Jump to content

Engine fault + Drive system failure


Recommended Posts

Salut,

 

Problema sta cam asa: avand in vedere ca nu mai pornisem masina de 3 luni, si ca azi era o zi frumoasa, am zis sa o scot la o plimbare. Cu ceva emotii (am bateria originala pe masina) am dat prima cheie. A pornit surprinzator de repede si de bine. Asa ca am plecat la o plimbare. Dupa circa 30min de mers, opresc la Baneasa Shopping City. Am lasat-o la soare in parcare iar dupa o ora m-am intors. Dau sa pornesc motorul, porneste, apoi imi afiseara pe iDrive "Engine Fault - Drive moderately" si se tureaza la 1500 rpm. Surprins, o las sa mearga asa, intru in iDrive si citesc acolo 2 erori. Una este cea afisata (Engine Fault) iar cea de-a doua ceva de genul "Driving stability off". Ma uit in bord si aveam si becul de la DSC aprins. M-am mai invartit asa pe langa ea, am mai pornit-o de cateva ori, dar eroarea nu a disparut. Asa ca am incercat sa accelerez pe loc. Initial, cu pedala la capat, se accelera pana la 2500rpm apoi revenea la turatia initiala indiferent de cat de mult tineam acceleratia apasata. Asa ca, am plecat acasa mergand doar din ambreiaj si frana :)

Am uitat sa precizez: cand calc frana, turatia revine la valoarea normala de relanti (700-800 rpm).

 

Probabil ca maine sau poimaine voi face o programare la Filaret insa ma interesa sa stiu daca v-ati lovit si voi cumva de problema asta sau daca aveti idee de la ce poate fi.

Ar mai trebui precizat ca masina a stat in curte toata iarna, cu zapada f putina pe ea, dar poate mai multa pe la roti.

Sincer, nu am nici o idee de la ce pot fi erorile astea si nici daca se pot reseta fara tester. Asa ca orice parere e binevenita.

 

O seara placuta tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Nu am in ce garaj sa o las incalzit.. :) Si oricum, din pacate, nu cred ca asta este rezolvarea..

Si eu ma gandesc la senzorii de ABS ca au stat cam in zapada.. Nu stiu, probabil voi afla la tester cat bani mai trebuie sa bag de deschidere de sezon :))

Insa nu pot sa nu ma gandesc ca aceasta masina are 65.000 km, a fost ingrijita obsesiv, si totusi nu ma pot bucura de ea in putinul timp care il mai am la dispozitie sa merg cu ea.. Am schimbat la ea tot ce trebuia si ce nu trebuia. Imi curgea ulei pe la o garnitura de la galeria de admisie. Am citit, m-am documentat, si am schimbat galeria cu totul. Daca tot am schimbat-o, am curatat si EGR, am schimbat si filtrul epurator.. Chiar daca am mers numai 2000km anul trecut cu ea, i-am facut revizia la un an de zile.. filtrele de aer si polen erau ca noi.. Si exemplele pot continua.. Si totusi, face probleme.. Incepe sa ma dezamageasca din ce in ce mai mult marca BMW. :twoup:

Ma gandesc ca am si alte masini. Merg cu ele relaxat, nu ca la E60: cu ochii setati dupa gropi, cu atentie sa nu zgarii ceva, etc.. Cu una din masini, un Rexton, am facut si sarituri.. Prin Bulgaria..Are 80.000km si merge f bine.. o singura problema a avut de la motorina din BG.. S-a rezolvat la service destul de prompt.. In rest, masina aia ia forje zilnice, gropi cat incape, si merge fara probleme..

 

In fine. Noi sa fim sanatosi.. Masina se repara, nervii trec.. Placerea de a conduce trece si ea..

 

Scuze ca am scris atat dar sunt putin dezamagit. Astept in continuare parerile voastre. Poate s-a mai lovit cineva de problema.

Edited by AliNOS
Link to comment
Share on other sites

As incerca.. Singura problema e ca masina nu se accelereaza deloc.. Motorul sta la 1500rpm si scade la turatie de relanti cand apas frana putin mai tare..

