Jump to content

E36 Coupe


Orvo

Recommended Posts

Salut tuturor,

 

Iata ca-mi prezint si eu ultimul membru al familiei:

 

Este un BMW E36 316i coupe, pe care l-am adus de cateva zile in tara.

Cateva poze si apoi cateva date despre masina:

 

Asa arata in anuntul de vanzare:

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/pisicuta/0170877871002.jpg

 

Asa arata pe drum, plina de sare:

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/pisicuta/bdd59cc2.jpg

 

Si asa arata dupa ce i-am tras o cosmetica sanatoasa, mai mult la interior, care a fost exagerat de murdar.

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/pisicuta/d11038d2.jpg

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/pisicuta/29efcd6c.jpg

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/pisicuta/5c211cc4.jpg

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/pisicuta/e71503b5.jpg

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/pisicuta/cf94febb.jpg

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/pisicuta/e2711ecf.jpg

 

Datele masinii:

BMW E36 316i COUPE

- KM: 216k si ceva ... (acum are 218.000, am adus-o de la Hamburg)

- cutie manuala, 4 geamuri electrice, trapa

- scaune sport (imi plac la nebunie)

- interior albastru, partial piele

- volan din piele, versiunea sport

 

Imediat ce-am ajuns cu ea in tara i-am schimbat consumabilele:

- bujii Ngk

- filtre aer, ulei, benzina Mann

- ulei BMW Longlife 5W-30

- stergatoare Bosch

- toate becurile noi (am eu o boala cu becurile)

 

Cartea de service a masinii se oprea la 45.000 km, asa ca mi-am cumparat imediat de la reprezentanta o carte noua de service in care am si pus deja prima revizie stampilata.

 

Suspensia este sport, pe spate am vazut ca are telescoape cu gaz, pe fata standard, are jante originale de E36 chiar modelul care-mi plac foarte mult.

 

Iar acum si cateva probleme, pentru ca era inevitabil sa nu le aibe:

- lipseste rama manerului de deschidere interioara a usii pe partea dreapta (i-am gasit deja codul: 51228219024)

- lipseste becul de scrumiera, trebuie sa-l comand cu rama (63311382547)

- are o fisura pe teava de esapament si nu prinde bine frana de mana -> ambele se rezolva azi, impreuna cu o constatare cap-coada a directiei

- trebuie sa-i fac unghiurile de fuga pentru ca am observat uzura neuniforma pe cauciucuri

- un canal al diuzei din deapta de la spalatorul de parbriz e infundat si n-am putut sa-l desfund, cred ca-mi iau diuze noi, dar nu mi-am dat inca seama daca sunt incalzite sau nu (incalzite: 61668350355, neincalzite: 61601384859)

- butoanele geamurilor electrice spate nu sunt iluminate, nu stiu daca sunt arse becurile sau asa e modelul ...

- nu se aprind in bord martorii de ceata (nici fata nici spate), cu toate ca atat halogenele cat si stopul de ceata functioneaza, cred ca trebuie sa dau bordul jos ...

- o mica fluctuatie in relanti, care aproape ca a disparut odata cu schimbul bujiilor, dar tot urmeaza sa-i fac un test motor.

- farul din stanga cam ingalbenit, partea care acopera becul (cred ca a avut bec prea puternic candva)

- nu are rugina de loc, doar la ornamentul transversal de pe usa din dreapta am vazut o infloritura de rugina, nu-mi explic cum a ajuns acolo, dar astept vara ca s-o fac.

 

In rest ce sa zic, masina imi place foarte mult, merge foarte bine, ma cam scutura la rinichi :) dar asta e normal.

Directia este foarte precisa, parca ai merge cu kart-ul.

Pe drum mi-a luat 7%, dar nici nu am mers mai tare de 130km/h.

 

Acum important e sa-i fac azi frana de mana si esapamentul pentru ca luni o pun pe stand de proba la frane, ca sa n-am surprize la RAR, unde am deja programare saptamana viitoare.

 

Daca aveti vreun sfat legat de vreo problema enumerata de mine mai sus nu ezitati sa-l scrieti.

Edited by Orvo
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Simpatica masina, ai ceva de finisat, dar e ok. 216k si ceva, dar acum are 180k cum asa ?

 

din ce an e ?

 

Opa, greseala de tipar, 218.000 are :)

Masina a fost prima data inmatriculata in Octombrie 1995 (10/95). Presupun ca anul fabricatiei este tot 1995.

 

Toate cele bune !

