Jump to content

Compresorul de clima porneste la temperaturi cu "-"?


Pharmacistu'

Recommended Posts

Noua mea masinuta de care ma bucuram atat de mult pare sa aiba o problema. Mai in joaca am apasat butonul max cu steluta de pe clima (cel de langa + si -) asteptand un val brusc de "vant rece" - surpriza insa, butonul nu s-a aprins (in toamna functiona perfect) si nici nu a crescut turatia la clima. Am apasat butonul de aer rece (steluta) caer s-a aprins dar imi da impresia ca nu porneste compresorul chiar daca dau temperetura f rece. Trebuie sa mentionez unde sunt eu acum sunt - 2 grade si nu creste temperatura mai mult de atat inca.

 

Sa se fi stricat sau compresorul nu porneste la temperatura asta? Lamuriti-ma si pe mine :)

Link to comment
Share on other sites

compresorul porneste, dar nu face altceva decat sa deumidifice aerul la temperaturi scazute, temperatura va creste de la apa motor recirculata prin schimbatorul de caldura din habitaclu.

sistemul de AC de pe autovehicule nu este cu dublu efect, nu stie decat sa faca frig si deumidificare, nu si cald. si din cate stiu eu poti sa setezi temp minima de pe panou la 16°C.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Deci ,iar o gramada de raspunsuri aiure ,daca citez bine din amintiri sper sa nu gresesc,voi controla diseara cu cartea in fata :la temperaturi mai mici de 3 grade acel buton cu motorul oprit chiar si cu cheia scoasa din contact va baga caldura in masina ,tradus pe romaneste baga caldura acumulata de motor pt sederile de scurta durata (sincer nici eu nu am inteles prea bine),cand temperatura este peste 3 grade atunci cand apesi butonul baga maxim AC,de asemenea AC functioneaza la orice temperatura apasand butonul fulg de nea!
Link to comment
Share on other sites

Deci ,iar o gramada de raspunsuri aiure ,daca citez bine din amintiri sper sa nu gresesc,voi controla diseara cu cartea in fata :la temperaturi mai mici de 3 grade acel buton cu motorul oprit chiar si cu cheia scoasa din contact va baga caldura in masina ,tradus pe romaneste baga caldura acumulata de motor pt sederile de scurta durata (sincer nici eu nu am inteles prea bine),cand temperatura este peste 3 grade atunci cand apesi butonul baga maxim AC,de asemenea AC functioneaza la orice temperatura apasand butonul fulg de nea!

 

despre 3 grade e vb de beep-ul din bord, atentie gheata!

despre ceea ce vorbesti u se cheama 'REST', ala merge cand sunt sub 16 C afara si recircula apa din motor incalzita anterior. AC cu motorul oprit nu prea are cum sa mearga. vezi ca le incurci. am spus mai innainte cum merge jucaria.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu exact cum ar trebui sa functioneze climatronicul la E39, insa la mine E34 @ climatic fulgul porneste chiar si la minus -15 sau -18 gr, nu cred ca raceste sau incalzeste dar un lucru e cert , daca am geamurile aburite sau parbrizul si pornesc fulgul de nea vreau sa va spun ca in maxim 30 secunde geamurile sunt uscate complet . Sunt super multumit de cum functioneaza dezaburirea @ cu ajutorul aerului conditionat !!!
Link to comment
Share on other sites

Si eu folosesc AC-ul iarna pt a usca aerul in masina. Fulgul se aprinde si se simte in turatia motorului cuplarea compresorului. La mine merge mai mereu, asta si din cauza ca vreau sa pun electroventilatorul la lucru, altfel se intepeneste de la umezeala.

La E39 poate fi sistemul de climatizare mai complex, insa la baza e la fel: are functie de racire si de uscare a aerului in habitaclu. Nu stiu daca are un sensor de umiditate in interior, ca atunci cand este pe auto sa porneasca automat AC-ul pt a-l usca. La alte marci asa este.

Link to comment
Share on other sites

La mine porneste compresorul si baga si aer rece de ingheti.

Chiar azi am testat.

 

Ce simĂži tu este aerul de-afarĂŁ. Compresorul nu bagĂŁ mai puĂžin de +16 C.

Nu e adevarat, aveam masina in garaj ieri, unde erau vreo 10 grade, am dat pe rece, baga rece, am apasat fulgul, a pornit compresorul si a dat mult mai rece.

Link to comment
Share on other sites

ÂŞi ce temperaturĂŁ crezi cĂŁ ĂŽĂži bĂŁga compresorul ? :)

Omule, crezi ca am lucrat la aprozar toata viata? Cand spun ca-mi baga aer rece, nu-mi baga aer rece de afara, imi baga aer racit de instalatia de climatizare? Esti lamurit?

Am spus ca masina a stat la 10 grade in garaj, am dat pe rece 16 grade climatronicul, apoi a bagat aerul de afara, adica cel in jur de 10 grade, cand am apasat fulgul, mi-a bagat aer mult mai rece decat cel din garaj, cand am oprit fulgul, iarasi baga aerul de afara, evident mai cald.

din ce am vazut cand mi-a umplut sistemul cu freon, si mi-a pus termometrul la gura centrala de ventilatie pentru verificare, instlatia racea aerul la 4 grade Celsius.

