Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Primele maºini electrice de la BMW intrã pe piaÞã În 2013


ionatan

Recommended Posts

Producătorul german de autovehicule BMW a anunţat că fabrica sa din Leipzig se va concentra exclusiv pe construcţia de maşini electrice. Acestea vor intra pe piaţă ĂŽn 2013.

 

BMW a luat decizia de a-şi reechipa fabrica din Leipzig pentru producerea de autovehicule electrice precum conceptul Active-E şi Megacity, o maşină de oraş mică. Active-E se bazează pe seria 1, ĂŽn timp ce Megacity, care nu a primit ĂŽncă un nume oficial, ar putea fi o versiune a Isetta. Megacity ar ieşi pe piaţă ĂŽn 2013.

 

Fabrica BMW din Leipzig a fost creată de arhitecţii de la Zaha Hadid, unde producţia pe linie trece prin centrul birourilor adminstraţiei. Fabrica s-a deschis ĂŽn 2005 şi se poate adapta rapid la producţia de maşini electrice.

 

"Grupul BMW va contrui la Leipzig maşina viitorului. Această decizie a fost luată prin prisma calităţilor oferite de Germania: am testat producţia de aici, precum şi nivelul ĂŽnalt de educaţie şi de competenţe la ĂŽndemâna noastră", a declarat preşedintele BMW, Norbert Reithofer.

 

Sursa: http://www.realitatea.net/primele-masini-e...013_701961.html

 

BMW Concept ActiveE este al doilea vehicul complet electric al grupului BMW, după MINI E. După lansarea de succes a programului pilot MINI E, BMW a anunţat ĂŽnceperea testelor pentru utilizarea de către persoanele private şi anumiţi utilizatori de flote.

 

Noul concept BMW ActiveE este propulsat de un motor electric, special dezvoltat pentru acest vehicul. Puterea maximă este de 170 CP, iar cuplul de 250 Nm este livrat punţii spate - o caracteristică a modelelor BMW. Pentru prima oară, energia electrică ce propulsează motorul este stocată ĂŽn baterii Li-Ion, dezvoltate de BMW ĂŽn cooperare cu partenerul SB LiMotive, special pentru acest concept.

 

O altă caracteristică a tehnologiei de propulsie utilizată de BMW la conceptul ActiveE o reprezintă greutatea scăzută a vehiculului şi aranjarea optimizată a tuturor componentelor. Motorul electric este complet integrat ĂŽn puntea spate, iar celelalte componente electronice poziţionate deasupra acestuia. Spaţiul rămas este utilizat pentru stocarea energiei. Cântărind 1800 kg şi cu un centru de greutate coborât, vehiculul ĂŽndeplineşte toate condiţiile pentru a oferi proprietăţi dinamice agile, tipic modelelor BMW Seria 1.

 

Astfel, conceptul BMW ActiveE accelerează de la 0-60 km/h ĂŽn 4,5 secunde, iar de la 0-100 km/h ĂŽn mai puţin de 9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 145 km/h. Precum MINI E, autonomia este aşteptată să fie de aproximativ 160 km cu o ĂŽncărcare completă a bateriilor, iar ĂŽn funcţie de condiţii şi stilul de condus, chiar de 240 km/h. BMW a integrat cele mai noi tehnologii de ĂŽncărcare a pachetului de baterii, astfel că vehiculul poate fi alimentat cu energie de la o simplă priză sau de la staţii speciale. La reţeaua europeană, bateriile pot fi ĂŽncărcate ĂŽn mai puţin de 3 ore prin modul rapid (50 amperi). În America de Nord, folosind priza rezidenţială (32 amperi, curent continuu), ĂŽncărcarea durează aproximativ 4,5 ore.

 

Componentele şi tehnologiile folosite la noul concept BMW ActiveE au fost dezvoltate ca parte a „proiectului i”, al cărui obiectiv este lansarea cât mai curând, ĂŽn versiunea de serie a unui model de oraş, „Megacity Vehicle”.

 

comunicat de presă:

BMW Group prezintă un nou concept revoluţionar ĂŽn demersul de a oferi automobile cu emisii nule de CO2. BMW ActiveE Concept este un model propulsat exclusiv prin intermediul electricităţii. Răspunzând nevoilor utilizării cotidiene, prototipul porneşte de la modelul BMW Seria 1 CoupĂŠ şi reuneşte, ĂŽn premieră, agilitatea remarcabilă şi plăcerea condusului atât de caracteristică pentru BMW Seria 1, cu un sistem de propulsie fără emisii.

 

Premiera mondială a prototipului BMW ActiveE va avea loc cu ocazia ediţiei 2010 a Salonului Auto Internaţional de la Detroit (NAIAS), ocazie cu care BMW Group va evidenţia continuarea activităţilor sale de cercetare constantă şi dezvoltare ĂŽn domeniul electromobilităţii, ca parte ĂŽn “project i”.

