Jump to content

Sondaj despre eficienta sistemul de franare


r0n1n

  

363 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

imi puteti dece cand franez la 100-110km/h pana ajung pe la 80-90 incepe sa imi tremure toata fata.

 

Mentionez ca masina e un 5'e34 524td,cand am cumparato nu era intrun stradiu perfect dar cu timpul am reusit sa o pun cat de cat la punct(ansamblu directie schimbat,reglat directie ,echilibrat roti,placute si disc fata schimbate urmeaza si spate).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

imi puteti dece cand franez la 100-110km/h pana ajung pe la 80-90 incepe sa imi tremure toata fata.

 

Mentionez ca masina e un 5'e34 524td,cand am cumparato nu era intrun stradiu perfect dar cu timpul am reusit sa o pun cat de cat la punct(ansamblu directie schimbat,reglat directie ,echilibrat roti,placute si disc fata schimbate urmeaza si spate).

 

De la bratele mari de la rotile de pe fata, mai exact bucsile acestora

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1992/browse/front_axle/cross_member_wishbone_rod/ - piesa 8

Si la mine facea exact la fel, am ales sa inlocuiesc bratele cu tot cu pivoti, si aceeia se distrug cand se duce bucsa.

Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

Conteaza foarte multe aspecte atunci cand vorbim de franare intelegand franare de urgenta si nu numai.

 

-Presiunea in pneuri trebuie sa fie corecta,specificata de producator

- lichidul de frana trebuie sa fie de cea mai buna calitate si schimbat la timp.

- placutele si discurile de frana nu trebuie sa prezinte uzura inaintata , forme de deteriorare. deformare,ovalizare etc.

- cauciucurile trebuie sa fie corespunzatoare anotimpului ( pe multi am vazut cu cauciucuri de iarna utilizate vara ceea ce este foarte gresit)

- presurile adesea se agata in calea pedalei de frana ceea ce se traduce printr-o frana ineficienta.

- factorul uman decisiv in actiunea procesului de franare(ex : franarea cu ambreiajul apasat sau cutia scoasa pe liber prelungeste distanta de franare).

 

Probabil ca mai sunt, astea imi vin in minte acum. :thumbsup:

 

pS: cele mai tari frane care le-am experimentat exceptand cele de competitie, sunt cele brembo cu care sunt dotate foarte multe masini de serie.un up-grade la discuri cu placute de acest fel imbunatateste mult franarea.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

- tipul de suspensie si starea ei

- tipul de drum / asfalt

- conditiile meteo

 

Stefan, ai zis ca franarea cu ambreiajul apasat sau cutia scoasa pe liber prelungeste distanta de franare. De ce?

Stiu ca am facut mai demult un curs de conducere sportiva si a fost un subiect destul de dezbatut;frana de motor are si aici rolul ei, incetineste masina, plus ca o frana de motor confera avantaje legate de mentinerea pe traiectorie ;alta explicatie era ca presiunea din circuitul de franare este asigurat de o pompa care este la randul ei antrenata de rotatiile motorului, si o franare foarte brusca , de urgenta, necesita o presiune mai mare; concluzia era ca o franare de urgenta este mai eficienta cand combina frana de motor cu circuitul de franare.

Link to comment
Share on other sites

Decuplarea transmisiei de motor prelungeste distanta de franare tocmai pentru ca sunt 2 entitati ce trebuie sa lucreze impreuna atat pe accelerare cat si pe decelerare.

 

Exemplul cel mai concret ar putea fi transpus astfel: franarea iarna scos liber din viteza fata de franat cu masina in viteza in acelasi timp retrogradand.

Link to comment
Share on other sites

concluzia era ca o franare de urgenta este mai eficienta cand combina frana de motor cu circuitul de franare.

Cu asta da, sunt de acord si eu. Dar parerea mea e ca degeaba o lasi in treapta in care rulai inainte sa franezi. Frana de motor este mai eficienta atunci cand exista o corelatie intre viteza de deplasare si treapta de viteza.

