Jump to content

Mi-a murit bateria la E34, de care sa cumpar?


Recommended Posts

Mi-a murit bateria la E34 cred ca e a 2a mortaciune, asta o aveam de la cineva, nu stiu ce era de capul ei, mai schimbasem una inainte ca avusesem niste consumatori de la o alarma veche care imi goleau bateria daca nu miscam masina 6 zile.

 

Ma uit acum pe realoem, de fapt pe bmwfans si vad ca exista pt codul meu de caroserie 3 capacitati, 50 Ah, 65 Ah si 75 Ah

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Seda...battery_filled/

 

Intrebarea mea este, de ce capacitate sa cumpar? Motorizarea este M50B25 (525i 24V fara vanos)

Oscilez intre 65 si 75 si nu stiu ce sa aleg..

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut pe E34 o baterie deaia romaneasca CALCIU de 55 Ah , nu mai stiu de cine era facuta cred ca de rombat, asa am cumparat masina cu ea montata si pot sa spun ca nu era noua bateria, cand am desfacut-o s-o completez cu apa distilata era aproape jumate goala, pot sa spun ca dupa completare m-a tinut din iunie 2004 pana in august 2007, e adevarat ca o mai incarcam din cand in cand pentru ca ascultam muzica cu motorul oprit dar nu m-a lasat niciodata in drum mai ales iarna.In august 2007 am cumparat de la Alpadrino tot o baterie romaneasca VICTOR tot de 55 Ah, am zis ca e deajuns din moment ce nu am avut probleme atata timp cu cea veche insa cand m-am dus sa-mi faca garantia la bateria cea nou, domnul respectiv care facea masuratoarea sa vada daca alternatorul incaraca cum trebuie in timpul mersului motorului, mi-a spus ca am cumparat o baterie cam slaba pentru cerintele autorurismului si mi-a recomandat acelasi model de baterie dar de 75Ah si intradevar intra la fix pe suportul de baterie de la E34, cealalta de 55Ah fiind un pic mai mica.

 

Eu iti recomand sa iei o baterie de 75Ah, masina mea era E34 525i 12V 170cp an 1989.

 

In prezent am pe E39 bateria OEM si cred ca are in jur de 8 ani, merge brici.

Pe un alt E39 am avut Bosch Silver (cumparata cu masina) si m-a lasat dupa 1 an dupa care am luat o Varta Blue Dynamic.

 

Conteaza foarte mult de unde cumperi bateria si sa urmaresti data de fabricatie si data maxima la care sa fie pusa in functiune.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Mi-a murit bateria la E34 cred ca e a 2a mortaciune, asta o aveam de la cineva, nu stiu ce era de capul ei, mai schimbasem una inainte ca avusesem niste consumatori de la o alarma veche care imi goleau bateria daca nu miscam masina 6 zile.

 

Ma uit acum pe realoem, de fapt pe bmwfans si vad ca exista pt codul meu de caroserie 3 capacitati, 50 Ah, 65 Ah si 75 Ah

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Seda...battery_filled/

 

Intrebarea mea este, de ce capacitate sa cumpar? Motorizarea este M50B25 (525i 24V fara vanos)

Oscilez intre 65 si 75 si nu stiu ce sa aleg..

 

intre 65 si 75 alege 50 :) spune-ne codul motor si an/luna fabr. din certificat pentru ca sunt mai multe tipuri.

 

V/RC (Ah) 12/80 (50) 525i 92-96 pentru motor 25 6S 2 192cp

V/RC (Ah) 12/65 (44) 525i 92-96 pentru motor 25 6S 1

V/RC (Ah) 12/65 (44) 525i 89-92 pentru motor 25 6S 1

V/RC (Ah) 12/65 (44) 525i 89-90 pentru motor 25 6K A/2 170cp

V/RC (Ah) 12/65 (44) 525i 88-90 pentru motor 25 6E 2/6K1

 

p.s. le-am pus pe toate, ramane sa te decizi acum.

 

verifica de asemea daca ai consumatori >~30mA in stand by si regulatorul de tensiune 14V la 1500rpm+faruri, dezaburire, ventilatie si ce consumatori mai gasesti pe acolo :lol:.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Pune cea mai mare baterie care-ti incape sub bancheta cu cea mai mare garantie (cred ca 3 ani, nu stiu daca sunt mai sus de atat). Daca-ti incape baterie de 90 si esti in bani eu zic sa cumperi una d-aia. E motorul mare, 6 cilindri, trebuie sa ai la pornire curent de pornire mare.
Link to comment
Share on other sites

Pune cea mai mare baterie care-ti incape sub bancheta cu cea mai mare garantie (cred ca 3 ani, nu stiu daca sunt mai sus de atat). Daca-ti incape baterie de 90 si esti in bani eu zic sa cumperi una d-aia. E motorul mare, 6 cilindri, trebuie sa ai la pornire curent de pornire mare.

si de incarcat cu ce o incarca? schimba si alternatorul? :)

Link to comment
Share on other sites

Mersi tuturor de sfaturi.

