou în SUA. Senna devenise "Honda's greatest son", aºa cum însuºi Soichiro Honda îl numea.

 

La finalul anului ĂŽnsĂŁ Honda semna un acord cu McLaren, una dintre condiĂžii fiind cooptarea lui Senna ca pilot de cĂŁtre echipa lui Ron Dennis.

[modificĂŁ] 1988 - 1993: Pe culmile gloriei

 

Cei ºase ani petrecuÞi la McLaren au fost cei mai productivi din Întreaga sa carierã. A câºtigat trei titluri mondiale, de alte douã ori fiind vicecampion mondial. A câºtigat 35 de curse ºi 49 de pole position-uri.

 

Dacã la Lotus era liderul detaºat al echipei, la McLaren situaÞia era alta, mai ales cã noul sãu coleg de echipã era Alain Prost, dublu campion mondial la acea datã. Cei doi au avut pe parcursul celor douã sezoane când au evoluat Împreunã la McLaren o rivalitate care de cele mai multe ori a depãºit limitele sportivitãÞii.

La Imola ĂŽn 1988

 

În 1988, primul sãu al la McLaren a reuºit primul sãu titlu mondial, dupã o luptã la cuþite cu Alain Prost. Cei doi au câºtigat împreunã 15 din cele 16 curse ale sezonului, Senna reuºind opt. Deºi pe parcursul celor 16 curse Prost a adunat mai multe puncte, la final Senna a câºtigat titlul prin prisma deciziei FIA, luatã la începutul sezonului, care lua în calcul doar cele mai bune 11 rezultate ale fiecãrui pilot.

 

Rivalitatea dintre Senna ºi Prost a atins cote maxime în 1989 la Suzuka când atât Senna cât ºi Prost aveau ºanse la titlul mondial. Înainte de cursã cei doi piloþi s-au înþeles, în prezenþa lui Ron Dennis ca acela care va fi primul la capãtul primului tur al cursei sã câºtige. Prost a avut un start mai bun ºi s-a instalat la conducere, dar Senna era chiar în spatele lui, iar în ultima ºicanã a turului a intrat într-o depãºire pe interior, doar pentru a fi blocat de Prost într-o manierã deloc sportivã. Cei doi au ieºit de pe iarbã, dar Senna a fost ajuat de comisarii de traseu sã revinã. Cea ce a urmat a fost de domeniul fantasticului: de pe locul 25 la capãtul primului tur, Senna a terminat cursa primul! Totuºi el a fost descalificat pentru cã a revenit pe traseu ajutat de comisarii de cursã, lucru interzis de regulament, iar titlul i-a revenit astfel lui Alain Prost, cel care dupã acea cursã pãrãsea McLaren pentru a trece la Ferrari.

 

Adus pentru a-l Înlocui pe Alain Prost, Gerhard Berger nu s-a putut ridica deloc la nivelul lui Senna. Totuºi contribuÞia austriacului În viaÞa lui Senna a fost decisivã, dupã cum el Însuºi spunea: "Senna m-a ÎnvãÞat sã fiu pilot de Formula 1, eu l-am ÎnvãÞat sã se bucure de viaÞã."

Ayrton Senna la Phoenix ĂŽn 1991

 

Senna a reuºit În 1990 ºi 1991 douã titluri mondiale consecutive, Însã cel din 1990 are ºi el povestea sa. Deºi pãrãsise McLaren, la Ferrari Prost gãsise o echipã capabilã sã Îl ajute sã se batã pentru titlu, astfel cã Înainte de aceeaºi cursã de la Suzuka Senna ºi Prost se duelau pentru titlu. Pentru a-l câºtiga Senna avea nevoie de abandonul francezului. Prost a reuºit un start mai bun ºi s-a instalat la conducere, Însã Senna l-a lovit din spate În momentul În care cele douã maºini intrau În primul viraj, provocând un dublu abandon. A fost poliÞa pe care Senna i-a plãtit-o fostului sãu coleg pentru ce pãÞise cu un an Înainte. FIA a luat imediat poziÞie mai ales cã datele telemetrice au arãtat cã Senna nu a avut nici cea mai micã intenÞie de a frâna. Dupã lungi discuÞii, În care Senna a fost ameninÞat chiar cu ridicarea superlicenÞei ºi excluderea din campionat, FIA a decis totuºi sã-l Încoroneze pe brazilian campion mondial.

