Jump to content

Schimb ulei 100k


cernica87

Recommended Posts

Salut. Ce tip de ulei trebuie pt e60 530d de 231cp, fabricatie 2005 (la sfarsit) 100k km ? In cartea masinii care este in germana specifica doar Longlife 01 sau LL 04. Multa lume mi-a spus de 5w 30. La castrol pe site si in manualul din UK se specifica 0w 30.

Chiar sunt in dubii si nu stiu ce vascozitate sa iau. Fac referinta numai la uleiul oem bmw.

Edited by cernica87
Link to comment
Share on other sites

In primul rand pune-ti locatia in profil sa stim de unde te luam.

Merg ambele uleiuri si cu 5 si cu 0 indicativ. Evident mai bun 0w30.

Intreaba aici, iti poate face si recomandare pt ulei: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...572&st=2080

Locatie Bucuresti. :)

 

De ce mai bun 0w30? Mie userul TAU mi-a spus ca 5w30 ar fi mai bun si ca la auto bavaria tot d-asta mi-ar da/pune.

Link to comment
Share on other sites

da eu eram la tau :) Cred ca tu erai cu 3-ul coupe, cu oglinzile, nu?:lol:

 

E mai bun 0w30 avand in vedere ca vine vara si traficul din Buc in care faci 3km intr-o ora?

 

Am auzit ca ar mai conta si ce ulei ai avut la ultimul schimb. Ei bine, eu nu stiu ca era foarte decolorata eticheta care se pune la fiecare schimb. Sa folosesc o solutie de curatare sau ceva in genul? Nu stiu unde am citit dar parca se numea ceva cu flush oil....

Link to comment
Share on other sites

asta e cea mai mare tampenie care se vehiculeaza,cum ca ar conta ce ulei a fost inainte; adica daca inainte a fost ulei prost mergi tot asa cu ulei prost? daca se schimba normele si se fabrica uleiuri mai bune mergi tot cu cele de an 1900 ? alta care am vazut-o e ulei in functie de cati km are motorul,adica daca are km multi ii trebuie alt ulei :) Edited by grozadan
Link to comment
Share on other sites

Prima cifra - indicativa care arata vascozitatea la rece, mai bine spus pragul sub care vascozitatea e mare

Cu cat mai mica cu atat mai buna (ex 0w40) - uleiul intra mai repede in motor la porniri la temperaturi joase.

Daca locuiesti intr-o tara unde temperatura nu scade sub 10 grade (sa zicem), 0W nu este contraindicat doar ca arunci banii pe geam in loc sa iei 10w40 care face acelasi lucru.

A doua cifra reprezinta vascozitatea la cald, trebuie sa fie cea specificata de producator.

In timp, motorul se uzeaza si jocurile se maresc in toate lagarele, lucru care duce la pierderi de presiune il lagarele pompei si la o eficienta mia mica a pompei.

 

1.La 100k nu se pune problema de vechime (am vazut cum arata cuzineti cu mai mult "la bord" si nu eru uzati.

2.Pompa de ulei este supra-dimensionata, avand incorporat un regulator de presiune.

 

Cel mai bine este sa urmezi specificatiile producatorului deoarece are absolut toate informatiile necesare

- temperaturile in diferit puncte ale motorului

- coeficentii de dilatare ale diferitelor componente, deci si variatia jocurilor

- rata de uzura

- timpul in care uleiul isi pierde calitatile, etc

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar trebui sa respecti indicatiile producatorului. De ficare data din exces de zel atunci cand cumparam o masina obisnuim ca la primele schimburi sa punem ulei cat mai bun .... "vb din folclor - pune-i Domle ulei bun, cat mai bun" !!! Respecta indicatiile producatorului si vei sta linistit.

 

Daca la un diesel care rar urca peste 4000 - 4500 rot/ min punem ulei super fluid // ex 0w30, atunci la un benzinar elastic gen honda S2000 sau mazda RX7 cu motorul ala minunat (wankel) care urca instant in 7000 - 8000 de ture ce ulei ii punem ?

 

Parere personala : 5W30 e super ulei pentru motorul Dumneata. Acum ai optiunea doar de a alege producatorul .....

