Jump to content

DSC la 330xd nelamuriri..


Recommended Posts

din cate stiu eu, DSC-ul la un e46, mai exact DSC III se dezactiveaza in 2 trepte una cand apesi scurt butonul si iti apare martorul de DSC, si daca mai tii in continuare iti apare si martorul frana de mana in culoare galben.si atunci e complet dezactivat.faza e ca la mine la un 330xd facelift din 2004 nu merge decat prima etapa atunci cand apesi scurt si ramane aprins DSC, dar daca tin in continuare apasat nu se mai intampla nimic ..ba chiar am vazut ca se stinge la loc daca tii mai mult.asa ca..ma intrebam de ce nu functioneaza ca la celelalte e46.poate din cauza ca e cu tractiune integrala? iar functia a doua a dsc-ului adica cea de antiderapaj lateral nu este prezenta deoarece nu e nevoie la 4x4? intreb si eu..:) poate posesorii de xd imi pot relata cum se dezactiveaza la ei.
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu, DSC-ul la un e46, mai exact DSC III se dezactiveaza in 2 trepte una cand apesi scurt butonul si iti apare martorul de DSC, si daca mai tii in continuare iti apare si martorul frana de mana in culoare galben.si atunci e complet dezactivat.faza e ca la mine la un 330xd facelift din 2004 nu merge decat prima etapa atunci cand apesi scurt si ramane aprins DSC, dar daca tin in continuare apasat nu se mai intampla nimic ..ba chiar am vazut ca se stinge la loc daca tii mai mult.asa ca..ma intrebam de ce nu functioneaza ca la celelalte e46.poate din cauza ca e cu tractiune integrala? iar functia a doua a dsc-ului adica cea de antiderapaj lateral nu este prezenta deoarece nu e nevoie la 4x4? intreb si eu..:) poate posesorii de xd imi pot relata cum se dezactiveaza la ei.

 

Am de scurt timp (2 saptamini) un 330xd E46 din 2002, dar cred ca trebuie sa fie o deosebire fata de tractiunea RD (rear drive). Daca se dezactiveaza de tot si sa zicem o punte, cea spate, nu are aderenta absolut deloc inseamna ca tot cuplul se duce pe puntea fata si nu cred ca masina este construita chiar pentru asa ceva mai ales cind apar socuri. Cred ca o mica protectie trebuie sa mai fie si asa are aderenta destula fata de RD. Cred ca masina ta se comporta normal.

 

Am si eu o alte intrebari, daca transmisia face diferenta de turatie dinte puntea fata si cea spate (in mod normal este diferenta intre suma turatiilor rotilor din fata si din spate). Exista cumva si o repartitie a cuplului intre cele 2 punti? Sau macar unde sa ma informez, nu stiu mare lucru despre aceasta masina. Pina acum stiu doar ca este extrem de stabila pe drum alunecos si prin zapada n-am avut nici o problema, este diferenta mare fata de E46 RD. Imi place tare mult masina asta.

Link to comment
Share on other sites

Imi place tare mult masina asta.

 

Ce consum are ?

 

Nu imi merge BC (am un post de intrebare despreBord Computer) asa ca nu pot sa spun ce are in medie, nu i-am facut inca plinul a doua oara sa vad exact cam cit consuma dar estimativ cred ca in oras este sub 10%.

 

Am s-ti raspund exact cam peste o saptamina, plinul l-am facut pe 14Feb, si eu sunt tare curios.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea cred ca e diferenta intre cele 2 punti, pentru asta iti trebuie un al 3-lea diferential

 

Sper ca este ceva in acest "transfer box" vezi: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...e/transfer_box/ nu cred ca lasa BMW-ul aceeasi turatie pe ambele punti.

 

De exemplu turatiile rotilor din fata difera de ale rotilor din spate destul de clar in viraje deoarece rotile merg pe drumuri diferite, mai intervine si diferenta de diametru de roata datorita uzurii anvelopelor si presiunii din anvelope. Nu cred ca e ca e o legatura rigida intre punti. Trebuie sa fie intre punti ceva asemanator X3-ului si X5-ului.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

@WLF poti fi mai explicit? ce decuplai?