 

În 1992 Williams a fost peste McLaren, Senna neputând sã facã mare lucru. A câºtigat trei curse în acel an, prima la Monaco dupã un final electrizant de cursã, o bãtãlie de zile mari cu Nigel Mansell. În prima parte a cursei Senna rula al treilea, la mare distanþã de cele douã Williams-uri ale lui Nigel Mansell ºi Riccardo Patrese, însã a urcat al doilea când Patrese a abandonat. Apoi, spre finalul cursei, Nigel Mansell, care conducea confortabil, are o panã de cauciuc, trebuind sã opreascã la standuri pentru a schimba pneul, dar a ieºit de la boxe chiar în spatele lui Senna. Timp de trei tururi cei doi s-au duelat în fiecare viraj, în cele din urmã Senna câºtigând. Au urmat alte doua victorii, în Ungaria ºi Italia, dar finalul sezonului l-a gãsit pe Senna pe locul al patrulea în campionatul mondial.

 

Dezamãgit de faptul cã McLaren nu a putut face faÞã În acel an rivalilor de la Williams, Senna ºi-a anunÞat retragerea din Formula 1 ºi a plecat În SUA, acolo unde a testat o maºinã Indy Car. Ulterior a revenit Însã asupra deciziei de retragere ºi a semnat un nou acord, valabil pentru un singur an, cu McLaren, care avea acum motoare Ford.

 

Cursa de la Donington Park din 1993 avea sĂŁ fie una dintre cele mai bune victorii ale sale ĂŽn Formula 1. Plecat al patrulea, a pierdut un loc la start, dar la finalul primul tur era deja la conducere, dupĂŁ ce a fĂŁcut patru depĂŁÂşiri senzaĂžionale. La finalul acelui an Senna, care terminase campionatul pe locul secund, pleca la Williams ĂŽn cĂŁutarea celui de-al patrulea sĂŁu titlu mondial.

[modificĂŁ] 1994: Ultimele trei curse

 

Ayrton s-a despãrÞit de McLaren dupã ce câºtigase cursele din Japonia ºi Australia, ultimele sale douã victorii În Formula 1, Înainte de a trece la Williams acolo unde Îl Înlocuia pe Alain Prost ºi era privit drept principalul candidat la titlul suprem al anului.

 

A ocupat pole position-ul În Brazilia În prima cursã a anului, dar a abandonat din motive tehnice. De un scenariu similar a avut parte ºi În a doua cursã când a fost din nou În pole position ºi din nou a abandonat, de aceastã datã fiind scos de pe pistã de Nicola Larini În primul viraj al cursei.

 

Apoi a venit cursa de la Imola, cea mai neagrã din întreaga istorie a Campionatului Mondial de Formula 1. În timpul calificãrilor de vineri Rubens Barrichello are parte de un accident foarte serios, dar brazilianul scapã cu viaþã. Apoi, dupã numai o zi, Roland Ratzenberger suferã un accident fatal. Vizibil marcat de aceste douã evenimente, pe Rubens Barrichello îl considera urmaºul sãu, Senna stãtea în expectativã, neºtiind dacã sã concureze sau nu. Îi telefoneazã lui Alain Prost, cei doi se împãcaserã între timp, ºi îi spune cã îi este fricã sã concureze, dar francezul îl convinge sã o facã.

 

Pânã la urmã decide sã concureze, la urma urmei avea neapãratã nevoie de victorie pentru cã Michael Schumacher avea deja 20 puncte, iar el nici unul, iar În cazul În care va câºtiga avea deja pregãtit steagul Austriei pe care dorea sã Îl fluture În vânt În memoria lui Roland Ratzenberger.

 

A plecat În cursã ca din puºcã, instalându-se la conducerea cursei, neºtiind cã seria evenimentelor negre va continua. Pe grilã Benetton-ul lui JJ Letho refuzã sã porneascã, iar finlandezul este lovit puternic din spate de Pedro Lamy, astfel cã era necesarã neutralizarea cursei. Dupã cinci tururi În spatele Safety car-ului, cursa de reia, Însã În turul ºapte maºina lui Senna refuzã sã mai poatã fi controlatã În virajul Tamburello, ieºind În decor, izbindu-se de zidul de beton la o vitezã de 218km/h. Cu doar douã secunde Înainte de impact viteza era de 312 km/h.

