Jump to content

Sondaj despre eficienta sistemul de franare


r0n1n

  

363 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eu zic ca franele sunt foarte ok la bmw. Cateodata, cand am pe cineva foarte aproape in spatele meu, chiar ma gandesc ca, daca sunt nevoit sa pun frana brusca, pe cel din spate nu-l vor tine franele si va intra in mine..

Cat despre abs, nu m-a incomodat niciodata.. Mai ales ca imi cam dau seama cand va intra.. Mi-a intrat abs-ul doar de cateva ori de cand am e39, adica 2 ani jumate..

Link to comment
Share on other sites

Franarea e ok, poate am eu pretentii prea mari, singurul lucru care ma enerveaza e ca intra prea repede abs-ul.

Mi se pare ca si la TOP Gear ziceau chestia asta despre BMW.

 

Nu am experienta f mare cu alte marci, dar si la un Chevrolet nou, tot cam la fel de repede intra abs-ul, iar asta nu e in nici un caz masina premium sau cu valente sportive.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca voi, cei care vi s-a intamplat o data la un an sa intre abs-ul nu ati franat nici o data cu pedala pana la capat, de urgenta.

Pai da, ai dreptate.. Exact asta inseamna conducere preventiva. Adica sa fii in stare sa estimezi ce se va intampla in urmatoarele 2 secunde, sa zicem, astfel incat sa nu trebuiasca sa bruschezi comenzile masinii..

Cum zice si Ciupanezu, daca dozezi frana si o aplici din timp, abs-ul intra destul de rar..

Link to comment
Share on other sites

Eu nu vorbesc despre situatia in care franezi progresiv pana la limita unde intra abs-ul.

 

Ma refer la cazul in care esti nevoit sa opresti intr-o distanta cat mai scurta, de exemplu mergi in spatele cuiva cu 100 si respectivul franeaza brusc pt ca i-a sarit un pieton in fata si evident trebuie sa franezi brusc si tu.

 

La astfel de franari ma refeream ca intra prea repede abs-ul, credeam ca e clar.

Link to comment
Share on other sites

abs-ul stiu ca intra in momentul cand se pierde aderenta rotilor,deci poate depinde de tipul,uzura sau vechimea cauciucurilor.Eu de exemplu cu rotile de 18 cu cauciucuri noi nu aveam probleme dar de cand am montat rotile de iarna care sunt destul de vechi am observat ca abs-ul intra mai repede.

 

E adevĂŁrat.

 

Cu niÂşte pneuri proaste / uzate / inadecvate anotimpului intrĂŁ foarte uÂşor ABS-ul.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

si eu am observat ca parca intra ABS cam prematur, deranjant uneori, m-a speriat de vreo 2 ori ca nu se mai oprea... si ala din fata mea se apropia cu spatele... avea viteza fir-ar el...

Depinde de modul ĂŽn care dozezi forĂža cu care apeÂşi pe pedalĂŁ.

 

DacĂŁ te sperii Âşi apeÂşi tare, ĂŽntr-adevĂŁr intrĂŁ repede ABS-ul.

Edited by Ciupanezu
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Depinde de modul ĂŽn care dozezi forĂža cu care apeÂşi pe pedalĂŁ.

 

DacĂŁ te sperii Âşi apeÂşi tare, ĂŽntr-adevĂŁr intrĂŁ repede ABS-ul.

mai degraba cand ai cauciucuri f proaste(vechi, crapate, scoapte) iti intra ABS repede. Si cred ca aici se incadreaza multi, doar traim in Romania, tara SH.

Link to comment
Share on other sites

Nu ma pot plange de franele masinii din semnatura cu mentiunea ca e vital sa ai anvelope bune. Daca gumele sunt varza(aici nu ma refer la slikuri ci la gume care nu mai sunt la prima tinerete) se schimba datele problemei. Masina e relativ grea si te duci ca sania.

ABS ul de generatie mai noua e ok, eu am fost reticent fata de sistemul asta pentru ca am invatat sa conduc pe dacie iar mai apoi am trecut pe E30 fara abs!

Mai tarziu(prin 2002) am luat un vw corrado si am avut de furca cu ABS-ul in sensul ca franam,intra abs-ul si ma duceam sanie! La un moment dat,rulam in coloana ,soseaua era acoperita cu zapada doar pe jumatatea dinspre margine iar langa axul drumului era uscat. Am franat si m-am dus sanie.Rotile de pe asfalt nu au franat iar cele de pe zapada alunecau pe abs.

M-am enervat si am scos mufa de la abs si am condus oldschool! Masina avea 225 latime si discuri fata/spate deci pe asfalt uscat frana criminal.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Dimensiunea+greutatea gentilor si a cauciucurilor trebie sa fie identica fata/spate altfel modelul matematic implementat pentru realizarea sistemului ABS da gres.

Cu alte cuvinte daca ai cauciucuri vechi sau de la o firma pe spate si de la alta pe fata + jante proaste ai probleme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.