Jump to content

Pneuri "Run-Flat" vs. Anvelope clasice


Adrian001

Recommended Posts

Am auzit pe cineva care a zis precum ca aceste pneuri face masina mai rigida... E adevarat? Daca se monteaza alea clasice oare e mai "moale"...???

 

RFT au aparut deoarece s-a redus costul de fabricatie.Bine, stiu explicatiile oficiale, siguranta, eficacitate,greutate redusa,...rahat.

RFT-urile au avantajul ca se poate conduce pe pana.

Dezavantajele sunt mult mai mari, nu se repara si sunt scumpe.Pe langa asta nici nu se pot schimba oriunde fara sa se strice/zgarie janta.

Probabil 99% din proprietarii de BMW-uri(nu ma refer la cei din Romania) se vaicaresc cand trebuie sa cumpere un RFT.Pai masina are 1000km si am luat un cui, trebuie sa platesc cateva sute de euro...

Nu se pot repara.De fapt se pot repara daca nu se merge pe pana, insa asta ar anula avantajul pe care il ofera.

Siguranta mai mare?Poate.Am reusit sa supravietuiesc ani de zile cu Dacia, banuiesc ca am training-ul adecvat pentru non runflat. :twoup:

Da, masina este mai rigida deoarece cauciucurile sunt foarte dure.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Daca vreau sa-mi pun anvelope normale tb sa apelez la o vulcanizare speciala, sau cum?

 

E un aparat special pt dejantat RFT , desi eu am fost la acest gen de aparat tot mi-au facut ceva zgarieturi .Mergi la Autosoft , macar ai cu cine te certa acolo in caz de probleme .

Link to comment
Share on other sites

As mai adauga la ceea ce a spus Bavaria ca anvelopele RF sunt deja la a 3-a generatie. Lucrurile s-au schimbat mult in sens pozitiv.

Din punct de vedere al confortului, zgomotului la rulare, s-au apropiat foarte mult de anvelopele normale.

 

RF-urile de la BMW nu sunt nimic altceva decat pneuri normale cu peretii laterali (talonul cum se mai spune in limbaj popular) intarit suplimentar. Grosimea lui fiind de cca 2-3 ori mai mare ca a unui pneu normal. In rest, profilul si compozitia cauciucului pe banda de rulare este aceeasi.

 

Dificultatea la montare-demontare apare tocmai datorita faptului ca pneul e mai rigid.

 

Unii dintre voi hulesc RF-urile dar nu au avut o pana la 180-200km/h ca sa vada cum e. Cauciucul se face varza, nu mai ramane nimic din el si daca nu ai inspiratia sa opresti repede dar nu brusc ca iar nu-i bine, s-a terminat si janta. La RF nu se mai intampla lucrul asta, bashca iti poti continua drumul si daca e noapte, remote zone etc, e cel mai bun lucru care ti se poate intampla sa ai RF.

 

Toate BMW-urile care vin cu RF din fabrica vin automat cu TPM (tyre pressure monitor), indiferent ca e sistemul vechi de TPM sau asta nou care isi ia informatia de la cititorii ABS asa cum bine spunea cineva mai devreme.

 

In fine, la inceput, ca orice idee noua, a venit si cu dezavantajele de rigoare. Acum, dupa ceva ani de teste si utilizare deja situatia s-a imbunatatit foarte mult si se pare ca BMW are mult de castigat din acest pionierat in domeniul "rotilor" pentru masini.

 

 

E interesant ca daca ai masina cu RFT si iti pune Politia spike-uri pe asfalt, chiar daca iti intepi rotile poti merge mai departe :twoup:

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

As mai adauga la ceea ce a spus Bavaria ca anvelopele RF sunt deja la a 3-a generatie. Lucrurile s-au schimbat mult in sens pozitiv.

Din punct de vedere al confortului, zgomotului la rulare, s-au apropiat foarte mult de anvelopele normale.

 

RF-urile de la BMW nu sunt nimic altceva decat pneuri normale cu peretii laterali (talonul cum se mai spune in limbaj popular) intarit suplimentar. Grosimea lui fiind de cca 2-3 ori mai mare ca a unui pneu normal. In rest, profilul si compozitia cauciucului pe banda de rulare este aceeasi.

 

Dificultatea la montare-demontare apare tocmai datorita faptului ca pneul e mai rigid.

 

Unii dintre voi hulesc RF-urile dar nu au avut o pana la 180-200km/h ca sa vada cum e. Cauciucul se face varza, nu mai ramane nimic din el si daca nu ai inspiratia sa opresti repede dar nu brusc ca iar nu-i bine, s-a terminat si janta. La RF nu se mai intampla lucrul asta, bashca iti poti continua drumul si daca e noapte, remote zone etc, e cel mai bun lucru care ti se poate intampla sa ai RF.

