Jump to content

Indicator baterie E60/E61


Misaru

Recommended Posts

Am revenit. Azi am ajuns cu ea in service. Mi-a gasit din nou eroare la toate bujiile... :) . A sters erorile, a mai functionat in gol motorul, dupa care erorile nu au mai aparut. Cica ar fi de vina releul. Urmeaza sa schimb galeria si odata cu ea verificam bujiile daca mai sunt bune (BERU, schimbate acum 4 luni) si releul de schimbat. Apropo: cand am schimbat bujiile trebuia musai schimbat si releul?

 

 

Stai linistit. E de la releu 100%. Nu e extrem de scump.

Link to comment
Share on other sites

Am revenit. Azi am ajuns cu ea in service. Mi-a gasit din nou eroare la toate bujiile... :) . A sters erorile, a mai functionat in gol motorul, dupa care erorile nu au mai aparut. Cica ar fi de vina releul. Urmeaza sa schimb galeria si odata cu ea verificam bujiile daca mai sunt bune (BERU, schimbate acum 4 luni) si releul de schimbat. Apropo: cand am schimbat bujiile trebuia musai schimbat si releul?

cand schimbi bujiile nu e MUSAI sa schimbi releul, asta in conditiile in care releul este bun (daca releul e stricat nici bujiile nu functioneaza, chiar daca ele sunt bune). Dar cu temperaturile din iarna asta a fost una din piesele cele mai comandate. Releul care nu functioneaza poate fi depistat doar la tester, masina nu iti zice nimic, chiar daca iti arata ca pune bujiile si decaleaza pornirea sa stii ca asta nu inseamna ca si functioneaza. Eu ti-as recomanda sa nu schimbi bujiile pana nu schimbi releul (daca e stricat), bujiile s-ar putea sa fie bune chiar daca iti arata pe tester ca nu sunt bune. Un releu am comandat eu recent , m-a costat 460 Ron + 120 Ron manopera (e60).

Cu toate astea nu inteleg ce legatura are releul de bujii cu problema ta cu bateria ...

A... poate revii cu niste detalii despre galerie, vorbesti de cea de admisie sau de evacuare?

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit. E de la releu 100%. Nu e extrem de scump.

Sper. Deja imi creste convingerea ca asta este problema

 

 

si tu ai avut probleme cu galeria pe la 100k km ?

 

Nu pe la 100k. In jur de 170 000 km au inceput sa apara problemele. Din pacate si la galeria de admisie si la cea de avacuare.

 

Am revenit. Azi am ajuns cu ea in service. Mi-a gasit din nou eroare la toate bujiile... :twoup: . A sters erorile, a mai functionat in gol motorul, dupa care erorile nu au mai aparut. Cica ar fi de vina releul. Urmeaza sa schimb galeria si odata cu ea verificam bujiile daca mai sunt bune (BERU, schimbate acum 4 luni) si releul de schimbat. Apropo: cand am schimbat bujiile trebuia musai schimbat si releul?

cand schimbi bujiile nu e MUSAI sa schimbi releul, asta in conditiile in care releul este bun (daca releul e stricat nici bujiile nu functioneaza, chiar daca ele sunt bune). Eu ti-as recomanda sa nu schimbi bujiile pana nu schimbi releul (daca e stricat), bujiile s-ar putea sa fie bune chiar daca iti arata pe tester ca nu sunt bune. Un releu am comandat eu recent , m-a costat 460 Ron + 120 Ron manopera (e60).

A... poate revii cu niste detalii despre galerie, vorbesti de cea de admisie sau de evacuare?

 

Asta am si discutat cu servisantul. Adica voi comanda ambele galerii care sunt bune de aruncat (unii ar spune ca la 170 000km au tinut bine, numai ca tot trebuie sa le schimb :) ). Am incercat sa evit schimbarea galeriei de admisie prin inlocuirea numai a garniturilor de etansare, dar din pacata nu a dat roade, uleiul tot curge. Tot atunci am pus si bujiile noi; din pacate cine mi-a facut schimbarea bujiilor nu mi-a verificat releul. Acum ma duc la alt service. La demontare voi verifica bujiile si releul si vom depista ca releul este de vina :( , sper.

