Jump to content

Cauciucuri mai inguste pe aceiasi janta


d3xmeister

Recommended Posts

@d3xmeister: de ce nu dai un telefon, ti-am dat link colegul dereglatu, vezi ce zice de garantie. Plus ca poti sa o si demontezi/montezi. Iti recomand cu draga inima sa apelezi la reconditionare. La SH nu stii cum e caseta, la mana nu poti mima eforturile pe care le suporta caseta in sarcina, cu roti, greutate masina, etc.

@roco123: eu nu sunt impotriva punerii unor cauciucuri mai late pe spate, insa cred ca trebuie verificata alinierea rotilor si caderea lor. La inaltime poate nu vor fi diferente, insa daca iei linia mediana a cauciucului, vor fi diferente. Pe spate va iesi putin in afara celor de pe fata. Daca in linie dreapta nu cred sa fie probleme, pe curbe ma gandesc ca ar putea accentua caracterul supravirator. De exemplu, la Laguna 2 puntea spate e mai ingusta decat cea fata. Cand se face unghiul, se aliniaza rotile de pe fata cu cele de pe spate pt ca altfel toata smecheria cu latimea mai mare pe puntea motoare se duce naibii. Pe un E34 520 cand s-a trecut pe 235 fata cu 255 spate a trebuit facut reglajul geometriei la roti pt ca nu se putea merge cu masina iar in 2 luni incepuse sa roada cauciucurile pe interiorul caii de rulare.

De aia zic ca daca tot pui cauciucuri mai late pe spate pt a castiga aderenta si stabilitate pe accelerare, sa verifici si unghiurile la punti. Poate nu e nevoie de reglaj, dar nu ai de unde sa stii asta pana nu o pui pe aparat.

Link to comment
Share on other sites

rocco ce castigi pe o parte pierzi pe cealalta. Castigi la liniute si pe de alta parte comportamentul supravirator se mareste. Iar daca nu ai si un motor pe masura cu cauciucuri mai late "castigi" un consum mai mare. In conditii normale de aderenta si de trafic, in afara de liniute poate, puse pe un 520i de 150 de cai niste cauciucuri de 245/16inch nu ajuta la nimic. Si nefiind si un motor cu cuplu sa "rupa" cred ca de fapt cu 205 sau 225 e posibil sa scoata un timp mai bun.. Vorbim de cauciucuri mai de doamne ajuta ca brand si de uzura normala.

Eu pe 525i automat ce e drept, cu 225/16 rup aderenta doar in conditii proaste, pe uscat trebuie sa ma chinui destul de mult. Si iti spun sigur ca pe circuit, un sofer normal daca scoate 1 sec diferenta trecand de la jante de 15 inch latime standard la 245/19 inch sa zicem e mare minune, inseamna ca are ceva skile.. Am vazut teste pe youtube cu soferi normali luati de pe strada,sper sa mai gasesc link-ul. Impresia de stabilitate nu se poate nega, dar ce faci cu ea e alta poveste. Pe hartie suna bine, teoretic e ok, practica in schimb ne omoara. Din punctul meu de vedere niste cauciucuri de 245/16 pe un 520i nu fac decat sa mareasca consumul.. Asa ca treci linistit la 205 pe toate...

Eu am vrut sa imi i-au de iarna 205 dar nu mi-a vandut aia din magazin ca nu erau trecute pe certificat ... :) Masina asa am luat-o, cu 225/55/R16 inch si mai aveam in certificat trecute pe langa astea doar 205/65R15 inch daca nu ma insel ..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ce am dat eu, era doar un exemplu.

Si daca pe M s-a pus asa de fabrica, trebuie sa fiti sigur ca inginerii bmw au stiut mai bine ce si cum.

Am si spus ca la un motor mare se preteaza gume mai late pe spate. Uite eu rup aderenta intr-o veselie si a 1-a si a doua pe curbe, cand ai blocant, daca e ud pe jos, riscul sa-ti fuga curu la masina e mult mai mare ca la o masina cu grup open.

