Jump to content

Comparatie debitmetru aer


emitzu

Recommended Posts

Pai nu e chiar asa :). Arunca si tu o privire sa vezi la ce e bun turbo si care este scopul lui.

Turbo are treaba in primul rand cu admisia, scopul lui e sa bage aer fortat. Ca se foloseste de evacuare ca sa extraga energia necesara e un lucru secundar, exista si turbo mecanice antrenate direct de motor.

Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul are treaba cu admisia iar turbo cu evacuarea, eu zic ca sunt doua procese distincte si cred ca si independente unul fata de celalalt.

 

 

Pai nu e chiar asa :). Arunca si tu o privire sa vezi la ce e bun turbo si care este scopul lui.

Turbo are treaba in primul rand cu admisia, scopul lui e sa bage aer fortat. Ca se foloseste de evacuare ca sa extraga energia necesara e un lucru secundar, exista si turbo mecanice antrenate direct de motor.

 

Gazele de evacuare pun in miscate turbina care pune in miscare compresorul, acesta trage aer, aer care intra in intercooler si dupaia in admisie :lol:

 

Daca e compresor mecanic nu mai are treaba cu evacuarea pentru ca e pus in miscare de curea. Nu are lag, puterea e livrata constant.

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca nu e o regula sa pice mai repede la benzina ca la diesel, dar cu toate astea numai la benzinare auzi tot timpul de debitmetre"busite".

Eu vorbeam de fiabilitatea debitmetrelor diesel vs benzina, asta as vrea sa mi explicati daca stiti.

Link to comment
Share on other sites

pica la fel de des daca nu e schimbat filtrul de aer.. nu iti face griji...

 

De ce?

 

Din cate stiu eu principiul de functionare este ceva de genul:

-sunt doua fire prin care se baga acelasi curent

-se incalzesc si se masoara tensiunea pe ele - tensiunea creste sau scade in functie de temperatura firelor

-unul din fire este "in bataia" aerului iar pe langa celalalt nu trece aer

-cel pe langa care trece aerul se raceste mai mult iar celalalt nu, deci primul e mai cald

-se citesc ambele tensiuni, se compara si in functie de diferenta tensiuniilor se stabileste ce flux de aer trece prin debitmetru

 

Din punct de vedere fizic, ce nu e ok pentru el ? De ce se strica asa de repede? Sunt pur si simplu proaste sau se strica din cauza unei utilizari necorespunzatoare a masinii?

 

hmmm... :)

Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea:

 

1. Posibil datorita faptului ca sunt supra-alimentate, iar motorul nu se chinuie el sa traga aer, filtrul de aer sa fie ceva mai fin la diesel - nu m-am documentat, daca e o gresala mi-o asum

2. La orice diesel debitmetrul sta intr-un flux de aer in medie mult mai mare decat la benzina -> firul sau filmul cald sta in medie mai rece

Stiu ca majoritate intelegem dar detailez un pic: dieselul nu are clapeta de acceleratie-> debitul de aer este acelasi la diesel, in gol ca la un otto functionand la la aceeasi turatie cu acceleratia la fund.

In sarcina diferentele sunt si mai mari datorita supra-alimentarii la un diesel de o capacitate data, debitul de aer poate fi de 3 ori mai mare (la 2 barr) decat pentru aceeasi capacitate otto

Debitul maxim de aer prin otto (4T) = capacitate cilindrica(L) x rpm/120 (valabil pana in zona puterii maxime)

Debitul prin diesel are aceeasi forumula dar se inmulteste cu (Pturbo+1)/1 - unde Pturbo e presiune manometrica

 

3. Cea mai mare diferenta cred ca e alta : o deviere cu 10-15% la diesel nu provoaca mers aiurea (masina doar trage mai tare sau mai rau) pe cand la benzina da.

Nu vorbesc aiurea - am mers cu "furtunul" de la turbo scos: debitmetrul citea o gramada de aer (turbina neopunand nici o rezistenta) dar motorul mergea bine numai ca extrem de lenes.

Din motivul asta cred ca sunt multi care merg cuminte nici nu observa ceva in neregula.

Link to comment
Share on other sites

Fara suparare: eu am incercat sa scriu cat mai bine, incearca si tu sa citesti atent.

Am zis ca posibil datorita faptului ca e turbo filtrul sa fie mai fin la diesel.

Am mai zis ca e o posibilitate de care nu sunt sigur, de celelalte sunt.

Daca debitmetrul e cu functionare la temp constanta, atunci posibil ca cele de diesel sa fie mai robuste din constructie.

 

Eu sunt cel mai convins de punctul 3.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

exista o legatura directa intre schimbatul filtrului de aer si cat de des pica debitmetre.. Daca filtrul e jegos nu isi mai face treaba si pe firele alea se depun chestii. Nu le schimbi la timp si se scurteaza viata debitmetrului care oricum la BMW si mai ales intr-o tara ca Romania plina de praf a devenit consumabil fie el la diesel fie la benzina.

vezi foarte des posturi cu probleme astea la benzina pentru ca cam doar astea sunt probleme care apar la benzinare in general. De altfel in manualul de service la multe modele se recomanda schimbarea sondei lambda la 60k oricum. De exemplu la e34 asa este. Binenteles ca nimeni nu o schimba si se merge cu ea pana incepe sa consume 20l%, se pune pe tester si oops.. sonda lambda nu mai e in mintile ei.. ce porcarie de masina.. a picat sonda si avea doar 150k km cand am luat-o din vitan.. La o masina cu un motor simplu, aspirat Otto cam astea se intampla. Restul sunt probleme comune si la diesel si la benzina.. garnituri imbatrinite si furtune care mai cedeaza...probleme la partea electrica, la AC s.a.m.d, caseta de directie s.a.m.d..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.