Jump to content

A fiert


Recommended Posts

Am lasat masina pornita cat am dat zapada de pe ea, apoi am incercat sa plec de cateva ori si n-am reusit, m-am dat jos sa curat zapada de la roti si m-am trezit ca iese abur de sub capota, am oprit motorul(temperatura era la maxim). A curs cam 1L de lichid pe jos(in vas se vede lichid pe fund), am gasit un furtun in spatele motorului(intre motor si masina) iesit de pe conducta, colierul e strans pe furtun. Ma gandesc ca furtunul iesit a fost efectul supraincalzirii nu cauza. Intrebarea mea e: Ce fac, o mai pornesc?

 

Nu stiu daca are legatura, dar de cateva luni imi umezea(a aparut ulei) in jurul garniturii de _chiulasa_. Am fost la 2 mecanici si mi-au zis ca nu e nicio problema si pot sa merg linistit.

 

Idei?

Link to comment
Share on other sites

Am lasat masina pornita cat am dat zapada de pe ea, apoi am incercat sa plec de cateva ori si n-am reusit, m-am dat jos sa curat zapada de la roti si m-am trezit ca iese abur de sub capota, am oprit motorul(temperatura era la maxim). A curs cam 1L de lichid pe jos(in vas se vede lichid pe fund), am gasit un furtun in spatele motorului(intre motor si masina) iesit de pe conducta, colierul e strans pe furtun. Ma gandesc ca furtunul iesit a fost efectul supraincalzirii nu cauza. Intrebarea mea e: Ce fac, o mai pornesc?

 

Nu stiu daca are legatura, dar de cateva luni imi umezea(a aparut ulei) in jurul garniturii de _chiulasa_. Am fost la 2 mecanici si mi-au zis ca nu e nicio problema si pot sa merg linistit.

 

Idei?

Nu o mai pornesti. Tractata pina la primul service. Uleiul in jurul chiulasei nu are legatura cu racirea.

Link to comment
Share on other sites

furtunu ala de care zici u intra in chiulasa (asa este la mn 318is) incerca sa pui furtunu la loc daca reusesti (daca ai loc de admisie ) completeaza nivelu in vas cu apa si dai cheie,sa nu uiti sa aerisiesti ,langa busonu de la radiator ai un surubel ,il desfaci si pornesti motoru si completezi cu apa sau antigel pana iese pe la surubelu ala,dupaia il strangi si stai cu ochi pe ceasul de la temepratura apei
Link to comment
Share on other sites

pai incercati sa dati partea de sus de la admisie jos, (nu stiu sigur cum este la voi cu admisea ,la mn se defacea in 2 parti admisiea ) daca nu o mers mult motoru fara apa,nu so intamplat nk cel mai naspa sar putea ciupi garnitura de chiulasa sau chiar fisura chiulasa ,asta depinde cat timp o mers fara apa
Link to comment
Share on other sites

[aer pe instalatia de racire (nu este aerisit bine) dupa ce aerisesti bine si nu ai scurgeri de lichid de racire si persista problema cu fierberea apei,poti avea ceva infundat sau cel mai rau daca baga apa in ulei sau scade apa din vasu de espansiune si nu picura sub masina ,este garnitura de chiulasa (incerca sa nu mergi cu masina cand creste temperatura apei k fisurezi chiulasa)

 

am mai intalnit probleme care cauza fierberea apei :radiator infundat, termoostatul nu deschidea ramanea inchis

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

Aveti idee care putea fi problema, de ce a crescut temperatura?

 

Din cauza ca a mers motorul fara lichid de racire suficient (daca am inteles eu bine treaba cu furtunul sarit....inainte de a sari, o fi curs suficient pe acolo)

 

Am bagat furtunul la loc, am pus 4L de antigel(cred ca ar mai merge, cati litri intra?) si am aerisit.

A mers 15 minute cu temperatura la jumate, credeam ca e in regula, apoi a inceput sa creasca si am oprit motorul. Ce poate sa aiba?

 

Posibil s-a ars....garnitura de chiulasa ( apa in ulei sau ulei in apa ...aste in prima instanta ca verificare vizuala...)

