Jump to content

Pompa Benzina


Recommended Posts

Va salut,

Am un Bmw 318i M43 din `93.

Am cumparat masina anul trecut in vara. De atunci merge zilnic fara probleme, chiar deloc... pana saptamana asta. Ultima oara am mers cu ea acum 3 zile. Astazi, am vrut sa plec si surpriza... baterie 0, nici macar luminile in bord nu se aprindeau. Incarc bateria, dau la cheie, motorul invarte bine dar nu porneste. In fine, fiind pe rezerva si parcata cam aiurea intr-o `rana` zic "poate din cauza pozitiei nu mai ajunge sa traga benzina".

Plec si cam dupa o ora simt miros de benzina din casa (norocul meu ca e parcata la geamul camerei). Ies afara si supriza, o mare balta de benzina sub ea , cred ca aprox. 5-10l si pompa de benzina se auzea in continuu. Intru in ea, contactul nu era pus, dau fuga la motor si trag de borne ca nebunu.

A mai patit cineva asa ceva? sa nu se mai opreasca pompa de benzina fara contact pus?

Nu ma intrebati daca m-am uitat sub ea, e intuneric acum, sa vad maine ce naiba o fi pe acolo si pe unde ar putea sari atata benzina, s-o fi spart vre-un furtun sau in cel mai bun caz doar sa sara...

ca o gluma desi nu imi arde acum de glume, majoritatea problemelor cu pompa de benzina e ca nu baga cum trebuie, la mine nu se mai opreste!

Edited by Shocky
Link to comment
Share on other sites

@cris2dum: Salut, imi cer scuze ca sunt off-topic, dar caut demult si vad ca ai pus aicea pentru M52B20 schema electrica de la sigurante. Nu stii de unde as putea sa fac rost de una pentru M50B25? Ti-as ramane indatorat! Multumesc si scuze de off.
Link to comment
Share on other sites

@cris2dum: Salut, imi cer scuze ca sunt off-topic, dar caut demult si vad ca ai pus aicea pentru M52B20 schema electrica de la sigurante. Nu stii de unde as putea sa fac rost de una pentru M50B25? Ti-as ramane indatorat! Multumesc si scuze de off.

 

Din ce stiu eu schema este aceiasi , indiferent de motorizare (ma refer numai la benzina ). Dispunerea este aceiasi la sigurante si relee .La 316 era la fel iar la actualul 318is este aceiasi .

post-12514-1267997358_thumb.jpg

post-12514-1267997386_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am revenit.. Deci, dimineata am pus bornele la baterie, totul frumos, nu mai tacanea releul pompei, pun contactul, se aude pompa cum baga de 2 ori si se opreste, totul frumos, (apropo, benzina oricum nu mai e in ea deloc)... dau la cheie si pauza, se invarte un pic, si se blocheaza ca si cum ar fi gripat.

Mare ciudatenie, ma dau jos ,ma uit peste tot , controlez curele, ma uit pe sub ea , sa nu fi agatat ceva , nush, ciudat este ca totusi ieri a invartit motorul fara probleme.

Ce-mi vine in minte, scot bujiile baga masina in viteza si o imping usor...

Mare mi-a fost mirarea cand am miscat masina vre-o 10 cm a aruncat pur si simplu aproape 1L de benzina pe gaurile bujiilor!

Deci concluzie, pompa mergand ca nebuna fara contact , cam o ora si ceva atat a bagat presiune incat mi-a umplut pistoanele de benzina. Am mai miscat-o de cateva ori , acum o las sa se zvinte bine si zilele astea clar trebuie sa vizitez mecanicul.

Presupun ca din start releul pompei trebuie schimbat. Intrebarea este, releul de cine este controlat, de calculator? ma gandesc sa nu fie ceva totusi in alta parte. Sincer mi-e si frica acum sa dau la cheie fara bujii, sa nu sar naibii in aer. Direct remorcata la mecanic sa vedem.

Oricum, (ma scuzati ca vorbesc mult) intreb aici una alta ca vreau sa ma duc cat de cat cu lectia invatata la mecanic, sa vad pe unde isi baga nasul , sa am idee cat de cat sa nu ma friga cum se intampla in multe cazuri.

Va multumesc.

Edited by Shocky
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu , releul e comandat de calculator ; dar nu cred ca calculatorul e problema ci releul in sine . Sa fiu mai exact cred ca contactii sunt buliti . incearca cu un alt releu .

Atasez si o poza cu functionarea m42-ului sa-ti faci o idee cum e circuitul .

Succes in rezolvarea problemei !!!

 

P.S. Foarte bine ca ai scos bujiile !

post-12514-1268044674_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Releul l-am depistat din prima, problema e ca acum vin de la masina, ma mananca, na:)...

