Jump to content

flash cu xenon


0VDU

Recommended Posts

Deci in concluzie:nu prea are habar nimeni nimic exact despre bixenon.

 

Nu , in concluzie nu prea ai tu habar de bi-xenon / xenon / halogen / becuri / electronica ... bla bla :) No hard feelings :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La cat de complicata e toata treaba ma multumesc cu xenon normal si nu ma mai chinuiesc sa inteleg preincipiul idiot de bixenon la Bmw.

Logic si normal era sa ca la bixenon sa ai 2 xenoane, unu pe scurta unu pe lunga.

Sau dc nu sa nu-i mai zica bixenon sa-i zica altfel ca numai "bi" nu e.

Mama ce m-am enervat!

Link to comment
Share on other sites

La cat de complicata e toata treaba ma multumesc cu xenon normal si nu ma mai chinuiesc sa inteleg preincipiul idiot de bixenon la Bmw.

Logic si normal era sa ca la bixenon sa ai 2 xenoane, unu pe scurta unu pe lunga.

Sau dc nu sa nu-i mai zica bixenon sa-i zica altfel ca numai "bi" nu e.

Mama ce m-am enervat!

 

Principiul nu este idiot si nu este numai la BMW. Ideea de Bi-Xenon nu este de a avea 2becuri ci de a avea iluminare , de la aceeasi sursa (becul xenon in acest caz) pe ambele faze. Poti sa consideri Bi-Fazic , daca iti este mai usor sa intelegi. Ideea e ca becurile xenon cu tot cu instalatia lor sunt destul de scumpe si nu ar fi rentabil sa fie mai multe , desi se intalneste acest caz la masini gen Lexus LS care are chiar 3 incinte in far , fiecare dotate cu bec xenon.

Deci nu mai fi nervos pentru ca nu intelegi niste termeni si incearca sa ii iei ca atare. Daca te mai uiti odata in ce s-a discutat aici (desi nu are nici o legatura cu ce voiam eu sa aflu initial) vei vedea ca sunt 2 explicatii destul de bune la cum functioneaza o instalatie bi-xenon.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ce vreti voi sa ziceti.

Dar cred ca solutia asta s-a adoptat din considerente economice.

Da-o in colo de treaba, nu avea ce sa caute halogen intr-un far cu titulatura"BIxenon".

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ce vreti voi sa ziceti.

Dar cred ca solutia asta s-a adoptat din considerente economice.

Da-o in colo de treaba, nu avea ce sa caute halogen intr-un far cu titulatura"BIxenon".

 

Dar nici nu se numeste bi-xenon,se numeste xenon bi-level.

La fel are si audi A6 de exemplu,este acelasi bec si cand dai flash se ridica clapeta si creste luminozitatea.De ce sa pui 4 becuri cu xenon cand poti face acelasi lucru cu doar 2 becuri.

Link to comment
Share on other sites

la E90 NFL Nu exista 2 becuri cu xenon/far.Exista becurile din exterior cu xenon si lupa iar cele din interior sunt halogene normale cu sticla.Atunci cand dai flash(tragi de maneta) se aprind numai halogenele din interior.Atunci cand impingi de maneta clapetele de la xenon se ridica si luminozitatea xenonului creste(adica Bi-Xenon) dar se aprind in acelasi timp si halogenele din mijloc.

CORECT

 

0VDU solutia pe care am adoptat-o eu la urs (desi nu aveam deloc xenon/bixenon OEM), a fost sa montez lupe si pe faza lunga (din care am scos tablita care obtura lumina in genul literei V) si pe ambele faze sa montez instalatii de xenon after-market. astfel, cand dau flash (trag de maneta spre sofer), se aprind becurile xenon de pe interior. simplul fapt ca sunt montate lupe si pe faza lunga, nu inseamna ca in interiorul lor exista becuri xenon.

Edited by bogdan.m
Link to comment
Share on other sites

ce ciudat ati sarit direct de la e46 la e90 cand cei cu care discutam au in semnatura e46 ... asta fara sa specificati trecerea...

 

va las.....va urez bafta in continuare

 

TITLUL TOPICULUI: "flash cu xenon, Bmw E90 2006"

 

 

Citez pe initiatorul topicului:

 

 

Salut !

Este posibil , prin interfata de diagnoza sau ceva de genu sa se poata face flash cu xenonul de la faruri ?

Masina in cauza este un E90 cu faruri Bi-Xenon neadaptative. Am obs ca flashurile sunt facut numai cu becurile din mijloc, iar cand e faza lunga pusa complet se ridica si xenonul. A incercat cineva asa ceva ? Sau inginerii de la BMW au avut un motiv bun pentru care sa faca asta si nu se merita oboseala?

