Jump to content

Recommended Posts

Eu sunt de parere ca trebuie sa stabilim ce face fiecare element de la masina ca sa nu ne mai aburim intre noi.

 

Tampoane motor - acestea se manifesta sesizabil doar la relanti si la oprire sau pornire motor => tremurat excesiv al masinii (excluzand volanta). In mers NU se manifesta.

 

Discuri frana - in cazul ovalizarii, transmit vibratii in volan DOAR in franare. La viteze superioare >100km/h transmit vibratii doar la franari puternice.

 

Bucse brate - nu se manifesta prin tremurat de volan, se manifesta prin "cloncanit" sub masina sau vibratii in toata caroseria, ca vibratia de la telefon.

 

Echilibrarea rotilor - daca nu sunt echilibrate corespunzator, vibreaza volanul DOAR la 60km/h sau intre 110 si 120 km/h. Peste sau sub aceste viteze rotile nu mai transmit vibratii in volan, doar daca rotile "joaca" vizibil, ca la caruta.

 

Flansele de amortizor - daca sunt uzate, dau un tremurat al masinii dar doar in curbe, atunci cand greutatea masinii se lasa pe unul dintre telescoape mai mult. Daca iei curba la dreapta, vibreaza stanga si invers, curba la stanga vibreaza dreapta, Impicit se aud si cloncanituri ca intr-o oala.

 

Bieletele antirului - impreuna cu bara stabilizatoare, au rolul de a impiedica rotile fata, sa se miste una independent fata de cealalta. Adica daca una din roti se misca stanga - dreapta pe axa verticala si cealalta roata trebuie sa se miste la fel. Da bieletele antirului dau tremurat in volan, indiferent de viteza, in functie de cum se pozitioneaza rotile, una fata de cealalta, in urma unor denivelari sau a unei gropi. deci este posibil ca pe aceeasi portiune de drum sa tremure sau nu. Implicit aceste bielete sau si senzatia de nesiguranta pe strada, adica masina joaca stanga dreapta.

 

Cu maisna pe roti poti sa brachezi la maxim stanga - dreapta si sa tragi de biele inainte inapoi, sau masina suspendata se face miscarea sus - jos. Daca "incheieturile" bieletelor se misca ca si cum ar fi rupte, le schimbi, daca simti ca opun o usoara rezistenta (asa cum e atunci cand schimbi vitezele) este in regula.

 

Eu zic, Dilimakis, sa mai mergi la alt mecanic sa verifice bieletele ca alea-s problema. Am in portbagaj o bieleta nou nouta, in punga, pot sa ti-o dau sa o testezi la mana sa vezi cum trebuie sa se miste normal.

 

Multa bafta!

Edited by B46ROS
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca trebuie sa stabilim ce face fiecare element de la masina ca sa nu ne mai aburim intre noi.

 

Tampoane motor - acestea se manifesta sesizabil doar la relanti si la oprire sau pornire motor => tremurat excesiv al masinii (excluzand volanta). In mers NU se manifesta.

 

Discuri frana - in cazul ovalizarii, transmit vibratii in volan DOAR in franare. La viteze superioare >100km/h transmit vibratii doar la franari puternice.

 

Bucse brate - nu se manifesta prin tremurat de volan, se manifesta prin "cloncanit" sub masina sau vibratii in toata caroseria, ca vibratia de la telefon.

 

Echilibrarea rotilor - daca nu sunt echilibrate corespunzator, vibreaza volanul DOAR la 60km/h sau intre 110 si 120 km/h. Peste sau sub aceste viteze rotile nu mai transmit vibratii in volan, doar daca rotile "joaca" vizibil, ca la caruta.

 

Flansele de amortizor - daca sunt uzate, dau un tremurat al masinii dar doar in curbe, atunci cand greutatea masinii se lasa pe unul dintre telescoape mai mult. Daca iei curba la dreapta, vibreaza stanga si invers, curba la stanga vibreaza dreapta, Impicit se aud si cloncanituri ca intr-o oala.

 

Bieletele antirului - impreuna cu bara stabilizatoare, au rolul de a impiedica rotile fata, sa se miste una independent fata de cealalta. Adica daca una din roti se misca stanga - dreapta pe axa verticala si cealalta roata trebuie sa se miste la fel. Da bieletele antirului dau tremurat in volan, indiferent de viteza, in functie de cum se pozitioneaza rotile, una fata de cealalta, in urma unor denivelari sau a unei gropi. deci este posibil ca pe aceeasi portiune de drum sa tremure sau nu. Implicit aceste bielete sau si senzatia de nesiguranta pe strada, adica masina joaca stanga dreapta.

