Jump to content

eliminare clapete de pe admisie (swirl flaps) la motoarele diesel


RobyS

Recommended Posts

Orice 2.0 diesel si 3.0d au acele clapete pacatoase. eu le am dat jos de pe masina si inlocuit cu blankings swirl flaps , pentru a nu trage aer fals. Recomandarea mea e sa se faca si o resoftare , pentru a se corecta mica diferenta de cuplu [ am auzit ca scade putin si din frana de motor.] , mai am un set de 4 bucati noi din anglia , din cauza unei greseli de acolo [ mi au trimis 2 seturi in loc de una ]

 

Si orice diesel fabricat intre 2001- sfarshitul 2006 , au acele flaps uri pacatoase.

 

E mai convenabil sa anulezi acele clapete cu 100 de euro , curatat galerie + garnituri noi , decat sa dai un amar de bani pe o admisie noua.

 

gresit ... a mea are 2500 de 163 cp fabricatie 2001 septembrie si nu are aceste clapete din fabrica . Nu are nici macar orificiu in galeria de admisie ( am dat-o jos si am curatat-o ) .

Link to comment
Share on other sites

Nu toate motoarele au clapete. Unele da, altele nu, in functie de anul de fabricatie etc...

Unele din 2003 au, altele nu, chiar si in 2004 unele sunt cu varianta noua, altele cu varianta veche (eu din 06.2004 aveam varianta veche de clapete chiar daca motorul este Common Rail II etc...).

 

Din ce am citit pe net, poti sa iti dai seama doar orientativ daca ai sau nu acele clapete.

Cel mai bine e sa desfaci galeria de admisie si sa vezi daca le ai...sau nu ;)

 

Si am citit mult atunci cand le-am scos, am cam epuizat posturile de pe forumuri si alte articole...

Link to comment
Share on other sites

am desfacut galeria zilele astea si am verificat clapetele. aratau f bine, functionau la fel, nu aveau joc deloc. inca nu m-am convins ca lipsa lor nu face rau sau nu scade performantele. deci le las acolo, imi asum riscul. 530dA e39 315000 km.
Link to comment
Share on other sites

ma gandeam sa duc la cineva capacul in care e prinsa paleta si sa imi faca dupa el dopuri la strung, ce ziceti ? ar fi ok ?

 

EDIT:

Stie cineva de care trebuie la e60 530da 08/2004 ? 22 sau 33mm ?

http://cgi.ebay.com/33mm-BMW-Swirl-Flap-replacements-/260807761806?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cb95a9f8e

am gasit astea ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

eliminarea clapetelor se poate face in 2 moduri :

- taierea axului cu tot clapete si pastrarea comenzii vacum pentru a nu aparea erori aiurea.

- eliminarea ansamblului si inlocuirea cu dopuri special facute (prevazute cu o-ringuri de etansare). aceste dopuri pot fi procurate din UK de la firma producatoare prin plata paypal sau de pe ebay. trebuie sa cautati ca le gasiti usor. un prieten si-a comandat de curand 2 seturi pentru 6cyl care au costat impreuna aprox 50euro.

 

efectele dupa eliminarea clapetelor sunt insesizabile :

- cresc foarte putin noxele, fapt nesesizat nici la ITP (deci nicidecum fum)

- creste putin zgomotul motorului la oprire/pornire nefiind inchisa admisia pentru izolare (nu e deranjant)

 

eu pe a mea am modelul nou fara nici o clapeta din fabrica si e foarte ok.

 

cei care au modelul imbunatatit de clapete (cel cu ax de 4.5 sau la 5are imbracate in ceva cauciucat) sa nu se bucure prea mult deoarece apar probleme si la acestea. nu se intampla sa se rupa suruburile ca la cele vechi, dar datorita modificarilor facute in graba de cei de la bmw presiunea in admisie nu a fost luata in calcul si apar de cele mai multe ori, cam la toate 525d,530d,330d, scurgeri de ulei pe langa ansamblu de clapete. cei de la bmw va vor spune clar ca trebuie inlocuita admisia pentru a scapa de scurgerile de ulei. nu ii credeti. inlocuiti clapetele cu dopuri si scapati de probablema etansarii datorita o-ringurilor de la dopuri.

salut. tocmai mi-am luat un 320d si i-am desfacut si eu galeria si am scos clpetele(una era slabita, avea joc pe ax).acum intrebarea: este bn ce am facut?: am inlaturat clapetele cu tot cu ax, am pastrat plasticul care tinea axul(dopul), si am umplut gaura care ramanea(cea pe unde intra axul) cu mastic rezistent pana la 250 grade C. este posibil sa imi scoata afara (sau sa traga in motor) umplutura de acolo din cauza presiunii din galerie? mecanismul de vacum\electrovalva sau ce e aia acolo a ramas la fel, e ok ce am facut? ms

Link to comment
Share on other sites

salut. tocmai mi-am luat un 320d si i-am desfacut si eu galeria si am scos clpetele(una era slabita, avea joc pe ax).acum intrebarea: este bn ce am facut?: am inlaturat clapetele cu tot cu ax, am pastrat plasticul care tinea axul(dopul), si am umplut gaura care ramanea(cea pe unde intra axul) cu mastic rezistent pana la 250 grade C. este posibil sa imi scoata afara (sau sa traga in motor) umplutura de acolo din cauza presiunii din galerie? mecanismul de vacum\electrovalva sau ce e aia acolo a ramas la fel, e ok ce am facut? ms

 

Cauta dopuri facute special pentru eliminarea clapetelor , e posibil ca in timp acel mastic sa cedeze si sa traga aer fals.

