Jump to content

E90 320d 2005 fluctuatii ralanti


IulianC

Recommended Posts

La mine am observat de mai demult aceasta problema, dar credeam ca e ceva din bord. Dar am pus testerul si valorile turatiilor la ralanti variaza si in ECU, deci nu e din bord.

Problema e ca acul turometrului fluctueaza la ralanti, ca o comparatie e ca un om cu Parkinson caruia ii tremura mainile.

Valorile digitale intre care fluctueaza sunt 827-833rpm.

Am pus si testerul si din ECU am aceleasi valori fluctuante.

Ma gandeam ca face numai la ralanti, dar o pun pe pilot automat si acul fluctueaza foarte putin la orice turatie.

Intrebarea mea e daca si altor posesori le face la fel sau numai numai eu intampin aceasta problema.

Erori nu am pe niciun modul, in special DDE.

Link to comment
Share on other sites

La mine am observat de mai demult aceasta problema, dar credeam ca e ceva din bord. Dar am pus testerul si valorile turatiilor la ralanti variaza si in ECU, deci nu e din bord.

Problema e ca acul turometrului fluctueaza la ralanti, ca o comparatie e ca un om cu Parkinson caruia ii tremura mainile.

Valorile digitale intre care fluctueaza sunt 827-833rpm.

Am pus si testerul si din ECU am aceleasi valori fluctuante.

Ma gandeam ca face numai la ralanti, dar o pun pe pilot automat si acul fluctueaza foarte putin la orice turatie.

Intrebarea mea e daca si altor posesori le face la fel sau numai numai eu intampin aceasta problema.

Erori nu am pe niciun modul, in special DDE.

 

Incearca o curatare a corpului EGR-ului, ceva asemanator a avut masina baiatului meu si dupa ce am curatat EGR-ul a disparut. Motorina banuiesc ca este de foarte buna calitate.

EGR-ul in principiu merge in zona ralantiului si in mers in croaziera usoara.

Cred ca e cea mai simpla incercare si nu-i face rau oricum.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru sfat, dar EGR-ul l-am curatat acum vreo 2 luni si facea si imediat dupa curatare. Am sa scot tubulatura de la EGR sa ma mai uit, dar nu cred ca de aici vine problema.

Sunt curios daca si altora de face la fel sau e doar la mine problema, sa stiu daca o incadrez la „Așa face toate”.

Link to comment
Share on other sites

La mine am observat de mai demult aceasta problema, dar credeam ca e ceva din bord. Dar am pus testerul si valorile turatiilor la ralanti variaza si in ECU, deci nu e din bord.

Problema e ca acul turometrului fluctueaza la ralanti, ca o comparatie e ca un om cu Parkinson caruia ii tremura mainile.

Valorile digitale intre care fluctueaza sunt 827-833rpm.

Am pus si testerul si din ECU am aceleasi valori fluctuante.

Ma gandeam ca face numai la ralanti, dar o pun pe pilot automat si acul fluctueaza foarte putin la orice turatie.

Intrebarea mea e daca si altor posesori le face la fel sau numai numai eu intampin aceasta problema.

Erori nu am pe niciun modul, in special DDE.

 

Face si la mine, dar nu tot timpul, se intampla cam rar, chiar daca o pun pe pilot chiar si acul vitezometrului are aceasi "fluctuatie".

Link to comment
Share on other sites

Pe tester este normal sa fie o fluctuatie minora ceva insesizabil ochiului, dar daca deja este vizibila pe turometru este o mica problema undeva.. Ti se intampla asta si cu motorul cald sau doar la rece? Daca se intampla si cu motorul cald (90 grade) sunt ori sondele lambda ori debitmetrul. La diesel nu are voie sa faca asa din cauza motorinei proaste sau mai stiu eu ce. Este exact ca o simptoma de benzina proasta.
Link to comment
Share on other sites

Pe tester este normal sa fie o fluctuatie minora ceva insesizabil ochiului, dar daca deja este vizibila pe turometru este o mica problema undeva.. Ti se intampla asta si cu motorul cald sau doar la rece? Daca se intampla si cu motorul cald (90 grade) sunt ori sondele lambda ori debitmetrul. La diesel nu are voie sa faca asa din cauza motorinei proaste sau mai stiu eu ce. Este exact ca o simptoma de benzina proasta.