Daca sunt jante puse jante oe mai late pe spate decat pe fata de fabrica, inseamna ca la bmw nu dauneaza, altfel nu-mi explic deloc.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu exact cum e la M..ce stiu despre M e ca are cu totul alte punti, suspensie si tot trenul de rulare e diferit. ..O fi vreo treaba mai calculata sa nu produca supravirare...

tu rupi aderenta ca mergi ca un "turbat" :), nu ai 520i ci 528 modificat din cate stiu .. iar daca sunt conditii proaste , e foarte ud pe jos vei rupe aderenta si cu cauciucuri de 295 ....

Postase cineva un link cu un drive test la un X5M parca si un Cayenne turbo S, in care comentatorii, niste nemti extrem de tehnici spuneau ca X5M va fi penalizat din start pe circuit ca are cauciucurile mai late pe spate si nu are aderenta destul pe rotile viratoare si cam asa a si fost, a fost mai lent decat Porsche...Pe linie dreapta mai rapid dar pierdea in curbe.. O sa incerc sa il gasesc...

Link to comment
Share on other sites

cauciucurile late penalizeaza o masina care nu poate sa rupa aderenta cu ele, asa este, nu dauneaza normal, dar daca nu rupi aderenta cu ele, atunci pierzi timp pe circuit sigur

 

Aveti un argument cand spuneti ca pe spate nu trebuiesc puse gume mai late ca pe fata?

 

BMW are niste specificatii clare de admitere de roti pt fiecare model, la unele merg pus roti mai late pe spate, dar trebuie sa fie si janta mai lata. La 520 E34 sigur nu e cazul. Scrie pe stalp marimile admise. La mine la 525 scrie numai roti pe 15, aceeasi dimensiune fata spate, ori 205 ori 225.

 

Da, ai dreptate, e destul de stransa si volanul revine greu.

 

Cu riscul de a deveni stresant, cam la ce pret ar un asa-zis ,,melc,, de directie ? Am intrebat la cateva magazine dar la mine in zona toti sunt cu capul in nori si n-am primit un raspuns concret. Nu ma intereseaza reparatia as vrea sa o inlocuiesc.

 

Si daca imi puteti sugera, conform stiului meu normal de condus, cum am zis si mai sus, ar fi mai bine sa merg pe 225 in continuare sau sa trec pe 205. Care ar fi avantajele si dezavantajele ? Multumesc inca o data.

 

 

Eu am luat caseta ZF remanufactured (orice caseta noua cumparata acum e de fapt remanufactured, fie ca e pe producator, fie ca e originala BMW) de la un user de ebay din US cu 400$ + 100$ shipping ceva de genul asta ( a fost sub 500$ parca ). Pe caseta scrie "made by ZF", "remanufactured by ZF" si o adresa din Illinois. Ala de unde am luat eu vad ca nu mai are acum, are altul, dar scrie ca trimite numai in US. Merge intrebat daca te incanta pretul.

 

Care e stilul tau de mers ? Cauciucurile mai late cresc si consumul ...

 

Ce am dat eu, era doar un exemplu.

Si daca pe M s-a pus asa de fabrica, trebuie sa fiti sigur ca inginerii bmw au stiut mai bine ce si cum.

Am si spus ca la un motor mare se preteaza gume mai late pe spate. Uite eu rup aderenta intr-o veselie si a 1-a si a doua pe curbe, cand ai blocant, daca e ud pe jos, riscul sa-ti fuga curu la masina e mult mai mare ca la o masina cu grup open.

Daca sunt jante puse jante oe mai late pe spate decat pe fata de fabrica, inseamna ca la bmw nu dauneaza, altfel nu-mi explic deloc.

 

Pai e mai bine sa rupi aderenta pe spate decat sa pierzi puntea fata. Daca sunt roti prea late pe spate pentru puterea motorului e mult mai periculos intri prea tare intr-o curba si te trezesti in subvirare daca pierde fata aderenta. De aia e bun RWD si autoblocant, ca sa piarda spatele aderenta inainte sa piarda fata. Daca rupi aderenta cu amandoua latimile, atunci e buna cea mai mare, daca sa zicem rupi doar cu cea mica si cu cea mare nu, atunci eu zic ca e mai buna cea mica, pentru timp mai scurt pe circuit.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.