 

Conteaza foarte mult de unde cumperi bateria si sa urmaresti data de fabricatie si data maxima la care sa fie pusa in functiune.

 

Unde vad aceste date, apar fizic stantate pe baterie? Si poate suna ciudat intrebarea, cum masor curentul consumatorilor in stand by ?

 

intre 65 si 75 alege 50 :) spune-ne codul motor si an/luna fabr. din certificat pentru ca sunt mai multe tipuri.

 

06/1992 si codul motor scred ca e 256S1, asa apare pe bmwfans daca bag VINul (din 11/1990 pana in 09/1992). Deci din tabelul tau ar rezulta 44 Ah? De unde sunt datele respective luate?

 

Pune cea mai mare baterie care-ti incape sub bancheta cu cea mai mare garantie (cred ca 3 ani, nu stiu daca sunt mai sus de atat). Daca-ti incape baterie de 90 si esti in bani eu zic sa cumperi una d-aia. E motorul mare, 6 cilindri, trebuie sa ai la pornire curent de pornire mare.

 

Depinde si cat costa bineinteles, dar nu vreau sa iau de capacitate mare degeaba..

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Mersi tuturor de sfaturi.

 

Conteaza foarte mult de unde cumperi bateria si sa urmaresti data de fabricatie si data maxima la care sa fie pusa in functiune.

 

Unde vad aceste date, apar fizic stantate pe baterie? Si poate suna ciudat intrebarea, cum masor curentul consumatorilor in stand by ?

 

intre 65 si 75 alege 50 :) spune-ne codul motor si an/luna fabr. din certificat pentru ca sunt mai multe tipuri.

 

06/1992 si codul motor scred ca e 256S1, asa apare pe bmwfans daca bag VINul (din 11/1990 pana in 09/1992). Deci din tabelul tau ar rezulta 44 Ah? De unde sunt datele respective luate?

 

Pune cea mai mare baterie care-ti incape sub bancheta cu cea mai mare garantie (cred ca 3 ani, nu stiu daca sunt mai sus de atat). Daca-ti incape baterie de 90 si esti in bani eu zic sa cumperi una d-aia. E motorul mare, 6 cilindri, trebuie sa ai la pornire curent de pornire mare.

 

Depinde si cat costa bineinteles, dar nu vreau sa iau de capacitate mare degeaba..

 

Salut,

masori cu un ampermetru legat in serie intre o borna a cablajului si borna bateriei aferente.

 

datele sunt din autodata, si o capacitate mai mare iti va tine alternatorul mai incarcat. codul motor il gasesti in certificat, nu pe net!

 

119-145A curentul maxim absorbit pentru pornire.

 

 

p.s. sa nu care cumva sa pornesti motorul cu ampermetrul legat in serie ca il faci praf!

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Pune cea mai mare baterie care-ti incape sub bancheta cu cea mai mare garantie (cred ca 3 ani, nu stiu daca sunt mai sus de atat). Daca-ti incape baterie de 90 si esti in bani eu zic sa cumperi una d-aia. E motorul mare, 6 cilindri, trebuie sa ai la pornire curent de pornire mare.

si de incarcat cu ce o incarca? schimba si alternatorul? :)

 

Daca ai ceva de comunicat fa-o in clar, cu argumente. Alternatorul duce fara probleme, mai ales daca ai consumatori mari pe masina: muzica, lumini e bina sa fie mai mare bateria. Bateria trebuie vazuta ca un rezervor, in care alternatorul baga doar daca are unde sa bage, daca nu isi vede de treaba lui si tine consumatorii. E ca si cum ai spune ca un rezervor la masina mai mare ar face masina sa consume mai mult. Consumul de curent tot ala e, insa inmagazinarea se boate face intr-o butelie mai mare a.k.a. baterie.

 

Legat de testarea consumatorilor: se scoate borna de negativ de la masina si se seteaza multimetrul pe Amperi (de exemplu al meu are 20A) + se muta mufa de la multimetru pe masurarea amperilor, masa de la multimetru ramane pe loc. O mufa se pune pe caroserie alta pe borna negativa. Borna plus ramane pe loc pe baterie.

