Jump to content

releu bujii E60


vaipa

Recommended Posts

la mine cand sunt temperaturi cu minus se intampla sa poneasca interupt si afiseaza pentru cateva secunde semnul de bujii (sarma galbena) sa fie oare bujiile sau releul?

inca ceva: bujiile lucreaza exclusiv la pornire sau cumva si in timpul mersului?

Link to comment
Share on other sites

Salutare, observ ca nu sunt singurul care are problema asta. Am un bmw e60 din 2005 luna 7

 

Si eu la fel cand ii dau cheie la rece imi afiseaza in bord pentru 2 secunde semnul bujii (sarma galbena), trepideaza masina pentru 10-20 de secunde si isi revine totul la normal. am fost cu masina la tester de mai multe ori. nu mi-ar fi aparut sa am eroare sau ceva ars pe la bujii, SINGURA PROBLEMA E CA imi tot baga o eroare nenorocita de care nu pot sa scap, este "Restaring Sistem" (system belt tensioner) sau ceva de genu, imi ramane aprins in bord airbag si centura, din cate am inteles eu este ca ar fi plasa arsa de la scaunul din dreapta, am verificat scaunul dar nu are nici un fel de problema. Cum l-am verificat? in momentul in care cineva sta pe scaun fara centura ma avertizeaza cand nu sta nimeni nu ma avertizeaza, in concluzie plasa scaunului nu are probleme. Am fost la bavaria si am dat comanda de o baterie noua pe gel... ma costa 1500 ron si 100 ron testul cu tot cu montarea bateriei.

 

Oare pornirea asta grea si ciudata este cauzata doar din cauza bateriei ? sau trebuie si eu sa schimb releu si bujiile :twoup:

 

 

 

Din ce am citit m-a cam pus pe ganduri poate am si eu problema cu bujiile

Edited by Passion
Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat bujiile saptamana trecuta. insa cam degeaba. daca tin masina mai mult de 12 ore nepornita si afara sunt sub -5 grade, porneste destul de greu. mai intai imi apare semnul de bujii in bord si mesajul "Preheating, please wait". porneste dupa cateva incercari si apoi motorul tremura pt cateva secunde. sa fie oare releul?
Link to comment
Share on other sites

Intrebarea e daca a verificat cineva daca se incalzesc bujiile inainte de a le baga in motor. Adica cu bujia in afara motorului, conectata la cablul eu si facut masa, pus contact si vazut daca se inroseste.

Daca se incalzesc numai unele inseamna ca nu ajunge curent in ele, poate fi de la fir sau de la releu.

Daca nu se inroseste nici una poate fi de la releu sau de la siguranta (100A) de pe bujii din portbagaj.

 

Si la mine tremura ca naiba cateva secunde la pornire. Aveam o bujie care facea masa si s-a ars siguranta din portbagaj.

Practic nu functiona nicio bujie.

Edited by valllentin
Link to comment
Share on other sites

eu am pus pe tester, si imi da ca nu functioneaza nici o bujie, si gaseste ceva si la releu... Cred ca e vb de releu..vreun fir ceva, sau acea siguranta ....ce parere aveti? Aceeasi problema la pornire o ia greu la frig, si tremura cteva secunde de te sperii :twoup:)
Link to comment
Share on other sites

pana una alta m-am chinuit 5 min sa o pornesc la -6 grade.

cum porneam se balbaia si se oprea singura,am incercat din nou iar situatia s-a tot repetat..dupa vreo 10 incercari s-a incalzit suficient cat sa nu se mai opreasca a mai trepidat putin dupa care a inceput sa mearga rotund.

daca face si maine la fel dau galeria jos si caut sa verific minunatul releu si bujiile ca asa nu se mai poate.

Link to comment
Share on other sites

Asa se intampla la mine cand aveam siguranta arsa.

Nu da jos galeria inca, releul de bujii e sub filtrul de habitaclu din dreapta masinii (cum stai la volan) iar siguranta probabil ca e in portbagaj, cel putin asa e la e39.

Ar trebui sa verifici siguranta cu o lampa de control, daca trece curent verifica releul, deocamdata nu da jos bujiile, verifica traseul.

