Jump to content

releu bujii E60


vaipa

Recommended Posts

nu mai trebuie sa faci nimic, doar schimbi releul si bujiile si este ok.

releul l-am schimbat recent ca imi arata eroare la tester, bujiile le-am verificat pe toate si sunt ok. Doar ca in ultima perioada nu am vazut sa-mi arate cand pornesc masina dimineata semnul ala de la bujii, e drept ca au fost si temperaturi mai ridicate dar totusi sub 0 grade ar tb sa foloseasca bujiile. Nu stiu care-i faza, totusi acum nu pot sa-mi dau seama ca pornirea e buna la temperaturile astea. De asta v-am intrebat, mersi!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ce simptome prezenta masina inainte sa schimbi releul de bujii?

 

Wasi poreste putin mai greu si merge neregulat pina incepe sa se incalzeasca cam 30 sec - 1 min. Daca este foarte rece, baterie slaba si turatia de pornire e mica este posibil sa nu mai porneasca. Bujiile proaste forteaza demarorul si bateria.

Bujia incandescenta in camera de ardere se prezinta ca "un mic fier inrosit la 850 grade C" (cind e calda e rosu spre galben) care initiaza aprinderea motorinei doar cind motorul trebuie ajutat la pornire. Ajutorul de pornire folosind bujiile este in functie de temperatura exterioara si a motorului, ele sunt masurate de senzoriii masinii si transmisi calculatorului care hotareste daca este cazul sau nu de bujii.

Dupa pornire, acel mic fier inrosit, mai ajuta citava vreme arderea. ("fierul" denumire populara - este din otel inoxidabil)

Link to comment
Share on other sites

releul m-a costat 470 RON, iar manopera 150 RON. Releul are o pozitie mai ciudata trebuie demontata galeria de admisie si dureaza mai mult decat schimbarea bujiilor. Simptomele cam astea ar fi care le-a zis colegul, oricum fara releu nu-ti merg bujiile, a pornit la -17 grade, dar cand au fost -26 masina a stat 4 zile nepornita si nici c-a mai pornit...invartea bine dar nu voia sa porneasca. Am asteptat vreo 3,4 zile pana s-a mai incalzit si apoi am pornit-o si am schimbat releul. Bujiile erau toate bune le-am verificat, desi la tester imi arata 3 arse inainte sa schimb releul, dar am inteles ca ma pacalea
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu: oscilatie de turatie la relanti de 100-200 rpm si o trepidatie inconstanta a motorului timp de 30 de secunde dupa care dispare. Intr-adevar in sezonul rece cand sunt solicitate bujiile incandescente si implicit releul de bujii, poti avea surpriza ca masina sa nu porneasca la temperaturi in general sub 0 grade. O prima incercare de pornire ,,la rece,, poate fi acompaniata de mesajul ,,Pre-Heating Please Wait,, trebuie asteptat un interval de cateva secunde si apoi reincercata pornirea, eventual cu putin ajutor prin apasarea fina a pedalei de acceleratie.

In reteaua Bavaria releul de bujii costa aproximativ 500RON si este de preferat sa fie schimbat la ei pentru initializare sau la un service ,,de cunoscatori,,.

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu: oscilatie de turatie la relanti de 100-200 rpm si o trepidatie inconstanta a motorului timp de 30 de secunde dupa care dispare. Intr-adevar in sezonul rece cand sunt solicitate bujiile incandescente si implicit releul de bujii, poti avea surpriza ca masina sa nu porneasca la temperaturi in general sub 0 grade. O prima incercare de pornire ,,la rece,, poate fi acompaniata de mesajul ,,Pre-Heating Please Wait,, trebuie asteptat un interval de cateva secunde si apoi reincercata pornirea, eventual cu putin ajutor prin apasarea fina a pedalei de acceleratie.

In reteaua Bavaria releul de bujii costa aproximativ 500RON si este de preferat sa fie schimbat la ei pentru initializare sau la un service ,,de cunoscatori,,.

da care-i faza cu initializarea, ca eu am schimbat releul am sters eroare din tester si cam asta a fost. La read fault nu mai aparea nimic, dar efectele le-am vazut a 2 zi dimineata

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salut,

Am un E60 525d din 2005. Am fost de curand in service cu masina si mi s-a recomandat sa schimb atat bujiile cat si releul de bujii. Exista vreo legatura "stransa" intre cele doua, adica in cazul in care schimb bujiile trebuie neaparat sa schimb si releul ? Sau in cazul in care doar bujiile sunt duse e suficient sa le schimb doar pe ele si pot pastra releul deja existent ? Aceeasi intrebare o am si pentru cazul in care releul ar fi dus iar bujiile ar fi functionale (pot schimba doar releul si sa pastrez bujiile ?). In momentul de fata nu stiu exact pentru ce anume s-a sesizat eroarea (daca e din cauza releului sau a bujiilor) insa voi merge din nou la un service si o sa aflu exact. Sunt de acord cu faptul ca ar fi ideal sa schimb totul insa daca nu are sens sa fac lucrul asta am de gand sa inlocuiesc doar componentele defecte.