Link to comment
Share on other sites

salut bĂŁieti,sigur sunt si eu ĂŽn aceasi problemĂŁ ca si voi,clapetele de admisie,si mĂŁ uitam mai devreme la un site pus la dispozitie de d-ul robytza,si,dupĂŁ cĂŽte vĂŁd,problema este cĂŁ acele clapete se desprind din suruburile cu care sĂŽnt prinse de ax si sĂŽnt apsorbite ĂŽn motor,tocmai de aceea vin cu o idee,ĂŽn loc sĂŁ eliminĂŁm acele clapete,nu ar fi mai bine sĂŁ le ĂŽntĂŁrim cu ĂŽncĂŁ un surub pus de noi exact ĂŽntre cele douĂŁ originale,sau,sĂŁ sudĂŁm acele clapete direct de ax,vĂŁ rog sĂŁ nu rĂŽdeti,sau sĂŁ mĂŁ ironizati pentru aceste idei,vĂŁ multumesc.
Link to comment
Share on other sites

salut bĂŁieti,sigur sunt si eu ĂŽn aceasi problemĂŁ ca si voi,clapetele de admisie,si mĂŁ uitam mai devreme la un site pus la dispozitie de d-ul robytza,si,dupĂŁ cĂŽte vĂŁd,problema este cĂŁ acele clapete se desprind din suruburile cu care sĂŽnt prinse de ax si sĂŽnt apsorbite ĂŽn motor,tocmai de aceea vin cu o idee,ĂŽn loc sĂŁ eliminĂŁm acele clapete,nu ar fi mai bine sĂŁ le ĂŽntĂŁrim cu ĂŽncĂŁ un surub pus de noi exact ĂŽntre cele douĂŁ originale,sau,sĂŁ sudĂŁm acele clapete direct de ax,vĂŁ rog sĂŁ nu rĂŽdeti,sau sĂŁ mĂŁ ironizati pentru aceste idei,vĂŁ multumesc.

 

Pai daca dai gaura intre cele 2 suruburi slabesti si mai tare rezistenta axului si asa nu e prea rezistent. Daca nu vrei sa le elimini, trebuie inspectata galeria si curatata la 30-40 mii km si eventual pus niste superglue pe suruburile alea ca sa nu se desfaca de la vibratii

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut!

 

Azi am desfacut si eu galeria de admisie. Am constatat ca doua dintre clapete aveau joc, dar foarte putin. Pe cele doua le-am dat jos preventiv si pe cele 4, bune, le-am lasat pe masina. Nu vreau sa las masina incompleta. Stie cumva cineva daca se pot cumpara clapetele separat? Cei care au demontat clapetele si clapetele sunt bune vreti sa le vindeti? Am nevoie de cel putin doua bucati.

Edited by Feri
Link to comment
Share on other sites

Cei care au demontat clapetele si clapetele sunt bune vreti sa le vindeti? Am nevoie de cel putin doua bucati.

crezi tu ca te ajuta cu ceva daca ai lasat cateva clapete ? Scoate tot si elimini orice risc . Daca maine se slabeste o clapeta si o trage in motor nu va fi o bucurie . A montat un cunoscut o galerie Sh si in 3 zile a tras 2 clapete . Motor praf pt ce ? Ori montezi nou ori renunti la sistem .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@Butzy (necredinciosu') & Co.

pâna acu' doua luni am fost posesorul unui E39-525dA - 2002

pâna acu' trei luni, eram chiar mândru de posesia mea

... pâna-ntr-o zi când a cedat nervos

n-are rost sa va-nsir toata povestea

pe scurt:

clapeta (cil. 6) a cedat nervos si a luat directia supapei de admisie

clapeta (din alu) s-a oprit în ea

axul (din otel) :censored: si-a continuat drumul

daca s-a oprit în capul pistonului, daca se plimba prin camera de arder, daca a trecut pe lânga piston, daca ... daca

numa' ala ce l-o desface (Africa) va afla

 

DECI, nu-i vorba, doar, de schimbat "admisia" ci ... vezi mai sus :scratchchin:

 

aceasta gaselnita cu EGR si clapetele de fecale sunt ca sa reduca noxele si sa intre-n normele E3/4/nshpe

 

 

p.s.

din 99 m-am dat numa' cu diesel

acu', mi s-a luat de diesel

Link to comment
Share on other sites

Eu am comandat dopuri metalice, de pe eBay. Pentru 150 de lei cat costa cu tot cu transport, cred ca nu merita sa fac improvizatii.

Plus ca daca masina se comporta in regula, si sunt multumit ca le-am scos, cu cele date jos pot sa ajut pe altcineva care are vreunul rupt si nu vrea sa le scoata.

 

ajutama pe mine imi trebuie o clapeta doar ca nu stiu care e diferenta intre cele cu cutie manuala si cele cu cutie automata?

 

ajutama pe mine imi trebuie o clapeta doar ca nu stiu care e diferenta intre cele cu cutie manuala si cele cu cutie automata?

 

am uitat 320 d e46 1995 cm 150 cp din 2002

Link to comment
Share on other sites

Eu le-am eliminat de mai bine de 6 luni si nu am nici o problema cu mașina.

 

salut sti cumva daca merg eliminate clapetele de admisie si la 320d cuite automata este vreo diferenta.multumesc a

 

Am inteles. Eu am cumparat niste dopuri metalice, care se pun in locul bucatii de plastic care tine clapetele. Astfel, cele originale se dau jos fara sa se strice, fiind oricand posibil sa se puna inapoi.

 

Pretul nu e mare, a costat 5 lire bucata + 12 lire transportul, deci 32 de lire in total.

Le-am comandat deja, astept sa le primesc!

 

 

salut imi poti da si mie site de unde le-ai comandat multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.