Jump to content

reglare corecta a debitmetrului


Recommended Posts

intai "aspira"aer si dupa sare in ture.credeti ca s-ar putea regla debitmetrul dupa niste valori/tensiuni?sau chiar curata cu ceva solutie magica?

cei care au avut aceasta problema rog sa ma ajute

Link to comment
Share on other sites

Am vazut debimetre deschise, shi exista posibilitatea de reglaj, chiar sunt elemente cu gradazii pe ele.

 

INSA, 99% dintre mecanici o sa itzi zica ca un debitmetru la care s-a umblat e un debitmetru distrus... Iar restul de 1% care s-ar incumeta sa il desfaca shi regleze reprezinta un numar foarte mic de oameni... Eu shtiu unul singur, in Zarneshti...

Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul nu se regleaza.

104964[/snapback]

Daca nu se regleaza...de ce are niste gradatii pe sectorul ala dintat :)...pt amuzament?..de acolo se regleaza tensiunea in clapeta de aer...ca sa-i dea motorului indicatia corecta asupra aerului aspirat :)..si deci intarzierea si forta opusa de clapeta respectiva :blink:

parerea mea de nespecialista asta e :)

Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul nu se regleaza decat in fabrica, la producator. Gradatiile sunt pentru reglajul din fabrica si pentru ca daca si-a bagat vreun specialist nasul pe acolo sa stii cum sa-l aduci la loc :blink:. Atat. E aproape imposibil sa il reglezi fara aparatura adecvata.

 

Bine, daca ne referim la reglaj ca la o invartire aleatoare a rotitei dintate, fara a putea masura cumva cat si cum, atunci se poate regla :)

Tocmai pentru a descuraja "reglajele" producatorul a facut dificila desfacerea lui.

Singurul reglaj permis e reglarea CO2 la ralanti din surubul de aer. Dar si pentru asta trebuie sa ai un aparat sa masori CO2.

 

( ce am scris se refera la debitmetrele volumetrice, cele cu clapeta )

Link to comment
Share on other sites

Daca nu se regleaza...de ce are niste gradatii pe sectorul ala dintat :)...pt amuzament?..de acolo se regleaza tensiunea in clapeta de aer...ca sa-i dea motorului indicatia corecta asupra aerului aspirat :)..si deci intarzierea si forta opusa de clapeta respectiva :blink:

parerea mea de nespecialista asta e :)

105158[/snapback]

 

 

Reglajul este facut in fabrica ,cu laserul.Mai exact ,se calibreaza cu o cantitate cunoscuta de aer:pozitia clapetei fata de corpul debitmetrului,taria arcului impotriva aerului si pozitia corecta a potentiometrului.

Valorile rezistentelor sunt precis calculate si efectuate cu ajutorul laserului.Vezi in poza taieturile efectuate cu laser.

 

PS

 

Am observat ca esti nespecialista :D

post-66-1153061510_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

pe mine ma chinuie doar problema asta:adica ezitarea cand calc pedala de acceleratie-parca aspira juma de secunda aer cand o calc pan la fund si dupa isi da drumul.

 

Consumul se prezinta bine si tin sa anunt ca debitmetrul a mai fost reglat cu analizorul de gaze.deci concluzie-se mai poate regla...mu stiu exact la ce mecanici ati fost voi....

 

ca o paranteza:care ar fi concentratia potrivita ca sa nu mai am ezitarea asta?sa fie oare amestecul mai bogat?

Link to comment
Share on other sites

pe mine ma chinuie doar problema asta:adica ezitarea cand calc pedala de acceleratie-parca aspira juma de secunda aer cand o calc pan la fund si dupa isi da drumul.

 

Consumul se prezinta bine si tin sa anunt ca debitmetrul a mai fost reglat cu analizorul de gaze.deci concluzie-se mai poate regla...mu stiu exact la ce mecanici ati fost voi....

 

ca o paranteza:care ar fi concentratia potrivita ca sa nu mai am ezitarea asta?sa fie oare amestecul mai bogat?

105194[/snapback]

Parerea mea ar fi sa vb cu un vecin care are un E34 cu motor k al tau sa-ti imprumute un pik debimetrul lui k sa verifici daca merge :blink: daca nu inseamna k e de la altceva

Link to comment
Share on other sites

pe mine ma chinuie doar problema asta:adica ezitarea cand calc pedala de acceleratie-parca aspira juma de secunda aer cand o calc pan la fund si dupa isi da drumul.

 

Consumul se prezinta bine si tin sa anunt ca debitmetrul a mai fost reglat cu analizorul de gaze.deci concluzie-se mai poate regla...mu stiu exact la ce mecanici ati fost voi....