 

Multumesc.

Edited by Cristi Buta
Link to comment
Share on other sites

Exista vreo legatura "stransa" intre cele doua, adica in cazul in care schimb bujiile trebuie neaparat sa schimb si releul ?

Nu trebuie sa le schimbi pe amandoua.

 

Sau in cazul in care doar bujiile sunt duse e suficient sa le schimb doar pe ele si pot pastra releul deja existent ?

Da.

 

Aceeasi intrebare o am si pentru cazul in care releul ar fi dus iar bujiile ar fi functionale (pot schimba doar releul si sa pastrez bujiile ?

Da.

 

Eu iti recomand sa schimbi doar releul pentru ca de cele mai mult ori el este buba, nu bujiile. Asa a fost in cazul meu cel putin.

Cand iti schimba releul sa iti verifice si bujiile daca sunt bune, iar daca una nu este buna sa le schimbi si pe alea, pe toate.

Problema la releele astea e ca se rup niste contacte in el, cel mai probabil de la vibratiile motorului. Am aflat asta dupa ce mi-am comandat altul nou iar cel vechi l-am desfacut, deci el teoretic se poate repara dar e mai complicat.

Nu trebuie initializat/reinitializat nimic dupa ce schimbi releul.

Link to comment
Share on other sites

Au zic sa te duci la un serice care se ocupa si cu piese si diagnoza ar fi perfect, prima data pui testerul sa fii sigur ca ai pb cu cele spuse de servis-ul respectiv: daca sunt toate 6 bujii moarte probabil este releul dar nu se stie, apoi sa desfaca admisia sa verifice bugiile si daca sunt ok atunci 100% este releul dar se poate verifica si lucrul acesta sa masoare cablurile alea care se pun pe bujii nu stiu exact cum se numesc. De ce spun asta ca poate iei releul si dupa ce il schimbi te trezesti ca nu era de la el si apoi trebuie sa cumperii bujii si tot asa
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfat Alex. O sa tin cont de chestia asta. De mers o sa merg la Contempo si o sa-i rog sa verifice.

 

Eu unul le-am schimbat pe amandoua(bujii+releu) acum un an.

N-am de gand sa stau sa desfac din nou galeria de admisie pentru ca mi-a crapat la o luna o singura bujie si mi-a fost lene sa le schimb cand am schimbat si releul. Ca sa nu mai spun ca o galerie de admisie frecata(scoasa/pusa) de mai multe ori duce apoi la acele scugeri firave de ulei.

 

Am preferat sa fie toate noi si toate schimbate ca sa scap de problema bujiilor.

 

Si da, de obicei crapa releul deoarece este amplasat pe motor unde este foarte cald si in timp cedeaza contactele.

Edited by siulian
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
eu am fost la dealer bmw in austria si mi-au zis/schimbat doar bujiile. scutura cateodata cand porneam la rece. cand am luat-o era afara si erau 2-3 grade. a pornit perfect rotund. o tin in garaj asa ca o s-o las afara intr-o noapte mai frigurosa sa o vad cum se prezinta la rece -5-6 grade. totusi daca era si releul nu ma puneau sa-l schimba? eu cred ca da.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Si la mine porneste un pic cam greu dimineata , dar doar cand se aprinde martorul acela de bujii cand e sub -4-5 grade. Dau la cheie si o ia in final...mai greu, si tremurat pt 4-5 secunde, parca da sa se opreasca, apoi merge perfect. Intrebarile sunt urmatoarele :

1- Imi arata la tester daca am vreo bujie arsa?

2- Daca este arsa una, trebuiesc schimbate toate, ca sa fie acelasi model ?

3- Poate fi si releul? poate fi verificat ? sau daca se aprinde acel martor de bujii releul e ok.

4- Pentru schimbarea bujiilor se demonteaza admisia ? ca din ce am observat eu sunt cam ascunse...

Link to comment
Share on other sites

Si la mine porneste un pic cam greu dimineata , dar doar cand se aprinde martorul acela de bujii cand e sub -4-5 grade. Dau la cheie si o ia in final...mai greu, si tremurat pt 4-5 secunde, parca da sa se opreasca, apoi merge perfect. Intrebarile sunt urmatoarele :

1- Imi arata la tester daca am vreo bujie arsa?

2- Daca este arsa una, trebuiesc schimbate toate, ca sa fie acelasi model ?

3- Poate fi si releul? poate fi verificat ? sau daca se aprinde acel martor de bujii releul e ok.

4- Pentru schimbarea bujiilor se demonteaza admisia ? ca din ce am observat eu sunt cam ascunse...

1.Da,cu toate ca poate sa arate eronat(sa dea ca arsa bujia/bujiile si sa nu fie ,sau sa fie doar una)

2.Nu,e suficient doar una,dar daca tot desfaci le schimbi pe toate si ai rezerva dupa.

3.Poate fi verificat.

4.Da,trebuie demontat galeria de adisie,si un mecanic priceput cu niste maini subtiri il scoate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.