@nene chestia cu rotile pe drumuri diferite nue valabila , al 3-lea diferntial s-a introdus relativ recent, cred ca vreo 15 ani

Daca transfer boxul e un diferntial sau un vel de ambreiaj, vasco-cuplaj ceva , atunci da.

Mie nu mi se pare a fi nici una, ci doar un reductor cu 2 iesiri.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Pai era vorba de DSC, nu? Cand apesi o data pe buton, se decupleaza DSC, cand tii apasat cateva secunde se decupleaza restul de functii, x-ul avand ceva in plus.

 

Iar la xi/xd, diferentialul are raport fix intre cele doua punti, 38% fata 62% spate.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Pai era vorba de DSC, nu? Cand apesi o data pe buton, se decupleaza DSC, cand tii apasat cateva secunde se decupleaza restul de functii, x-ul avand ceva in plus.

 

Iar la xi/xd, diferentialul are raport fix intre cele doua punti, 38% fata 62% spate.

 

WLF, raportul fix intre cele 2 punti la ce se refera?

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Pai era vorba de DSC, nu? Cand apesi o data pe buton, se decupleaza DSC, cand tii apasat cateva secunde se decupleaza restul de functii, x-ul avand ceva in plus.

 

Iar la xi/xd, diferentialul are raport fix intre cele doua punti, 38% fata 62% spate.

 

WLF, raportul fix intre cele 2 punti la ce se refera?

 

Daca apesi scurt pe butonul DSC, se decupleaza controlul tractiunii, restul sistemelor ramanand active. Daca tii apasat mai mult de 8 sec. atunci se dezactiveaza DSC.

 

Raportul fix despre care vorbeste WLF este raportul tractiunii pe cele 2 punti.

Link to comment
Share on other sites

@WLF poti fi mai explicit? ce decuplai?

@nene chestia cu rotile pe drumuri diferite nue valabila , al 3-lea diferntial s-a introdus relativ recent, cred ca vreo 15 ani

Daca transfer boxul e un diferntial sau un vel de ambreiaj, vasco-cuplaj ceva , atunci da.

Mie nu mi se pare a fi nici una, ci doar un reductor cu 2 iesiri.

 

Lucian, prin absurd, sa presupunem un viraj in loc, la 90 de grade, sau o intoarcere de 180 de grade, cu volanul bracat la maxim, este clar ca rotile au trasee diferite pe cele 2 punti. Se pot vedea urmele rotilor, deci traseele fiind diferite si parcurse in acelasi timp vor exista diferente de viteza intre roti si punti. Daca nu este un diferential intre punti - se vede ca nu este fizic - inseamna ca in transfer box trebuie sa fie un dispozitiv cu frecare care sa permita diferenta de turatie dintre punti.

 

La unele camioane exista diferentiale intre puntile din spate, nu e cazul la un autoturism, dar nici sa-l lasi sa rupa cauciucurile sau sa rupa aderenta cu pamintul. Alunecarea care ar apare intre roti si drum s-ar draduce prin lipsa de stabilitate ceea ce practic nu se intimpla, masina este foarte stabila si nu aluneca mai deloc.

Cred ca in interiorul transfer box-ului este un fel de ambreiaj reglat astfel incit sa permita o patinare astfel ca rotile sa nu patineze la contactul cu drumul.

 

Imi vine in minte imaginea sinelor de tramvai care in trecut erau unse cu pacura (de oameni special platiti foloseau niste seringi mari cu pacura) ca sa permita rotilor sa patineze. Rotile boghiurilor de tramvai sau tren sunt pe acelasi ax si una patineaza. In mers normal patineaza cea din interiorul virajului ca e mai putin incarcata decit cea din exterior care primeste si o componenta din forta centrifuga. Cam acelasi lucru se intimpla si intre cele 2 punti. Pe aceeasi punte diferentialul isi face treaba si rotile mreg normal. Mai este si cazul cind o roata este mai moale, asta inseamna ca daca nu s-ar permite o alunecare intre punti s-ar uza rapid cauciucurile prin patinare, alunecare, deci si lipsa de stabilitate.

