Jump to content

baterie de 74A pe motor de 1.9 benzina


ceaun

Recommended Posts

Am schimbat bateria si inainte aveam de 55A cu 480 curent de pornire(originala a masinii) si acum am luat un bosh de 74A cu 750 curent de pornire...Se strica ceva daca am luat bateria asa mare?Mentionez ca masina este un 316i din 2000....

 

trebuie setat din tester alternatorul ca sa o incarce corespunzator

 

Am mai discutat acest lucru.....si pe alte topicuri.... la masinile generatie E46, e36, e39...nu trebuie umblat la nici o setare.....pe intrebate si pe verificate....iti spun..... :)

Pentru initiatorul topicului... uite un link foooarte util

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?mode...hg=12&fg=22

Daca ai alternatorul de 100A sau de 90A este ok ...daca ai de 70A...este o mica problema ...vei suprasolicita alternatorul.

Edited by cristianiorga22
Link to comment
Share on other sites

De fapt alternatorul incarca bateria doar dupa pornire, in mers este tinuta in circuit (in paralel) dar, odata ajunsa la tensiunea de lucru, curentul prin ea tinde la zero.

Curentul livrat de alternator este limitat electronic si chiar daca n-ar fi , bateria nu pleaca de la 0 ca sa-l pui in pericol.

Se poate estima usor curentul de incarcare pe care l-ar cere bateria chiar daca ar fi necontrolat dar pe scurt: am avut dacie cu baterie de 75Ah si n-a avut nimica.

Alternatoarele alea au intre 57 si 70 de A (parca) si nu sunt limitate cu nimic: regulatorul de incarcare comanda decat "ON" sau "OFF" curentul de excitatie.

Link to comment
Share on other sites

Am mai discutat acest lucru.....si pe alte topicuri.... la masinile generatie E46, e36, e39...nu trebuie umblat la nici o setare.....pe intrebate si pe verificate....iti spun..... :)

Daca ai alternatorul de 100A sau de 90A este ok ...daca ai de 70A...este o mica problema ...vei suprasolicita alternatorul.

 

@myx probabil se refera la masinile de generatie mai noua.Cele vechi incearca sa incarce bateria tot timpul 100% ceea ce nu este bine, cele mai noi beneficiaza de o incarcare "inteligenta" care nu depaseste 80%.

Cum poate sa suprasoliciteze alternatorul?Daca bateria este incarcata 100% nu mai primeste curent.Nu?

Link to comment
Share on other sites

Da-mi voi sa te contrazic, la cele de generatie veche era asa: regulatorul de incarcare avea 2 praguri de tensiune si comanda incarcarea bateriei in functie de acestea.

De ex ajungea la 14,4 oprea incarcarea, dupa ce scadea sub 12.8 incepea incarcarea , asa cum ai spus - la maxim, acum este fixata o tensiune si mentinuta, la cea mai mica diferenta este injectat un curent in baterie dar este controlat electronic si foarte foarte mic pe timpul functionarii motorului.

Unele baterii (nu auto) au specificate pe ele atat tensiunile de functionare ca sursa cat si cele de functionare ciclica.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Da-mi voi sa te contrazic, la cele de generatie veche era asa: regulatorul de incarcare avea 2 praguri de tensiune si comanda incarcarea bateriei in functie de acestea.

De ex ajungea la 14,4 oprea incarcarea, dupa ce scadea sub 12.8 incepea incarcarea , asa cum ai spus - la maxim, acum este fixata o tensiune si mentinuta, la cea mai mica diferenta este injectat un curent in baterie dar este controlat electronic si foarte foarte mic pe timpul functionarii motorului.

Unele baterii (nu auto) au specificate pe ele atat tensiunile de functionare ca sursa cat si cele de functionare ciclica.

 

Nu te contrazic deloc deoarece nu am auzit despre asa ceva pana acum.Despre ce masina este vorba?Ce model de BMW?

Link to comment
Share on other sites

Daca ai alternatorul de 100A sau de 90A este ok ...daca ai de 70A...este o mica problema ...vei suprasolicita alternatorul.

 

Cat de sigur esti de afirmatia asta? :)

Daca are alternatorul de 70A si a montat o baterie de 75A..... alternatorul v-a "muncii" muult mai mult pentru a satura bateria.....

Am intrebat si eu in stanga si dreapta....pana am discutat cu cineva care este pe felie :)

Link to comment
Share on other sites

Daca ai alternatorul de 100A sau de 90A este ok ...daca ai de 70A...este o mica problema ...vei suprasolicita alternatorul.

 

Cat de sigur esti de afirmatia asta? :)

Daca are alternatorul de 70A si a montat o baterie de 75A..... alternatorul v-a "muncii" muult mai mult pentru a satura bateria.....

Am intrebat si eu in stanga si dreapta....pana am discutat cu cineva care este pe felie :)

 

Dupa logica respectivului un charger de garaj care scoate numai 7A nu va putea sa incarce o baterie de 70A. Intreaba-l asta.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu stiai ca e acumulator de telefon - poti sa-l incarci intr-o ora? :)

Daca nu ti-am spus, iti repet:

1.Incarcarea nu se face "de-a valma", este limitata

2.Bateria nu se consuma niciodata complet din moment ce ai pornit masina

3.Curentul de incarcare este mult mai mic decat capacitatea bateriei impartita la o ora, n-ai auzit la dacii sa piarda apa din baterie? Asta era pentru ca releul nu mai decupla si bateria era tinuta "la incarcat" permanent.

4.Daca bagi 100 de A in baterie de 75 prea mult timp, o distrugi.

5.Bateria are exaxt rolul bateriei din UPS sau al bateriei de laptop: sa iti dea curent cand sursa principala nu functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.