Jump to content

Sondaj despre eficienta sistemul de franare


r0n1n

  

363 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu stiam ca sunt lichide care se schimba anual , credeam ca toate se schimba la 2ani.

 

 

Dc a mai condus cineva si e46 si Cruze as fi curios dc i s-a parut BMW mai slab la franare.

Link to comment
Share on other sites

Pe zapada ABS poate chiar sa te incurce in loc sa te-ajute. Nu sunt anti ABS dar am patit-o pe zapada ca-n filmele cu prosti.

Drum de tara acoperit cu zapada batatorita, frig , tot tacamul.Si cum mergeam eu linistit si precaut, drumul a inceput sa urce si, la un moment dat se face si o curba destul de larga,o iau frumos, apoi rampa a devenit mai abrupta si ghici, in varful rampei a rupt zapada de la suprafata si am dat de gheata, nu a mai vrut sa urce nici in ruptul capului in nici o viteza.Ramas fara optiuni am apasat frana(masina era stationata nu mai urca, rampa aprox 7-8%) si surpriza, a luat-o la vale si ABS si-a facut datoria, nu a lasat rotile sa se blocheze. In spate(MB Vito, folii pe geamuri laterale si luneta) s-a instaurat panica, 4 copii si o femeie urlau care mai de care.

Am luat curba cu spatele, datorita ABS si continuam sa merg la vale cu spatele si piciorul pe frana pana am vazut ca aveam cam 40-50/h. Ma ghidam doar in oglinzile laterale .

Singura optiune pe care am avut-o a fost sa trag brusc de volan sa ma intorc, macar sa merg cu fata :) spre moarte. Drumul ingust, pe o parte deal, pe cealalta sant de cativa metri.

Pana la urma asta am facut, am oprit motorul, am tras brusc dar nu s-a intors decat cam 100 grade(frana de mana la pedala si nu prindea extraordinar) si am ramas pe marginea santului suspendat pe praguri, cu fata spre sant si spatele perpendicular pe drum si rotile in aer.

Pana la urma am scapat toti si am ajuns acasa. Daca sunteti curiosi cum , am sa scriu in alt topic sa nu plictisesc lumea.

 

Oricum, experienta neplacuta alaturi de ABS :)

 

 

ai probleme undeva la ABS, nu are voie sa lucreze ABS sub 5km/h tocmai din cauza asta, si cand vii in frana puternic, intra abs, dar sub 5km/h trebuie sa se dezactiveze automat. Deci cand ai ajuns la 5 si inca tii frana, franeaza normal. Fa o verificare.

Link to comment
Share on other sites

In weekend am mers la un drum mai lung cu un Chevrolet Cruze.

Vreau sa spun ca m-a impresionat pe franare, este superior BMW-ului meu.

Fata de Cruze, eu am pedala mult mai moale si parca nu am aceea forta la franare.

 

Ceva nu e in regula cu masina ta;eu pana ieri am avut un 320i e46 2,2 2001 berlina,sa zicem aproape la fel cu coupe-ul tau si pot sa spun ca franarea era unul dintre lucrurile care m-au impresionat cel mai mult la masina aia.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Nu stiam ca sunt lichide care se schimba anual , credeam ca toate se schimba la 2ani.

 

 

Dc a mai condus cineva si e46 si Cruze as fi curios dc i s-a parut BMW mai slab la franare.

 

Trebuie sĂŁ te uiĂži cu atenĂžie ce lichid pun, pt. cĂŁ la noi nu prea se Ăžine cont, tot ATE este. Ai cumva cutia metalicĂŁ? Scrie pe ea, dar nu foarte mare.

Link to comment
Share on other sites

Pe zapada ABS poate chiar sa te incurce in loc sa te-ajute. Nu sunt anti ABS dar am patit-o pe zapada ca-n filmele cu prosti.

