Jump to content

schimb ulei cutie automata la E60


dvdcore

Recommended Posts

  • 1 month later...

Am schimbat si eu uleiul in cutie aut 530d, 10 litri de ulei, si filtrul cu tot cu baie ulei.

Ulei si filtru cumparat de la Mercom Arad 60 ron /lit, 430 ron filtrul. Schimbul l-am facut cu instalatie de Flush la "Service Popica" la Dragasani. Foarte multumit , au trecut peste 6 luni de la schimb.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
nu e chiar asa, o poti face linistit in garajul tau sau in curtea ta, atata timp cat urmezi pasii necesari. Cat despre T poti folosi INPA sau un termometru cu sonda. Am vazut si mecanici care folosesc metoda babeasca de-a pune pur si simplu mana pe baia de ulei, dat fiind ca T poate fi de la 30 pana la 45C, deci o toleranta destul de mare, e ca si cum ai lua temperatura cuiva, evident e o metoda empirica dar un mecanic cu multa experienta se poate ghida si dupa asta.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

-pai am vazut un videoclip oficial ZF in care masoara cu termometru laser pe vana de plastic :)

https://www.youtube.com/watch?v=n50alGUdp3k

 

-cealalta varianta ar fi sa introduci termometru cu sonda prin busonul de umplere ulei.

 

-si ar mai fi varianta din soft.

 

daca intereseaza pe cineva :

http://www.zf.com/na/content/media/united_states/corporate_replacement_parts_1/service_portfolio/passenger_cars/Transmission_Fluid_Level_Procedures.pdf

http://www.zf.com/media/media/document/brands_3/service_information/sitematrix~1/transmission/cars_4/englisch_3/modelluebergreifend_1/ZP_SI_Oelwechselkit_EN.pdf

 

Eu facut schimbul asta in curte insa cred ca am gresit la masurarea temperaturii .

Masina merge ca si inainte .... smuceste cateodata si doar cateodata la schgimbarea treptelor din 2 in 3 si din 3 in 4.

Link to comment
Share on other sites

verifica nivelul uleiului, dai drumul la busonul de umplere cand T este in raza de 30-40C si daca nu curge nimic inseamna ca este sub nivel si trebuie completat. Filmul de pe youtube de la Zf iti spune tot e de stiut despre schimb, asa ca ai toata informatia necesara acolo.

 

Ce ulei si filtru ai folosit?

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

nu e chiar asa, o poti face linistit in garajul tau sau in curtea ta, atata timp cat urmezi pasii necesari.

Daca pui in balanta faptul ca un schimb de ulei costa 200-250 lei in functie de service, e aberant sa risti daca nu ai experienta si n-ai mai facut niciodata asa ceva.

Cum o faci in curte sau in garaj daca nu ai elevator sau canal de inspectie avand in vedere ca masina trebuie sa fie dreapta, altfel va intra prea putin ulei sau prea mult.

 

O urci pe capre? E destul de periculos.

Link to comment
Share on other sites

Diferenta intre cele 2 metode de masurare a temperaturii, in ulei si direct pe vana sunt semnificative. Tin minte ca in ulei erau 60gr iar pe vana 30gr.

 

Ca sa ai 30-40gr in ulei presupun ca trebuie sa lasi masina oprita cel putin vreo 3 ore.

Link to comment
Share on other sites

fiecare face cum crede si isi ia masurile de siguranta pe care le considera necesare, ideea este ca se poate face daca vrei. Eu nu vad nicio problema in a suspenda pe capre, atata timp cat sunt de calitate si respecta standardele de siguranta, eu am si le-am folosit de cateva ori fara probleme. Normal ca e mai simplu pe elevator sau canal, dar si placerea de-a o face tu e mare :).

 

Diferenta intre cele 2 metode de masurare a temperaturii, in ulei si direct pe vana sunt semnificative. Tin minte ca in ulei erau 60gr iar pe vana 30gr.

