Jump to content

DIY - schimbarea pompei de servofrana la E39


paul

Recommended Posts

Este doar un inceput de DIY, pe masura ce timpul imi va permite va deveni cu adevarat un DIY :).

 

L-am facut asa in pripa doar pentru a atrage atentia ca E39 sufera de un bug care permite ca in timp pompa de servofrana sa se umple cu apa :) .

 

Efectul este ca iarna apa ingheata in servo, ca urmare pedala de frana este blocata si masina ramane efectiv fara frana!

 

Este inutil sa incercati sa scoateti apa din servo. In primul rand nu veti reusi niciodata, pompa are 2 membrane si deci sunt 3 compartimente. Poate din primul compartiment sa se poate extrage apa, dar din celelalte este imposibil.

Presupunand ca totusi scoateti apa sau uscati cumva pompa de servo, raul a fost deja facut, tot sistemul e plin de rugina si nu mai prezinta nicio siguranta.

 

Servofrana trebuie schimbata cu una noua, este iremediabil distrusa si riscati sa ramaneti fara servo in situatii periculoase.

 

Pentru inceput o sa pun doar cateva poze.

 

post-787-1268166753_thumb.jpg post-787-1268166345_thumb.jpg

post-787-1268166333_thumb.jpg post-787-1268166303_thumb.jpg

post-787-1268166317_thumb.jpg

 

Dupa cantitatea de rugina se vede clar ca apa a stat multa vreme in servo.

 

 

Din pacate se pot intampla si alte lucruri la fel de grave. Apa din servo poate fi aspirata prin traseul de vacuum si poate ajunge in motor.

A patit-o un user aici .

Ceea ce e poate fi rau de tot. Apa este incompresibila.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

La mai bine de un an, revin si cu DIY :).

 

Demontarea.

1. Se demonteaza filtrul de polen.

2. Se demonteaza cotul prin care intra aerul im masina. Pentru demontare se desfac cu atentie clipsurile in care se prinde cotul de carcasa filtrului de polen, dupa care cotul se se rasuceste spre stanga.

post-787-0-77097000-1320079359_thumb.jpg

 

3. Se scoate suportul filtrului de polen.

Acum avem acces la pompa de frana si la servofrana.

4. Se scoate plasticul de protectie al conuctelor de frana, plastic aflat in partea stanga a compartimentului in care se afla pompa de frana.

post-787-0-96273000-1320079391_thumb.jpg

 

5. Se scoate furtunul de vacuum din servo.

6. Cu ajutorul unei seringi se scoate lichidul de frana din rezervor.

7. Se demonteaza rezervorul. Se trage incetisor in sus si in final iese.

8. Se desfac cele 3 cuple aflate pe conductele de frana. Nu se desfac conductele de pe pompa de frana daca nu se schimba si pompa.

Mare atentie sa nu se scurga lichid de frana pe vopsea. Cel mai bine este sa se puna niste carpe umede sub pompa si sub conductele de frana.

 

post-787-0-20600100-1320079543_thumb.jpg post-787-0-52451700-1320079636_thumb.jpg

 

Acum se poate trece la interior, unde trebuie eliberata tija servofranei.

post-787-0-91453200-1320080311_thumb.jpg

 

9. Se demonteaza intrerupatorul de frana pentru a castiga un pic de spatiu de manevra.

post-787-0-82039100-1320080193_thumb.jpg post-787-0-13351700-1320080231_thumb.jpg

 

10. Se demonteaza stiftul din partea inferioara al pedalei de frana. Acest stift face legarura intre pedala de frana si servofrana. Stiftul se scoate simplu, se extrage siguranta din partea stanga si se impinge stiftul spre stanga.

post-787-0-24238800-1320080383_thumb.jpg post-787-0-00851100-1320080391_thumb.jpg

 

11. Se desurubeaza cele 2 piulite in care este fixat corpul servofranei.

 

12. Acum se poate extrage ansamblul format din pompa de frana si servofrana. Se ridica un pic in sus si se scoate afara.

 

13. Se curata foarte bine compartimentul franei.

14. Se desfunda gaura de scurgere. Ea este vinovata de adunarea apei in compartimentul franei si de ajungerea apei in servo. Este mica si prost amplasata. Efectiv nu ai cum sa vezi cand se obtureaza.

post-787-0-22430900-1320080824_thumb.jpg post-787-0-59280600-1320080836_thumb.jpg

 

Cam in asta consta demontarea!

 

Pentru cei interesati, aici gasiti si instructiunile din TIS.

Mai apare un pas suplimentar care consta in slabirea conductelor de frana de pe corpul pompei, dar din catre imi aduc aminte nu este absolut necesar. Daca vedeti ca nu puteti scoate afara ansamblul format din pompa si servo din cauza conductelor de frana, atunci mai bine le slabiti decat sa le indoiti.

 

Nu este loc sa se scoata separat doar pompa de frana fara servo. Nici sa scoti servo si sa ramana pompa de frana pe pozitie.

In primul rand una din piulite este undeva sub corpul pompei si nu se prea poate ajunge la ea din cauza spatiului ingust si al conductelor de frana.

In al doilea rand, dupa cum se vede si in pozele de mai jos, o buna bucata din corpul pompei de frana intra in corpul servo (toata partea pana la o-ringul de etansare vizibil pe corpul pompei). Nu este suficient loc sa impingi pe pozitie pompa inapoi, astfel incat sa iasa din servo. Compartimentul in care este montata frana este mic si nu permite asemenea manevre.

post-787-0-61085900-1320080730_thumb.jpg post-787-0-57581700-1320080752_thumb.jpg

post-787-0-95468200-1320080757_thumb.jpg post-787-0-47380600-1320081951_thumb.jpg

 

Acum se poate demonta pompa de frana de pe corpul servofranei.

 

Montarea se face in ordine inversa. Atentie la cuplurile de strangere!

Servofrana vine si cu o garnitura de etansare spre pedalier.

Daca tot umblati in zona, nu este o idee rea sa comandati stiftul si saibele de la pedala de frana.

Nu uitati sa ungeti stiftul cu vaselina inainte de montare. Utilizati vaselina obisnuita, nu grafitata :) .

 

Mare atentie la strangerea celor 3 conducte de frana. Strangeti la cuplul corect. Daca fortati prea tare se poate strica filetul, daca e prea slab va curge lichid de frana. Cuplul de strangere este de 18NM.

 

Se completeaza cu lichid de frana si se face aerisirea. Nu recomand recuperarea lichidului de frana vechi. Ba chiar ar fi bine sa profitati si sa schimbati complet lichidul de frana. Oricum aceasta operatie trebuie facuta o data la 2 ani.

 

La final clatiti zona cu apa din abundenta, in eventualitatea ca a curs totusi lichid de frana pe vopsea.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Felicitari pentru descrierea DIY!!

 

Imi spui te rog cum pot verifica daca are apa tulumba inauntru? Aveam apa in compartiment, trebuia sa desfund gaurile de scurgere. Am auzit da cateva ori cand apasam pedala ca ar trage apa, asa am ajuns sa verific gaurile. Daca apar simptome, trebuie inlocuita, zici? Pedala nu se intareste, dar oare ar fi frana mai eficienta cu o servofrana noua (sau second)?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.