Nu la 10.

Link to comment
Share on other sites

Nu Âştiu omule :)

 

Dacã este setat pe 16 grade .... pãi atât trebuie sã-Þi bage :)

 

DacĂŁ Ăžie ĂŽĂži bagĂŁ aer rece de ingheti, ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ ori este aerul de afarĂŁ, ori tu ai montatĂŁ la climatronic o instalaĂžie frigorificĂŁ de congelator luatĂŁ de pe un frigider. :lol:

 

Nu are cum sã-Þi bage compresorul o temperaturã mai micã de 16 grade. Atâta poate el.

Link to comment
Share on other sites

Am spus ca masina a stat la 10 grade in garaj, am dat pe rece 16 grade climatronicul, apoi a bagat aerul de afara, adica cel in jur de 10 grade, cand am apasat fulgul, mi-a bagat aer mult mai rece decat cel din garaj, cand am oprit fulgul, iarasi baga aerul de afara, evident mai cald.

din ce am vazut cand mi-a umplut sistemul cu freon, si mi-a pus termometrul la gura centrala de ventilatie pentru verificare, instlatia racea aerul la 4 grade Celsius.

Nu la 10.

 

Daca climatronicul era setat pe 16 grade atunci sigur nu poate face temperatura de 4 grade niciodata....

Faza cu aerul mai rece poate fi si o senzatie.... adica aerul in miscare iti poate da senzatie de mai rece sau mai cald.....

Iar faza cu aprozarul este tare.....cred ca la aprozar nu ai lucrat dar.... :) ....

Link to comment
Share on other sites

Nu confunda temperatura pe care o poate face in habitaclu masina cu temperatura la gura de aerisire a masinii! :)

Exact.

Niciodata nu va face 4 grade in masina, insa la gura de ventilatie, o masina cu clima incarcata corespunzator, trebuie sa bage intre 4 si 5 grade, imediat ce aerul ajunge in habitaclu, normal ca e in valoarea de 15-17 grade.

Link to comment
Share on other sites

:) :) :D :) :D :lol: Functioneaza!!!!!!!!!!!!! Masina a stat in garaj. Temperatura exterioara afisata pe display: 9 grade. Clima functioneaza perfect! Aici unde sunt inca e destul de frig. Cum am scos-o afara si temperatura a scazut la - 5 grade gata. Butonul de max nu se mai aprinde. Din fericire sunt sigur ca totul e ok si functioneaza perfect. Imi iubesc masinuta din nou. Multumesc mult celor care au raspuns. :) Edited by Pharmacistu'
Link to comment
Share on other sites

Nu confunda temperatura pe care o poate face in habitaclu masina cu temperatura la gura de aerisire a masinii! :)

+1

 

Daca bagi 16 grade nu ai cum sa faci mai putin de 25 de grade vara, masina nu e nici ermetic inchisa nici perfect izolata.

Cele mai multe frigidere folosesc acelasi compresor pentru congelator si frigider unde sunt 5C.

Link to comment
Share on other sites

Dacă este setat pe 16 grade .... păi atât trebuie să-ţi bage :)

 

Dacă ţie ĂŽţi bagă aer rece de ingheti, ĂŽnseamnă că ori este aerul de afară, ori tu ai montată la climatronic o instalaţie frigorifică de congelator luată de pe un frigider. :lol:

 

Nu are cum să-ţi bage compresorul o temperatură mai mică de 16 grade. Atâta poate el.

 

Cum sa poata compresorul 16 grade???? E aberant, la mine la E34 la clima manuala compresorul scoate pe gura centrala 4 grade. Atat trebuie sa scoata.

 

Am condus si E46, E60 si E90 cu clima automata, si cand dadeam pe 16 grade, tot foarte rece baga. Face minim cat poate. Dupa parerea mea, setarea minima de 16 grade e facuta special ca sa poti baga rece in masina si sub 16 grade. Este diferenta mare intre 16 si 16.5, cu ventilatia pe maxim.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Nu Âştiu omule :)

 

Dacã este setat pe 16 grade .... pãi atât trebuie sã-Þi bage :)

 

DacĂŁ Ăžie ĂŽĂži bagĂŁ aer rece de ingheti, ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ ori este aerul de afarĂŁ, ori tu ai montatĂŁ la climatronic o instalaĂžie frigorificĂŁ de congelator luatĂŁ de pe un frigider. :lol:

 

Nu are cum sã-Þi bage compresorul o temperaturã mai micã de 16 grade. Atâta poate el.

 

Pentru a ajunge la o temperatura de 16 grade in masina din chestiile logice care exista in lumea asta iti vei da seama ca pe gurile de ventilatie trebuie o temperatura mult mai mica gen 1 grad pana la 6 grade (cea mai varza instalatie de AC). NU vorbesc in necunostinta de cauza, am service auto unde din intamplare am si o masinarie care umple,verifica si iti intretine instalatia de AC, iar in momentul in care termini o instalatie de umplut ii verifici temperatura de iesire din gurile de ventilatie... care este intre 1 grad si 6 cum am spus mai sus. Nu mai aruncati vorbe aiurea daca nu aveti cunostinte in cauza. Iar in legatura cu topicul am sa incerc si am sa revin cu un raspuns.

Edited by kello
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.