Edited by holby
Link to comment
Share on other sites

La fel cum am spus amandoi: producatorul spune de care ulei iti e mai bun.

Sa o dam foarte putin in OFF: dieselul are mai putine ture dar are lagarele mai mari si chiar ii trebuie ulei destul de "subtire"

0w30 este mai bun decat 5w30 daca faci porniri la temperaturi mult sub zero dar nu este mai prost in functionare (fiind tot 30), si este recomandat de BMW pt climate reci.

BMW longlife 01 = 5w30 , facut de castrol - foloseste-l pe asta, mie mi-a spus un sef de service ca el il foloseste aproape exclusiv.

Inainte foloseam exclusiv sintetice de 0w-40 (la alte masini) dar de cativa ani am aflat ca diferenta dintre 0w si 5w practic nu exista pana pe la -20C -25C (nu mai retin exact)

 

Castrol e recomandat de BMW, dar personal cred ca DOAR datorita parteneriatului dintre firme, nu pentru ca e miezul absolut.

Sincer la masina ta nici n-as sta pe ganduri (de fapt nici la a mea nu stau) - BMW LONG LIFE, schimbat la 70-80% din km pe care ii da producatorul daca faci km mai mult in oras.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult tuturor de raspunsuri. :)

 

Cred ca o sa merg pe 5w30 de la bmw si vad cum se comporta vara asta.

Culmea e ca in cartea proprie a masinii scrie la recomandate in ordine: Bmw LL 04, bmw LL 01 si mai e unul care e trecut de "in caz ca n-ai " Deci nimic de vascozitate sau specificatii ACEA :lol:

In cartea de UK, intr-adevar am gasit 0w30

 

Apropo, cred ca-i folositor: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

 

Va tin la curent dupa ce fac revizia.

Edited by cernica87
Link to comment
Share on other sites

Mai am si eu o intrebare:

masina o am de cateva luni. Cred ca am facut cu ea aprox 5000 de km de cand am luat-o. Problema este ca in i-drive, la intervalele de revizie tehnice nu scad deloc km. De ex la front brake pads arata 60000km, la rear 25000, oil 25000, microfilter 100000 si vehicle check care de la 45000 a scazut la 44000. Hai la placute sa zicem ca ar putea lipsi senzorii (cu toate ca ar fi dat eroare, zic eu),nu am verificat inca, dar macar uleiul si toate clelalte sa scada nu?

Link to comment
Share on other sites

inca n-am facut schimbul dar 5w30 LL04 ii pun . Chestia e ca LL 04 este si 0w30 si 5w40 etc...

 

acum nu stiu cu asta ce sa fac:

 

Mai am si eu o intrebare:

masina o am de cateva luni. Cred ca am facut cu ea aprox 5000 de km de cand am luat-o. Problema este ca in i-drive, la intervalele de revizie tehnice nu scad deloc km. De ex la front brake pads arata 60000km, la rear 25000, oil 25000, microfilter 100000 si vehicle check care de la 45000 a scazut la 44000. Hai la placute sa zicem ca ar putea lipsi senzorii (cu toate ca ar fi dat eroare, zic eu),nu am verificat inca, dar macar uleiul si toate clelalte sa scada nu?

Link to comment
Share on other sites

C

Uleiul stiam ca are un senzor care citeste vascozitatea (nu sunt sigur)

 

Nu citeste vascozitatea.Exista un senzor care analizeaza calitatea uleiului.In timp uleiul isi schimba proprietatile si in acelasi timp isi schimba permitivitatea.

In felul asta computerul de injectie evalueaza starea uleiului, prin intermediul senzorului respectiv.

 

Mai am si eu o intrebare:

masina o am de cateva luni. Cred ca am facut cu ea aprox 5000 de km de cand am luat-o. Problema este ca in i-drive, la intervalele de revizie tehnice nu scad deloc km. De ex la front brake pads arata 60000km, la rear 25000, oil 25000, microfilter 100000 si vehicle check care de la 45000 a scazut la 44000. Hai la placute sa zicem ca ar putea lipsi senzorii (cu toate ca ar fi dat eroare, zic eu),nu am verificat inca, dar macar uleiul si toate clelalte sa scada nu?