 

ca o paranteza:care ar fi concentratia potrivita ca sa nu mai am ezitarea asta?sa fie oare amestecul mai bogat?

105194[/snapback]

ai motor in 24v sau 12v?

Link to comment
Share on other sites

pe mine ma chinuie doar problema asta:adica ezitarea cand calc pedala de acceleratie-parca aspira juma de secunda aer cand o calc pan la fund si dupa isi da drumul.

 

Consumul se prezinta bine si tin sa anunt ca debitmetrul a mai fost reglat cu analizorul de gaze.deci concluzie-se mai poate regla...mu stiu exact la ce mecanici ati fost voi....

 

105194[/snapback]

 

Avand in vedere ca desi l-ai "reglat" nu merge bine, de ce tot insisti ca se poate regla ? :blink:.

Singura sansa, daca debitmetrul nu are si alt defect, ar fi sa gasesti pozitia originala din fabrica si sa-l pui la loc.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca desi l-ai "reglat" nu merge bine, de ce tot insisti ca se poate regla ? :blink:.

Singura sansa, daca debitmetrul nu are si alt defect, ar fi sa gasesti pozitia originala din fabrica si sa-l pui la loc.

105307[/snapback]

 

am omis sa precizez ca debitmetrul a fost reglat intradevar si a mers perfect masina;dar...am schimbat chipul ECU ului si dupa cate stiu eu curbele de putere s-au dereglat un pic,modificandu-se si amestecul carburant-benzina.

Incercam sa gasesc niste valori la care sa ajustez debitmetrul...asta a fost rolul acestui topic,nicidecum ca am debitmetrul varza sau altele.nu ma intereseaza parerile de genul asta pt ca masina merge ok si trage klumea.

Vreu doar sa repar "ezitarea"aia de care v-am spus.Daca nu ma puteti ajuta sau nu ati mai avut nu are rost sa postati doar de dragul asta :)

 

@paul:mi-ai spus ca aceasta e o problema la majoritatea E34 dar eu am o boala:vreau ca masina sa mearga ca noua :)

 

@kosty:motor M20 in 12supape(cel de pe ursuletz)

Link to comment
Share on other sites

bineinteles ca as putea reveni oricand la chipul original dar simt ca trage mai bine masina,in turatii joase,si mai mult o pot duce daca sunt "fortat" pana in 7000ture :blink:

 

mai pot remedia problema si ducandu-ma la un meshter klumea dar,vroiam sa stiu daca exista niste valori prescrise la care trebuie sa fie ajustat.Daca depinde de la masina la masina atunci am inteles :)

Link to comment
Share on other sites

bineinteles ca as putea reveni oricand la chipul original dar simt ca trage mai bine masina,in turatii joase,si mai mult o pot duce daca sunt "fortat" pana in 7000ture :blink:

 

mai pot remedia problema si ducandu-ma la un meshter klumea dar,vroiam sa stiu daca exista niste valori prescrise la care trebuie sa fie ajustat.Daca depinde de la masina la masina atunci am inteles :)

105314[/snapback]

 

Deci problema a aparut DOAR dupa ce ai schimbat cip-ul la ECU ? Inainte mergea perfect, fara ezitare, cand o accelerai brusc ? Sau avea ceva ezitari si inainte si de aia azi zis ca schimbi cip-ul si poate merge mai bine ?

Tu ( sau mecanicul tau ) ai "reglat" prima data debitmetrul ? Adica tu l-ai desigilat ? Mai stii pozitia originala ?

Debitmetrul are PN corect pentru motorul tau ?

Debitmetrul are probleme cu pista grafitata ? E vreun pic afectata de uzura sau de zgirieturi ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Deci problema a aparut DOAR dupa ce ai schimbat cip-ul la ECU ? Inainte mergea perfect, fara ezitare, cand o accelerai brusc ? Sau avea ceva ezitari si inainte si de aia azi zis ca schimbi cip-ul si poate merge mai bine ?

Tu ( sau mecanicul tau ) ai "reglat" prima data debitmetrul ? Adica tu l-ai desigilat ? Mai stii pozitia originala ?

Debitmetrul are PN corect pentru motorul tau ?

Debitmetrul are probleme cu pista grafitata ? E vreun pic afectata de uzura sau de zgirieturi ?

105318[/snapback]

 

answers :) :

nu stiu daca i pot zice problema dar ...DA a aaparut dupa ce am schimbat chipul.

mecanicul a reglat bineinteles,nu ma bag in kestii din astea :) l-a reglat pe niste osciloscoape cu tensiuni...

nu stiu ce vrei sa spui prin PN,dar e cel original daca asta intrebi.

