Jump to content

Cauciucuri mai inguste pe aceiasi janta


d3xmeister

Recommended Posts

Salut, am jantele pe care le putrti vedea in imaginea atasata, se numesc Flat Star si am pe ele cauciucuri 225/55/16. Aceste cauciucuri mi se par foarte inconfortabile la directie asa ca ma gandeam la urmatorul schimb sa las pe spate vechea dimensiune iar pe fata sa pun ceva mai ingust, de genul 205/55/16 sau 195/55/16 daca se gasseste. Problema e ca am tot cautat pe internet si nu am gasit nicaieri daca e posibil sau nu ca aceste jante ale mele sa suporte cauciucuri mai inguste. Ma puteti ajuta ?

post-6246-1265449163_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Si eu pe jantele de vara am schimbat cauciucurile anul trecut si am trecut de la 225 la 205. Insa am pus la fel si fata si spate. Cand sunt diferente de latime fata spate ar trebui verificata si unghiurile la punti si cadere roti. Nu e diferenta mare de latime dar eu stiu??
Link to comment
Share on other sites

Nu mi se pare ca ar fi diferente la volan. Parca sunt la fel. Poate daca e caseta sau servo cu probleme sa simti diferenta.

La stabilitate e mai bine, insa nu din cauza latimii ci pt ca astea de acum pe 205 au fost aproape noi, pe cand alea vechi erau destul de uzate si batrane. Asa ca aici nu pot sa fac comparatii.

Link to comment
Share on other sites

Un prieten care avea tot 520i din 95 cand a mers cu a mea zicea ca merge foarte usor volanul, fata de a lui. Si atunci era pe 225. Poate are legatura cu faptul ca eu am pe aceeasi pompa de servodirectie si suspensia reglabila pe spate? O fi alta caseta, mai mare?? :)
Link to comment
Share on other sites

Eu speram sa castig ceva confort la directie, acum trebuie sa ma lupt cu directia pe drumuri mai nasoale, cum sunt mai toate pe la noi, rotile tot incearca sa copieze denivelarile din astfalt si directia pare grea. E adevarat ca am si ceva joc in caseta dar nu pare asa grav.

ai probleme cu caseta de directie, joc in caseta

eu am aceleasi roti toate 4 22555/16 de cand iam schimbat caseta de directie(i-am pus caseta de m5v e34) nu mai am probleme

rezolva cu caseta

Link to comment
Share on other sites

Eu speram sa castig ceva confort la directie, acum trebuie sa ma lupt cu directia pe drumuri mai nasoale, cum sunt mai toate pe la noi, rotile tot incearca sa copieze denivelarile din astfalt si directia pare grea. E adevarat ca am si ceva joc in caseta dar nu pare asa grav.

 

Si eu am aceeasi problema. Am avut cauciucuri noi 225 55 R16 si suspensie sport aftermarket (Weitec) -30cm/-30cm, caseta de directie noua !! ,si mergea beton E34, directie foarte precisa.

 

Am schimbat suspensia sport cu suspensie normala ca sa pot baga masina pe coclauri, si acum au iesit la iveala imperfectiunile geometriei. Roata dreapta fata e foarte putin mai in spate si acum cu suspensia mai moale se simte asta, trage un pic dreapta, depinde oricum si de drum, si cum ai spus tu, rotile tind sa copieze orice denivelare, orice panta din afalt si imi invart volanul, directia pare mai grea, exact cum ai spus. La inceput ma speriasem si circulam cu viteze un pic mai mici, treptat m-am obisnuit si am revenit la stilul meu normal de mers, talpa maxima :)

 

Acum am cauciucuri de iarna noi 205 65 R15 si directia nu mai este asa grea ca la 225, rotile nu se mai duc de capul lor dupa gropitele si denivelarile asfaltului, si cel mai important nu mai trage dreapta. Cu cat e mai lata anvelopa, cu atat se vor simti mai accentuat imperfectiunile geometriei.

 

Nu pot sa imi dau seama cum e mai bine.. cred ca pentru stabilitate vara tot cele de 225 raman mai bune, chiar daca tre sa tii in mana volanul mai bine, de fapt e doar senzatia ca trebuie sa il tii mai bine, directia mi se pare mai precisa decat cu 205. Pe scurt cu 205 ai confort mai mult, cu 225 stabilitate mai mare. Iarna prin zapada sunt bune cauciucuri cat mai inguste, asta e alta poveste..

 

Nu cred ca e bine sa pui 205 pe fata si 225 pe spate.

 

La masinile cu motoare mai putin puternice, cauciucurile mai late scad performantele dinamice. Deci mai bine mergi cu cauciuc mai ingust...

 

sper ca glumeai :lol:

 

eu zic ca nu e gluma

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

eu am aceleasi roti toate 4 22555/16 de cand iam schimbat caseta de directie(i-am pus caseta de m5v e34) nu mai am probleme

rezolva cu caseta

 

Imi poti spune cam cat m-ar costa sa schimb caseta de directie ?

