Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Stie cineva?


Kosty99Pjd

Recommended Posts

Stie cineva ce fel de ulei(ce tip) se gaseste in vascocuplaj?

103636[/snapback]

 

Bre da curios mai esti ! Cu ce te-ar ajuta daca ai sti?

 

In vascocuplaj este un taler, care deschide si inchide rezervorul cu ulei in functie de ce caldura primeste de pe ax. Nu prea are importanta ce tip de ulei este, pentru ca nu ai cum sa il inlocuiesti.

Link to comment
Share on other sites

Bre da curios mai esti ! Cu ce te-ar ajuta daca ai sti?

 

In vascocuplaj este un taler, care deschide si inchide rezervorul cu ulei in functie de ce caldura primeste de pe ax. Nu prea are importanta ce tip de ulei este, pentru ca nu ai cum sa il inlocuiesti.

103646[/snapback]

Majoritatea vascocuplajelor care sunt stricate sunt din cauza ca uleiul a curs din ele. Iar dc se completeaza cu ulei se mai pot folosi fara probleme(nu toate doar cele care au uleiul curs). Chiar am vazut acest de lucru la un bimetal pe un mercedes si merge la fel de bine ca unul nou.

Vezi acuma de ce sunt curios.

Eu la masina mea am cumparat 4 bimetaluri noi si nici unul nu a fost bun. pe ultimul am dat 9 mil (era varza) si pana la urma am luat unul de la dezmenbrari de pe un ford transit(are tot filet de 32) si merge de 10 ori mai bine ca ala original sachs pe care am dat 9 mil. Si acuma vreau sa il refac si pe al meu.

Link to comment
Share on other sites

Vascocuplajul este comandat de fluxul de aer cald ce vine dinspre radiator, nu de caldura axului pe care e fixat ( axul pompei de apa ).

 

Piesa pare nereparabila. Daca se uzeaza lagarele din vascocuplaj si capata joc nu mai e nimic de reparat.

 

Uleiul pare de fapt un fel de vaselina mai vascoasa sau "lipicioasa" si nu cred ca se gaseste pe undeva.

 

Nu i-ai luat de gat pe cei ce ti-au vandut vascocuplajele alea proaste ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Vascocuplajul este actionat de fluxul de aer cald ce vine dinspre radiator, nu de caldura axului pe care e fixat ( axul pompei de apa ).

 

Piesa pare nereparabila. Daca se uzeaza lagarele din vascocuplaj si capata joc nu mai e nimic de reparat.

 

Uleiul pare de fapt un fel de vaselina mai vascoasa sau "lipicioasa" si nu cred ca se gaseste pe undeva.

 

Nu i-ai luat de gat pe cei ce ti-au vandut vascocuplajele alea proaste ?

103665[/snapback]

pai nu ii iau de gat ca mi-au dat imediat bani inapoi fara sa comenteze(de fiecare data)

Ulei sa gaseste sigur

Piesa e reparabila. Stiu un service care face acest lucru la vascocuplaje si merg fara probleme dar nu vrea sa imi spuna ce tip de ulei este. Face acest lucru ca si el a avut aceasi problema ca si mine(cumpara bimetale noi si erau proaste).

Ai dreptate: Bimetalul ia caldura din fata de la radiator nu de la pompa cum spune wlf.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa va mai ganditi. :blink: Isi ia de pe axul pompei de apa. Aerul care vine dinspre radiator e caldut, iar noi vorbim de temperaturi de la 80 de grade in sus.

Daca termostatul nu lucreaza, nici vascocuplajul nu lucreaza bine.

Are o placuta sau o spirala bimetalica care primeste caldura si deschide rezervorul. Placuta asta este pusa pe exteriorul vascocuplei, dar este conectat in interior la ax.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa va mai ganditi. :blink:  Isi ia de pe axul pompei de apa. Aerul care vine dinspre radiator e caldut, iar noi vorbim de temperaturi de la 80 de grade in sus.

Daca termostatul nu lucreaza, nici vascocuplajul nu lucreaza bine.

Are o placuta sau o spirala bimetalica care primeste caldura si deschide rezervorul. Placuta asta este pusa pe exteriorul vascocuplei, dar este conectat in interior la ax.

103687[/snapback]

 

E actionat doar de fluxul de aer cald dinspre radiator. De aceea are si acele aripioare, sa faca rapid transferul termic.

