Jump to content

comportament relanti


mihai vigariu

Recommended Posts

Salut, am tot incercat din diverse topicuri sa ma lamuresc cum e mai bine cu relantiul. Ideea e ca la mine relantiul se manifesta in felul urmator. Masina este e36 318i '96. Pornesc masina, relantiul e undeva la 1000 si un pic, incepe imediat sa scada incet incet pana spre 750, daca incepe sa tremure prea rau(cand e motoru rece) mai sare 100-150 de rpm si tot asa. Cand se incalzeste sta linistita acolo unde-i place, la 750 rpm. Mie mi s-a parut ok initial, insa acum ca este iarna imi pare ca sta subturata si trebuie sa o tin la peste 1000 ca sa nu tremure.

De ce? Am facut comparatie cu un e36 316i, model 97. La rece, dupa ce a pornit statea relantiul in ~1100rpm fara fluctuatii. Mi s-a parut ok ca nu tre sa mai calc eu acceleratia ca sa-mi creasca nr de rpm sa nu-mi tremure motorul cum mi se intampla mie.

In concluzie, cum ar trebui sa se comporte relantiul in mod normal?

 

Merci pt. orice opinie.

Link to comment
Share on other sites

ceau :)

 

nu e normal.

 

la temperaturi scazute e normal sa fie mai turata decat de obicei,dar tremuratul si fluctuatiile nu sunt normale.

 

aici vei gasi raspunsuri si sugestii ca si pe celalalt topic.

 

trebuie luat incet si cu rabdare tot.vezi clapeta,regulator,aer fasls,vacuum si mai vorbim.

 

nimeni nu o sa-ti spuna fa asa si gata se rezolva.

Link to comment
Share on other sites

ceau :)

 

nu e normal.

 

la temperaturi scazute e normal sa fie mai turata decat de obicei,dar tremuratul si fluctuatiile nu sunt normale.

 

aici vei gasi raspunsuri si sugestii ca si pe celalalt topic.

 

trebuie luat incet si cu rabdare tot.vezi clapeta,regulator,aer fasls,vacuum si mai vorbim.

 

nimeni nu o sa-ti spuna fa asa si gata se rezolva.

din pacate nu am cunostiinte tehnice suficient, insa daca esti binevoitor sa-mi arati pe o schema de pe realoem care este regulatorul, clapeta si ce are legatura cu vacuum(este un sistem, un senzor , ce este?). Pe langa ce sunt acestea as vrea sa stiu si cum se verifica si eventual cum se pot repara sau proba functionarea lor corecta.

Am citit pe undeva despre curatarea regulatorului ca posibila solutie. As vrea sa incerc si eu asta insa deocamdata nu stiu de unde s aincep si cu ce.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit un DIY pentru o valva :http://www.bmwe36blog.com/2007/06/23/cleaning-e36-icv-idle-control-valve-diy/. La piesa respectiva te refereai prin regulator?

clapeta care este? Am mai gasit ceva si legat de asa numita IDLE regulating valve(din engleza mea inteleg ca e o valva de reglare a relantiului) si am gasit si schema asta http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15 , piesa fiind numarul 9 insa din poze reale nu mi-am dat seama unde vine montat pe admisie. Poate ai o poz aunde se poate observa.

Altceva, si eu sunt inginer, dar nu mecanic, imi recomanzi sa incerc DIY-ul d emai sus de unul singur? sau macar cu inca un prieten tot ca mine :).

 

Multam pentru interesul si suportul acordat postului.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.