 

Cu maisna pe roti poti sa brachezi la maxim stanga - dreapta si sa tragi de biele inainte inapoi, sau masina suspendata se face miscarea sus - jos. Daca "incheieturile" bieletelor se misca ca si cum ar fi rupte, le schimbi, daca simti ca opun o usoara rezistenta (asa cum e atunci cand schimbi vitezele) este in regula.

 

Eu zic, Dilimakis, sa mai mergi la alt mecanic sa verifice bieletele ca alea-s problema. Am in portbagaj o bieleta nou nouta, in punga, pot sa ti-o dau sa o testezi la mana sa vezi cum trebuie sa se miste normal.

 

Multa bafta!

 

Multumesc frumos B46ROS , cand ies de la munca o sa incerc si asta , o sa o ridic pe cric si o sa trag de ele (bielete) in toate directiile sa vad daca au joc , sa sti ca bieletele antiruliu nu le-am schimbat niciodata.

Din ce imi aduc aminte atunci cand le-am dat jos(bieletele) si am pus suspensia sport puteam sa misc de partea aia flexibila a lor destul de usor.

Pe masina fiind stranse o sa pot sesiza daca au joc? Si mai exact ce inseamna joc la bielete? Cand se misca foarte usor surubul ala in toate directiile?

Link to comment
Share on other sites

la fel cum spunea colegul, bieletele antiruliu nu dau vibratii ci doar zgomote cand iei o groapa sau o denivelare doar pe o roata si are tendinta sa se miste altfel decat cealalata.

 

bucsile bascule cand sunt duse dau zgomote, dar am ramas surprins la mine ca dadeau si vibratii la fix 60 km/h. nu m-am gandit o clipa ca e de la ele pana inainte sa le schimb cand mecanicul mergea cu masina mea sa vada ce bate pe un drum accidentat, iar eu am putut sa vad roata masinii cum vibra ca o tarta de la uzura acelor bucsi. dupa schimbare nu a mai vibrat la 60 km/h. si eu am echilibrat rotile de 4 ori intr-o zi :) si de vreo 3 ori in alte zi disperat ca-s toti astia praf de la echilibrari :)

Link to comment
Share on other sites

Da, poti sa-ti dai seama daca se misca, dar nu te astepta sa se miste ca niste carpe, sunt totusi stranse in suruburi.

Incheieturile unei bielete bune, trebuie sa se miste ca si cum te-ai scufunda usor in namol, asta e senzatia.

 

 

E clara treaba:)) S-ar putea sa fi salvatorul meu:)) Ale mele cand erau date jos de pe masina SIGUR nu se miscau greu , le miscai foarte usor

Sper ca odata schimbate , sa se rezolve problema:)

Daca asta e problema pe cuvant ca dau o naveta de ce vrei tu cand vi prima data la mare!!ps: am inteles ca astea le pot schimba si eu , si ca nu necesita unghi de fuga dupa? corect?

Link to comment
Share on other sites

la fel cum spunea colegul, bieletele antiruliu nu dau vibratii ci doar zgomote cand iei o groapa sau o denivelare doar pe o roata si are tendinta sa se miste altfel decat cealalata.

 

bucsile bascule cand sunt duse dau zgomote, dar am ramas surprins la mine ca dadeau si vibratii la fix 60 km/h. nu m-am gandit o clipa ca e de la ele pana inainte sa le schimb cand mecanicul mergea cu masina mea sa vada ce bate pe un drum accidentat, iar eu am putut sa vad roata masinii cum vibra ca o tarta de la uzura acelor bucsi. dupa schimbare nu a mai vibrat la 60 km/h. si eu am echilibrat rotile de 4 ori intr-o zi :) si de vreo 3 ori in alte zi disperat ca-s toti astia praf de la echilibrari :)

 

 

Bucsile le am noi Lemforder puse cand am montat directia noua (adica de cand a inceput problema)

Pana la urma schimb bieletele degeaba?!?! Sau pot da si astea vibratii in volan??

Link to comment
Share on other sites

DECI: pentru cei care imi stiu problema , m-am confruntat cu ea 6 luni , am schimbat jumatate de masina si s-a dovedit a fi din geometria rotilor!!

Aviz celor care au aceeasi problema.

Va multumesc tuturor pentru opinii!!

Se poate inchide , problema rezolvata

(PS: inainte sa fac geometria la bavaria am mai facut-o de 3 ori la 3 service-ui diferite !!)

 

am fost la bavaria cu ea , m-au sunat azi si mi-au spus ca era din unghiul de fuga , nu era reglata caderea bine. Sunt curios sa vad daca chiar asa e..

 

TI-AM ZIS EU :), BINE CA AI REZOLVAT-O

 

Da frate , iti multumesc mult de tot, raman dator

Edited by dilimakis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.