Link to comment
Share on other sites

De curiozitate, ai incercat sa vezi cat de fierbinte este axul? Adica sa pui degetul in interiorul piulitei. Te frige foarte tare, dar in acelasi timp poti tine lejer vascocupla in mana. Cred ca ar influenta mult mai mult decat aerul caldut dinspre radiator.
Link to comment
Share on other sites

Da, bun articolul. The myth was busted. :)

103702[/snapback]

 

 

Ce myth? :blink:

 

Poate imi explica cineva cum se raceste motorul,cum porneste viscocuplajul,daca masina sta numai la relanti?

Banuiesc ca necirculand aerul,viscocuplajul nu va porni,deci motorul se va supraincalzi si va exploda :)

 

 

PS

 

Articolul este interesant,dar partial adevarat.

Link to comment
Share on other sites

Ce myth? :blink:

 

Poate imi explica cineva cum se raceste motorul,cum porneste viscocuplajul,daca masina sta numai la relanti?

Banuiesc ca necirculand aerul,viscocuplajul nu va porni,deci motorul se va supraincalzi si va exploda :)

PS

 

Articolul este interesant,dar partial adevarat.

103732[/snapback]

 

Aerul circula mereu, ca ventilatorul se invarte permanent, chiar daca e la relanti. Mai repede sau mai lent, dar se invarte.

 

Ce nu e adevarat in articol ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Aerul circula mereu, ca ventilatorul se invarte permanent, chiar daca e la relanti. Mai repede sau mai lent, dar se invarte.

 

Ce nu e adevarat in articol ?

103735[/snapback]

 

 

Este adevarat,incomplet mai bine spus.Am mai citit si alte articole referitoare la acest viscocuplaj.Unele faceau referire si la temperatura axului.

Link to comment
Share on other sites

Este adevarat,incomplet mai bine spus.Am mai citit si alte articole referitoare la acest viscocuplaj.Unele faceau referire si la temperatura axului.

103736[/snapback]

 

Pai axul ala nu cred ca are importanta in transferul termic. Cel putin asa cum e conceput sistemul la BMW. Probabil ca ponderea lui e sub 1%.

 

E un ax de otel, deci are conductibilitate termica proasta. Mai e si o imbinare filetata acolo, un dezastru in ceea ce priveste transferul termic. Si nici macar nu are vaselina siliconica :blink:.

 

In continuare pompa de apa. Axul acela intra in pompa de apa. Spre corpul pompei e un rulment, deci tranfer termic prost, spre lichidul de racire daca paletii sunt metalici poti avea ceva transfer termic, dar daca sunt din plastic ... nu mai avem transfer termic .

 

Pe de alta parte fluxul de aer de la radiator asigura un trasfer termic excelent spre corpul vascocuplului, lucru facilitat si de aripioarele sale.

Curentul de aer cald este destul de eficient. Aerul e izolator termic, dar numai cand sta nemiscat.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Uite aici si ceva detalii pentru rebuid Link . E pentru camioane, dar ca idee.

 

Si daca tot e sa dezbatem problema, Toyota ofera mai multe tipuri de uleiuri care difera in functie de vascozitate, care este cuprinsa intre 3000 si 10000 CST.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea ca viscocuplajul asta e pain-in-the-ass... Ia uite tu, kosty, catzi bani ai bagat in jegurile astea.

 

Cel mai bine facem asta, ca ieshi shi mai ieftin, shi mai elegant, mai cashtigi un calutz, se incalzeshte mai repede motorul iarna, etc...

103666[/snapback]

Pe vascocuplaj am dat 500 mii lei(ford transit). Pe restul le luam noi le probam si dc nu imi placeau le dadeam inapoi si imi returnau bani.

Unde gasesti asemenea ventilator electric in Romania? (trebuie sa aiba mai multe trepte de turatie si capacitatea de a fct o zii intreaga la turatie max fara nici o problema)

Link to comment
Share on other sites

Da, bun articolul. The myth was busted. :blink:

103702[/snapback]

foitza aia de bimetal aproape niciodata nu se strica( e defapt un metal cu proprietatea de a se arcui-mai mult sau mai putin- in fct de caldura care o primeste). Dupa cum am mai spus majoritatea vascocuplajelor au acest ulei siliconic curs si din aceasta cauza nu mai cupleaza bine.

Vezi de ce ma intereseaza ce tipul uleiului siliconic.

Link to comment
Share on other sites

Uite aici si ceva detalii pentru rebuid Link . E pentru camioane, dar ca idee.

 

Si daca tot e sa dezbatem problema, Toyota ofera mai multe tipuri de uleiuri care difera in functie de vascozitate, care este cuprinsa intre 3000 si 10000 CST.