 

Acuma, problema e ca am sunat la Filaret si nu au loc decat marti pe 16 martie. Deci, daca ma poate ajuta cineva intre timp cu un tester ca sa imi stearga eroarea, as fi recunoscator. Macar sa vad daca mai apare..

 

Totusi am ceva dubii cu bateria. A pornit acceptabil si a mers fara nici o eroare 30 de minute. Apoi a stat o ora si mi-a dat eroare cand am pornit din nou..

Link to comment
Share on other sites

Ok.. Poate incercam ceva miercuri seara daca poti sa ma ajuti.. Asa cum am spus, este foarte greu de mers cu masina si as prefera sa fie traficul cat mai lejer pentru ca am ceva de mers de la mine de acasa pana la piata 1 Mai.. Nu ma intereseaza decat sa stergi eroarea si sa vad daca reapare. Nu vreau sa ma joc mai departe :) In cazul in care reapare, o sa ii las pe cei de la service sa se joace ei..
Link to comment
Share on other sites

Tin minte ca am citit in carte ca bateria nu se schimba decat in reprezentanta. Ma gandesc ca daca o las mai mult cu bateria scoasa s-ar putea sa trebuiasca resetate niste module ceva.. Si nu as vrea sa imi fac de treaba mai mult decat am deja :)
Link to comment
Share on other sites

Am mai citit putin pe ceva forumuri de afara si s-ar putea sa fie unul din senzorii de O2 sau faptul ca bateria e prea descarcata.

Cu bateria pare plauzibil dar cu senzorii de O2 nu stiu.. Sa se fi dus asa din senin?

Edited by AliNOS
Link to comment
Share on other sites

La E60 o baterie se descarca in 2-3 luni stand. Asta scrie in ceva documentatie de la BMW. Imi scapa acum cum se cheama...

 

La schimbarea bateriei trebuie resetati niste indici care se incrementeaza odata cu uzarea bateriei. Daca la schimbarea ei nu se reseteaza acesti indici, va functiona totul doar ca descarcarea bateriei nu va fi apreciata cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa o pun astazi pe un tester. Ii multumesc lui Alex230ro pentru amabilitatea de care a dat dovada.

 

Se pare ca aveam 5 erori la motor. O sa postez pe seara codurile (poata ma ajuta cineva cu interpretarea lor). Ce conteaza insa, este ca dupa ce le-am sters, au reaparut. Deci cu siguranta va trebui inlocuita o piesa ceva.

 

Revin mai pe seara cu erorile dar banuiala mea este ca trebuie inlocuit potentiometrul de la pedala de acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

O sa atasez printscreen-urile cu erorile scanate. Ii rog pe cei care stiu sa interpreteze aceste erori sa imi spuna si mie despre ce este vorba. Multumesc anticipat!

 

Aici la PWG poti 2 aveam valori aiurea.. dar in PrtScr vad ca nu a prins decat cand era aproximativ bine.. Nu stiu ce inseamna acel PWG poti 2 dar daca este potentiometrul de la pedala de acceleratie atunci e clar ca ala trebuie schimbat.

Totusi, de la acel potentiometru sa pice si DSC-ul?

post-869-1268258136_thumb.jpg

post-869-1268258146_thumb.jpg

post-869-1268258154_thumb.jpg

post-869-1268258167_thumb.jpg

post-869-1268258176_thumb.jpg

post-869-1268258362_thumb.jpg

post-869-1268258370_thumb.jpg

post-869-1268258382_thumb.jpg

Edited by AliNOS
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum functioneaza la masina asta acel potentiometru din pedala. Imi aduc aminte la alte masini, ceva mai vechi, ca avea 3 pozitii: inchis, deschis si WOT (maximum deschis). Asta stie sa masoare pe toata plaja pozitia pedalei, adica se comporta ca un potentiometru sau ca un switch? Ca ma gandesc ca apare pe tester cand pozitia pedalei de acceleratie e 0, cand e apasata, cand e in WOT. Sau nu?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.