Bafta

 

pai incercati sa dati partea de sus de la admisie jos, (nu stiu sigur cum este la voi cu admisea ,la mn se defacea in 2 parti admisiea ) daca nu o mers mult motoru fara apa,nu so intamplat nk cel mai naspa sar putea ciupi garnitura de chiulasa sau chiar fisura chiulasa ,asta depinde cat timp o mers fara apa

da...sar putea ciupi

Ai dreptate

Link to comment
Share on other sites

Uleiul arata normal, lichidul de racire era la nivel. Am pornit-o, a ajuns in cateva minute temperatura la jumate, iar dupa cam 5 minute au inceput sa se incalzeasca furtunele(s-a incalzit mai repede si putin mai tare cel din dreapta, fata de cel din stanga cu termostat), ambele erau fierbinti si nu erau tari. Am lasat capacul vasului putin deschis si dupa ce s-au incalzit furtunele a inceput sa bolboroseasca si sa iasa afara, am oprit-o ca sa pot sa strang capacul. Lichidul era verde curat si a ramas sus la cativa cm de capac, peste limita. Caldura nu baga.
Link to comment
Share on other sites

[daca nu baga caldura insemna k ai putina apa in instalatia de racire,incerca sa o aerisesti si sa completezi cu apa

langa busonu de la radiator este un surubel de plastic il defaci si pornesti motoru si completezi cu antigel pana iese pe la surubel si dupaia pui surubu la loc si dopu la radiator

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

A mai intrat 1L de apa distilata(cum puneam mai mult o scotea pe la aerisire imediat), a stat 20 de minute pornita si tot nu incalzea(temperatura era la jumate), am tinut-o putin la 2000rpm si a venit caldura.

Apoi am mai lasat-o 15 minute sa mearga, a stat temperatura la jumate si a mers si caldura.

Cred ca e in regula. Ce ziceti? Are rost sa o duc la service, trebuie ceva verificat, se putea strica ceva?

Link to comment
Share on other sites

Uleiul arata normal, lichidul de racire era la nivel. Am pornit-o, a ajuns in cateva minute temperatura la jumate, iar dupa cam 5 minute au inceput sa se incalzeasca furtunele(s-a incalzit mai repede si putin mai tare cel din dreapta, fata de cel din stanga cu termostat), ambele erau fierbinti si nu erau tari. Am lasat capacul vasului putin deschis si dupa ce s-au incalzit furtunele a inceput sa bolboroseasca si sa iasa afara, am oprit-o ca sa pot sa strang capacul. Lichidul era verde curat si a ramas sus la cativa cm de capac, peste limita. Caldura nu baga.

 

Fa chestia asta:

1 Motor rece...completezi la nivel si pui busonul radiatorului la loc (daca ai joja in vasul de exp. pui pana la indicatie, daca ai semn pe vas, pui pana la Kalt si nu mai mult). Fa un semn cu un marker pe vas ca sa ai un reper de nivel..daca vrei..

2 Pornesti motorul, si il lasi sa se incalzeasca cu ventilatorul pe poz.1 si caldura pe max. dupa circa 12 minute de mers, slabesti acel surubel de pe cotul radiatorului putin cate putin pana iese numai lichid...fara bule de aer...dupa care il strangi la loc (asta ca sa fi sigur ca nu mai ai aer)

3 Cand incepe sa bage caldura serios (caldura...nu briza calda...adica a deschis termostatul), pui mana pe furtunele alea groase si te asiguri ca sunt calde amandoua...unul o sa cam friga in timp ce altul e numai caldut. Daca sunt tari nu e o problema.

4 Opresti motorul si-l lasi sa se raceasca complet....

5 Desfaci busonul radiatorului cu motorul rece si verifici nivelul (sau te uiti pe vas daca lichidul este in dreptul semnului initial)

Daca nivelul a scazut inseamna ca ai pierderi si trebuie sa le cauti..daca este la fel nivelul, atunci e ok si n-ai nici o problema....daca uleiul se schimba la culoare sau gasesti ulei in antigelul din vas...atunci ai o problema.

Bafta !

 

PS: Daca totul e normal si nu baga caldura poate fi termostatul deschis permanent sau circuitul spre calorifer inchis...Daca temperatura creste peste normal, atunci termostatul poate fi blocat pe inchis....

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Cu motorul rece ieri dimineata lichidul era la 4cm peste limita, cu motorul caldut era 10cm sub limita, iar azi dimineata cu motorul rece era 3cm peste limita, intre timp am facut 200km, temperatura nu a trecut de jumate(in oras a stat la jumate, iar la drum era in jur de 40 de grade - prea putin?).

 

Va Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Cu motorul rece ieri dimineata lichidul era la 4cm peste limita, cu motorul caldut era 10cm sub limita, iar azi dimineata cu motorul rece era 3cm peste limita, intre timp am facut 200km, temperatura nu a trecut de jumate(in oras a stat la jumate, iar la drum era in jur de 40 de grade - prea putin?).

 

Va Multumesc.

 

Am mai avut mai demult un 316i si am reusit sa-l aerisesc perfect doar dupa ce-am ridicat masina putin de bot, asta dupa enspe mii de aerisiri care le-am crezut eu corecte.