 

Toate BMW-urile care vin cu RF din fabrica vin automat cu TPM (tyre pressure monitor), indiferent ca e sistemul vechi de TPM sau asta nou care isi ia informatia de la cititorii ABS asa cum bine spunea cineva mai devreme.

 

In fine, la inceput, ca orice idee noua, a venit si cu dezavantajele de rigoare. Acum, dupa ceva ani de teste si utilizare deja situatia s-a imbunatatit foarte mult si se pare ca BMW are mult de castigat din acest pionierat in domeniul "rotilor" pentru masini.

 

 

E interesant ca daca ai masina cu RFT si iti pune Politia spike-uri pe asfalt, chiar daca iti intepi rotile poti merge mai departe :twoup:

 

Stii concret un exemplu de anvelopa RFT din ultima generatie. Am citit pe undeva ca pe F10 ar exista niste gume RFT superioare celor vechi, care se apropie ca si caracteristici de pneurile normale ( fara zgomot pronuntat, etc).

Link to comment
Share on other sites

RFT vs anvelope clasice - depinde si in ce tara traiesti si pe ce drumuri mergi :twoup:

Clar (cel putin din pct. meu de vedere) pentru Romania - anvelope clasice.

De ce ? Pentru ca e mult mai bine pentru masina si te simti mai bine in ea :)

O sa zica unii acum ca stai mai linistit cu runflat-urile, etc, dar chiar nu renteaza, zau.

In 50 000 km facuti intr-un an, n-am facut o pana eu cu mana mea, sau sa ma lase masina. Pene au fost, doua sau trei, cel mult, ceea ce nu mi se pare ca justifica sa pun/tin runflat-uri. DE FIECARE DATA senzorii au detectat pana (altfel zau daca mi-as fi dat seama ca rasufla vreun cauciuc, chiar ma gandeam ca senzoru` da aiurea) in timp util, suficient cat sa ajung la o vulcanizare, chiar si la drum lung fiind, nu neaparat in oras. Sau poate am avut eu noroc :twoup:

Link to comment
Share on other sites

RFT vs anvelope clasice - depinde si in ce tara traiesti si pe ce drumuri mergi :twoup:

Clar (cel putin din pct. meu de vedere) pentru Romania - anvelope clasice.

De ce ? Pentru ca e mult mai bine pentru masina si te simti mai bine in ea :)

O sa zica unii acum ca stai mai linistit cu runflat-urile, etc, dar chiar nu renteaza, zau.

In 50 000 km facuti intr-un an, n-am facut o pana eu cu mana mea, sau sa ma lase masina. Pene au fost, doua sau trei, cel mult, ceea ce nu mi se pare ca justifica sa pun/tin runflat-uri. DE FIECARE DATA senzorii au detectat pana (altfel zau daca mi-as fi dat seama ca rasufla vreun cauciuc, chiar ma gandeam ca senzoru` da aiurea) in timp util, suficient cat sa ajung la o vulcanizare, chiar si la drum lung fiind, nu neaparat in oras. Sau poate am avut eu noroc :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am montate cauciucuri run flat si recomand din urmatoarele motive:

 

1. In caz de pana te salveaza de timp pierdut pe drum si batai de cap (sunt mai lenes de felul meu);

2. In cazul unei pierderi bruste de presiune iti poate salva viata (am avut o explozie din cauza unui "crater" pe care l am luat la o viteza de aproximativ 100 - 120km/h si desi cauciucul a crapat pe o arie de 4cm2 am continuat drumul pana la reprezentanta aflata la 120km de locul exploziei cu o viteza intre 50km/h si 80km/h, curbe smdp fara nici o problema);

3. Zgomot?... Sincer nu am sesizat; adevarul ca nici nu am avut decat cauciucuri run flat;

4. Nu necesita nimic special la vulcanizare (cel putin modelul meu a fost relativ usor de dat jos de pe janta si remontat)

5. Protejeaza janta de "mult iubitele cratere" de pe meleagurile noastre mioritice.

 

Astea sunt cateva din avantajele pe care eu le vad in legatura cu cauciucurile run flan.

Echipat cu Bridgestone Potenza RE 050 A RFT

 