Pista grafitata e ok,adica prezinta niste urme normale de uzura dar masina in sarcina merge bine.

pozitia originala??? :blink: daca as fi stiut-o crede-ma ca nu as mai fi postat aici :)

Link to comment
Share on other sites

answers :) :

nu stiu daca i pot zice problema dar ...DA a aaparut dupa ce am schimbat chipul.

mecanicul a reglat bineinteles,nu ma bag in kestii din astea :) l-a reglat pe niste osciloscoape cu tensiuni...

nu stiu ce vrei sa spui prin PN,dar e cel original daca asta intrebi.

Pista grafitata e ok,adica prezinta niste urme normale de uzura dar masina in sarcina merge bine.

pozitia originala???  :blink:  daca as fi stiut-o crede-ma ca nu as mai fi postat aici :)

105321[/snapback]

 

Nu inteleg. Zici ca problema a aparut DUPA ce ai schimbat cip-ul. Mecanicul a desfacut debitmetrul ?

Deci masina a mers bine inainte si ezitarea a aparut dupa ce ai pus cip-ul si ca sa incerci sa corectezi ezitarea ai umblat de debitmetru ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg. Zici ca problema a aparut DUPA ce ai schimbat cip-ul. Mecanicul a desfacut debitmetrul ?

Deci masina a mers bine inainte si ezitarea a aparut dupa ce ai pus cip-ul si ca sa incerci sa corectezi ezitarea ai umblat de debitmetru ?

105326[/snapback]

 

 

chipul a fost pus dupa ce s-a intervenit in debitmetru si in reglarea lui.

inca nu am umblat la debitmetru si de aia vroiam sa aflu niste valori concrete.

 

bmwe34.net:

"5. Adjust the AFF screw the the allowable tolerances, from 0.2 to 1.2. Bill's car is setup to 0.9 to 1.0 and it seems to give a better idle. It also helps get ride of a slight hesitation when accelerating."

 

deci nu inteleg ce e cu valorile astea???

Link to comment
Share on other sites

chipul a fost pus dupa ce s-a intervenit in debitmetru si in reglarea lui.

inca nu am umblat la debitmetru si de aia vroiam sa aflu niste valori concrete.

 

bmwe34.net:

"5. Adjust the AFF screw the the allowable tolerances, from 0.2 to 1.2. Bill's car is setup to 0.9 to 1.0 and it seems to give a better idle. It also helps get ride of a slight hesitation when accelerating."

 

deci nu inteleg ce e cu valorile astea???

105329[/snapback]

 

Se refera la surubul EXTERIOR debitmetrului, nu la arcul interior. Este vorba de continutul de CO2 la relanti ( asta reprezinta cifrele ) . Este singurul reglaj admis al debitmetrului.

Link to comment
Share on other sites

Se refera la surubul EXTERIOR debitmetrului, nu la arcul interior. Este vorba de continutul de CO2 la relanti ( asta reprezinta cifrele ) . Este singurul reglaj admis al debitmetrului.

105330[/snapback]

 

pai asta a fost singurul reglaj care s-a adus la debitmetru.si mecanicul tot din surub mi l-a reglat.

dar de unde stiu eu sa ajung la valorile astea?

hai ca ne apropiem... :)

asta vreau eu:get rid of the slight hesitation :)

la arcul interior nu s-a umblat inca si nici nu nu o sa se umble cat masina o sa fie pe mana mea :blink:

Edited by DTM
Link to comment
Share on other sites

0.9 to 1.0 sunt cumva niste valori care le vezi doar pe analizorul de gaze?are legatura cu lambda?

de pe site am inteles ca daca se recurge la reglarea debitmetrului e bine sa se scoata conectorul "lambda"

Link to comment
Share on other sites

Pai asa zi !

Insa, totusi, cum de stii ca rezistenta interioara e buna daca nu ai umblat in interior ???

Sau l-ai desfacut dar nu ai umblat la arc ? Sau era desfacut dinainte ? Ca daca era desfacut este destul de probabil sa fi umblat altcineva inaintea ta.

Link to comment
Share on other sites

0.9 to 1.0 sunt cumva niste valori care le vezi doar pe analizorul de gaze?are legatura cu lambda?

de pe site am inteles ca daca se recurge la reglarea debitmetrului e bine sa se scoata conectorul "lambda"

105333[/snapback]

 

Valorile CO2 se masoara cu analizorul de gaze si cu ECU in bucla deshisa, adica cu lambda deconectata.

Masuratorile se fac cu motorul la temperatura normala de functionare.

Se strange la maxim surubul si se slabeste cate un pic pana valorile citite sunt corecte. Vezi ca e destul de delicat. Dureaza un pic de cand rotesti surubul pana cand se modifica valorile citite.

Asa ca ia-o incetisor. Cate un sfert de tura, maxim jumate, dupa care astepti 20-30 secunde sa se stabilizeze valorile.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.