Se inchide masina din centralizata, eventual se tine cu degetul switch-ul de la capota (daca ai asa ceva), pt a mima masina inchisa. Se asteapta sa intre in sleep mode si se verifica cat ai consum.

Asta e pt consumatori. Pt a vedea cum incarca : se pun bornele la masina, se porneste masina si se verifica pe voltmetru ce voltaj ai la ralanti. Apoi se adauga consumatori: faruri, AC si vezi cat ai: 13,5-14,2, chiar 14,4 fara consumatori. La consumatori in standby cred ca e acceptat un consum de 50-100mA. Eu asa stiu, daca sunt alte valori sa ma corecteze cineva. Depinde de ce alarma, leduri ai prin masina. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Pune cea mai mare baterie care-ti incape sub bancheta cu cea mai mare garantie (cred ca 3 ani, nu stiu daca sunt mai sus de atat). Daca-ti incape baterie de 90 si esti in bani eu zic sa cumperi una d-aia. E motorul mare, 6 cilindri, trebuie sa ai la pornire curent de pornire mare.

si de incarcat cu ce o incarca? schimba si alternatorul? :)

 

Daca ai ceva de comunicat fa-o in clar, cu argumente. Alternatorul duce fara probleme, mai ales daca ai consumatori mari pe masina: muzica, lumini e bina sa fie mai mare bateria. Bateria trebuie vazuta ca un rezervor, in care alternatorul baga doar daca are unde sa bage, daca nu isi vede de treaba lui si tine consumatorii. E ca si cum ai spune ca un rezervor la masina mai mare ar face masina sa consume mai mult. Consumul de curent tot ala e, insa inmagazinarea se boate face intr-o butelie mai mare a.k.a. baterie.

 

Legat de testarea consumatorilor: se scoate borna de negativ de la masina si se seteaza multimetrul pe Amperi (de exemplu al meu are 20A) + se muta mufa de la multimetru pe masurarea amperilor, masa de la multimetru ramane pe loc. O mufa se pune pe caroserie alta pe borna negativa. Borna plus ramane pe loc pe baterie.

Se inchide masina din centralizata, eventual se tine cu degetul switch-ul de la capota (daca ai asa ceva), pt a mima masina inchisa. Se asteapta sa intre in sleep mode si se verifica cat ai consum.

Asta e pt consumatori. Pt a vedea cum incarca : se pun bornele la masina, se porneste masina si se verifica pe voltmetru ce voltaj ai la ralanti. Apoi se adauga consumatori: faruri, AC si vezi cat ai: 13,5-14,2, chiar 14,4 fara consumatori. La consumatori in standby cred ca e acceptat un consum de 50-100mA. Eu asa stiu, daca sunt alte valori sa ma corecteze cineva. Depinde de ce alarma, leduri ai prin masina. Spor!

 

 

pune tata 2 baterii - in serie ca sa faci treaba buna, ca inginerii de la BMW au fost niste idioti cand au proiectat-o, au facut-o low cost, nu? asta e valabil numai pentru tine, pentru cel cu probleme sa puna ce ii cere cartea!

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

ma retrag, daca voi gasii informatii suplimentare le voi posta aici despre capacitatea bateriei, e posibil sa greseasca si autodata, si mie imi pare cam mici valorile pe care le da. realoem da 55 65 75 cred ca autodata 3.24 e razna rau.

 

p.s. nu puneti piese dupa ureche in masina doar de dragul ca sunt mai scumpe!

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Dau explicatii pt ca mai vine unul ca tine si-mi mananca timpul de pomana. Cu multa forma si fond 0.

Daca ai pune mana sa citesti putin, ai vedea ca sunt deja masini care mergu cu 2 baterii IN PARALEL, cu separator intre ele (daca stii ce-i ala), pe acelasi alternator DIN FABRICA. O sa gasesti aceasta solutie pe offroader-e in general, mai ales pe cele facute pt piata din Japonia. Solutia respectiva iti incarca bateria principala, care e folosita la pornire si dupa ce e full incarca si a doua baterie. In caz de omori bateria secundara, nu sare sa ia curent din cea principala, pt a nu ramane in drum. Cea secundara o folosesti la consumatori externi suplimentari: muzica, lumini de veghe, etc.

Sunt satut de d-astia ca tine, care fac gargara multa si nu au nici un fond. N-am chef de contre pe net cu diversi indivizi. Ai ceva de comunicat, fa-o fara sa mi te adresezi. Cine are ochi de citit va citi si va baga la cap ceea ce vrea, indiferent ca am eu sau tu dreptate. Fiecare alege ce informatie crede ca-i utila lui, sa nu fortam oamenii sa creada ceea ce vrem noi, da? Te tzuca tata!