Link to comment
Share on other sites

azi dupa inca 5 min de porniri ratate m-am uitat in portbagaj in dr unde e bateria si toate sigurantele sunt de curent mic pana la 30A, n-am vazut nici una mai puternica care ar putea alimenta bujiile.

cred ca demontarea galeriei ramane singura varianta.

verific daca vine curent la bujii,apoi bujiile si eventual releul.

deocamdata m-am interesat de piese sa fiu sigur ca nu stau cu masina demontata mai mult de o zi.

va tin la curent :twoup:

Link to comment
Share on other sites

au renuntat la siguranta am vazut astazi cand am demontat releul ca se alimenteaza cu ,,+.. de forta direct de la alternator.

bujiile le-am verificat si erau bune asa ca am considerat ca trebuie inlocuit releul fara sa o mai duc la tester din lipsa de timp.

ca sa ajung la el a trebuit sa dau jos minune de galerie admisie+tot ce e in jur (carcase,chedere,filtre polen,etc) apoi un racord de antigel care e chiar la jumatatea motorului deasupra releului si sub un manunchi de furtune vacuum si alte fire l-am gasit in sfarsit.

poate unii reusesc sa-l desfaca fara a demonta si conducta de antigel insa eu n-am putut asa ca am mai adaugat la cheltuiala inca 1.5 litri antigel + apa.

releul se prezenta estetic ca si nou,e fabricat tot de BERU dar fiind piesa originala are in plus sigla BMW pe el si se conecteaza prin 2 mufe, una rotunda cu ,,+,, si una dreptunghiulara cu 6 iesiri pt bujii,mufe care sunt foarte greu de scos fiind pozitionate dedesupt si neavand spatiu.

pentru cei ce spera ca merge reparat nici nu va ganditi ca este un ansamblu complet electronic, sigilat in gel si capsat la care nu se poate umbla e gen calculator motor si probabil ca nici nu s-ar merita o reparatie din punct de vedere financiar.

in total am muncit vreo 2 ore,am rupt cateva prinderi de plastic si le-am inlocuit cu soricei,cheltuieli 25 lei antigel si 360 lei releul BERU.

cam asta e,rezultatele le voi vedea abia de la -2 grade in jos.

Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
La e 60 releul se gaseste sub galeria de admisie nu ca si la e39 .Releul se poate repara relativ dar nu cred ca merita deoarece nu prea o sa tina mult si prin prisma locului unde este amplasat toate vibratiile si variatiile de temperatura il fac sa fie fragil.Si eu mi-am schimbat releul ,insa aveam si ecuatia sa il repar dar am pus unul nou BERU (ca doar ei fabrica )430 lei.ATENTIE!la bujii daca nu le-ati schimbat recent o sa aveti surpriza sa fie blocate si exista riscul sa se rupa in _chiulasa_(Am vazut cu ochii mei) Edited by 99buz
Link to comment
Share on other sites

o galerie de admisie frecata(scoasa/pusa) de mai multe ori duce apoi la acele scugeri firave de ulei.

 

 

pe unde se scurge ?

 

se schimba garniturile si se rezolva si cu scurgerile

care garnituri ?

 

Semnul de bujii nu o sa-l mai vezi aprins, decat atunci cand se va strica din nou releul sau vreo bujie sau poate de la -15grade in jos.

eu recent am schimbat releul si toate cele 6 bujii.Semnul "spirala" apare de fiecare data cand apas butonul start engine,cateva secunde ,si dupa aia abia porneste motorul.Cand e temperatura negativa afara.

Link to comment
Share on other sites

au renuntat la siguranta am vazut astazi cand am demontat releul ca se alimenteaza cu ,,+.. de forta direct de la alternator.

bujiile le-am verificat si erau bune asa ca am considerat ca trebuie inlocuit releul fara sa o mai duc la tester din lipsa de timp.

ca sa ajung la el a trebuit sa dau jos minune de galerie admisie+tot ce e in jur (carcase,chedere,filtre polen,etc) apoi un racord de antigel care e chiar la jumatatea motorului deasupra releului si sub un manunchi de furtune vacuum si alte fire l-am gasit in sfarsit.

poate unii reusesc sa-l desfaca fara a demonta si conducta de antigel insa eu n-am putut asa ca am mai adaugat la cheltuiala inca 1.5 litri antigel + apa.

releul se prezenta estetic ca si nou,e fabricat tot de BERU dar fiind piesa originala are in plus sigla BMW pe el si se conecteaza prin 2 mufe, una rotunda cu ,,+,, si una dreptunghiulara cu 6 iesiri pt bujii,mufe care sunt foarte greu de scos fiind pozitionate dedesupt si neavand spatiu.

pentru cei ce spera ca merge reparat nici nu va ganditi ca este un ansamblu complet electronic, sigilat in gel si capsat la care nu se poate umbla e gen calculator motor si probabil ca nici nu s-ar merita o reparatie din punct de vedere financiar.

in total am muncit vreo 2 ore,am rupt cateva prinderi de plastic si le-am inlocuit cu soricei,cheltuieli 25 lei antigel si 360 lei releul BERU.

cam asta e,rezultatele le voi vedea abia de la -2 grade in jos.

astazi tocmai ce-am inlocuit pentru a treia oara!!! releul de bujii care se pare ca e garantat maxim un an, dupa care se strica.

partea frumoasa e ca merge schimbat fara a da galeria jos, dar necesita putin chin avand in vedere spatiul extrem de inghesuit.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.