Jump to content

Sondaj despre eficienta sistemul de franare


r0n1n

  

363 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@r0n1n - pe vremea asta rotile de vara produc efectul descris de tine .... cauciucul devine ca plasticul si nu mai franeaza bine .... oricum si eu simt ceva similar ..... si beleaua belelelor este sa franezi mai tare si sa dai intr'o gropita ..... atunci sanieeeeeeeeee
Link to comment
Share on other sites

Franeaza foarte bine. Prima luna nu am reusit sa fac sa intre ABS. Postasem si pe undeva ca nu stiu ce dracu are ca nu intra. Franam cat ma tineau curelele de violent sa testez in siguranta, eram totusi pe drumuri publice... Pe asfalt uscat e foarte greu sa sa il fac sa intre.

Cauciucurile au foarte mare importanta. Daca ai amortizoare bulite faci balans si se reduce apasarea pe rotile din fata...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Pai care e explicatia?

Amortizoarele apasa mai tare roata pe asfalt sau?

Daca amortizoarele sunt uzate roata topaie pe asfalt, nu mai are tot timpul contact cu solul. Ca urmare distanta de franare este mai mare. E suficient sa ai probleme la o singura roata.

 

BMW-ul franeaza excelent, mult mai bine ca alte marci. Daca ti se pare ca ceva nu e in regula verifica suspensiile si cauciucurile.

Ca sa elimini orice dubii mergi la un service care are stand de testat franele si stand de testat amortizoarele si te lamuresti imediat cum sta treaba.

Link to comment
Share on other sites

Nu cunosc nici un service cu stand pt testat frane. Dar multumesc ca mi-ai spus ma voi interesa.

Cum spuneam, problema e ca at cand franez foarte tare brusc, intra abs-ul si masina se tot duce in loc sa faca priza cu asfaltul si sa se opreasca.

Link to comment
Share on other sites

Votat ,Da.

 

Nu am avut nici o problema cu masina la sistemul de franare ,foarte multumit abs -ul a intrat foarte rar cu ,cauciucuri adecvate la clima corespunzatoare ..

 

In schimb de doua luni circul cu anvelope de iarna la temperaturi de peste +15 grade, DEZASTRU.Pe asfalt uscat se comporta de parca as circula pe asfalt umed .Iar pe asfalt umed se comporta de parca as circula pe gheata..

 

Urmeaza sa le schimb cu altele de vara ...

Link to comment
Share on other sites

Votat DA. Sunt foarte multumit.

Masina este un E34 si desi e maricica franeaza bine. La inceput pedala se duce putin si franeaza incet cat sa opresti la semafor fara sa te bruscheze, dar daca bagi piciorul in ea chiar se infige bine in asfalt. Am avut cateva momente cand a franat mai bine decat ma asteptam... deja ma pregateam pt impact si ea se opreste. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gen la franare de urgenta sa inghete.

 

Nici o masina pe lumea asta, la franare de urgenta nu "Ingheata"..

 

Inghetatul depinde de aderenta, cu cat franezi mai brusc cu atat sunt sanse mai mari ca rotile sa piarda aderenta si sa intre abs-ul, deci la o franare mai brusca sunt sanse mai mari sa intre abs-u decat la o franare treptata.

 

Apoi faptu ca tie iti intra ABS-u , poate sa fie de la conditiile asfaltului, temperatura exterioara, si poate cauciucurile pe care le ai, mai bune sau mai proaste.

Sistemu de franare nu-ti tine loc de tata si de mama, daca ai cauciucuri slabe, poti sa ai cele mai bune frane din lume.

 

 

Am votat DA, chiar spuneam ca ma impresioneaza franele de pe masina actuala, desi in conditii de aderenta slaba.. te duci ca pe saniuta, te duci drept da te duci, nu e vina masinii ca pe mazga franez brusc... prudenta nu o poate inlocui nici un sistem de franare.

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Avand BMW-ul actual de putin timp, nu am avut ocazia sa-i testez la capacitatea lui maxima sistemul de franare. Fiind echipata in momentul de fata cu anvelope de iarna si soseaua este alunecoasa mai tot timpul, este foarte dificil sa-ti faci o impresie exacta.