Drum de tara acoperit cu zapada batatorita, frig , tot tacamul.Si cum mergeam eu linistit si precaut, drumul a inceput sa urce si, la un moment dat se face si o curba destul de larga,o iau frumos, apoi rampa a devenit mai abrupta si ghici, in varful rampei a rupt zapada de la suprafata si am dat de gheata, nu a mai vrut sa urce nici in ruptul capului in nici o viteza.Ramas fara optiuni am apasat frana(masina era stationata nu mai urca, rampa aprox 7-8%) si surpriza, a luat-o la vale si ABS si-a facut datoria, nu a lasat rotile sa se blocheze. In spate(MB Vito, folii pe geamuri laterale si luneta) s-a instaurat panica, 4 copii si o femeie urlau care mai de care.

Am luat curba cu spatele, datorita ABS si continuam sa merg la vale cu spatele si piciorul pe frana pana am vazut ca aveam cam 40-50/h. Ma ghidam doar in oglinzile laterale .

Singura optiune pe care am avut-o a fost sa trag brusc de volan sa ma intorc, macar sa merg cu fata :twoup: spre moarte. Drumul ingust, pe o parte deal, pe cealalta sant de cativa metri.

Pana la urma asta am facut, am oprit motorul, am tras brusc dar nu s-a intors decat cam 100 grade(frana de mana la pedala si nu prindea extraordinar) si am ramas pe marginea santului suspendat pe praguri, cu fata spre sant si spatele perpendicular pe drum si rotile in aer.

Pana la urma am scapat toti si am ajuns acasa. Daca sunteti curiosi cum , am sa scriu in alt topic sa nu plictisesc lumea.

 

Oricum, experienta neplacuta alaturi de ABS :)

 

 

ai probleme undeva la ABS, nu are voie sa lucreze ABS sub 5km/h tocmai din cauza asta, si cand vii in frana puternic, intra abs, dar sub 5km/h trebuie sa se dezactiveze automat. Deci cand ai ajuns la 5 si inca tii frana, franeaza normal. Fa o verificare.

 

Asta stim. Dar oare la mersul cu spatele se mai aplica? :)

Crede-ma ca eu nu am luat piciorul de pe pedala decat dupa 10 min de la oprire.Eram suspendat si nu stiam ce se va intampla daca dau drumul pedalei, oare am roti pe pamant sau nu?

Link to comment
Share on other sites

Pe zapada ABS poate chiar sa te incurce in loc sa te-ajute. Nu sunt anti ABS dar am patit-o pe zapada ca-n filmele cu prosti.

Drum de tara acoperit cu zapada batatorita, frig , tot tacamul.Si cum mergeam eu linistit si precaut, drumul a inceput sa urce si, la un moment dat se face si o curba destul de larga,o iau frumos, apoi rampa a devenit mai abrupta si ghici, in varful rampei a rupt zapada de la suprafata si am dat de gheata, nu a mai vrut sa urce nici in ruptul capului in nici o viteza.Ramas fara optiuni am apasat frana(masina era stationata nu mai urca, rampa aprox 7-8%) si surpriza, a luat-o la vale si ABS si-a facut datoria, nu a lasat rotile sa se blocheze. In spate(MB Vito, folii pe geamuri laterale si luneta) s-a instaurat panica, 4 copii si o femeie urlau care mai de care.

Am luat curba cu spatele, datorita ABS si continuam sa merg la vale cu spatele si piciorul pe frana pana am vazut ca aveam cam 40-50/h. Ma ghidam doar in oglinzile laterale .

Singura optiune pe care am avut-o a fost sa trag brusc de volan sa ma intorc, macar sa merg cu fata :twoup: spre moarte. Drumul ingust, pe o parte deal, pe cealalta sant de cativa metri.

Pana la urma asta am facut, am oprit motorul, am tras brusc dar nu s-a intors decat cam 100 grade(frana de mana la pedala si nu prindea extraordinar) si am ramas pe marginea santului suspendat pe praguri, cu fata spre sant si spatele perpendicular pe drum si rotile in aer.

Pana la urma am scapat toti si am ajuns acasa. Daca sunteti curiosi cum , am sa scriu in alt topic sa nu plictisesc lumea.