Link to comment
Share on other sites

E46 are raportul fix intre punti cum a zis si WLF, iar pe spate are diferential open.

 

E30 si E34 4x4 aveau o cutie de transfer la mijloc care putea transmite pana la 90% pe o punte. La mers normal este 37/63. E30-urile 4x4 (nu stiu la E34 daca era la fel) aveau si pe spate LSD.

 

D.p.d.v al transmisiei erau net superioare.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu contest ca la bmw e asa.

Am zis deja "Daca transfer boxul e un diferntial sau un fel de ambreiaj, vasco-cuplaj ceva , atunci da."

Pana nu demult nu prea era nici o chestie intre punti, de exemplu, din cate stiu eu, la ARO nu era ceva de genu pentru ca fara LSD ar trebui sa ramai blocat cand iti patineaza o singura roata si nu era asa, porobabil ca de aia se decuplau planetarele - pt reducerea uzurii.

Recunosc, nu sunt prea documentat in materie dar transfer boxul mi se pare foarte mic pt a fi ambreiaj mai ales ca suporta cupluri mult mai mari decat ambreiajul normal al masinii.

Inca o data: nu resping total posibilitatea.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

La E46 xi(tot 2004) nu se decupleaza de tot DSC, chiar daca apesi pe buton si ti se aprinde becul galben.Cel putin in cazul meu.

Si se apasa doar odata.A doua ora nu se mai aprinde si celalt martor.

Am vazut asta cand am ramas odata suspendat pe zapada. Sistemul de control al tractiunii tot intervine, insa foarte putin.

 

O intrebare similara si aici: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=8278241

Link to comment
Share on other sites

Imi place tare mult masina asta.

 

Ce consum are ?

 

Nu imi merge BC (am un post de intrebare despreBord Computer) asa ca nu pot sa spun ce are in medie, nu i-am facut inca plinul a doua oara sa vad exact cam cit consuma dar estimativ cred ca in oras este sub 10%.

 

Am s-ti raspund exact cam peste o saptamina, plinul l-am facut pe 14Feb, si eu sunt tare curios.

 

hahahahahahah pinochio

Link to comment
Share on other sites

deci in principiu tot nu m-am lamurit daca e normal sau nu sa nu se decupleze decat traction control in timp ce stability control ramane mereu on...

in ceea ce priveste consumul sunt suuper multumit..contrar logicii unora, un 330d chiar si xd, consuma spre ex doar cu 1-2% mai mult decat un 318d.spun asta din practica, ca proprietar, nu din auzite...318 lua 11-12 prin oras la forja zilnica(prin buc ma refer) iar xd-ul imi ia acum pe vreme super rece si bineinteles aglomeratie, forja, patinat,etc, 12-13.

ma asteptam cumva la asta..deoarece am vazut 320 cu consum de 9 maxim 10 in buc in timp ce mie sub 10 la 318 nu imi lua oricum mergeam.logica e ca in timp ce motorul de 318 tragea in continuu si trebuia cateodata sa te rogi de el..la 330 sau 320 mergi destul de mult din intertie sau frana de motor..adica nu e necesar sa ttraga motorul continuu, bineinteles..daca mergi cat de cat normal..;)asta e logica..cel putin prin oras.(ca vorbim de aceeasi caroserie la puteri mai mari..e aceeasi chestie ca la chiptuning ca iti maresti puterea si consumul scade, la acelasi stil de mers..ca mergi un pic mai mult pe intertie)

astea sunt chestii de practica..si normal ca contrazic testele de consum facute de producator care sunt facute in regim extern mai mult..sau cu tractiune permanent, adica de ex n-ai cum sa bati specificatiile producatorului daca te referi la mers afara ca acolo un 318 chiar, ia 5.5 si la 330 chiar n-am scos sub 6.5..binteinteles..la 140 la ora vorbind..

astept vara, cand sunt convins ca o sa scot un 10-11 prin oras fara forja.

partea nasoala e ca BC ma cam minte cu 0.5% constant ca am vazut asta la pompa..in timp ce la 318 era fix la mililitru..nu mintea absolut deloc.deci..modificati voi cifrele un pic.

per total masina e extraordinara, dar nu poti iarna sa te consideri regele soselei, ca am derapat de cateva ori urat pe gheatza..desi era drum drept..daca apesi cat de putin frana iti fuge spatele si n-o mai redresezi daca aveai un pic de viteza...plus ca daca ai zapada pana la praguri ramai suspendat..am incercat eu.. si deci tractiunea integrala nu te face superman..dar in rest..numai cuvinte de lauda..

