Jump to content

eliminare clapete de pe admisie (swirl flaps) la motoarele diesel


RobyS

Recommended Posts

Salut!Eu am scos simeringurile pentru ca in locul lor vin montate holtsuruburi si in locul unde sta simeringul sta capul laholtsurub

Salut!Daca pot ajuta pe cineva am facut acum "in viteza" un desen tehnic din care sper sa puteti intelge de ce spun sa se dea jos simeringurile.Dupa cum se vede din desen dupa ce se dau jos simeringurile in locul lor se monteaza un holtsurub si se mai vede din desen ca nu poate sa fie aspirat de catre motor acel holtsurub deoarece capul sau se opreste pe acel "umar" si nu permite practic aspirarea holtsurubului.Spor la treaba!!post-46628-0-92429000-1360252438_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut!Revin cu imagini si cu explicatii.Eu am dat jos simeringurile si am infiletat un holtsurub ca in imaginele atasate,inainte de-al infileta pe holtsurub am aplicat un strat de poxipol(se vede in imagine).Dupa ce am infiletat holtsurubul restul de varf care era iesit afara l-am polizat,simplu.Nu mai trebuieste sa cumpar acele capace din aluminiu,se rezolva problema flapsurilor cu cateva holtsuruburi.Bafta!post-46628-0-35535600-1360343847_thumb.jpgpost-46628-0-31070500-1360343903_thumb.jpg Edited by botosanibmw
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am comandat niste dopuri de aluminiu. Costa 110 lei setul cu tot cu oringuri si desi e solutia cam aceeasi cu infiletatul unui holsurub in soclul clapetelor, e ceva mai eleganta. Pentru cei care nu vor sa puna dopuri de aluminiu sau holsuruburi exista varianta ceva mai scumpa, dar tot mai ok decat o galerie noua si anume sa isi caute modelul de galerie ce vine din fabrica fara clapete (cam 300 de lei bucata)-in cazul asta trebuie anulat circuitul de vacum ce erge la mecanismul de actionare al clapetelor (alt holsurub). Bafta!!! Edited by dedeem
Link to comment
Share on other sites

Eu le-am dat jos am desfacut suruburile si le-am bagat inapoi. Daca le lasi cu tije nu vad unde ar fi problema. In plus asa ai tot ansamblul original si etans.

Salut!Daca lasi "ansamblul original" si tija care misca cei 4 clapeti sa fie functionala,de la miscarea pe care o face tija o sa apara joc la tijele de la clapeti pe care tu le-ai taiat,si asa in timp o sa ai scurgeri de ulei pe langa acel ax + ca o sa intre si aer fals in galerie.In mod normal tija de la clapetii este centrata deoarece un capat al ei intra in galerie si se centreaza cu celalalt capat care trece prin semering,din moment ce tu ai taiat capatul care intra si se fixa in galerie capatul ramas(afara)nu mai este centrat si nu se mai misca centric ci excentric si in acest fel se largeste simeringul.Eu am aratat mai devreme intr-o postare cum am facut la mine,si am mers asa aproape 2 ani fara sa am vreo problema.La tine tu hotarasti cum este mai bine.Bafta!

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Salut!Daca lasi "ansamblul original" si tija care misca cei 4 clapeti sa fie functionala,de la miscarea pe care o face tija o sa apara joc la tijele de la clapeti pe care tu le-ai taiat,si asa in timp o sa ai scurgeri de ulei pe langa acel ax + ca o sa intre si aer fals in galerie.In mod normal tija de la clapetii este centrata deoarece un capat al ei intra in galerie si se centreaza cu celalalt capat care trece prin semering,din moment ce tu ai taiat capatul care intra si se fixa in galerie capatul ramas(afara)nu mai este centrat si nu se mai misca centric ci excentric si in acest fel se largeste simeringul.Eu am aratat mai devreme intr-o postare cum am facut la mine,si am mers asa aproape 2 ani fara sa am vreo problema.La tine tu hotarasti cum este mai bine.Bafta!

Salut. Nu cred ca ai inteles cum am facut eu. Nu am taiat nimic. Doar am desfacut surubelele care tin clapetele si le-am eliminat. Nu am taiat tija sau altceva. In felul asta tija intra la loc si este centrata deoarece e intreaga doar ca nu mai e clapeta. Eu cred ca e bine. Nu sunt un mare mecanic asa ca accept orice sfaturi.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Am fost la mecanic si mi-a pus dopurile pe galerie. Pana acum totul in regula. Clapetele erau ok dar aveau joc in ax pe langa care iesea ulei.Mi-a eliminat si mecanismul ce le activa (tija cu pompa respectiva sau cum ii spune) pentru ca a zis ca nu mai avea rost acolo altul decat sa zgarie dopurile. Bafta!!!
Link to comment
Share on other sites

Salut. Nu cred ca ai inteles cum am facut eu. Nu am taiat nimic. Doar am desfacut surubelele care tin clapetele si le-am eliminat. Nu am taiat tija sau altceva. In felul asta tija intra la loc si este centrata deoarece e intreaga doar ca nu mai e clapeta. Eu cred ca e bine. Nu sunt un mare mecanic asa ca accept orice sfaturi.