Am pus bornele si m-am uitat cam 5 min la motor. Dupa un timp releul a inceput sa o ia razna, sa tacane ca nebunu neregulat, ca si cum ar fi un scurt acolo, am miscat de el , dar nimic, mai sta 10 secunde, iar incepe, clar, releul, poate fac rost dupa-masa de unu de proba sa nu-l iau degeaba. Poate l-am stricat eu cand am pus bornele, este o ordine anume la cuplarea bornelor? intai "-" apoi "+" ? Banuiesc ca acolo s-a intamplat ceva, parca sa zic ca n-am pus borna din prima apasat si parca a scanteiat putin pana am fixat-o...

Oricum, de acolo a inceput calvarul. Am avut o teama cu datul bateriei jos , uf... Multumesc pentru ajutor, va tin la curent, acum ma duc sa fac sant pe langa masina, norocul ei ca imi e draga :)

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un mic update. Nu prea imi arde sa muncesc la masina pe gerul asta (merg cu o dacie acum, ce feeling...) asa ca doar am facut ceva sapaturi multumita manualului postat mai sus.

Daca cineva mai are aceasta problema sper sa ii fie de ajutor schema asta .

 

Este schema releului pompei. Pompa se poate verifica simplu: doar eliminati releul si faceti o punte intre 30 si 87. Daca pompa porneste, dar in mod normal nu o face, atunci releul e problema.

 

La mine se pare ca problema e mai dificila, am ori contactul masinii stricat (86), ori calculatorul (85) sau in cazul fericit, releul calculatorului care se gaseste langa releul pompei. (in compartimentul cu 3 relee este cel din mijloc).

 

Nu credeam sa imi bag vreodata nasul sub capota dar multumita acestui forum am prins curaj :)

 

Acest post sper sa nu fie considerat offtopic.

 

Voi reveni cu problema rezolvata , voi detalia totul aici, va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Da, a sarit pe toate gaurile, mai mult sau mai putin. Jetul era destul de puternic, ce sa mai, bine ca n-am sarit in aer.

 

I-am dat o cheie pe viscolul asta, fara bujii, sa vad daca mai are ceva benzina la pistoane si culmea, a mai iesit, mai ales prin pistonul 1 a aruncat destul de mult. Vad ca pompa nu mai face figuri acuma, merge de 2 ori, se opreste, oricum... nu o las asa chiar daca se "repara singura"...

Ii mai dau maine ceva chei fara releul de la pompa , sa curat bine pistoanele, alta varianta n-am, oricum ma astept la un mare "poc" cand o sa porneasca prima oara, sigur mai ramane ceva benzina ascunsa pe la pistonase...

Referitor la injectoare, deocamdata nu ma pronunt, sa ajung sa o pornesc. Ma duc sa dau la zapada acum, o placere deosebita:) O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa identifici mai intai cauza intrarii benzinei in cilindrii. Chiar daca pompa merge non stop, surplusul se intoarce pe retur si nu are voie sa intre in motor.

 

Benzina nu putea sa ajunga in cilindrii decat PRIN injectoare. Daca totul este in regula cu partea de comanda a injectoarelor inseamna ca ai un injector (sau mai multe) care nu inchide bine.

Link to comment
Share on other sites

Vin de la electrician, mi-a verificat cele 2 relee, de pompa si de calculator. Omul nu are tester pentru masina , maine trebuie iar tractata la altul care are tester (ma doare capul rau).

Ce e curios si nu stiu daca e in regula, releul de la calculator... L-a pus pe masina demontat (adica fara carcasa). Pun contactul, se cupleaza releul, iau contactul, releul ramane cuplat in continuare. Daca il decuplez cu mana nici o problema, ramane decuplat, totul in regula.

Acum ma gandesc, releul (DME main relay- e cel de langa releul pompei) sta o perioada mai indelungata cuplat dupa ce iau contactul? (omul era cam sictirit si nu prea avea chef de munca)

Zic chestia asta pentru ca geamurile electrice de ex. mai functioneaza o perioada.

Sper!! sa fie eroare din calculator si sa o rezolv maine cu testeru lui peste prajit, of... daca nu, o diagnoza completa la Bavaria, am un prieten acolo, sa vedem.

Concluzia ar fi ca masina mergand perfect si doar schimband bateria s-a intamplat beleaua, problema ar fi doar o eroare in calculator. Am vazut ca pinul 1 de la calculator activeaza releul pompei. Nu stiu, inclin sa cred ca acolo ar fi buba, o eroare de soft.

Mi-e dor de ea sa o aud cum "toarce"...

Edited by Shocky
Link to comment
Share on other sites

Da, am primit confirmare si de la reprezentanta, DME R.I.P. :) . Culmea, am sunat azi un prieten cu piese SH si a avut aceeasi problema acum ceva timp la un seria 3. I-a intrat apa la DME.

M-am uitat in locasul calculatorului, nu e pic de apa prin colturi sau ceva, dar e un pic de umezeala cand am pus mana pe laterale la compartiment. Se pare ca n-a avut aerisire , am mers cam toata iarna cu ea, caldura la maxim, ce-i drept 20-30km zilnic, nu mult dar... la ce geruri au fost a facut condens acolo.

Nu-mi ramane decat sa gasesc un DME bun. Daca aveti idee, sau stiti pe cineva, DME - 0 061 203 277 Bosch, pt. 318i M43.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.