In cazul situatiilor cu care m-am confruntant, am fost multumit de franare.

 

Oricum o sa-i schimb placutele de frana, mi s-a aprins deja martorul in bord si atunci la primavara cand voi putea pune si anvelopele de vara, voi putea testa franele la potentialul lor maxim.

 

La masina ce am avut-o inainte, am ramas surprins de franele ce le-a avut. Sper sa am acelasi feedback si de la BMW-ul actual.

 

Am votat si eu, DA.

Link to comment
Share on other sites

Amortizoarele nu sunt noi dar nici praf nu sunt, imi dadeam si eu seama.

Pe fata am cauciucuri Michelin Pilot Sport, de vara ,de 4 ani vechime iar pe spate Lassa, de vara, 1 an vechime.

E clara treaba: tu ai cauciucuri de vara si ai vrea sa ai performante maxime cu ele? Degeaba te amagesti ca e uscat pe jos, daca temperatura e scazuta, cauciucurile tale de vara au randament f scazut.

Daca amortizoarele nu sunt in stare buna, din nou poti avea probleme la franare. In momentul in care tu franezi toata greutatea masinii merge pe puntea fata, si daca amortizoarele nu lucreaza corect, se creeaza un balans, si asta din nou scade eficienta la franare.

Link to comment
Share on other sites

e39 - 530d franeaza super ok. pentru cat e de greu. Cel mai placut e ca poti sa dozezi frana, si ai feedback bun. Cu gume de vara 245, intra greu abs-ul.

e60 -545i clar, cele mai bune frane pe care le-am incercat vreodata ( discuri, placute noi) . Ma uit mai mult in spate cand pun frana sa nu ma pupe vreunul pentru ca e fara sansa pentru el. E diferenta considerabila intre 530d si asta. ( si la franare dar si la dimensiunea discurilor, nu intra nimic mai jos de 17 din cauza discurilor.).

Link to comment
Share on other sites

O masina cu cat are mai multa putere, automat si sistemul de franare trebuie sa fie pe masura.

Nu poti avea 250 CP si sistem de franare proportionat pentru 120 CP. Dezechilibru total.

 

Si atunci cand se face upgrade de putere trebuie modificat si sistemul de franare, altfel se duce dracului tot :).

Link to comment
Share on other sites

@Dan 316i mersi pt link

@MirceaRM ma refer la franarea pe timp de vara, asfalt uscat.

Problema nu cred ca e de la amortizoare pt ca nu am simtit nici un balans niciodata, in plus am suspensie sport.

Singura chestie e ca intra abs-ul mult prea repede.

Cand iau permisul si se mai incalzeste o sa schimb rotile de pe fata cu ale lui tata, de pe Cruze, care sunt noi, KUMHO, de vara, pe 16.

Eu am jante pe 17, e vreo problema dc merg cativa km cu jante pe 17 spate si 16 fata?

Link to comment
Share on other sites

Eu tind sa cred ca ai amortizoarele duse, desi nu "le simti". E greu sa iti dai seama de starea amortizoarelor "dupa balans", de asta exista standurile de verificare.

 

Faptul ca iti intra ABS-ul foarte repede, e un indiciu ca ai o problema cu amortizoarele (cel putin pentru mine).

 

Nu conteaza daca ai suspensie sport sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Nu te contrazic, dar in mintea mea nu prea vad cum ar fi responsabile amortizoarele cu aderenta la franare.

In prima instanta vreau sa schimb rotile de pe fata cu unele noi pe 16, eu avand roti pe 17 spate.

E vreo problema?

Dc si asa nu franeaza bine o duc la Autotest si ii fac test de frana si suspensie.

Link to comment
Share on other sites

In afara de faptul ca o sa arate ciudat, nu e nicio problema. In functie de combinatia diametru jante + dimensiuni anvelope, o sa iti indice viteza mai mult sau mai putin corect.

Banuiesc ca nu vrei sa ramai cu masina asa; nu de alta, dar s-ar putea sa te intrebe vreun politist pe unde ai talonul masinii... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.