 

Ca sa ai 30-40gr in ulei presupun ca trebuie sa lasi masina oprita cel putin vreo 3 ore.

 

nu prea inteleg ce vrei sa spui cu vana? daca te referi la baia de ulei, nu poate fi diferenta, T e data de ulei, nu poti avea in ulei 60C si in "vana" 30C.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, ma refer la baia de ulei care e din plastic si probabil schimbul de temperatura se face mai greu. Ar trebui totusi sa fie o metoda batuta in cuie de a masura aceasta temperatura.

 

Pt. cine are incredere in mecanici e ok sa dea 600euro la reprezentanta . Nu banii sunt problema dar astia sunt instare sa iti bage uleiul vechi . Sau sa nu faca nimic si sa iti arate o baie de ulei de la alta masina.Si cati accepta sa stai langa ei ?

Edited by mircea.i
Link to comment
Share on other sites

fiecare face cum crede si isi ia masurile de siguranta pe care le considera necesare, ideea este ca se poate face daca vrei. Eu nu vad nicio problema in a suspenda pe capre, atata timp cat sunt de calitate si respecta standardele de siguranta, eu am si le-am folosit de cateva ori fara probleme. Normal ca e mai simplu pe elevator sau canal, dar si placerea de-a o face tu e mare :).

 

Da, multe se pot face. Insa, cum am zis. Daca nu te pricepi, mai bine platesti 200-250 lei manopera la un service la care poti asista la lucrare, asta daca exista probleme de incredere.

 

Exista operatiuni placute pe care cei pasionati le pot face. Totusi sa te apuci sa umblii la cutia automata chiar si pentru un schimb de ulei in cazul in care nu te pricepi nu este chiar cea mai inteligenta masura.

Poate gresesti ceva, poate pui prea putin ulei, poate strici ceva. Nu e ca si cum dai jos uleiul si apoi il torni pe cel nou. Ai nevoie de o pompa, trebuie sa fii destul de atent, ai de desfacut destule lucruri.

La E60 uneori nu se desfac suruburile cu torx, mai ales daca sunt cele cu T27, nu cele cu T40. E o chestie destul de dificila.

 

Mi se intampla deseori sa primesc masini deja desfacute pentru ca unii s-au apucat sa faca ceva dar n-au fost in stare sa duca treaba la bun sfarsit.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu uleiul in cutie aut 530d, 10 litri de ulei, si filtrul cu tot cu baie ulei.

Ulei si filtru cumparat de la Mercom Arad 60 ron /lit, 430 ron filtrul. Schimbul l-am facut cu instalatie de Flush la "Service Popica" la Dragasani. Foarte multumit , au trecut peste 6 luni de la schimb.

Cam ieftin filtrul :D

http://www.epiesa.ro/set-piese-schimb-ulei-transmisie-automata-bmw-seria-5-e60-525-d-zf-parts-8700252/17968/13575/cod-2816609/

Link to comment
Share on other sites

Diferenta intre cele 2 metode de masurare a temperaturii, in ulei si direct pe vana sunt semnificative. Tin minte ca in ulei erau 60gr iar pe vana 30gr.

 

Ca sa ai 30-40gr in ulei presupun ca trebuie sa lasi masina oprita cel putin vreo 3 ore.

 

Depinde si de temperatura ambientala. Daca in service sunt 35 grade, e posibil sa astepti chiar mai mult. Mi-e greu sa cred ca diferenta de temperatura dintre ulei si baie era dubla...Temperatura la baie se masoara in 7-8 puncte diferite...Poate explica cineva cum se face testul de presiune la final pentru a vedea parametrii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce uleiuri sunt alea, nu am auzit ever... de la bmw daca iei, ti-l da dupa VIN-ul masinii...are part number..

Daca abrevierea aia e ce cred eu adica Dexron 2 sau 3, sunt uleiuri pentru cutii foarte vechi, nu merg in a ta.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.