Multumesc

Salut! E bine cum ai facut,dar sper ca nu ai lasat acea tija lunga care actiona vacumatic clapetii,caci daca ramane tija,ea v-a misca continuu tijele de la clapeti si in timp o sa apara scurgeri de ulei si o sa intre si aer fals pe acolo.Daca tija a fost indepartata atunci totul este ok.

Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare vis a vis de aceasta problema.La E90 2005, 2000d exista aceste probleme? Cum imi dau seama daca am aceste clapete fara a demonta galeria?

 

Din cate stiu, doar cele in sase cilindrii au aceste clapete pentru economie de combustibil cica! Daca gresesc sa ma corecteze cineva mai informat! Chiar si asa dupa 2005 sau 2006 stiam ca s-a rezolvat problema clapetelor prin schimbarea materialului, din plastic, care se distrugea in timp ca urmare a gazelor si temperaturilor ridicate, in ceva metalic(aluminiu).

 

LE. Deci la tine, avand motorul in 4 cilindrii n-ar trebui sa-ti faci griji din acest punct de vedere! Aceeasi dilema am avut-o si eu cand mi-am cumparat masina! Tipul la care am fost pentru tester, se ocupa si cu eliminarea acestor clapete si mi-a zis sa nu-mi fac griji la acest capitol!

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu, doar cele in sase cilindrii au aceste clapete pentru economie de combustibil cica! Daca gresesc sa ma corecteze cineva mai informat!

 

 

Acele clapete fac oprirea motorului mai lina, fara a face ture in plus din arderea gazelor de carter si a gazelor reciclate de EGR, asa ca sa nu va faceti griji, ba ca scade puterea motorului, ba ca nu mai are frana de motor ba ca ajuta la pornire iarna etc.....

Singurul moment cand acele clapete se inchid este cand opresti motorul si PUNCT! in rest raman deschise. Deci teoretic daca nu mai ai acele clapete sa inchida aerul complect cand opresti motorul, el va mai face o jumate de tura avand ca si combustibil gazele de la EGR si cele de carter, atunci motorul va "scutura" un pic la oprire.

Puteti face chiar voi acest test inlaturant furtunul de vacum de la actionarea clapetelor. Se intalnesc mai des acest sistem de inchidere al aerului la oprire la motoarele mari si cai mai multi; ex: 320D 163+ iar la 318D care are pana in 143cai lipsesc pentru ca nu este nevoie deoarece au amesteculde gaze mult mai sarac :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

 

Salut!Uite ca nu-i chiar asa cum scrii tu,ca acele clapete stau tot timpul deschise si se inchid doar la oprirea motorului.Am facut un experiment in urmatorul fel:Am cumparat de pe net o galerie de admisie cu tot cu flapsuri in stare buna,dupa reconditionarea galeriei am vrut sa o probez si am legat de la galeria existenta pe motor la galeria reconditionata furtunele de vacuum ce comanda tija ce misca flapsurile ,am mufat convectorul ce comanda tija de la flapsuri cu mufa de pe galeria de pe masina.Am pornit motorul,din acel moment galeria reconditionata a prins viata,si iata cum functiona:la o accelerare liniara flapsurile stateau inchise pana la 2500rpm,daca aceleram brusc acele flapsuri se deschideau brusc de la 1000rpm.DE aici rezulta ca acele flapsuri lucreaza si in functie de turatia motorului si de regimul de sarcina + temperatura lichidului de racire,ele nu sunt puse pentru a se opri motorul mai silentios,eu dupa montarea galeriei reconditionate nu am sezizat o oprire mai lina a motorului(doi ani am mers cu capace in locul flapsurilor)

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

@Ionatan grabeste-te :))

 

Si eu le-am scos acum 8 luni de zile, am pus blank-uri cumparate tot de pe forum. Pe langa faptul ca au ele niste garnituri am preferat sa adaug si un silicon negru (rezistent la 500 grade C si presiune) pentru a evita orice pierdere de presiune. Nu observati nici o diferenta, cel putin eu nu. Bineinteles ca am pus blank-uri dupa ce o clapeta a ajuns in capul unuia dintre pistoane, si am schimbat motorul.

Link to comment
Share on other sites

Suruburile se desurubeaza mai rar pentru ca la montaj ele au fost deformate (nituite). Probabil ca unele suruburi mai cedeaza dar cel mai des se rup tijele clapetelor. Tijele se rup in zona in care au fost batute suruburile. Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Inainte sa se rupa se uzeaza rau si prin urmare pierde mult ulei pe la semeringurile clapetelor .Dar nici suruburile alea doua cu care se prinde clapeta pe tija nu trebuiesc subestimate .

 

 

a incercat cineva pana acum sa confectioneze alte tije mai solide? punctual meu de vedere este ca ar trebui eliminate cauza. cu siguranta acei clapeti au rolul lor si nu trebuie neglijat. la masina mea nu am joc, inca, nu pierd ulei, ma sfatuiti sa le scot sau doar sa verific periodic?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.