Jump to content

Norme de poluare generatia E39 ?


EdY D

Recommended Posts

Salutare! Pentru gama de motorizari pe benzina, din ce an cunoasteti cu certitudine ca s-a introdus Norma Euro 3 ? Exista vreo diferenta in functie de cilindree? Multumesc anticipat!
Link to comment
Share on other sites

Undeva pe forum, retinusem parca luna 09 din ' 99 pentru introducerea Euro 3. Un bun prieten acum "coafeaza" o taxa mai mica prin depeciere pentru un 520i din '97 care a iesit binenteles Euro2. Deci ,cum ramane... ? :)
Link to comment
Share on other sites

A ? :lol:

 

Pe lista aia de la RAR, parcĂŁ Âşi 523i figureazĂŁ ca Euro 3.

 

Din acest motiv cred cĂŁ sunt toate Euro 3.

 

Sau e greÂşitĂŁ lista.

 

Undeva pe forum, retinusem parca luna 09 din ' 99 pentru introducerea Euro 3. Un bun prieten acum "coafeaza" o taxa mai mica prin depeciere pentru un 520i din '97 care a iesit binenteles Euro2. Deci ,cum ramane... ? :)

 

A mea e fabricatĂŁ ĂŽn octombrie 1998 Âşi este Euro 3.

 

ĂnseamnĂŁ cĂŁ 520i, 523i Âşi 528i sunt Euro 2.

E ciudat pentru cĂŁ aveam o listĂŁ ĂŽn format pdf. de la RAR Âşi figura 523i ca Euro 3.

Link to comment
Share on other sites

Mersi fain Ciupanezule, intervii in timp util de fiecare data! :) Totusi , mai exista vreun posesor de E39 pe forum cu an de fabricatie 1999 sau sfarsitul lui '98 care poate confirma prezenta normei Euro3 pe actele autoturismului ?
Link to comment
Share on other sites

am eu 02.99, 520i, cod motor 20 6S 4, dublu vanos este euro 3 - facut la RAR in Romania, pe cartea nemteasca era D4,

cele cu dublu vanos sunt euro 3 cu motoare M52TU(technical update) si nu mai sunt cu nikasil. si daca nu au al doilea set de sonde lambda dupa catalizatoare cred ca sunt e2.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

uite lista cu euro 3 de la RAR..

http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf

Cel mai bine cauti pe asta. Una e ce e in brieful masinii si altele sunt fanteziile dupa care incadreaza RAR ...

 

corect, si eu tot dupa lista asta am luat masina.

 

daca scrie in cartea nemteasca euro3 si nu D3, D4, nu prea au ce sa faca aia de la RAR, trebuie sa treaca neaparat ce e in cartea nemteasca.

Link to comment
Share on other sites

doar la D3, D4, lasa loc de interpretari si fac ei dupa ureche sau dupa listele lor sau in cel mai fericit caz cer informatii suplimentare de la producator.

 

cand scrie euro3 este euro3, cand scrie euro4 este euro4 etc.

 

normele nu se schimba dupa cum vor ei, sunt batute in cuie - in cel mai rau caz pot sa faca un test de depoluare si daca nu trece pot sa retrogradeze - dar nu am auzit si stiu ca e destul de scump.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

doar la D3, D4, lasa loc de interpretari si fac ei dupa ureche sau dupa listele lor sau in cel mai fericit caz cer informatii suplimentare de la producator.

 

cand scrie euro3 este euro3, cand scrie euro4 este euro4 etc.

 

normele nu se schimba dupa cum vor ei, sunt batute in cuie - in cel mai rau caz pot sa faca un test de depoluare si daca nu trece pot sa retrogradeze - dar nu am auzit si stiu ca e destul de scump.

Asta intr-o lume ideala dar traim in Romania.

Link to comment
Share on other sites

am eu 02.99, 520i, cod motor 20 6S 4, dublu vanos este euro 3 - facut la RAR in Romania, pe cartea nemteasca era D4,

cele cu dublu vanos sunt euro 3 cu motoare M52TU(technical update) si nu mai sunt cu nikasil. si daca nu au al doilea set de sonde lambda dupa catalizatoare cred ca sunt e2.

 

OnTopic: Ma intreb daca dealer-ul german are in general amabilitatea sa transmita codul motor celui interesat iniante de achizitionare. E dezirabiul sa stii bine ce masina aduci in tara si la ce te inhami in ceea ce privesc taxele aferente. Ideea cu verificarea codurilor de motor oferite prin " bunavointa" RAR e excelenta, doar sa vedem cum o voi pune in aplicare. Sper sa merite straduinta in ideea ca un autoturism SH din Germania ar trebui sa prezinte avantaje fata de piata interna.

