Jump to content

Cat ulei e ok sa consume?


marius_marius

Recommended Posts

Apropo, daca tii nivelul d eulei la maxim, e posibil sa forteze garniturile cand o turezi puternic? E mai bine sa tii nivelul undeva la jumatate dintre min si max?

 

 

eu stiam k nu este bn pt k face presiune si se intampla nustiu ce cu gaurile pe unde trece uleiul (blocmotor-garnitura si chiulasa)am auzit la un mecanic,pacat k nu am fost si atent k atunci nu ma interesa k aveam tricicleta=)) :) :lol:

 

daca gresesc, sa ma corecteze cineva,chiar sunt curios care ar fi explicatia,poate ne spun colegii

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

Eu nu stiu ce se intampla practic dar va VAG sunt specificate 3 zone

1. sub zona hasurata - se completeaza

2. zona hasurata - in acest interval e ideal sa ai nivelul uleiului

3. deasupra zonei hasurata pana la un semn - Nu se completeaza dar nici nu e necesar sa scoti uleiul

4. peste semn - Ai obligatia sa scoti uleiul in surplus (pana ajungi la zona 3 sau 2).

 

Evident ca ceva este in neregula daca esti obligat sa scoti uleiul in surplus. Eu la seat il las in zona 3 (ca tot consuma mult si nu vreau sa adaug cu lingurita) si pun juamate de litru cand ajung la minimul zonei hasurate.

Masina nu pierde ulei pe nicaieri. Doar consuma :)

La BMW am o zona umeda - dar nu are rost sa-mi bat capul atata timp cat >10.000 km nu am completat de loc. Poate a dat cineva ulei pe langa cand s-a schimbat uleiul sau altceva. (ca e sus la capac nu pe dedesupt)

Normal ar trebui sa curat zona impecabil sa inlatur cauzele externe si sa o tin sub observatie.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

ma bag si eu

la al meu motor m42 dupa 5000 de km am completat 400 g iar la noua mii am bagat diferenta pina la un litru,dar ultimele 4000 de km i-am facut pe autostrada deci a vazut si ceva viteza

asta in conditiile in care toate garniturile si semeringurile de pe masina mea sunt noi si bune (victor rainz)

mie unu mi se pare normal consumul meu de ulei la un motor de 17 ani

uleiul este castrol 10w 40

acum urmeaza sa ii fac schimbul

 

 

Acelasi ulei folosesc si eu am uitat sa precizez, probabil conteaza si vascozitatea.

Link to comment
Share on other sites

@Spanac

Uleiul la maxim nu e problema dar peste maxim da.

Nivelul in motor e important pentru barbotare, desi la motoarele moderne nu mai este principala metoda , conteaza si ea.

La nivel mic - nu se face barbotare dar la nivel prea mare, pe langa faptul ca nu se mai face barbotarea, uleiul se supraincalzeste si presiunea in carter creste.

La motoarele cu epurator presiunea nu este o problema, fiind reglata de acesta dar in orice caz nivelul peste maxim nu este recomandat la nici un mototr auto.

 

Daca zici ca aveai tricicleta, era cumva mai demult si mecanicul vorbea de o masina de concepti veche, poate chiar dacie?

Daca da, atunci beleau era ca practic raman camasile fare ungee in partea de sus.

Link to comment
Share on other sites

Masina mea e mai ciudata, schimb uleiul la 7000, cam asa. Nu ca vreau eu, asa ''imi spune'' masina, sa va explic. In primii 6000 km, nu consuma vizibil pe joja, oricum as merge(eu oricum merg sportiv mereu, vede redline de fiecare data cand are ocazia), insa in intervalul ala 6000- aproape 7000 imi ia 1-2 litri, eu cred ca masina imi spune cand sa schimb uleiul.

Sunt la al 4-lea schimb de cand am motorul si cu orice ulei am bagat in el, la fel a facut, indiferent ca a fost 5-40 sau 15-40 sau 5-30.

Mie imi comvine situatia, fiindca singura explicatie logica e ca pe la intervalul ala uleiul e cam praf de la stilul meu de mers, motorul il manca in draci, stiu care-i treaba, il schimb, dinou cam 6000-6500km nu consuma mai deloc, apoi iarasi...

:)

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Motorul meu e 1800, "95, 202.000 km. Am ridicat ieri capota si am veificat uleiul deoarece am obs o mica scurgere pe la o garnitura de pe bloc ( cred ca e _chiuloasa_).

Nivelul era ok insa imi amintesc ca dupa ce am facut schimbul de ulei, la 5000 km am completat cam 400-500 ml.

E mult oare? Cam cat e max acceptat? Nu vreau sa umblu la motor decat daca e necesar, neavand un mecanic profi si decat sa patesc alte belele...

Multumesc.