Link to comment
Share on other sites

Dau explicatii pt ca mai vine unul ca tine si-mi mananca timpul de pomana. Cu multa forma si fond 0.

Daca ai pune mana sa citesti putin, ai vedea ca sunt deja masini care mergu cu 2 baterii IN PARALEL, cu separator intre ele (daca stii ce-i ala), pe acelasi alternator DIN FABRICA. O sa gasesti aceasta solutie pe offroader-e in general, mai ales pe cele facute pt piata din Japonia. Solutia respectiva iti incarca bateria principala, care e folosita la pornire si dupa ce e full incarca si a doua baterie. In caz de omori bateria secundara, nu sare sa ia curent din cea principala, pt a nu ramane in drum. Cea secundara o folosesti la consumatori externi suplimentari: muzica, lumini de veghe, etc.

Sunt satut de d-astia ca tine, care fac gargara multa si nu au nici un fond. N-am chef de contre pe net cu diversi indivizi. Ai ceva de comunicat, fa-o fara sa mi te adresezi. Cine are ochi de citit va citi si va baga la cap ceea ce vrea, indiferent ca am eu sau tu dreptate. Fiecare alege ce informatie crede ca-i utila lui, sa nu fortam oamenii sa creada ceea ce vrem noi, da? Te tzuca tata!

 

 

easy, take it easy, vorbim despre BMW nu despre off roader-e, si intradevar omul e cel care decide in final, eu incercam sa-i dau informatii cat mai precise. si vorbeam despre legarea in serie(nu paralel) sa-ti lumineze mai bine farurile calea, nu? :) ciao!

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa ai grija cu bancheta, sa nu fie prea mare. Cu cat e capacitatea mai mare e si mai voluminoasa. Stii ca bancheta pe spate are forma aia ingropata care poate lovi in baterie. Nu ar strica sa masori bateria in inaltime. Eu am vrut sa pun pe a mea una de 100 de la un Discovery si nu a intrat, nu mai puteam fixa bancheta. Spor!
Link to comment
Share on other sites

Pune cea mai mare baterie care-ti incape sub bancheta cu cea mai mare garantie (cred ca 3 ani, nu stiu daca sunt mai sus de atat). Daca-ti incape baterie de 90 si esti in bani eu zic sa cumperi una d-aia. E motorul mare, 6 cilindri, trebuie sa ai la pornire curent de pornire mare.

si de incarcat cu ce o incarca? schimba si alternatorul? :)

 

 

Alternatorul de pe masina lui este de 120ah... daca nu ma insel deci....poate sa puna de baterie de 100 ah lejer... fara sa schimbe alternatorul :lol: .

Link to comment
Share on other sites

De aia zic sa nu forteze, sa nu cedeze una din borne asezand plasticul de la bancheta pe una din ele. Sunt sensibile si se rup in interior de primul element si se intrerupe toata jucaria. Eu am patit mai demult sa bat intr-o borna sa scot de pe ea firul si am rupt borna in interior, se misca cu totul. Nu am mai avut ce face cu bateria aia.
Link to comment
Share on other sites

alternatoarele listate in realoem sunt de 80, 90, 105, 140A, in autodata nu mai am incredere ca arata doar de 80A si capacitati baterie cum am spus mai sus, in versiunea 3.18 nu am vazut asa anomalii.. Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

alternatoarele listate in realoem sunt de 80, 90, 105, 140A, in autodata nu mai am incredere ca arata doar de 80A si capacitati baterie cum am spus mai sus, in versiunea 3.18 nu am vazut asa anomalii..

 

Am avut si eu un E34 525i....off ce masinuta...... si aveam alternatorul de 120ah...... atunci am luat o baterie bosh de 100ah si a fost ok.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa pui fara probleme o baterie care are amperajul intre 80 si 95 Ah. Atentie la cele de 100 Ah ca sunt cam mari unele din ele si depasesc lungimea de 335 mm si nu o sa ai loc pentru ea sub bancheta.

 

Faza cu "auzitul" de prin targ ca nu duce alternatorul nsuh cati amperi / ce / cum , bateria dupa 1 singura descarcare la 1 singura pornire - 1 cheie - pornit motor elibereaza intre 22-38 amperi, iar alternatorul in 3-5 minute incarca la loc in baterie cei 38 A/h.

 

PS - in ziua de azi nu brand-ul conteaza ci garantia !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Daca ai pune mana sa citesti putin, ai vedea ca sunt deja masini care mergu cu 2 baterii IN PARALEL, cu separator intre ele (daca stii ce-i ala), pe acelasi alternator DIN FABRICA. O sa gasesti aceasta solutie pe offroader-e in general, mai ales pe cele facute pt piata din Japonia.

