Jump to content

Decantor sau epurator?


Recommended Posts

Am citit pe ici si pe colo ca unii au desfacut filtrul epurator la masina lor si surpiza in loc sa gaseasca clasicul epurator cu pasla au gasit un decantor(din plastic). Intrebarea mea ar fi: Acest decantor a inceput sa fie pus pe masini incepand cu o anumita data? Sau toate au pasla? Intreb pentru ca nu as vrea sa desfac, sa aflu ca am pasla si sa-l pun la loc asa cum era pana imi cumpar altul, dar nici sa dau banii pe unul nou si sa aflu la desfacere ca e decantor! Cineva care se ocupa cu piesele...aveti idee cum pot afla? Are vreun cod diferit cel cu pasla fata de cel decantor? Adica mai simplu pus, pot sa dau jos capacul motor si sa ma uit pe acea carapace in care sta epuratorul/decantorul si sa aflu ce e acolo inauntru?! Multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Sunt 90% convins ca al tau e cu plastic. Asa e si al meu, eu l-am schimbat doar pentru ca il aveam.

N-are nimic daca il desfaci si il pui inapoi si nici nu-ti ia mai mult de 20 de minute, toata operatia cu tot cu capacele de pe motor.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Indiferent de care este ,e bine sa desfaci sa-l cureti daca este decantor,eu il prefer pe cel de pasla si il schimb la fiecare schimbare de ulei,e o cheltuiala in plus dar consider ca merita!
Link to comment
Share on other sites

presupune ca filtreaza mai bine, dar din cate am inteles eu, filtru epurator separa gazele cu impuritati de ulei. Eu la masina mea, 318D 11/2003 am avut filtru de pasla, care era foarte imbacsit, si am luat cu decantor, nu stiu principiul de functionare celui cu decantor, dar banuiesc ca trebuie sa fie bun, odata ce BMW il agreaza, ca o fi mai bun cel de pasla sau cel decantor, sau or fi la fel de bune nu stiu. Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

Deci daca , omu cu scoala de la BMW, in anu 2004 inlocuieste o piesa tip vechi, cu una noua care nu mai trebuie inlocuita, mintile iscusite are utilizatorului de bmw, in loc sa foloseasca piesa nou, pentru care s-au cheltuit bani in cercetare, folosesc piesa veche din 1999 ? :) foarte nostim.

 

"Filtreaza mai bine aia cu pasla decat aia noua" probabil ca sunteti mai in masura sa analizati cat de bine filtreaza decat cei de la bmw...

 

Amandoua piesele au aceeasi denumire, 1 piesa s-a pus pe masini pana in 2004 iar filtru epurator de plastic s-a pus incepand cu anul 2004, cel putin asa e la seria 5...

Link to comment
Share on other sites

Deci daca , omu cu scoala de la BMW, in anu 2004 inlocuieste o piesa tip vechi, cu una noua care nu mai trebuie inlocuita, mintile iscusite are utilizatorului de bmw, in loc sa foloseasca piesa nou, pentru care s-au cheltuit bani in cercetare, folosesc piesa veche din 1999 ? :) foarte nostim.

 

"Filtreaza mai bine aia cu pasla decat aia noua" probabil ca sunteti mai in masura sa analizati cat de bine filtreaza decat cei de la bmw...

 

Amandoua piesele au aceeasi denumire, 1 piesa s-a pus pe masini pana in 2004 iar filtru epurator de plastic s-a pus incepand cu anul 2004, cel putin asa e la seria 5...

 

Aha...faza e ca mi se pare enervant sa dai jos, sa afli ca e din pasla(cel mai probabil va fi imbacsit) si sa-l pun la loc asa cum e...insa probabil ca alta varianta nu e. Daca e decantor, cu ce se curatza? E vreun spray special? Gen cel de curatat lantul la motocicleta sau franele? Sau se baga sub jet de apa si se foloseste talentul :lol: ? Merci!

Link to comment
Share on other sites

f1bogdan: ce sa cureti :) ?

 

Uleiu clar imbacseste pasla, dar plasticul nu-l imbacseste, ala de plastic n-are nici o treaba... stai flexat...

 

Munteanu: eu doar ma mir de unii oameni....

 

Frate de 5 min ma chiunui sa ma indoi da ma doare spatele :lol: ! Faza e ca am auzit pe diferite topicuri unde se vb de epurator/decantor ca ala din plastic se curatza....eu unul nu am desfacut, nu am vazut :) . Sa inteleg ca de ala din plastic nu ai de ce sa te atingi?

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

Indiferent de varianta are rolul de lasa carterul sa "respire" retinand uleiul in interior.

Al 2-lea rol este de a regla presiunea in carter in jurul valori de 0.7 bar, de aici problema ce-a mai urata posibila:

filtru infundat, presiunea in carter creste excesiv, etansarile de la turbina cedeaza si mai departe stim...

La cele cu pasla, riscul e mai ridicat daca uiti de el, dar la fiecare schimb este prea des pentru oricare din variante.

Cele cu plastic sunt mai practice si sunt la fel de eficiente - isi fac treaba ca si celelalte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.