 

Valorile pot sa si creasca, nu este ceva anormal, totul depinde de stilul de condus.

Link to comment
Share on other sites

Nu citeste vascozitatea.Exista un senzor care analizeaza calitatea uleiului.In timp uleiul isi schimba proprietatile si in acelasi timp isi schimba permitivitatea.

In felul asta computerul de injectie evalueaza starea uleiului, prin intermediul senzorului respectiv.

 

Mai am si eu o intrebare:

masina o am de cateva luni. Cred ca am facut cu ea aprox 5000 de km de cand am luat-o. Problema este ca in i-drive, la intervalele de revizie tehnice nu scad deloc km. De ex la front brake pads arata 60000km, la rear 25000, oil 25000, microfilter 100000 si vehicle check care de la 45000 a scazut la 44000. Hai la placute sa zicem ca ar putea lipsi senzorii (cu toate ca ar fi dat eroare, zic eu),nu am verificat inca, dar macar uleiul si toate clelalte sa scada nu?

 

Mersi Bavaria si lucian de raspunsuri. Se pare ca senzorul care citeste uleiul functioneaza ca imediat dupa ce l-am schimbat in loc de 25000 imi arata 24000: Am schimbat uleiul, am resetat computerul si dupa ~ 10 km a scazut de la 25k km la 24k km. Cu restul senzorilor, intr-adevar nu prea am mers sportiv, dar totusi, placutele mai au carne pe ele fata 50% si spate 35%. E normal sa arate 60000km respectiv 25000km? Stiam ca la placute exista un senzor, pe care il schimbi cand iti pui placute noi, senzor care iti arata starea placutei nu dupa stilul de condus ci dupa carnea care mai e pe placuta. Dar ai dreptate, cred ca si astea iti calculeaza in funcctie de stilul de condus. Prin absurd, daca mergi cate 2000 de km fara sa atingi frana, normal sa-ti calculeze valoare mare.

Edited by cernica87
Link to comment
Share on other sites

Mersi Bavaria si lucian de raspunsuri. Se pare ca senzorul care citeste uleiul functioneaza ca imediat dupa ce l-am schimbat in loc de 25000 imi arata 24000: Am schimbat uleiul, am resetat computerul si dupa ~ 10 km a scazut de la 25k km la 24k km. Cu restul senzorilor, intr-adevar nu prea am mers sportiv, dar totusi, placutele mai au carne pe ele fata 50% si spate 35%. E normal sa arate 60000km respectiv 25000km? Stiam ca la placute exista un senzor, pe care il schimbi cand iti pui placute noi, senzor care iti arata starea placutei nu dupa stilul de condus ci dupa carnea care mai e pe placuta. Dar ai dreptate, cred ca si astea iti calculeaza in funcctie de stilul de condus. Prin absurd, daca mergi cate 2000 de km fara sa atingi frana, normal sa-ti calculeze valoare mare.

 

Pentru placute intervalul este calculat in functie de stilul de condus.

Este una sa mergi zilnic pe autostrada si alta sa mergi zilnic in oras.

Computerul modifica valorile in functie de stilul de conducere.Senzorii au 2 trepte dupa care evalueaza starea placutelor, asta cand se ajunge la un nivel minim.

Pe langa asta, eu nu m-as baza foarte mult pe ce spune computerul referitor la asa ceva.Pot sa apara erori destul de mari.

Cel mai bine este sa te mai uiti din cand in cand la starea placutelor, asta cand ti se indica in bord ca mai ai putini km pana trebuie sa le schimbi.

Link to comment
Share on other sites

Stiam si eu de "calitate" dar nu stiam care caracteristica anume

Permitivitatea?

Sunt putin confuz: care caratcteristica a uleiului (seminficativa pentru motor) influenteaza permitivitatea?

Cumva continutul de metale?

Asta stiu ca e influentata si de alti factori cum ar fi apa din ulei.

 

Eu am presupus ca e vascozitatea pentru ca asta se vede si cu ochiul liber ca se schimba odata cu uzura.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.