Link to comment
Share on other sites

frumoasa pisica, frumoasa culoarea, da' parca interiorul nu e frumos in culoarea asta(just my opinion)

 

legat de suspensii, nu stiu cat de sport sunt, pentru ca masina sta foarte sus, dar poate ma insel eu.

martorii din bord pentru ceata ... poate a fost montata instalatia ulterior, si nu a mai pus si martorii in bord - nu trebuie dat tot bordul jos, doar caseta de instrumente. daca becurile sunt la locul lor, si sunt bune, atunci se incurca treaba.

farurile - schimba-le cu altele cu lupe!!!

masina probabil a fost fabricata prin vara, si inscrisa de-abia in octombrie, pentru ca e36 facelift daca nu ma insel a fost facut pe sf lui 1995 si in continuare. masina ta are spoilerul de pe facelift, narile de pre-facelift ... nu stiu ce sa zic ...

Link to comment
Share on other sites

Diuza se desfunda usor, nu are rost sa cumperi noua, trebuie sa verifici supapa de dinainte de diuza.

 

Erau infundate amandoua, am venit pe drum fara spalatori, va dati seama ce placere a fost. Pe cea din dreapta am desfundat-o, cea din stanga doar 1 canal ... O s-o mai bazai sa vad, daca nu, 2 noi si gata.

 

frumoasa pisica, frumoasa culoarea, da' parca interiorul nu e frumos in culoarea asta(just my opinion)

 

legat de suspensii, nu stiu cat de sport sunt, pentru ca masina sta foarte sus, dar poate ma insel eu.

martorii din bord pentru ceata ... poate a fost montata instalatia ulterior, si nu a mai pus si martorii in bord - nu trebuie dat tot bordul jos, doar caseta de instrumente. daca becurile sunt la locul lor, si sunt bune, atunci se incurca treaba.

farurile - schimba-le cu altele cu lupe!!!

masina probabil a fost fabricata prin vara, si inscrisa de-abia in octombrie, pentru ca e36 facelift daca nu ma insel a fost facut pe sf lui 1995 si in continuare. masina ta are spoilerul de pe facelift, narile de pre-facelift ... nu stiu ce sa zic ...

 

Nu stiu daca are suspensie sport, am vazut doar ca are telescoape cu gaz cand am urcat-o pe cric. Oricum, scutura la rinichi un pic ...

Mie interiorul imi place, ca si culoarea exterioara de altfel, dar aici e vorba de gusturi ...

Imi poti explica putin treaba cu face-lift ? Nu am stiut ca a existat face-lift la E36. Iar daca spui ca am bara de face-lift si nari de pre-facelift, inseamna ca ceva nu pusca. Sau poate asa s-au facut fiind produsa chiar la introducerea facelift-ului ? Poate exista vreo legatura intre farurile de ceata si aceasta problema ... poate au fost montate ulterior ... cu toate ca asta nu implica neaparata schimbul de bara, gaurile pentru proiectoare existand deja ... ramane de cercetat.

 

Pentru becurile de la scrumiera si buton geam e usor sa iti dia seama care e problema. La scrumiera e un eld cu soclu, gasesti de cumparat usor :) si la butoane le poti socate sa vezi dac au led. Eu inca nu am gasit un led pentru butoane si caut de vreo 3/4 luni.

 

Bec de scrumiera nu am gasit inca, pentru ca e cu tot cu soclu, nu am putu inlocui doar becul. Dar ma opresc azi scurt la BMW sa-mi comand si becul asta si rama manerului interior.

 

Multumesc pentru pareri !

Link to comment
Share on other sites

s-a schimbat putin aspectul din fata la masini(s-au jucat cu narile), si a fost introdusa o generatie noua de motoare ...

 

legat de proiectoarele de ceata, poate masina a venit din fabrica fara ele, si implicit fara instalatia aferenta, iar proprietarul ulterior si le-a montat, dar in bord nu a mai pus martorii de la ceata ... nu stiu ce sa zic.

Edited by Ovidiu Augustin
Link to comment
Share on other sites

Frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos.

Tot din Hamburga am luat-o si eu pa a mea :)

 

Multumesc la fel !

 

s-a schimbat putin aspectul din fata la masini(s-au jucat cu narile), si a fost introdusa o generatie noua de motoare ...

 

legat de proiectoarele de ceata, poate masina a venit din fabrica fara ele, si implicit fara instalatia aferenta, iar proprietarul ulterior si le-a montat, dar in bord nu a mai pus martorii de la ceata ... nu stiu ce sa zic.

 

Da, tot ce se poate. Am lasat acum masina la service pentru constatare la directie, sper sa prind ceva mai mult timp liber in weekend s-o iau sub lupa. Sunt foarte curios acum de proiectoarele de ceata daca sunt sau nu montate din fabrica. O sa dau jos ceasurile din bord si cred ca asa-mi voi da repede seama.

Motorul pe masina este 164E2 / M43B16.

 

Toate cele bune !