 

Caseta mea intr-adevar are ceva joc, deci voi ziceti ca daca schimb caseta de directie si fac geometria rotilor (n-am facut-o niciodata de cand am masina) voi scapa de problemele astea chiar daca raman pe 225 ?

Edited by d3xmeister
Link to comment
Share on other sites

Vezi exact de unde vine jocul, sa nu fie din brate nu din caseta, sa nu fie joc pe coloana de directie pana la caseta. Abia dupa aia te apuci de caseta.

Eu recomand sa reconditionezi caseta, nu s-o schimbi cu alta SH. Costurile sunt tot pe acolo iar unii dau si garantie la reconditionare. Intra in zona de servicii si o sa gasesti cativa colegi care fac asta.

Eu am mers o buna perioada cu 225 pana sa schimb cauciucurile cu unele de 205/16, de vara si nu am simtit acel fenomen de "tramlining", sa ma fure sleaurile de pe drum.

Link to comment
Share on other sites

Oricum daca vrei sa treci pe 205/16, schimba-le pe toate 4. Cauciucuri mai late pe spate te ajuta la liniute, dar strica comportamentul masinii in viraje si trebuie sa refaci si geometria masinii. Te complici. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Toate bratele la mine sunt super ok, la ultima verificare la mecanic mi s-a spus ca acel ,,melc,, de deirectie e slabit la mine si ca deja este strans astfel incat nu se mai poate regla, trebuie schimbat. Aveti idee cam cat costa unul ? Am cautat pe internet dar nu am gasit nimic.

 

 

Tinand cont ca nu fac liniute si nici ,,raliu,, cu masina ci merg normal credeti ca ar fi cel mai bine sa treec pe 205/55/16 si apoi sa fac geometria masinii ? Multumesc !

 

Si o poza mai recenta cu masina dupa aproape 2,5 ani de serviciu impecabil :) http://picasaweb.google.ro/d3xmeister/Olym...317539356304786

Edited by d3xmeister
Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...t=0&start=0

 

Daca s-a strans caseta, ar trebui ca volanul sa revina greu. Poate din cauza asta si merge greu.

Pune ce cauciucuri ai mai bune, ca sunt pe 205 ca sunt pe 225, nu e mare diferenta intre ele. Geometria nu strica niciodata s-o faci, mai ales daca nu ai facut-o cu mana ta, sa stii ca-i buna, ca nu s-a lovit masina pe fata si s-a modificat.

Link to comment
Share on other sites

Da, ai dreptate, e destul de stransa si volanul revine greu.

 

Cu riscul de a deveni stresant, cam la ce pret ar un asa-zis ,,melc,, de directie ? Am intrebat la cateva magazine dar la mine in zona toti sunt cu capul in nori si n-am primit un raspuns concret. Nu ma intereseaza reparatia as vrea sa o inlocuiesc.

 

Si daca imi puteti sugera, conform stiului meu normal de condus, cum am zis si mai sus, ar fi mai bine sa merg pe 225 in continuare sau sa trec pe 205. Care ar fi avantajele si dezavantajele ? Multumesc inca o data.

Link to comment
Share on other sites

Aveti un argument cand spuneti ca pe spate nu trebuiesc puse gume mai late ca pe fata?

la 316-318 nu ar fi nevoie, insa gumele late pe spate ofera o aderenta sporita, aderenta sporita pe puntea care trage(ma rog, impinge) e ceea ce isi doreste orice proprietar de masina RWD.

 

Jante de m sunt mai late pe spate, tocmai pentru a se pune gume mai late, pentru aderenta.

 

Daca va ganditi la unghi etc. dau un exemplu:

 

Se dau jante fata 7.5j cu gume 225/45/17 si spate 8.5j si 245/40/17, in acest fel guma din spate e la aceasi inaltime cu cea de fata.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Da, ai dreptate, e destul de stransa si volanul revine greu.

 

Cu riscul de a deveni stresant, cam la ce pret ar un asa-zis ,,melc,, de directie ? Am intrebat la cateva magazine dar la mine in zona toti sunt cu capul in nori si n-am primit un raspuns concret. Nu ma intereseaza reparatia as vrea sa o inlocuiesc.

 

Si daca imi puteti sugera, conform stiului meu normal de condus, cum am zis si mai sus, ar fi mai bine sa merg pe 225 in continuare sau sa trec pe 205. Care ar fi avantajele si dezavantajele ? Multumesc inca o data.

 

cand ai joc in caseta poti sa pui orice cauciucuri ca latime belele tot o sa ai, schimba caseta de directie cu una de m5 e 34 sh, sau reconditioneaza pe a ta te costa cam 1000 ron garantie ( http://www.trami.eu/) 1 an sau m5 e 34 sh 200 eur

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.