 

Testele efectuate cu modelul MINI E ĂŽn SUA şi Europa, din cadrul “project i”, au oferit rezultate deosebit de importante ĂŽn ceea ce priveşte cerinţele pe care viitoarelor automobile de serie cu propulsie electrică trebuie să le ĂŽndeplinească. În următoarea etapă a acestui proiect, BMW Group a ĂŽnceput dezvoltarea celei de-a doua flote de automobile electrice, sub forma BMW ActiveE Concept. Şi aceste maşini sunt destinate utilizării cotidiene de o serie de clienţi privaţi sau de flote de companie, ca parte a unui test la scară mare.

 

Rezultatele obţinute ĂŽn urma testului vor fi implementate ĂŽn dezvoltarea unui automobil de serie cu propulsie electrică, pe care BMW Group ĂŽl va lansa pe piaţă sub forma unei mărci din familia BMW ĂŽn următorii ani.

 

BineĂŽnţeles că prototipul BMW ActiveE va avea toate caracteristicile specifice mărcii, dintre care nu vor lipsi tracţiunea pe puntea spate – tipică pentru BMW -, un sistem puternic de transmisie pentru o acceleraţie dinamică şi un nivel ridicat de eficienţă care să permită automobilului să poată fi utilizat ĂŽn scopuri care să depăşească limitele mobilităţii urbane.

 

Prototipul va dispune şi de o gamă largă de funcţii care vor prezenta un grad ridicat de relevanţă practică. Aranjamentul inteligent al componentelor transmisiei va face posibilă existenţa a patru locuri cu scaune independente şi un compartiment destinat bagajelor, care oferă o mare versatilitate ĂŽn utilizarea cotidiană. Cu un volum de aproximativ 200 de litri, acesta depăşeşte capacitatea portbagajului de la BMW Seria 1 cabriolet, când acoperişul este strâns, şi permite ĂŽncărcarea a doi saci de golf, de 46 de ţoli.

 

Pentru propulsarea noului BMW ActiveE Concept, inginerii BMW Group au dezvoltat un nou motor electric sincronizat, special conceput pentru acest automobil. Puterea maximă este de 125 kW/170 cp, ĂŽn timp ce vârful curbei de cuplu este atins la 250 Nm, valoare ce este disponibilă chiar de la pornirea automobilului – aşa cum se ĂŽntâmplă ĂŽn cazul tuturor motoarelor electrice – şi rămâne valabilă pe o plajă a turaţiilor neobişnuit de largă.

 

În premieră, energia electrică este stocată ĂŽntr-un set de acumulatori litiu-ion, proiect dezvoltat ca urmare a colaborării comune dintre BMW şi partenerul său, LiMotive, special pentru conceptul BMW ActiveE. O funcţie nouă, de regularizare stabilă a temperaturii, optimizează performanţele pe care le oferă setul de acumulatori.

 

Bateriile litiu-ion de la conceptul BMW ActiveE au propriul lor lichid de răcire şi un sistem inteligent de gestiune a acumulatorului, ceea ce reprezintă elementele de bază atât ĂŽn sporirea capacităţii de stocare, cât şi a durabilităţii celulelor. De asemenea, aceste sisteme asigură o rază lungă de acţiune independent de condiţiile climaterice externe.

 

La automobilele BMW cu propulsie exclusiv electrică, conducătorul poate controla acceleraţia şi deceleraţia prin mişcarea pedalei de acceleraţie. În momentul ĂŽn care conducătorul ridică piciorul de pe acceleraţie, motorul electric funcţionează asemenea unui generator şi transferă energia cinetică a automobilului ĂŽn energie electrică, stocată ĂŽn pachetul de acumulatori. Utilizarea intensă a aşa-numitei recuperări de energie de către motor sporeşte raza de acţiune cu până la 20%.

 

În aceleaşi timp, se creează un cuplu de frână, care are ca efect decelerarea automobilului. Răspunsul permite un stil de condus confortabil, ĂŽn special la viteze medii şi cu variaţie constantă. În traficul urban, circa 75% din manevrele de decelerare sunt iniţiate fără utilizarea frânei. În timpul recuperării energiei frânelor, stopurile automobilului sunt iluminate.

 

Acest efect de frânare acţionează numai asupra roţilor spate. În cazul ĂŽn care conducătorul are nevoie de un nivel mai ridicat de decelerare, apăsarea pedalei de frână pune ĂŽn funcţiune sistemul convenţional hidraulic de frânare. Dacă se efectuează manevre bruşte de frânare, Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilităţii) aplică măsuri selective de frânare şi gestiune a motorului pentru a garanta o frânare sigură ĂŽn orice moment.