Din cate stiu eu sonde lambda sunt doar la benzinare, nu si la diesel.

Se intampla si cu motorul cald, la rece nu prea face. Debitmetrul e in limite normale (din cate ma pricep eu, in sensul ca pe bara aceea de la INPA cu verde si rosu e pe verde, fara semnul exclamarii, si creste proportional cu turatia motorului, iar valorile de la desired value sunt identice cu cele de la current value), iar masina trage foarte bine fara intreruperi.

Cred ca la benzinare la benzina proasta fluctueaza ceva mai mult ralantiul, undeva la +(-)100, la mine e vorba de maxim 5rpm.

Posibil pierderi de aer foarte mici prin tubulatura?Sau ceva la injectie?

Link to comment
Share on other sites

Scuze ca ma bag in discutie cu toate ca am E46.

5rpm din 830 ... e foarte putin, mai ales putin daca sunt foarte rapide pe tester.

 

Orice motor cu piston are in realitate fluctuatii, mai ales la ralanti, deoarece momentul aplicat de un piston se desfasoara doar pe un sfert din timp si nici macar nu e constant, semanand cu o sinusoida.

Asa cum stim, rolul volantei e de a nivela aceste fluctuatii, dar ele niciodata nu vor fi zero.

 

Subscriu: nu ar trebui sa le poti vedea pe turometru, acesta avand un "filtraj" suplimentar si oarecare inertie.

Daca a fost schimbat un singur injector, trebuia intrat in soft si introdus codul ala de deasupra, nu stiu exact unde trebuie introdus.

TIS-ul spune ca acel cod reprezinta devierea de la debitul standard, dar in practica este foarte faorte mica, nu am observat fluctuatie (tot la un E46) nici cu un singur injector second hand schimbat.

Link to comment
Share on other sites

Pe tester este normal sa fie o fluctuatie minora ceva insesizabil ochiului, dar daca deja este vizibila pe turometru este o mica problema undeva.. Ti se intampla asta si cu motorul cald sau doar la rece? Daca se intampla si cu motorul cald (90 grade) sunt ori sondele lambda ori debitmetrul. La diesel nu are voie sa faca asa din cauza motorinei proaste sau mai stiu eu ce. Este exact ca o simptoma de benzina proasta.

Din cate stiu eu sonde lambda sunt doar la benzinare, nu si la diesel.

Se intampla si cu motorul cald, la rece nu prea face. Debitmetrul e in limite normale (din cate ma pricep eu, in sensul ca pe bara aceea de la INPA cu verde si rosu e pe verde, fara semnul exclamarii, si creste proportional cu turatia motorului, iar valorile de la desired value sunt identice cu cele de la current value), iar masina trage foarte bine fara intreruperi.

Cred ca la benzinare la benzina proasta fluctueaza ceva mai mult ralantiul, undeva la +(-)100, la mine e vorba de maxim 5rpm.

Posibil pierderi de aer foarte mici prin tubulatura?Sau ceva la injectie?

 

Si la mine tot in jurul fluctuatiei de 827-830 se afla numai ca eu am o problema si anume cand am masurat in Impa debitmetrul la relanti este normala dar dupa ce accelerez si sa zicem pe le o turatie de 2500-3000 rot\min in gol , imi apare semnul exclamarii. Sa fie oare debitmetru? Problema la mine este ca nici nu prea trage, o sa incerc cu mufa scoasa sa vad cum se comporta

Link to comment
Share on other sites

Scuze ca ma bag in discutie cu toate ca am E46.