 

Oricum, experienta neplacuta alaturi de ABS :)

 

 

ai probleme undeva la ABS, nu are voie sa lucreze ABS sub 5km/h tocmai din cauza asta, si cand vii in frana puternic, intra abs, dar sub 5km/h trebuie sa se dezactiveze automat. Deci cand ai ajuns la 5 si inca tii frana, franeaza normal. Fa o verificare.

 

Asta stim. Dar oare la mersul cu spatele se mai aplica? :)

Crede-ma ca eu nu am luat piciorul de pe pedala decat dupa 10 min de la oprire.Eram suspendat si nu stiam ce se va intampla daca dau drumul pedalei, oare am roti pe pamant sau nu?

 

 

pai normal nu se aplica dar, daca tie iti ramane activ ABS si sub 5km/h sau in stationare, se aplica. nu am mai auzit pana acum de problema asta, nu ai avut martorul aprins niciodata ?

Link to comment
Share on other sites

Nu era aprins

Oricum asta s-a intamplat acum vreo 3 ani.

Cred ca daca as fi avut probleme la ABS ,nu functiona nici ESP, ceea ce la mine nu a fost cazul.

In fine, bine ca nu s-a intamplat nimic grav, doar o sperietura si un prag putin indoit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

franeaza foarte bine..am ramas placut impresionat. iarna nu te incurca abs-ul, daca nu ai abs, pui frana si ti se blocheaza rotile te duci ca pe sanie si nu mai ai nici un control asupra masinii, o ia in directie in care vrea ea, nu in care vrei tu.

cam totul evolueaza, nu involueaza (exclus conducerea tarii noastre)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pe zapada ABS poate chiar sa te incurce in loc sa te-ajute. Nu sunt anti ABS dar am patit-o pe zapada ca-n filmele cu prosti.

Drum de tara acoperit cu zapada batatorita, frig , tot tacamul.Si cum mergeam eu linistit si precaut, drumul a inceput sa urce si, la un moment dat se face si o curba destul de larga,o iau frumos, apoi rampa a devenit mai abrupta si ghici, in varful rampei a rupt zapada de la suprafata si am dat de gheata, nu a mai vrut sa urce nici in ruptul capului in nici o viteza.Ramas fara optiuni am apasat frana(masina era stationata nu mai urca, rampa aprox 7-8%) si surpriza, a luat-o la vale si ABS si-a facut datoria, nu a lasat rotile sa se blocheze. In spate(MB Vito, folii pe geamuri laterale si luneta) s-a instaurat panica, 4 copii si o femeie urlau care mai de care.

Am luat curba cu spatele, datorita ABS si continuam sa merg la vale cu spatele si piciorul pe frana pana am vazut ca aveam cam 40-50/h. Ma ghidam doar in oglinzile laterale .

Singura optiune pe care am avut-o a fost sa trag brusc de volan sa ma intorc, macar sa merg cu fata :) spre moarte. Drumul ingust, pe o parte deal, pe cealalta sant de cativa metri.

Pana la urma asta am facut, am oprit motorul, am tras brusc dar nu s-a intors decat cam 100 grade(frana de mana la pedala si nu prindea extraordinar) si am ramas pe marginea santului suspendat pe praguri, cu fata spre sant si spatele perpendicular pe drum si rotile in aer.

Pana la urma am scapat toti si am ajuns acasa. Daca sunteti curiosi cum , am sa scriu in alt topic sa nu plictisesc lumea.

 

Oricum, experienta neplacuta alaturi de ABS :twoup:

 

 

ai probleme undeva la ABS, nu are voie sa lucreze ABS sub 5km/h tocmai din cauza asta, si cand vii in frana puternic, intra abs, dar sub 5km/h trebuie sa se dezactiveze automat. Deci cand ai ajuns la 5 si inca tii frana, franeaza normal. Fa o verificare.