In exemplul meu de mai sus, degeaba esti in treapta a 5a la 80kmh sau la o viteza chiar mai mica.

Si asa, ca o paranteza, frana de motor e foarte eficienta atunci cand, prin retrogradare, turatia motorrului urca cat mai aproape de zona rosie a turometrului. Adica, la un motor pe benzina, la 80khm, o frana de motor eficienta se face cu treapta a 2a, sau la un diesel, cu a 3a.

Link to comment
Share on other sites

Exemplul cel mai concret ar putea fi transpus astfel: franarea iarna scos liber din viteza fata de franat cu masina in viteza in acelasi timp retrogradand.

exact. retrogradand. exact ce am scris mai sus. degeaba o lasi in treapta in care rulezi si folosesti doar frana de serviciu, deoarece frana de motor e aproape inexistenta.

Link to comment
Share on other sites

E o deprindere foarte gresita sa apesi ambreiajul atunci cand franezi pentru ca lasi in baza franelor toata greutatea masinii in loc sa te folosesti si de energia inertiala a motorului.

 

Am observat ca automatele fac frana de motor mai mult pe sport decat pe Drive normal.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Sunt de parere ca frana de motor este necesara in franari violente. De asemenea, cred ca sunt multi care conduc masini cu tractiune spate si sunt obisnuiti, eu cel putin asa fac, sa abordeze curbele in trepte de viteza corespunzatoare si anume sa selecteze treapta de viteza inaintea de abordarea curbei si ma refer aici la o abordare sportiva nu la o plimbare de seara. Prin acest fapt am tendinta de "a tine schimbatorul de viteze mereu la curent cu ce se intampla pe sosea".

Bine, daca te uiti la semafor dupa "doua fuste pe trotuar" si il pocnesti pe cel din fata deja oprit, nu cred ca se mai preteaza nicio modalitate de franre.

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

nu ma refeream la 5000 prin retrogradare. daca esti pe sport, poti sa mergi cu a 2a, cand pe drive ar fi a 3a sau chiar a4a. Luand piciorul de pe acceleratei, chiar daca nu va retrograda, tot frana de motor e...

 

De asemenea, cred ca sunt multi care conduc masini cu tractiune spate si sunt obisnuiti, eu cel putin asa fac, sa abordeze curbele in trepte de viteza corespunzatoare si anume sa selecteze treapta de viteza inaintea de abordarea curbei si ma refer aici la o abordare sportiva

Eu asa fac. in caz de "probleme", esti in plaja de turatii potrivita pentru accelerare.

Link to comment
Share on other sites

Asa da, sunt diverse tehnici de pilotaj gen Heel&toe sau double-clutching care te ajuta sa stapanesti masina in diverse situatii, cum este cea de franare.

 

La dizel e aproape imposibil sa faci heel&toe pentru ca raspunsul motorului este lenes si dispunerea pedalelor (frana-acceleratie) nu este una apropriata.

 

Retrogradarea oricarei masini fie ea pe benzina sau dizel trebuie facuta lin fara ridicarea instantanee a ambreiajului(existand riscul ruperii planetarelor sau aderentei),manevra trebuie coordonata cu viteza de deplasare si turatia trebuie sa fie mereu in zona de cuplu: 2000-4000 rpm dizel, 3000-6000 la benzina, niciodata peste existand riscul defectarii unor supape sau chiar ruperea distributiei.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Retrogradarea oricarei masini fie ea pe benzina sau dizel trebuie facuta lin fara ridicarea instantanee a ambreiajului

da, asta am invatat pe pielea mea. Eram in oras si fortam sa prin un semafor pentru virat dreapta, dupa care urma, in 20 de metri, sa virez stanga. Eram in linie dreapta si acceleram sa prind primul semafor si, chiar inainte sa incep sa virez, am franat si am selectat a 2a. Problema a fost ca nu am franat destul si am lasat ambreiajul brusc => shift lock => un S de toata frumusetea in mijlocul intersectiei. Noroc ca restul masinilor plecasera de la semafor si am avut spatiu sa redresez masina..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.