 

Sistemul de frâne dispune de o pompă electrică de vacuum, care se activează la nevoie. Alături de servodirecţia electrică (EPS), familiară de la modelul de serie BMW Seria 1, aceste dotări contribuie la creşterea eficienţei generale a automobilului.

 

Tehnologia transmisiei disponibilă la conceptul BMW ActiveE prezintă şi alte caracteristici, cum ar fi masa redusă a construcţiei şi un aranjament optimizat al pachetului pentru toate componentele. Motorul electric a fost integrat ĂŽn totalitate ĂŽn axul spate – din motive de siguranţă şi funcţionalitate -, ĂŽn timp ce ĂŽntregul sistem electronic este poziţionat deasupra propulsorului.

 

Spaţiul care la automobilele cu motoare cu combustie este destinat transmisiei convenţionale şi rezervorului de combustibil este utilizat pentru stocarea energiei. Cu o masă la gol de aproximativ 1.800 kg, un centru de greutate coborât şi o distribuţie a masei pe axe perfect echilibrată, specifică pentru BMW, automobilul are tot ceea ce este necesar pentru a oferi proprietăţi dinamice şi o manevrabilitate agilă ĂŽn stilul cu care BMW Seria 1 şi-a obişnuit clienţii.

 

Datele provizorii de performanţă sunt unele remarcabile. Acceleraţia de 0 la 60 km/h se realizează ĂŽn mai puţin de 4,5 secunde, ĂŽn timp ce la 100 km/h se ajunge ĂŽn circa 9 secunde, ĂŽn timp ce viteza maximă, limitată electronic, este de 145 km/h. Ca şi ĂŽn cazul modelului MINI E, autonomia este estimată la 160 km pe un singur ciclu de ĂŽncărcare, ĂŽn funcţie de condiţiile de trafic (la simulare, autonomia ĂŽn ciclul FTP72 este calculată la 240 kilometri).

 

Tehnologia flexibilă de ĂŽncărcare permite pachetului de acumulatori litiu-ion să fie alimentaţi la sursele convenţionale de energie din staţiile publice de ĂŽncărcare sau la panourile speciale. În Europa, pachetul de acumulatori poate fi ĂŽncărcat la o sursă convenţională de curent (50 A) ĂŽn aproximativ trei ore. Pe continentul nord-american, utilizarea unei surse normale de curent (continuu, 32 A) face ca ĂŽncărcarea acumulatorului să dureze circa 4,5 ore.

 

 

Componentele transmisiei utilizată de BMW ActiveE Concept au fost dezvoltate ca parte a “project i”. Obiectivele pe care acesta se bazează derivă din cerinţele pentru dezvoltarea unui model de serie, aşa-numitul Megacity Vehicle, iar BMW ActiveE reprezintă ĂŽncă un pas spre realizarea acestui concept. Multe din componentele noului prototip vor fi dezvoltate ulterior pentru integrarea ĂŽn Megacity Vehicle.

 

O dată cu lansarea conceptului BMW ActiveE, vor fi prezentate şi noile servicii BMW ConnectedDrive, care au fost concepute exclusiv pentru utilizarea ĂŽntr-un automobil electric. Astfel, vor fi disponibile funcţii specifice de comandă, care vor permite folosirea unui telefon mobil pentru verificare stării de ĂŽncărcare a acumulatorului, pentru căutarea staţiilor publice de ĂŽncărcare sau pentru activarea funcţiilor de ĂŽncălzire auxiliară sau de aer condiţionat.

 

Faptul că sistemul de ĂŽncălzire şi compresorul de aer condiţionat sunt alimentate electric ĂŽnseamnă că temperatura dorită poate fi obţinută chiar şi atunci când automobilul staţionează, spre exemplu pentru alimentarea cu energie. În plus, există opţiunea de preĂŽncălzire sau prerăcire a automobilului ĂŽnaintea unei călătorii, ceea ce optimizează nu numai confortul, ci şi starea de ĂŽncărcare a acumulatorului.

 

Din punct de vedere al designului, există o diferenţiere uşor de remarcat faţă de modelul de producţie al BMW Seria 1 CoupĂŠ, datorită finisării caroseriei ĂŽn nuanţa Liquid White metalizat, precum şi elementelor grafice ĂŽn nuanţa Electric Blue ce apar pe capota faţă, uşi, acoperiş şi capota portbagajului sau cuvintele “ActiveE”, “eDrive” şi “EfficientDynamics” de pe uşi sau panourile laterale. Jantele speciale din aliaj uşor, lipsa sistemului de evacuare şi elementele iluminate ĂŽn albastru, cum ar fi aripioara de pe acoperiş şi conexiunea de ĂŽncărcare, evidenţiază caracterul special al automobilului cu propulsie electrică.