 

Asta stim. Dar oare la mersul cu spatele se mai aplica? :)

Crede-ma ca eu nu am luat piciorul de pe pedala decat dupa 10 min de la oprire.Eram suspendat si nu stiam ce se va intampla daca dau drumul pedalei, oare am roti pe pamant sau nu?

 

 

pai normal nu se aplica dar, daca tie iti ramane activ ABS si sub 5km/h sau in stationare, se aplica. nu am mai auzit pana acum de problema asta, nu ai avut martorul aprins niciodata ?

mersul cu spatele din oglinzi la 50km/h, frana maxim apasata, frana mana trasa, panta 8%, zapada, ocolit vito, motor oprit, intoarcere 100 grade, masina jumate in prapastie. alte probleme sunt aici, bine ca nu era si noapte...

franarea, cum au spus si alti, este superioara altor marci dar e loc de upgrade. grija la placute, trw mie nu mi-au placut mai ales la vit mare

Link to comment
Share on other sites

Incep sa nu mai fiu asa multumit de sistemul de franare. Bine, de fapt cred ca e o problema la masina mea, nu in general... dar e enervant (si cam periculos).

 

La viteze mici (gen oprit la semafor), mai ales daca trebuie sa iau si de volan, imi intra ABS-ul si se prelungeste distanta de franare fara sa pot sa franez mai puternic sa ma opresc complet. De multe ori era sa-l pup pe cel din fata din cauza asta... acum m-am invatat sa franez mai din timp si incet.

La viteze mari in schimb... daca am nevoie sa franez urgent si bag picioru' in frana... nu mai intra ABS-ul si masina se duce sanie. Discurile si placutele pe spate abia le-am schimbat, iar pe fata am schimbat doar rulmentii (am pus cei pt ABS, evident).

 

Hai, inteleg ca franeaza mai prost ca am cauciucuri un pic mai vechi... dar ABS-ul tot ar trebuie sa intre, nu sa las gumele pe asfalt, sa scartaie cauciucurile si eu sa ma duc drept in masina/pietonul pe care incerc sa o/il evit.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

cant te aproprii de un semafor , incearca sa "faci pedala", adica pui frana, ridici piciorul si pui iar. a 2-a oara ar trebui sa fie mai eficienta frana....vezi cum se comporta.

Pai asa fac. Oricum, vad ca problema asta o are dimineata tot timpul, fara exceptie. Dupa ce merg un pic cu ea face destul de rar asta (daca trag de volan cand franez, cum ziceam).

Pe mine problema 2 ma ingrijoreaza mai tare...

Link to comment
Share on other sites

Ai tu o problema la masina. A mea nu face asa. ABS-ul cred ca intrat de vreo 4 ori de cand am masina si atunci cand trebuia. Franarea mai violenta mai ales la viteze mici si pe drumurile alea valurite tine si de amortizoare mult . La capitolul ala cum stai ?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Apropo de franarea la semafor am avut o patanie acum doua saptamani cand ma duceam la scarbici: depasesc un logan pentru ca se termina banda pe care eram si apoi franez usor dupa ce m-am incadrat, cand brusc gigelu din fata franeaza in draci pentru ca era un pieton pe trecere si bineinteles calc si eu frana din ce in ce mai tare, in cele din urma m-am oprit destul de repede si fara sa se simta ABS-u aproape deloc dar faza cea mai tare a fost ca dupa ce m-am oprit a intrat in spatele meu un rupt cu o Toyota Prius, eu doar niste chestii estetice minore sub capota portbagaj , el toata fata masinii dusa.

Cu o luna inainte schimbasem discurie si placutele fata: discuri Brembo sport + placute Texar.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se par net superioare multor altor marci, cel mai tare imi place ca tocmai pentru ca sunt performante iti permiti sa franezi mai progresiv (stiind ca ai rezerva) fata de altele unde de multe ori franezi ca apucatu cand vezi ca masina nu prea se opreste.

 

Nu confundati "taria" pedalei cu eficienta franarii, pedala moale mareste confortul mai mult la mers la oras dar nu inseamna ca franaza mai bine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.