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

oh well , nu conteaza , macar sunt oameni care au aflat lucruri noi de aici :)

 

@bogdan.m - ai dreptate in ceea ce priveste existenta lupei la un far. Eu voiam sa fac ceva din soft , fara sa presupuna diverse instalatii aftermarket , intrucat sunt de parere ca de obicei ce e standard pe o masina este destul de bun. Multumesc pentru sfat !

Link to comment
Share on other sites

oh well , nu conteaza , macar sunt oameni care au aflat lucruri noi de aici :)

 

@bogdan.m - ai dreptate in ceea ce priveste existenta lupei la un far. Eu voiam sa fac ceva din soft , fara sa presupuna diverse instalatii aftermarket , intrucat sunt de parere ca de obicei ce e standard pe o masina este destul de bun. Multumesc pentru sfat !

 

Revenind la subiectul topicului si la ce vrei tu sa faci: Sa stii ca se poate.Nu cred ca e foarte complicat pentru un electrician auto bun,banuiesc ca trebuie inversate niste fire in blocul de lumini.

Cat despre DRL(day light runing lights) am vazut pe e90post.com un topic la sectiunea DIY ce trebuie sa faci.

 

p.s.-Daca reusesti poate ne tii si pe noi la curent :)

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca merita xenon pentru flashuri, se vor duce mai repede becurile, iar investitia nu are sorti de izbanda privind "amortizarea" ei

PS: pentru folosirea pe faza lunga a inca unui rand de becuri cu xenon, da, merita, dar intervine treaba cu flashurile si se ajuge la acelasi rezultat

Edited by eugen1968
Link to comment
Share on other sites

oh well , nu conteaza , macar sunt oameni care au aflat lucruri noi de aici :)

 

@bogdan.m - ai dreptate in ceea ce priveste existenta lupei la un far. Eu voiam sa fac ceva din soft , fara sa presupuna diverse instalatii aftermarket , intrucat sunt de parere ca de obicei ce e standard pe o masina este destul de bun. Multumesc pentru sfat !

 

Revenind la subiectul topicului si la ce vrei tu sa faci: Sa stii ca se poate.Nu cred ca e foarte complicat pentru un electrician auto bun,banuiesc ca trebuie inversate niste fire in blocul de lumini.

Cat despre DRL(day light runing lights) am vazut pe e90post.com un topic la sectiunea DIY ce trebuie sa faci.

 

p.s.-Daca reusesti poate ne tii si pe noi la curent :)

 

 

 

Se poate sigur am eu la e92 face xenon-ul flash .

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca merita xenon pentru flashuri, se vor duce mai repede becurile, iar investitia nu are sorti de izbanda privind "amortizarea" ei

PS: pentru folosirea pe faza lunga a inca unui rand de becuri cu xenon, da, merita, dar intervine treaba cu flashurile si se ajuge la acelasi rezultat

 

Nu are nici o legatura,xenon bi-level inseamna ca atunci cand dai faza mare se ridica o lamela care permite un flux mai mare de lumina.E ca si cum ti-ai ridica/cobori ochelarii de pe ochi :)

 

 

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca merita xenon pentru flashuri, se vor duce mai repede becurile, iar investitia nu are sorti de izbanda privind "amortizarea" ei

PS: pentru folosirea pe faza lunga a inca unui rand de becuri cu xenon, da, merita, dar intervine treaba cu flashurile si se ajuge la acelasi rezultat

 

Nu are nici o legatura,xenon bi-level inseamna ca atunci cand dai faza mare se ridica o lamela care permite un flux mai mare de lumina.E ca si cum ti-ai ridica/cobori ochelarii de pe ochi :)

 

 

 

Eu ma refeream la montare de becuri xenon in locul celor clasice de pe interior,care este cel mai simplu de realizat, ce zici tu, ai dreptate, dar trebuie gasit acel cineva care face aceasta modificare.

Edited by eugen1968
Link to comment
Share on other sites

E90 are XENON - si Nu are DRL [ daca tii pe faruri automate o sa stea mereu faza scurta aprinsa]

 

E92 are bi-xenon si are DRL [daca tii pe faruri automate ti se aprinde angel-eyes si este mai puternic luminat ,pana se intuneca sau etc , sau si daca lasi pe 0 tot angel eyes ti se aprinde ]

 

DRL = angel-eyes mai puternic luminat

sper ca ma fost destul de clar :)

 

 

 

 

P.S LA E90 daca vrei sa dai flashuri mai tare ,incearca sa dai cu faza lunga adik nu tragi spre tine sa dai flash dai inspre bord sa dai faza lunga dar dai rpd si o sa dai niste flashuri mai tari.