Daca apa nu ti-a stat la jumate decat in oras, iar afara a scazut, e cazul sa schimbi termostatul.

PS: Sa nu incerci sa mergi fara termostat !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,in seara asta m-a indreptam spre casa si dintr-o data a crescut apa pana s-a aprins becul, am mai mers cam 300 de m ca sa ajung acasa ,ca si timp cred ca nici un min nu a durat.....de la ce poate fi ? ...termostatul sau mai exista altceva din cauza caruia se fi putut fierbe apa asa dintr-o data ?

 

Se poate sa se ciupeasca garnitura de chiulasa ca am mers atat de putin cu apa la temperatura maxima?

Este vorba de un 318i M43 motor, ca idee cat ar costa un termostat daca stie cineva :) ?

Link to comment
Share on other sites

Termostatul poate sa faca figuri sa ramana blocat cand vrea el.

Pompa de apa poate avea paletii desprinsi de ax si se invarte cand decide ea ( adica din inertie).

Iti recomand sa iti faci o revizie la sistemul de racire ( termostat, pompa apa, verificat radiator, schimbat lichid, verificat furtune, ventilator). Daca mai mergi asa si fierbi motorul ala o data la 2 zile o sa te coste mult mai mult. (garnitura de chiulasa, chiulasa sparta, etc - adica te ajunge cat alt motor sh).

Link to comment
Share on other sites

Termostatul poate sa faca figuri sa ramana blocat cand vrea el.

Pompa de apa poate avea paletii desprinsi de ax si se invarte cand decide ea ( adica din inertie).

Iti recomand sa iti faci o revizie la sistemul de racire ( termostat, pompa apa, verificat radiator, schimbat lichid, verificat furtune, ventilator). Daca mai mergi asa si fierbi motorul ala o data la 2 zile o sa te coste mult mai mult. (garnitura de chiulasa, chiulasa sparta, etc - adica te ajunge cat alt motor sh).

 

MS pentru sfaturi in nici un caz nu am sa mai ma deplasez cu masina pana nu se remediaza, maine am de gand sa-i schimb termostatul si sa vedem ce se intampla.......daca face la fel insemna ca este de la altceva si o sa le luam pe rand....

Link to comment
Share on other sites

Am completat cu antigel acuma si am tinut-o un pic pornita sa vad care-i treaba nu a mai trecut acul de jumate si m-am hotarat sa dau o tura sa vad care-i treaba crezand ca poate a scazut nivelul la apa si din cauza asta s-a fiert, am parcurs cam 1 km acul tot la jumate iar dupa cateva secunde a luat-o iar spre rosu......

Si inca ceva ,nu-mi baga caldura acuma asta inseamna ca a luat aer pe instalatie banuiesc si daca a luat aer ma gandesc ca tot nu-mi dau seama daca a fiert din cauza ca a scazut nivelul sau s-a bulit ceva pe acolo ...

Link to comment
Share on other sites

MS pentru sfaturi in nici un caz nu am sa mai ma deplasez cu masina pana nu se remediaza

 

Am completat cu antigel acuma si am tinut-o un pic pornita sa vad care-i treaba nu a mai trecut acul de jumate si m-am hotarat sa dau o tura sa vad care-i treaba crezand ca poate a scazut nivelul la apa si din cauza asta s-a fiert, am parcurs cam 1 km acul tot la jumate iar dupa cateva secunde a luat-o iar spre rosu......

 

Te joci cu focul ...

Ai schimbat termostatul ala ?

 

1. Schimba termostatul

2. Verifica nivelul la lichid de racire /// aeriseste corect

3. Verifica vasco-cuplajul -> cu motorul cald, cand apa tinde sa treaca de 90, acesta trebuie sa cupleze. Baga un ziar facut sul la palete si daca il poti opri usor inseamna ca e CEAU.

4. Verifica pompa de apa -> incearca sa pui o surubelnita lunga pe pompa si sa asculti cu urechea la manerul ei, sa vezi cam ce zgomote face ...

5. Verifica furtunele si radiatorul -> acesta trebuie sa fie cald/fierbinte peste tot, nu doar in anumite portiuni, pipaie-l cand e cald.

Link to comment
Share on other sites

Din fericire am scapat ieftin(relativ) imi curge antigel pe la vas acolo jos ,am ramas fara antigel si din cauza asta a fiert.

Am completat astazi am aerisit bine si totul este OK :) mai ramane sa vad care-i treaba la acel vas ,sa vad ce dracu ai fac sa nu mai curga pe acolo..........daca stie cineva o solutie buna va astept cu niste sfaturi ..ms !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.