5rpm din 830 ... e foarte putin, mai ales putin daca sunt foarte rapide pe tester.

 

Orice motor cu piston are in realitate fluctuatii, mai ales la ralanti, deoarece momentul aplicat de un piston se desfasoara doar pe un sfert din timp si nici macar nu e constant, semanand cu o sinusoida.

Asa cum stim, rolul volantei e de a nivela aceste fluctuatii, dar ele niciodata nu vor fi zero.

 

Subscriu: nu ar trebui sa le poti vedea pe turometru, acesta avand un "filtraj" suplimentar si oarecare inertie.

Daca a fost schimbat un singur injector, trebuia intrat in soft si introdus codul ala de deasupra, nu stiu exact unde trebuie introdus.

TIS-ul spune ca acel cod reprezinta devierea de la debitul standard, dar in practica este foarte faorte mica, nu am observat fluctuatie (tot la un E46) nici cu un singur injector second hand schimbat.

Eu nu am schimbat niciun injector, e posibil fostul proprietar sa fi schimbat ceva.

La volanta ma gandeam si eu pentru ca imi trepideaza tare cand plec de pe loc, cred ca e dezechilibrata, oricum ceva e in neregula cu ea. E in plan s-o schimb.

 

Valorile digitale intre care fluctueaza sunt 827-833rpm.

Nu cred ca are ceva masina.Tu simti fluctuatiile in vreun fel?

Absolut deloc. Motorul trage foarte bine si liniar, doar ca acul de la turometru se misca foarte putin, undeva la 0.5mm in jos si in sus.

Link to comment
Share on other sites

Valorile digitale intre care fluctueaza sunt 827-833rpm.

 

Si la mine, E46 318d 2004, apar aceste fluctuatii la ralanti. Variatia fiind de maxim 4-5 rpm. Insa la mine nu e observabil cu ochiul pe ac ci doar pe afisajul digital. Eu zic ca e normal!

 

confirm si la mine acelasi lucru, ca nu se observa cu ochiul liber ci doar pe afisajul digital

Link to comment
Share on other sites

Am tras concluziile, deci e normal sa fluctueze foarte putin (max 5 rpm), dar sa nu fie vizibil pe turometru, doar la valorile digitale.

Sunt curios dupa ce o sa schimb volanta daca o sa mai faca.

 

Pai poate la E90 e mai sensibil acul la fluctuatii. Nu cred ca daca la mine variaza cu 4-5 rpm si nu se observa din ac, iar la tine variaza tot cu atat dar se observa putin pe ac atunci am putea spune ca la tine e o problema. Nici gand. Eu zic ca e ok. Sper ca nu schimbi volanta doar din acest motiv :) !

Link to comment
Share on other sites

Am tras concluziile, deci e normal sa fluctueze foarte putin (max 5 rpm), dar sa nu fie vizibil pe turometru, doar la valorile digitale.

Sunt curios dupa ce o sa schimb volanta daca o sa mai faca.

 

Pai poate la E90 e mai sensibil acul la fluctuatii. Nu cred ca daca la mine variaza cu 4-5 rpm si nu se observa din ac, iar la tine variaza tot cu atat dar se observa putin pe ac atunci am putea spune ca la tine e o problema. Nici gand. Eu zic ca e ok. Sper ca nu schimbi volanta doar din acest motiv :) !

Asa ma gandeam si eu ca acul de la turometru e foarte exact, cred ca inginerii au vrut sa arate foarte exact turatiile.

Volanta nu vreau s-o schimb din acest motiv, ci pentru ca masina tremura foarte tare la plecarea de pe loc, indiferent de turatie. Si tremura in momentul in care cupleaza la sfarsit de tot. Asa daca tin sa patineze ambreiajul mai mult nu mai face asa tare.

E posibil sa fie si din ambreiaj, dar banuiesc mai tare volanta.

Oricum la kit-ul de ambreiaj se schimba si volanta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.