 

"Dar cu temperaturile din iarna asta a fost una din piesele cele mai comandate. Releul care nu functioneaza poate fi depistat doar la tester, masina nu iti zice nimic, chiar daca iti arata ca pune bujiile si decaleaza pornirea sa stii ca asta nu inseamna ca si functioneaza."

La sta m-am gandit si eu, mai ales ca dimineata, cand e un pic mai rece, motorul porneste chiar bine dar face ca tractorul si zgaltana toata masina timp de vreo 10-20 s, ceea ce m-a dus cu gandul ca bujiile nu-si fac treaba din cauza releului.

 

"Cu toate astea nu inteleg ce legatura are releul de bujii cu problema ta cu bateria ..."

Nici eu nu stiu ... :) . M-am gandit ca problema bateriei este legata si de faptul ca masina nu mi-a pornit cand erau frigurile alea de minus 5-minus 20 grade. Dealtfel bateria veche de un an a picat in perioada frigurilor, iar dupa incarcarea pe redresor a mai picat odata, in scurt timp, dupa ce am dat la cheie de vreo 10 ori a cate 5-10 secunde fiecare; si nu vroia sa porneasca. A pornit doar cu ajutorul sprayului de pornire. Dupa care a picat si asta instantaneu. Cand am dus-o moarta a doua oara mi-au schimbat-o cu alta similara, care are in plus un "ochi de verificare" a starii bateriei. Deocamdata ochiul arata culoarea verde, ceea ce inseamna ca ar fi incarcata. Usor, usor ajung la concluzia ca: releul este defect si nu duce bujiile la incandescenta, ceea ce da probleme la pornire (asta corelat si cu calitate acombustibilului de la noi).

Deci, ca sa fac un rezumat: probleme la bujii (releu) + combustibil cu parafina + utilizarea pe frig a incalzirii in scaune + perna incalzita scaun spate la copii+ faruri aprinse automat + faruri ceata (uneori) + degivrare luneta + cd pornit + tinuta nemiscata de sarbatori si anul nou + aer conditionat ca sa nu abureasca geamurile + eventuala problema la baterie + lipsa indicatie bord baterie descarcata= baterie moarta in scurt timp ( faina ecuatie :D ) . Apropos, inca nu am aflat de ce nu-mi indica in bord cand este slaba bateria :)

Link to comment
Share on other sites

vrei sa schimbi si galeria de admisie si de evacuare? galeria de admisie e in jur de 1900 RON, cea de evacuare nu stiu. Iti baga gaze in masina la relanti?de ce zici ca vrei sa schimbi si galeria de evacuare?cati km ai 170 000? Edited by vaipa
Link to comment
Share on other sites

vrei sa schimbi si galeria de admisie si de evacuare? galeria de admisie e in jur de 1900 RON, cea de evacuare nu stiu. Iti baga gaze in masina la relanti?de ce zici ca vrei sa schimbi si galeria de evacuare?cati km ai 170 000?

Am schimbat eu cea de evacuare.2000roni cu tot cu garnituri si tot ce trebuie+manopera.Am cumparat-o de le Contempo originala nu stiu daca se gaseste si altfel

Edited by vartocp
Link to comment
Share on other sites

Pai da, am gaze destule sa dau si la altii :) si nu de alta dar am copii, iar la drum lung ies ametit din masina. Aaaaa. Acum imi sau seama de ce nu-mi indica in bord cand este descarcata bateria; mai mut ca sigur ca a ametit calculatorul din cauza gazelor..... :)
Link to comment
Share on other sites

Pai da, am gaze destule sa dau si la altii :) si nu de alta dar am copii, iar la drum lung ies ametit din masina. Aaaaa. Acum imi sau seama de ce nu-mi indica in bord cand este descarcata bateria; mai mut ca sigur ca a ametit calculatorul din cauza gazelor..... :)

Schimba galeria de urgenta nu merita sa mergi asa cu asemenea masina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.