103751[/snapback]

in ultima poza (nr9) se vede ca bimetalul e in forma de spira. Tot asa e si la bimetalul meu pe care l-am cumparat(de la un ford transit). Are avantajul fata de bimetalul in forma de tija ca are reglajul mult mai fin -in fct de temp-, si scoate caldura mult mai bine .

Link to comment
Share on other sites

Ce myth? :)

 

Poate imi explica cineva cum se raceste motorul,cum porneste viscocuplajul,daca masina sta numai la relanti?

Banuiesc ca necirculand aerul,viscocuplajul nu va porni,deci motorul se va supraincalzi si va exploda :)

PS

 

Articolul este interesant,dar partial adevarat.

103732[/snapback]

 

 

 

concluzie: WLF are dreptate! axul este cel de unde ia temp.

:blink:

Link to comment
Share on other sites

concluzie: WLF are dreptate! axul este cel de unde ia temp.

:blink:

103904[/snapback]

 

Cred ca amandoua variantele sunt valabile. Si cred ca de asta li se spune cuplaj bimetalic si vascocuplaj. Eu am gasit un alt articol despre cuplaje:

 

"Most cars that have an engine-driven cooling fan have a thermostatically controlled viscous clutch. This clutch is positioned at the hub of the fan, in the airflow coming through the radiator. This type of clutch is a special viscous clutch, much like the viscous coupling sometimes found in all-wheel drive cars. The fluid in the clutch gets thicker as it heats up, causing the fan to spin faster to catch up with the engine rotation. When the car is cold, the fluid in the clutch remains cold and the fan spins slowly, allowing the engine to quickly warm up to its proper operating temperature"

 

http://www.howstuffworks.com/clutch.htm (mai in josul paginii)

 

"Rear wheel drive cars with longitudinal engines usually have cooling fans driven by the engine. The fan is not always needed and it takes horsepower from the engine to turn. These fans have a thermostatically controlled viscous fan clutch. As the fluid in the fan clutch gets hot, it gets thicker making the fan turn faster. The fan clutch is located in the air stream and reacts to the temperature of the air. It also helps the engine reach operating temperature by not engaging until it's needed."

 

http://autorepair.about.com/cs/coolingsyst...aa081801a_2.htm

 

 

 

Cred ca pe langa acel bimetal influentat de fluxul de aer, si uleiul se dilata la temperatura ridicata care o primeste prin intermediul axului. Nu cred ca se poate dilata un ulei la temperatura care ii vine dinspre radiator. E la fel ca si materia organica din termostat care la o anumita temperatura, 83 de grade si mai mult, deschide termostatul.

 

Cred ca acel bimetal deschide rezervorul, iar uleiul este dilatat de caldura venita de la ax. Cand temperatura scade, bimetalul inchide, uleiul revine in fatza unde e racit cu ajutorul profilului cu fante. Dar vascozitatea uleiului face ca ventilatorul sa mearga mai greu, nu doar ca bimetalul da drumul la ulei. Daca uleiul nu ar primi caldura de la ax, nu ar avea nici un rezultat.

Link to comment
Share on other sites

Pai si din ce ai zis reiese ca se incalzeste tot de la fluxul de aer.

La cum e sistemul de la BMW e improbabil sa conteze vreun pic caldura din ax.

 

De dilatat se dilata bimetalul , nu uleiul. Poti face un bimetal sa actioneze si la o variatie a temperaturii de la 0 la 10 grade celsius de exemplu. Nu temperatura conteaza, ci doar variatia ei.

Link to comment
Share on other sites

Pai si din ce ai zis reiese ca se incalzeste tot de la fluxul de aer.

La cum e sistemul de la BMW e improbabil sa conteze vreun pic caldura din ax.

 

De dilatat se dilata bimetalul , nu uleiul. Poti face un bimetal sa actioneze si la o variatie a temperaturii de la 0 la 10 grade celsius de exemplu. Nu temperatura conteaza, ci doar variatia ei.

104159[/snapback]

 

As the fluid in the fan clutch gets hot, it gets thicker making the fan turn faster.

 

Pai nu e evident ca uleiul se ingroasa? Bimetalul ala functioneaza ca un switch. Poate ca o variatie de cateva grade sa il actioneaze, dar cine incalzeste uleiul astfel incat sa isi schimbe proprietatile? Daca ar fi dupa cum spui tu, atunci ai putea pune orice fel de ulei, n-ar avea nici o influenta vascozitatea lui.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.