 

Of Topic: E o intreaga nebunie cu normele fiscale D3 si D4. La actuala masina ( un Ford Focus din 2000) , pe brief-ul german am avut trecut D4. Dragii "RAR-isti" m-au lovit in cap cu o echivalare E2!!! Am facut rost de la reprezentanta Ford de act doveditor ca norma Fiscala inscrisa in actele masinii indeplineste cerintele Euro3 in ceea ce priveste emisiilede CO2/km. N-a ajutat la nimic! In momentul de fata , am castigat in instanta procesul pentru recuperarea taxei de Poluare invocand doua motive: bine-stiuta discriminare a taxei de poluare care nici nu ar trebui sa se aplice intr-un stat din UE cat si decizia abuziva RAR de a incasa cu mult peste suma ce li s-ar fi cuvenit( am platit 2480 de Euro din cauza echivalarii E2) . Insa cum in Romania nu prea merge nimic asa cum ne asteptam si acesta decizie nu putea ramane definitiva:am recurs la Inalta Curte si din nou ne intindem pe perioade astronomice... Deja e un an de cand am demarat procesul si cu siguranta va mai dura. In caz de ati avut curiozitatea sa parcurgeti postul pana aici, probabil ca imi intelegeti "entuziasmul" . Sunt patit o data si ar fi culmea sa se intample a doua oara! Multumesc tuturor pentru posturi si amabilitate. Sunteti o comunitate integra de pasionati, ma simt bine aici ca nou-venit! :)

Link to comment
Share on other sites

A ? :lol:

 

Pe lista aia de la RAR, parcĂŁ Âşi 523i figureazĂŁ ca Euro 3.

 

Din acest motiv cred cĂŁ sunt toate Euro 3.

 

Sau e greÂşitĂŁ lista.

 

Undeva pe forum, retinusem parca luna 09 din ' 99 pentru introducerea Euro 3. Un bun prieten acum "coafeaza" o taxa mai mica prin depeciere pentru un 520i din '97 care a iesit binenteles Euro2. Deci ,cum ramane... ? :)

 

A mea e fabricatĂŁ ĂŽn octombrie 1998 Âşi este Euro 3.

 

Înseamnã cã 520i, 523i ºi 528i sunt Euro 2.

E ciudat pentru cĂŁ aveam o listĂŁ ĂŽn format pdf. de la RAR Âşi figura 523i ca Euro 3.

Eu am vazut lista de la rar de acum 3 ani si motorul meu pe seria 5 aparea ca euro 2 iar pe z3 parca aparea euro 3...exact acelasi motor...

Link to comment
Share on other sites

cred ca e oarecum obligat producatorul sa spuna ce norma indeplineste masina, nu dealerii dau norma. faci scrisoare catre fabrica de provenienta, ma gandesc ca sunt totusi nemti si nu-i doare cu nimik sa spuna ce norma euro este (mai ales ca e producator european, nu american, nu japonez). cat despre ford din ce stiu eu au fost cei mai tarzii cu normele euro, parca euro3 real a aparut dupa 2001.

 

Dar din nou, cum am mai spus nu am vazut(eu) si nici nu am auzit de nici o masina care sa aiba trecut in cartea nemteasca e3 sa fie trecuta de rar ca e2. doar cu d-urile e problematic.

 

p.s. nu cred ca mai exista loc prin europa asta in care legile si normele sa fie asa interpretabile... deh.. avantajul de a fi cetatean roman. :)

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu este sĂŁ ĂŽntrebi direct la RAR.

CostĂŁ vreo 60 Ron ca sĂŁ-Ăži spunĂŁ norma de poluare pentru o anumitĂŁ maÂşinĂŁ.

 

Eu am vazut lista de la rar de acum 3 ani si motorul meu pe seria 5 aparea ca euro 2 iar pe z3 parca aparea euro 3...exact acelasi motor...

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Pe orice brief de Germania poti identifica norma, trebuie sa stii unde sa te uiti. La fel si pe cel de Italia.

Opel si Ford au masini euro4 pe benzina, in gama, de la sfarsitul lui 2000.

La Bucuresti, cu 50Ron te duci in Grivita si-ti da patalama la mana pe loc, unde e trecuta norma. Se face pe baza actelor, nici nu trebuie masina (oricum trebuie sa-i mai impingi umflatului ala 20Ron pt ca-ti cere de la obraz). Nu exista sa-ti dea aici o norma si cand ajungi la identificare sa apara alta norma.

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.