[modificĂŁ] Decesul

Mormântul

 

În urma impactului Ayrton Senna a suferit severe rãni ale creierului. Ajuns imediat la faþa locului Profesorul Sid Watkins era conºtient de acest fapt, toate încercãrile sale de a-l revitaliza fiind sortite eºecului. Senna este transportat cu elicopterul la spitalul din Bologna unde medicii au constatat decesul în jurul orei 18:40, ora localã.

 

Decesul sãu a fost cauzat de o bucatã de suspensie care s-a desprins În momentul impactului ºi l-a lovit chiar deasupra ochiului drept, casca sa nerezistând.

 

Ayrton Senna avea 34 de ani. Este Înmormântat la cimitirul Morumbi din Sao Paolo.

[modificĂŁ] Citate celebre

 

"SĂŁ fii al doilea ĂŽnseamnĂŁ sĂŁ fii primul care pierde."

 

"Învãþ mereu despre propriile mele limitãri: despre limitãrile corpului meu, despre limitãrile mele psihologice. Este un mod de a trãi pentru mine."

 

"În Formula 1 eºti tot timpul expus la pericole. Pericolul de a te rãni, pericolul de a muri. Este parte a vieþii ºi ori o accepþi într-un mod profesionist, ori o abandonezi ºi nu o mai faci. Mie îmi place însã aºa de mult încât nu mai pot sã o abandonez."

[modificĂŁ] Alain Prost despre Senna

 

"Senna a condus Întotdeauna 102% peste limitã, pe când eu am fost abia la 90%."

[modificĂŁ] Video Clipuri

Link to comment
Share on other sites

PĂŁi vezi, fii subiectiv, e ĂŽn natura umanĂŁ. :)

 

AÂşa cum am zis, Senna Âşi cu Schumacher sunt cei mai mari piloĂži din toate timpurile, alĂŁturi de Fangio Âşi Sir Stirling Moss.

Este normal ca alĂžii sĂŁ aibĂŁ alte preferinĂže.

Link to comment
Share on other sites

PĂŁi oricum maÂşina Âşi pneurile conteazĂŁ Âşi mai mult.

 

Ai pneuri proaste, s-a terminat tot.

CedeazĂŁ maÂşina, idem.

PiloĂžii nu nu sunt foarte diferiĂži, conteazĂŁ chiar foarte puĂžin.

 

Ăn afarĂŁ de Senna Âşi Schumacher, cam toĂži sunt fĂŁcuĂži din acelaÂşi aluat.

 

Skill-ul Âşi numĂŁrul de fani pe care-i are au constituit, probabil, principalele atuuri.

 

Prin regulament tocmai asta vor sa faca sa scoata masina din ecuatie, adica sa castige cel mai bun pilot nu cea mai buna masina sau sa castige cel mai bun pachet per total (masina+pilot+echipa).

Ei asta tot incearca sa faca masinile cat mai egale din regulament, si tot nu reusesc, cu astfel de limitari tot apar diferente destul de mari intre masini (ex anul trecut Brawn)

Poate ca ma repet dar mai multe libertati pentru constructori din partea regulamentului nu ar face decat sa mareasca aceste diferente.

 

Legat de piloti sunt multi care trebuie apreciati, nu e chiar cum zici tu ca sunt toti cam la fel, exemplul cel mai bun fiind Alonso dupa parerea mea, care este foarte aproape de schumi ca skill de pilot, iar daca nu as fi fan schumi as spune probabil ca e cel putin la fel de bun.

De asemenea Vettel mi se pare super pilot mai trebuie decat sa confirme(titlu mondial) dar nu cred ca la Red Bull o sa fie posibil, eu cred ca sezonul acesta nu vor fi la nivelul sezonului trecut. Vettel l-a batut la ROC pe Gronholm in cursa decisiva pe masina lui din WRC Ford Focus, eu zic ca spune multe.