 

La interior, noul concept BMW ActiveE dispune de scaune speciale ĂŽmbrăcate ĂŽn piele, cu elemente grafice embosate şi cusături accentuate de nuanţa albastră, precum şi benzi interioare de culoare Liquid White. Panoul de instrumente şi afişajul central au fost mărite pentru a include elemente specifice transmisiei electrice. Utilizarea funcţiilor inovatoare de comandă, ca parte a sistemului BMW ConnectedDrive, este prezentată ca exemplu de conectare a unui terminal smartphone, aflat ĂŽn legătură completă cu sistemul de infoainment al automobilului.

 

În dorinţa de a-şi ĂŽndeplini obiectivul realizării unei mobilităţi lipsită de emisii CO2, BMW Group va continua să dezvolte transmisii electrice, ca o componentă a strategiei BMW EfficientDynamics. Transmisia electrică oferă o opţiune suplimentară pentru o formă de durată a mobilităţii individuale, alături de optimizarea continuă a tuturor modelelor cu motoare convenţionale, cu combustie. În plus, lansarea pe piaţă a tehnologiei BMW ActiveHybrid ĂŽn producţia de serie şi a modelului BMW Hydrogen 7 sunt tot atâtea dovezi ale faptului că hidrogenul devine o alternativă viabilă pentru utilizarea cotidiană.

 

Sursa: http://www.informatiiauto.ro/bmw-activee-c...it-sid5394.html

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Primul BMW electric de serie va fi lansat in 2013

 

Vineri, 30 Aprilie 2010

 

Sursa: BMW Group Romania

 

=Un alt articol pe aceeasi tema=

 

Prin lansarea asa-numitului Megacity Vehicle in 2013, BMW Group va aduce pe piata cel dintai model cu transmisie electrica din portofoliul sau. "Prin acest automobil inovator, conceput integral de noi, vom pune bazele unor noi standarde in ceea ce priveste mobilitatea electrica, cu incepere din anul 2013. Megacity Vehicle va fi mult mai usor decat masinile conventionale si va stabili noi standarde in ceea ce priveste dezvoltarea durabila", a declarat Norbert Reithofer, presedinte al Consiliului Director al BMW AG.

 

Automobilul va fi unul fara nici un fel de emisii, destinat traficului urban din marile metropole. Acesta este dezvoltat in prezent ca parte a "project i" si va fi disponibil cu incepere din 2013, ca o submarca a BMW. Atunci cand vine vorba de alegerea materialelor, compania exploreaza teritorii complet noi. Aceasta si pentru ca masa joaca un rol foarte important in autonomia automobilelor cu transmisie electrica. Spre exemplu, CFRP (plastic ranforsat cu fibra de carbon) - foarte usor, dar totodata deosebit de rezistent - reprezinta o componenta majora a amestecului de materiale.

 

"Acest automobil va modifica radical industria auto asa cum o cunoastem. In prezent, BMW Group este singura companie care va lansa pe piata un automobil in productie de serie ce va dispune de materiale ranforsate cu fibra de carbon", a explicat Reithofer. "Ne numaram printre primii producatori care au urmat tendinta spre o mobilitate electrica si am actionat corespunzator. Din ce in ce mai multi oameni de pe tot mapamondul sunt interesati de propulsia electrica. Mai mult, cercetarile arata ca mai bine de jumatate din populatia lumii locuieste deja in aglomerari urbane", a adaugat Reithofer.

 

Cu incepere de la jumatatea anului 2009, moment in care a lansat un program de testare la nivel mondial a uni flote de peste 600 de automobile MINI E, BMW Group a adunat astfel o multitudine de informatii despre utilizarea vehiculelor electrice in traficul cotidian, fiind producatorul cu cele mai multe automobile electrice in folosire. De-a lungul fazei de testare, aproape 50 de automobile MINI E au fost livrate si catre clienti din China, de la inceputul lui 2010, dupa ce primele modele au fost deja livrate in USA, Germania si Marea Britanie incepand cu anul trecut in cadrul programului de teste.

 

In 2011 va fi lansat un nou program de teste, avand la baza BMW Concept ActiveE. Renumitul Centru de Tehnologie si Cercetare a Industriei Auto din China (CATARC) si State Grid, compania de furnizare a energiei ce este detinuta de stat, sunt implicate ca parteneri in pregatirea, implementarea si evaluarea utilitatii acestor automobile pentru modelele ce sunt anuntate a fi testate in China. De asemenea, proiectul beneficiaza de sustinere atat din partea guvernului Chinei, cat si din partea celui al Germaniei.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.