 

 

Daca ai scurgeri de ulei atunci , "consumul" de 100 ml /1000 km e normal :)

Link to comment
Share on other sites

Cand am cumparat masina uleiul se afla pe joja in intervalul optim dar spre limita de minim. Am cumparat un bidon de un litru ca sa-l tin pentru completare in caz va va fi nevoie. NU a fost nevoie, practic am mai efectuat vre-o 10.000km si nivelul a fost aproximativ acelasi.

 

Acum de cand am facut schimbul de la nivelul maxim a scazut ceva spre jumatate, am facut vre-o 8000km. Uleiul folosit BMW 5w-30 LL04.

 

Masina are 193.000km.

 

La VW 1.9 TDI 130CP pentru completare la 10.000km-15.000km puneam aprox 0.5-1l de ulei.

Link to comment
Share on other sites

Masina mea e mai ciudata, schimb uleiul la 7000, cam asa. Nu ca vreau eu, asa ''imi spune'' masina, sa va explic. In primii 6000 km, nu consuma vizibil pe joja, oricum as merge(eu oricum merg sportiv mereu, vede redline de fiecare data cand are ocazia), insa in intervalul ala 6000- aproape 7000 imi ia 1-2 litri, eu cred ca masina imi spune cand sa schimb uleiul.

Sunt la al 4-lea schimb de cand am motorul si cu orice ulei am bagat in el, la fel a facut, indiferent ca a fost 5-40 sau 15-40 sau 5-30.

Mie imi comvine situatia, fiindca singura explicatie logica e ca pe la intervalul ala uleiul e cam praf de la stilul meu de mers, motorul il manca in draci, stiu care-i treaba, il schimb, dinou cam 6000-6500km nu consuma mai deloc, apoi iarasi...

:)

La fel am patit si eu vreo 3 schimburi de ulei. Pana la 6000 nu manca nimic dupa care la fiecare 1000 de km bagam cel putin 1 litru. Daca faceam schimbul procesul se relua de la capat. Asta mi se intampla cand foloseam Magnatec 5w40 si m-am suparat si am bagat Edge sport 10w60 si a mers super doar jumatate de litru am completat in 10000km. De atunci nu am mai patit asa si de exemplu acum folosesc BMW 5w30 si totul e OK, 1-1.5litri la 10000km.

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca la o masina noua consumul normal de ulei e de 50 de grame pe 900 de KM. Ce depaseste aceasta valoare e considerata uzura motorului. cu cat consuma mai mult cu atat e mai uzat. Totusi sunt frecvente cazurile in care mananca 1 litru la mia de KM. Poate are scurgeri pe la garnituri . Nu e obligaotriu sa aiba pierderi de la pistoane uzate sau bloc uzat etc...
Link to comment
Share on other sites

Din intamplare am facut rost de TIS Bmw. In TIS scrie asa:

 

"In motoarele BMW benzina si diesel este acceptat un consum de ulei maxim echivalent a 0,7 litri/1000 km.

 

In motoarele M, datorita nivelului de putere si regimului ridicat de turatie este acceptat un consum de ulei maxim echivalent a 1,5 litri/1000 km."

 

Cam este este raspunsul la intrebarea topicului.

Link to comment
Share on other sites

a mea este 320i, 2171 cm, si imi consuma cam 4-4.5 litri intre schimburi, deci cam 1 l la 5000 km, si am inteles ca e ok.

 

ceva nu pusca....

 

 

4...........X

 

1...........5000

 

 

....

 

 

X= 4x5000

 

 

....

 

 

 

X=20.000..... deci tu schimbi uleiul la 20.000 de km?

 

 

 

 

eu oricum imi mentin parerea ca o masina care consuma 1 litru la 500 de Km merita... vanduta! pai atunci care sunt conditiile in care poti spune "e bai ceva ca-mi cam consuma ulei!" ?? cat ar trebui sa mai consume sa poti zice ca nu e in regula?

 

Pai schimb asa cum imi zice masina... cum ala cand se reseteaza e la 22500km, il schimb pe la 20 000 km. Am intrebat mecanicu de la bavaria si a zis ca e ok consumul, iar scurgeri de ulei nu am vazut sa am pe nicaieri

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca la o masina noua consumul normal de ulei e de 50 de grame pe 900 de KM. Ce depaseste aceasta valoare e considerata uzura motorului. cu cat consuma mai mult cu atat e mai uzat. Totusi sunt frecvente cazurile in care mananca 1 litru la mia de KM. Poate are scurgeri pe la garnituri . Nu e obligaotriu sa aiba pierderi de la pistoane uzate sau bloc uzat etc...

50g Nu poate sa fie standard de la 800cc / 3cilindri la `spemii de cc cu `spe cilndri.

Sunt diferente foarte mari intre circumferintele pistoanelor, respectiv intre cursele lor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.