 

Asa este. Un prieten si-a montat o baterie secundara pe un Nissan Navara, care sa-i deserveasca proiectoarele si compresorul de aer (diferential blocabil, umflat roti). Alternatorul a ramas cel original.

 

Singura 'deficienta' pe care o are o baterie de amperaj mai mare, este spatiul ocupat, respectiv masa. Cea de-a doua e de obicei neglijabila.

Link to comment
Share on other sites

Dau explicatii pt ca mai vine unul ca tine si-mi mananca timpul de pomana. Cu multa forma si fond 0.

Daca ai pune mana sa citesti putin, ai vedea ca sunt deja masini care mergu cu 2 baterii IN PARALEL, cu separator intre ele (daca stii ce-i ala), pe acelasi alternator DIN FABRICA. O sa gasesti aceasta solutie pe offroader-e in general, mai ales pe cele facute pt piata din Japonia. Solutia respectiva iti incarca bateria principala, care e folosita la pornire si dupa ce e full incarca si a doua baterie. In caz de omori bateria secundara, nu sare sa ia curent din cea principala, pt a nu ramane in drum. Cea secundara o folosesti la consumatori externi suplimentari: muzica, lumini de veghe, etc.

Sunt satut de d-astia ca tine, care fac gargara multa si nu au nici un fond. N-am chef de contre pe net cu diversi indivizi. Ai ceva de comunicat, fa-o fara sa mi te adresezi. Cine are ochi de citit va citi si va baga la cap ceea ce vrea, indiferent ca am eu sau tu dreptate. Fiecare alege ce informatie crede ca-i utila lui, sa nu fortam oamenii sa creada ceea ce vrem noi, da? Te tzuca tata!

 

 

easy, take it easy, vorbim despre BMW nu despre off roader-e, si intradevar omul e cel care decide in final, eu incercam sa-i dau informatii cat mai precise. si vorbeam despre legarea in serie(nu paralel) sa-ti lumineze mai bine farurile calea, nu? :) ciao!

 

rmg are dreptate! Nu te mai baga sa dai sfaturi despre lucruri pe care nu le intelegi ca in autodata stie oricine sa citeasca dar nu toti inteleg DE CE un anumit lucru este asa cum e.

Link to comment
Share on other sites

Dau explicatii pt ca mai vine unul ca tine si-mi mananca timpul de pomana. Cu multa forma si fond 0.

Daca ai pune mana sa citesti putin, ai vedea ca sunt deja masini care mergu cu 2 baterii IN PARALEL, cu separator intre ele (daca stii ce-i ala), pe acelasi alternator DIN FABRICA. O sa gasesti aceasta solutie pe offroader-e in general, mai ales pe cele facute pt piata din Japonia. Solutia respectiva iti incarca bateria principala, care e folosita la pornire si dupa ce e full incarca si a doua baterie. In caz de omori bateria secundara, nu sare sa ia curent din cea principala, pt a nu ramane in drum. Cea secundara o folosesti la consumatori externi suplimentari: muzica, lumini de veghe, etc.

Sunt satut de d-astia ca tine, care fac gargara multa si nu au nici un fond. N-am chef de contre pe net cu diversi indivizi. Ai ceva de comunicat, fa-o fara sa mi te adresezi. Cine are ochi de citit va citi si va baga la cap ceea ce vrea, indiferent ca am eu sau tu dreptate. Fiecare alege ce informatie crede ca-i utila lui, sa nu fortam oamenii sa creada ceea ce vrem noi, da? Te tzuca tata!

 

 

easy, take it easy, vorbim despre BMW nu despre off roader-e, si intradevar omul e cel care decide in final, eu incercam sa-i dau informatii cat mai precise. si vorbeam despre legarea in serie(nu paralel) sa-ti lumineze mai bine farurile calea, nu? :) ciao!

 

rmg are dreptate! Nu te mai baga sa dai sfaturi despre lucruri pe care nu le intelegi ca in autodata stie oricine sa citeasca dar nu toti inteleg DE CE un anumit lucru este asa cum e.

 

esti complet pe langa subiect si nu vii cu nimiv util in acest topic, sa inteleg ca nu ai ce face?

Link to comment
Share on other sites

Tu esti pe langa, am venit cu ceva util ti-am spus sa mai citesi ce a scris userul rmg pentru ca are dreptate, din pacate eu nu am rabdarea lui sa explic atat. Ca sa te convingi, daca pe noi nu ne crezi, iti recomand ca lectura fizica de clasa a 5-a. :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.