 

M-am lungit foarte mult, as putea vb la nesfarsit despre F1, si chiar apreciez ce face Ionatan aici pe forum in sectiunea F1, pacat ca sunt prea putini fani

Link to comment
Share on other sites

Eu cred cĂŁ nici ei nu Âştiu ce vor prin regulamentul ĂŁla. :)

 

Singura modalitate prin care toate maÂşinile ar fi egale ar fi dacĂŁ toĂži piloĂžii ar concura pe un singur tip de maÂşinĂŁ, ĂŽnsĂŁ asta este o utopie.

 

Eu cam aÂşa vĂŁd treaba, Alonso nu mi se pare cĂŁ are stofa lui Schumi.

 

Sunt puĂžini fani tocmai din cauzĂŁ cĂŁ a devenit prea plictisitoare.

SĂŁ sperĂŁm cĂŁ anul acesta o sĂŁ fie mai interesant.

Link to comment
Share on other sites

Cand vine vorbesc de Senna sunt subiectiv, nu ai cum sa nu fii si Schumacher stie asta daca il intrebi... cred ca faptul ca a murit in masina in conditiile date spune multe despre el:

 

"Apoi a venit cursa de la Imola, cea mai neagră din ĂŽntreaga istorie a Campionatului Mondial de Formula 1. În timpul calificărilor de vineri Rubens Barrichello are parte de un accident foarte serios, dar brazilianul scapă cu viaţă. Apoi, după numai o zi, Roland Ratzenberger suferă un accident fatal. Vizibil marcat de aceste două evenimente, pe Rubens Barrichello ĂŽl considera urmaşul său, Senna stătea ĂŽn expectativă, neştiind dacă să concureze sau nu. Îi telefonează lui Alain Prost, cei doi se ĂŽmpăcaseră ĂŽntre timp, şi ĂŽi spune că ĂŽi este frică să concureze, dar francezul ĂŽl convinge să o facă.

 

Până la urmă decide să concureze, la urma urmei avea neapărată nevoie de victorie pentru că Michael Schumacher avea deja 20 puncte, iar el nici unul, iar ĂŽn cazul ĂŽn care va câştiga avea deja pregătit steagul Austriei pe care dorea să ĂŽl fluture ĂŽn vânt ĂŽn memoria lui Roland Ratzenberger.

 

A plecat ĂŽn cursă ca din puşcă, instalându-se la conducerea cursei, neştiind că seria evenimentelor negre va continua. Pe grilă Benetton-ul lui JJ Letho refuză să pornească, iar finlandezul este lovit puternic din spate de Pedro Lamy, astfel că era necesară neutralizarea cursei. După cinci tururi ĂŽn spatele Safety car-ului, cursa de reia, ĂŽnsă ĂŽn turul şapte maşina lui Senna refuză să mai poată fi controlată ĂŽn virajul Tamburello, ieşind ĂŽn decor, izbindu-se de zidul de beton la o viteză de 218km/h. Cu doar două secunde ĂŽnainte de impact viteza era de 312 km/h."

 

 

In '94 aveam 11 ani si cursa de la Imola nu am vazut-o eram la tara iar seara la tv aflu de accident...

 

Am murit de ciuda cand il vedeam pe Schumacher cum castiga curese imi spuneam incudat in minte, de-ar fi Senna ce ti-ar arata el tie.

 

Apoi am vazut la finalul unei curse secventa asta: si am inteles ca si lui ii lipseste.

 

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Eu asa vad lucrurile in privinta regulamentului, este adevarat ca e aproape imposibil sa se ajunga la masini egale dar imi place ideea de a conta mult mai mult pilotul, fapt care se vede foarte bine pe ploaie.

 

Cu Alonso poate ca am exagerat, dar s-a batut de la egal la egal cu schumi, pacat ca masina Renault in acei ani a fost net superioara Ferrraiului.

 

Gandestete ce se intampla daca masinile erau apropiate si nu era aerodinamica aia de ........ care facea depasirea aproape imposibila, eu zic ca ieseau niste batalii de zile mari :)

 

In privinta fanilor nu iti dau dreptate, daca esti pasionat te uiti pentru ca iti place, daca ne gandim golful nu are nimic spectaculos, asta nu inseamna ca nu exista fani

Edited by DayWalker
Link to comment
Share on other sites

Prin regulament tocmai asta vor sa faca sa scoata masina din ecuatie, adica sa castige cel mai bun pilot nu cea mai buna masina sau sa castige cel mai bun pachet per total (masina+pilot+echipa).

