Jump to content

convertire 316i in 318i


newkid

Recommended Posts

salutare

am si eu o curiozitate.Am observat ca cel putin la exterior atat admisia cat si motorul de e46 de 1796cm3(deci cel de pe 316) cat si cel de 1995cm3(cel de pe 318)sunt identice.Am intrat apoi pe realoem si m-am uitat la diagramele celor doua motoare si arata exact la fel.Care ar fii totusi diferenta intre ele?PISTOANELE?CAMASILE?ca nu inteleg cu doua motoare identice pot dezvolta puteri diferite si pot aveacapacitate cilindrica diferita.Poate ma lumineaza sipe mine cineva.Si daca ar fii posibila conversia de la 316 la 318 ar fi si fiabila?Cutiile banuiesc k sunt aceleasi....Multumesc anticipat.Mentionez ca motoarele cu pricina sunt N42,deci cele de dupa 2002 parca....sper ca nu am zis vreo prostie

Edited by newkid
Link to comment
Share on other sites

La e36 intre 316 si 318 segmentii si pistoanele parca au acelasi part no, dar difera arborele, cursa pistoanelor e mai mare (mai "lunga"). Posibil sa ma insel, nu stiu sigur :) Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Daca pistoanele sunt identice, GARANTAT cursa este diferenta.

S-a practicat si la alti producatori.

 

Iti trebuie arbore de 318 dar tebuie sa vezi:

- daca are fusele palier identice, ca sa se potriveasca in bloc

- daca fusele maneton nu sunt identice iti trebuie si alte biele

- pistoanele poti sa le tii daca zici ca au acelasi part no, dar daca tot il desfaci, ia-i segmenti

Daca si supapele si axele cu came sunt identice atunci e ok.

Trebuie sa vezi daca metoda de sincronizare a distributiei este aceeasi, daca nu, trebuie sa o aplici pe cea de la 318.

Ca trebuie resoftat, cred canu e bevoie sa-ti mai zica nimeni.

Cutia va fi ok.

Sincer mi se pare destul de mare bataia de cap fata de rezultat dar ... tu decizi.

Link to comment
Share on other sites

Nu mi-am dat seama de ceva: marind cursa, pistonul posibil sa ajunga prea sus, depinde de bloc daca este suficient de inalt.

Cumapar mai bine un motor de 318-320 si gata :)

 

dap.cred ca nu renteaza sa faci conversia.mai bine cumpar motorul,resoftez si gata si cred ca ies mult mai ieftin.

Stie careva de unde as putea sa cumpar motorul,un loc anume care ar fii mai sigur,nu doar asa dezmembrari in general:P?

Link to comment
Share on other sites

Nu mi-am dat seama de ceva: marind cursa, pistonul posibil sa ajunga prea sus, depinde de bloc daca este suficient de inalt.

Cumapar mai bine un motor de 318-320 si gata :)

Nu cred ca ajunge pistonul mai sus.

Cred ca mai degraba coboara mai jos.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Nu mi-am dat seama de ceva: marind cursa, pistonul posibil sa ajunga prea sus, depinde de bloc daca este suficient de inalt.

Cumapar mai bine un motor de 318-320 si gata :)

Nu cred ca ajunge pistonul mai sus.

Cred ca mai degraba coboara mai jos.

 

deci ideea e ca cel mai economic,simplu si sigur ar fii sa schimb motorul cu totul.aveti idee daca inafara de resoftare ar mai tb faut ceva dupa schimbarea motorului?si actele de schimbat ar costa mult?cam cat a duce asa ceva si daca a mai facut cineva o schimbare de motor cat de complicata este si unde e cel mai bine sa o fac?

Link to comment
Share on other sites

Pistonul si urca mai sus si coboara mai jos, nu se poate altfel, m-am exprimat gresit: depide daca are camera de ardere in numai chiulasa, atunci pistonul de316 urca pana la nivelul blocului, daca chiualasa e "dreapta" atunci posibil ca raportol de comprimare sa nu creasca foarte mult si sa fie putin micsorat cu o garnitura de chiulasa de reparatii.
Link to comment
Share on other sites

Pistonul si urca mai sus si coboara mai jos, nu se poate altfel, m-am exprimat gresit: depide daca are camera de ardere in numai chiulasa, atunci pistonul de316 urca pana la nivelul blocului, daca chiualasa e "dreapta" atunci posibil ca raportol de comprimare sa nu creasca foarte mult si sa fie putin micsorat cu o garnitura de chiulasa de reparatii.

Nu depinde si de prinderea arborelui? Cursa pistoanelor e mai mare de ex cu 1 cm (sa zicem). Daca pozitia arborelui e cu 1cm mai jos fata de cel de 316, atat la 316 cat si la 318, pistonul va ajunge la aceeasi pozitie sus. Nu stiu, imi dau si eu cu parerea :)

Link to comment
Share on other sites

Pai ... in acelasi bloc...cred ca pozitia e aceeasi...zic si eu :)

Posibil...

Totusi distanta dintre capul pistonului si chiulasa nu ar trebui sa fie cam la fel?

 

m-am uitat mai atent si nu se potrivesc part.no intre ele nici la pistoane nici la supape nici la nimic intre 318 si 316.Deci cred ca doar blocul motor,_chiulasa_ poate si baia de ulei sunt identice.Restul(gen pistoane,camasi,biele,etc difera de la un model la altul)

Link to comment
Share on other sites

La motorul de 323 fata de 328 difera bielele. Cred ca arborele e acelasi dar poate ma insel...

 

Ai sa ramai surprins cate piese sunt identice indiferent de motorizare... de pilda garnitura de la baia de ulei e identica de la Urs la X5... Vorbesc serios. Sunt curios daca sunt aceleasi preturi...

Edited by Rin_Tin_Tin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.