Link to comment
Share on other sites

E90 are XENON - si Nu are DRL [ daca tii pe faruri automate o sa stea mereu faza scurta aprinsa]

 

E92 are bi-xenon si are DRL [daca tii pe faruri automate ti se aprinde angel-eyes si este mai puternic luminat ,pana se intuneca sau etc , sau si daca lasi pe 0 tot angel eyes ti se aprinde ]

 

DRL = angel-eyes mai puternic luminat

sper ca ma fost destul de clar :)

 

 

 

 

P.S LA E90 daca vrei sa dai flashuri mai tare ,incearca sa dai cu faza lunga adik nu tragi spre tine sa dai flash dai inspre bord sa dai faza lunga dar dai rpd si o sa dai niste flashuri mai tari.

 

Asta am propus si eu pe la inceputul topicului doar ca iti cam trebuie dexteritate pentru asta :))

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca merita xenon pentru flashuri, se vor duce mai repede becurile, iar investitia nu are sorti de izbanda privind "amortizarea" ei

PS: pentru folosirea pe faza lunga a inca unui rand de becuri cu xenon, da, merita, dar intervine treaba cu flashurile si se ajuge la acelasi rezultat

 

Nu are nici o legatura,xenon bi-level inseamna ca atunci cand dai faza mare se ridica o lamela care permite un flux mai mare de lumina.E ca si cum ti-ai ridica/cobori ochelarii de pe ochi :)

tu faci confuzie intre flash si faza lunga. cand dai flash se presupune ca ai farurile stinse, cand dai faza lunga ai deja farurile aprinse cu faza scurta.

deci daca dai flash cu becul de xenon, acesta in prealabil e stins. Daca ai observat la E90 cu xenon, becul de xenon se aprinde la intensitate maxima in 2-3 secunde cand aprinzi faza scurta.

Nu cred ca e sanatos pentru bec sa-l tot stingi/aprinzi pentru 4-5 flashuri pe parcursul a 2-3 secunde.

La Audi e posibil sa fie alt sistem de poate da flash cu becul xenon.

Link to comment
Share on other sites

te contrazic aici ...si e90 si e92 au bi-xenon diferenta este ca la e92 are DRL (daytime running lights) care sunt tot un fel de angel eyes dar cu bec H7 de intesitate ca un halogen de faza scurta sa se vada ziua.... si ca sa fiu on topic am vazut aici pe forum intr o discutie pe cineva cu e90 cu xenon din fabrica care a umblat la soft si poate sa dea flash uri si din xenon doar cand este aprinsa faza scurta ...
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca merita xenon pentru flashuri, se vor duce mai repede becurile, iar investitia nu are sorti de izbanda privind "amortizarea" ei

PS: pentru folosirea pe faza lunga a inca unui rand de becuri cu xenon, da, merita, dar intervine treaba cu flashurile si se ajuge la acelasi rezultat

 

Nu are nici o legatura,xenon bi-level inseamna ca atunci cand dai faza mare se ridica o lamela care permite un flux mai mare de lumina.E ca si cum ti-ai ridica/cobori ochelarii de pe ochi :)

tu faci confuzie intre flash si faza lunga. cand dai flash se presupune ca ai farurile stinse, cand dai faza lunga ai deja farurile aprinse cu faza scurta.

deci daca dai flash cu becul de xenon, acesta in prealabil e stins. Daca ai observat la E90 cu xenon, becul de xenon se aprinde la intensitate maxima in 2-3 secunde cand aprinzi faza scurta.

Nu cred ca e sanatos pentru bec sa-l tot stingi/aprinzi pentru 4-5 flashuri pe parcursul a 2-3 secunde.