Ei asta tot incearca sa faca masinile cat mai egale din regulament, si tot nu reusesc, cu astfel de limitari tot apar diferente destul de mari intre masini (ex anul trecut Brawn)

Poate ca ma repet dar mai multe libertati pentru constructori din partea regulamentului nu ar face decat sa mareasca aceste diferente.

 

Legat de piloti sunt multi care trebuie apreciati, nu e chiar cum zici tu ca sunt toti cam la fel, exemplul cel mai bun fiind Alonso dupa parerea mea, care este foarte aproape de schumi ca skill de pilot, iar daca nu as fi fan schumi as spune probabil ca e cel putin la fel de bun.

De asemenea Vettel mi se pare super pilot mai trebuie decat sa confirme(titlu mondial) dar nu cred ca la Red Bull o sa fie posibil, eu cred ca sezonul acesta nu vor fi la nivelul sezonului trecut. Vettel l-a batut la ROC pe Gronholm in cursa decisiva pe masina lui din WRC Ford Focus, eu zic ca spune multe.

 

M-am lungit foarte mult, as putea vb la nesfarsit despre F1, si chiar apreciez ce face Ionatan aici pe forum in sectiunea F1, pacat ca sunt prea putini fani

 

 

Alonso e bun a facut multe curse bune cu monopost inferior adversarilor.

 

Sunt piloti talentati in F1. Vettel, Kubica, Hamilton si Webber au stofa si au puncat cand s-a ivit ocazia. Sezonul trecut dar si 2008 s-a vazut ca exista cateva echipe in top 3-4 iar ierarhia acestora se schimba de la un sezon la altul nu mai e ca prin 2000 cand Ferrari a monoplizat sezoane bune disputa la varf fara drept de replica.

Link to comment
Share on other sites

Eu asa vad lucrurile in privinta regulamentului, este adevarat ca e aproape imposibil sa se ajunga la masini egale dar imi place ideea de a conta mult mai mult pilotul, fapt care se vede foarte bine pe ploaie.

 

Cu Alonso poate ca am exagerat, dar s-a batut de la egal la egal cu schumi, pacat ca masina Renault in acei ani a fost net superioara Ferrraiului.

 

Gandestete ce se intampla daca masinile erau apropiate si nu era aerodinamica aia de ........ care facea depasirea aproape imposibila, eu zic ca ieseau niste batalii de zile mari :)

 

In privinta fanilor nu iti dau dreptate, daca esti pasionat te uiti pentru ca iti place, daca ne gandim golful nu are nimic spectaculos, asta nu inseamna ca nu exista fani

 

Da, şi mie imi place ideea asta, rămâne de văzut dacă aşa va fi.

 

Nu cred asta pentru că cei care se uită la golf nu sunt neapărat aceeaşi oameni care se uită la cursele de maşini şi care sunt pasionaţi de domeniul auto.

Când te uiţi la o cursă, vrei să vezi ceva ieşit din comun, ceva special, nu să vezi o cursă banală ĂŽn care cel care pleacă ĂŽn poleposition termină cursa pe primul loc.

 

@ionatan: Şi eu ĂŽmi amintesc de acel moment, aveam 7 ani.

Mie ĂŽmi place de Schumacher nu doar pentru că este foarte talentat dar are şi o atitudine foarte decentă.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Cred ca asta a placut cel mai mult la Scumacher, atitudinea, dar eu nu i-as spune decenta.

Mi se pare ca a fost si sper ca inca e genul de pilot pentru care nu exista locul 2, tot ce conteaza este victoria si face orice pentru a o obtine.

Aici are un mare + fata de Alonso, care daca ii este suficient un loc 3 dar cu un risc minim ar putea trece pe 2 nu si-ar asuma acest risc

Link to comment
Share on other sites

Am recitit unele posturi si vad ca la fiecare post de al tau te-am contrazis. Este unul din putinele topicuri pe care le-am citit, mai ales cu astfel de discutii in contradictoriu si nu au iesit scantei (probabil ca dupa acest post vor fi :) ), cu toate ca nu s-a ajuns la nici o concluzie a fost o discutie foarte placuta si deabia astept sa inceapa noul sezon.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.