Cu stima,

Marius

Edited by Rabotaiu
Link to comment
Share on other sites

Pana acum am avut Dunlop "Run-Flat" toti imi spuneau ca e rigida, imi spuneau sa trec la alea simple si vei simti diferenta enorm... Pai bine, zis si facut. Ieri mi-am pus niste gume clasice tot Dunlop, model: "Winter Sport M3" si ce sa zic, eu nu prea am simtit cine stie ce diferenta. Da, poate e ceva mai moale, dar nu e chiar la asteptarile mele... In fine, nu am nimic impotriva anvelopelor fie ele clasice sau Run-Flat, problema la urma urmei e a gropilor naiba sa le ia...
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Eu am runflat pe masina . De 1 an jumate merg asa cu ele, sincer credeam ca sunt ca toate celelalte doar ca mergi cu ele pe pana. Nu credeam ca se zice de ele sa fie asa diferente....zgomotoase..sa simti gropi... Mi se pari mai tari asa anvelopele...dar la drum nu vad diferenta intre masina anterioara cu anvelope normale si asta cu rft.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mi-am cumparat de curand un seria 7 din 2011, cu cauciucuri de iarna pe 18, Dunlop RFT. Confortul e bun (nu ca la A8-ul pe care l-am avut inainte, dar acela avea suspensii pneumatice), zgomotul se aude mai tare de la motor decat de la cauciucuri. Pentru vara trebuie sa-mi cumpar jante si cauciucuri, si nu stiu daca sa iau pe 18 sau pe 19 si daca sa iau RFT sau normale. A condus cineva o masina cu RFT generatia a III-a si cu cauciucuri normale, pentru o comparatie obiectiva ? (n-are rost sa povestim de RFT primele 2 generatii)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

dan740xd poti sa cumperi rtf.

La model de 17" diferenta era ~200 de lei per cauciuc deci nu mai poti sa spui ca e o diferenta enorma.(gen dublu cum era inainte) iar la capitolul confort diferentele sunt minore.

La capitolul siguranta diferentele sunt in schimb majore.

 

Mai multe de atat daca masina vine cu RTF nu vad de ce ai monta altceva.

In cazul in care vrei totusi normale atunci va trebui sa te gandesti unde pui roata de rezerva.(iar bataie de cap)

Link to comment
Share on other sites

Anvelopa RFT se mai poate vulcaniza? Sau, poate exista riscul sa faci o pana si pe o raza de 200km sa nu gasesti un atelier calumea sa-ti schimbe un cauciuc, sau sa nu gasesti cauciuc RFT. Pentru mine tot mai simplu si sigur e metoda clasica, cu roata de rezerva in portbagaj. Sa fim seriosi, cine face pana la 180 la ora la modul sa spargi cauciucul, e echivalent cu fereasca Dumnezeu un accident, tine de ceasul rau. O roata de rezerva in portbagaj la drum lung impreuna cu un kit de reparare roti cu patent, snur, compresor e sfant. Plus ca, pneul normal e mai usor, mai silentios, cu low resistance. Overall beneficiile sunt mai mari la non-RFT. My 2 cents :)
Link to comment
Share on other sites

Anvelopa RFT se mai poate vulcaniza? Sau, poate exista riscul sa faci o pana si pe o raza de 200km sa nu gasesti un atelier calumea sa-ti schimbe un cauciuc, sau sa nu gasesti cauciuc RFT. Pentru mine tot mai simplu si sigur e metoda clasica, cu roata de rezerva in portbagaj. Sa fim seriosi, cine face pana la 180 la ora la modul sa spargi cauciucul, e echivalent cu fereasca Dumnezeu un accident, tine de ceasul rau. O roata de rezerva in portbagaj la drum lung impreuna cu un kit de reparare roti cu patent, snur, compresor e sfant. Plus ca, pneul normal e mai usor, mai silentios, cu low resistance. Overall beneficiile sunt mai mari la non-RFT. My 2 cents :)

Daca faci pana... poti sa mergi mult si bine si cand "vajaie tare", te pui sa o umfli... si tot asa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare!

Stie careva unde se afla senzorul ala de pneuri cumva? De fiecare data cand pornesc masina imi apare eroare asta cu presiunea in pneuri cu toate ca totul e ok..

 

Fa presiunea corect in toate rotile, apoi cu motorul pornit si stationand, intri in iDrive si cauti in meniuri, la Vehicle Settings >> Tyres >> RPA sau cum iti apare >>> si SET TYRE PRESSURE. Selectezi "set tyre pressure" si astepti putin, ai sa vezi ca iti scrie initialization, sau ceva de genul asta. Ar trebui sa iti dispara eroarea, daca intr-=adevar nu ai o probleme si pierde presiune desigur.

Link to comment
Share on other sites

Fa presiunea corect in toate rotile, apoi cu motorul pornit si stationand, intri in iDrive si cauti in meniuri, la Vehicle Settings >> Tyres >> RPA sau cum iti apare >>> si SET TYRE PRESSURE. Selectezi "set tyre pressure" si astepti putin, ai sa vezi ca iti scrie initialization, sau ceva de genul asta. Ar trebui sa iti dispara eroarea, daca intr-=adevar nu ai o probleme si pierde presiune desigur.

 

Multam Pole, am sa incerc asta cand termin lucrul.

Tare ar fi fost sistemul asta daca ar fi putut spune exact si la ce roata e treaba :D Si la VW e sistemul asta parca dar tot asa trebuie sa verifici singur unde este afectiunea..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.