La Audi e posibil sa fie alt sistem de poate da flash cu becul xenon.

cea mai plauzibila explicatie de pana acum...aceiasi frustrare ca lui 0vdu o am si eu,numai ca eu am e46 cu bi xenon,nu e90.dar cum acum este obligatorie folosirea luminilor de intalnire(faza scurta)si pe timpul zilei( cu exceptie in localitati)nu vad cei asa greu de a da maneta in jos de 2/3 spre faza lunga,si iti iese un asa zis flash grozav cu 4 becuri(2becuri xenon si 2 halogen)si sa vezi cum se dau la o parte toti...cel putin asa se intampla la mine pe autostrazile din Italia... :) bine dupa ce se dau la o parte astia cu S-urile sau A6 modele mai noi,si vad ca de fapt era un amarat de e46 care blitza,ma fac repede sa le vad posteriorul.eu il inteleg pe 0vdu, el vrea sa mearga cu angels eyes_ul aprins(pozitia su lumina de stationare)si sa poata sa dea flashuri cu xenonul,dar el neavand lumini de zi(DRL (daytime running lights) nu poate,pe e90 facelift se poate,si cred ca un electrician priceput ar putea rezolva situatia si la al lui.

Link to comment
Share on other sites

(din fabrica masinile NU vin cu xenon pe faza lunga).

 

tin sa te contrazic. la Tiguan am bixenon adaptativ, iar pe faza lunga am xenon, din fabrica. si la bltiz/flash la fel, tot xenon. la BMW nu stiam ca exista pe langa xenon si un halogen pt flash (la cele bixenon)

 

 

 

 

sincer e prima data cand aud asta.

 

esti sigur ca ai xenon din fabrica pe faza lunga sau ai luat masina asa (in cazul in care e sh)?

 

poti sa imi trimiti pe pm o poza cu farul masinii? ai cumva lupa pe faza lunga?

 

scuza-mi scepticismul insa ceea ce spui tu contrazice ceea ce stiam eu... sper ca nu deranjez cu intrebarile dar chiar vreau sa ma lamuresc. cat traim invatam.

 

 

 

 

ms anticipat pt raspunsuri

 

esti din Bucuresti? Atunci iti pot arata pe viu!

 

atentie! Nu am sustinu ca exista 2 lupe separate. insa optiunea se numeste Bixenon adaptativ, iar blitzurile, indiferent ca farurile sunt aprinse sau nu, se fac cu Xenon-ul

 

ps. masina am luat-o de noua, eu am configurat optiunile si stiu despre ce vorbesc

 

ps.2 asta se aplica la grupul VAG, nu stiu daca asa e si la Bmw (la seria 5 am xenon, insa nu bi, iar blitz-ul se face cu halogen)

Edited by Piratu'
Link to comment
Share on other sites

scuze....m_am exprimat gresit,am vrut sa zic ca mie asa mi se intamplaa pe autostrazile din italia,ca nu sunt nicaieri ale noastre...sunt propietatea statului si chiar unele private,si apropo la intrebare am destui ani ca sa realizez ca nu sunt acasa aici in italia,si nici tu nu esti.
Link to comment
Share on other sites

(din fabrica masinile NU vin cu xenon pe faza lunga).

 

tin sa te contrazic. la Tiguan am bixenon adaptativ, iar pe faza lunga am xenon, din fabrica. si la bltiz/flash la fel, tot xenon. la BMW nu stiam ca exista pe langa xenon si un halogen pt flash (la cele bixenon)

 

 

 

 

sincer e prima data cand aud asta.

 

esti sigur ca ai xenon din fabrica pe faza lunga sau ai luat masina asa (in cazul in care e sh)?

 

poti sa imi trimiti pe pm o poza cu farul masinii? ai cumva lupa pe faza lunga?

 

scuza-mi scepticismul insa ceea ce spui tu contrazice ceea ce stiam eu... sper ca nu deranjez cu intrebarile dar chiar vreau sa ma lamuresc. cat traim invatam.

 

 

 

 

ms anticipat pt raspunsuri

 

esti din Bucuresti? Atunci iti pot arata pe viu!

 

atentie! Nu am sustinu ca exista 2 lupe separate. insa optiunea se numeste Bixenon adaptativ, iar blitzurile, indiferent ca farurile sunt aprinse sau nu, se fac cu Xenon-ul

 

ps. masina am luat-o de noua, eu am configurat optiunile si stiu despre ce vorbesc

 

ps.2 asta se aplica la grupul VAG, nu stiu daca asa e si la Bmw (la seria 5 am xenon, insa nu bi, iar blitz-ul se face cu halogen)

 

am vazut farul in threadul tau... http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?act...t&id=140325

 

 

intrebarea me este: la ce foloseste farul din interior... deci ai faza scurta cu lupa in exterior.. dupa care ai un H7 parca, daca vad eu bine, si ultimul inspre motor ai semnalul.

 

h7ele ala e cumva pt vaza lunga sau se aprinde pe viraj in functie de pozitia rotilor pt a lumina in curbe mai bine? (nu imi pot da seama exact de pozitia oglinzii.

 

 

 

 

ms

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.