 

LE: Tocmai mi-am comandat pe OE rama manerului interior (14 Lei) si becul de scrumiere (8 Lei). Diuza de spalator cred ca incerc totusi s-o curat, pentru ca nu e decat 140 Lei/bucata daca e incalzita.

Link to comment
Share on other sites

frumoasa masina :)

schimba vascozitatea uleiului,eu as pune 10w 40.

 

 

Uleiul l-am schimbat deja. Am folosit filtru Mann si ulei BMW Longlife 5W-30.

De ce spui ca nu-i ok ?

 

foarte bine arata , sa te poarte sanatos !

 

Multumesc. Avem aceleasi culori ?

Link to comment
Share on other sites

Uleiul l-am schimbat deja. Am folosit filtru Mann si ulei BMW Longlife 5W-30.

De ce spui ca nu-i ok ?

 

 

e prea subtire pentru motorul ta, pentru numarul de kilometri ( faci cum vrei, evident )

masina nu mai are 2 ani si cateva zeci de mii de km !

are totusi o varsta , o vechime, o uzura.

( am 1.6, M43, si ii pun 10w40 )

Link to comment
Share on other sites

Ok, am inteles.

Totusi, motorul nu bate, nu troncane, nu scoate fum, astfel incat plec de la premiza ca pot folosi uleiul specificat in cartea de service a masinii.

Dar totodata iti dau si dreptate, si daca vad ca nu se comporta cum ar trebui, la urmatorul schimb (pentru ca oricum il voi face inainte de 10.000), voi folosi 10W.

 

Toate cele bune !

Edited by Orvo
Link to comment
Share on other sites

Uleiul l-am schimbat deja. Am folosit filtru Mann si ulei BMW Longlife 5W-30.

De ce spui ca nu-i ok ?

 

 

e prea subtire pentru motorul ta, pentru numarul de kilometri ( faci cum vrei, evident )

masina nu mai are 2 ani si cateva zeci de mii de km !

are totusi o varsta , o vechime, o uzura.

( am 1.6, M43, si ii pun 10w40 )

Depinde de la motor la motor ,eu la a mea tot 5w30 folosesc am deja 3 schimburi facute cu acest ulei si nu am nicio bataie,plus ca nici nu-l papa .A mea este din 97'' si imi indica acuma 150k km ,care nu sunt sigur ca sunt adevarati ,dar in fine..In schimb am folosit prima data 10w40 Mobil1 (racomandat de mecanic :) ) si era mult mai zgomotos motorul..

 

 

Bafta cu ''pisica'',sa o stapanesti sanatos.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Mai fratilor voi inca nu v-ati convins ca mobilul de la noi in majoritatea cazurilor e apa, am sunat ieri la firma de unde imi comand eu ulei si am cerut detali despre castrol 10w60 si mobil 1 5w50, ei vand ambele produse mobil 1 fiind si mai scump decat castrol. Am trebat despre calitatea celor 2 produse, iar sfatul tipului de acolo a fost sa cumpar castrol ca mobilul e majoritar din turcia si e varza cu toate ca e mai scump si ca mobil vinde in draci la cei cu VW.
Link to comment
Share on other sites

interesant Merc-ul, :lol:

Multumesc. Ele sunt :)

http://i302.photobucket.com/albums/nn115/OrvoSE/Diverse/6b696d88.png

 

Mai fratilor voi inca nu v-ati convins ca mobilul de la noi in majoritatea cazurilor e apa, am sunat ieri la firma de unde imi comand eu ulei si am cerut detali despre castrol 10w60 si mobil 1 5w50, ei vand ambele produse mobil 1 fiind si mai scump decat castrol. Am trebat despre calitatea celor 2 produse, iar sfatul tipului de acolo a fost sa cumpar castrol ca mobilul e majoritar din turcia si e varza cu toate ca e mai scump si ca mobil vinde in draci la cei cu VW.

Discutia cu uleiul este oricum una interminabila si la care cu siguranta nu vom ajunge niciodata la aceeasi conluzie. Cate pareri ceri, atatea raspunsuri diferite vei primi. Eu sunt de parere ca e mai putin importanta marca uleiului, atata timp cat acesta se schimba des.

 

Toate cele bune !

Link to comment
Share on other sites

Frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos!

 

Ziceai ca nu sunt luminate butoanele de la geamurile spate. Scoate unul, desfa-l si vezi daca are led. Daca are schimba-l cu unul din fata sa vezi daca problema e de la led sau de la instalatie.

 

Diuzele se desfunda usor. Scoate-le de pe masina si sufla pe partea cealalta (unde intra furtunul in ele).

 

Becul de la scrumiera se schimba si fara soclu. Il gaseai cu 50 de bani la orice magazin de piese auto :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.