Link to comment
Share on other sites

Vrei sa decuplezi doar traction control - apesi o data, scurt.

Vrei sa decuplezi tot - apesi lung, cateva secunde (dar nu mai stiu cate), pana se aprinde unul din martorii de la frana cu galben, martorul respectiv e de la CBC - cornering braking control - si acum e dezactivat, dar nu numai el este dezactivat.

 

La oras consumul mare e dat si de mersul in gol, ori la tine motorul e mai mare, consuma mai mult pentru propriile "nevoi".

318-320 sunt identice d.p.d.v. mecanic si consuma aproape identic la oras, la un mers moderat.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Vrei sa decuplezi doar traction control - apesi o data, scurt.

Vrei sa decuplezi tot - apesi lung, cateva secunde (dar nu mai stiu cate), pana se aprinde unul din martorii de la frana cu galben, martorul respectiv e de la CBC - cornering braking control - si acum e dezactivat, dar nu numai el este dezactivat.

 

La oras consumul mare e dat si de mersul in gol, ori la tine motorul e mai mare, consuma mai mult pentru propriile "nevoi".

318-320 sunt identice d.p.d.v. mecanic si consuma aproape identic la oras, la un mers moderat.

stiu cum sa dezactivez dsc-ul complet..ca doar nu sunt la primul bmw..dar cu procedura pe care ai descris-o si tu nu imi dezactiveaza si CBC ala de care zici...respectiv stability control..

in ceea ce priveste consumul eu stiam ca daca nu o lasi pe liber si doar nu mai apesi acceleratia, adica pe frana de motor, nu consuma nimic motorul..cel putin asa arata consumul instantaneu..nu stiu despre ce nevoi zici tu..:) o fi a mea "defecta" si consuma mai putin...respectiv deloc, cand nu trage motoru:)

Link to comment
Share on other sites

Corect - consumul in frana de motor chiar si foarte usoara e aproape zero.

Cand stai la semafor cu motorul pornit = consum in gol motor mai mare , consum mai mare.

Daca nu ai consum orar, poti sa-l estimezi daca ai la dispozitie o vale unde sa o scoti pe liber la 100km/h, consumul calculat de BC pe 100km va coincide consumul orar, binenteles ca poti calcula la orice viteza constanta.

Link to comment
Share on other sites

Treaba cu consumul e discutabila. Am mai postat undeva despre faza asta: daca te apropii de un semafor si o scoti din viteza, ea mergand din inertie, uitati-va la acul de la consum si o sa vedeti ca nu se duce deloc spre zero, din contra creste. Daca o lasi bagat in viteza si iei piciorul de pe acceleratie, acul se duce spre zero. Nu stiu care e explicatia, poate cineva stie? Faceti experimentul acesta cu atentie si sa imi spuneti daca aveti alte simptome, ca poate a mea are un defect, desi am mai intalnit si la alte masini treaba asta.
Link to comment
Share on other sites

hai ca treaba cu consumu pe liber si cel din frana de motor, sau lasarea pedalei de acceleratie a mai fost discutat de 100 de ori si e perfect normal ce se intampla desi nu stiu detalii exacte cum de pe liber creste consumul..ideea e ca "asa face toate":)

putem totusi sa revenim la subiect si sa-mi zica cineva in ce conditii pot sa dezactivez si eu dsc-ul complet?sau intrebarea ar fi..toate xd si xi nu au dezactivare d-asta in 2 trepte ca toate masinile sau doar unele printre care si a mea, iar restul merg pe sistemul clasic cu 8 secunde apasat pt dezactivarea completa?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.