Jump to content

Dilema MARE 520d/2000


myrcyca

Recommended Posts

Am un 520d/2000 touring,cutie manuala cu 200.000km.O am de 3 ani si am la motor ulei Mobil 10w-40.Urmarind discutiile de pe forum[foarte interesante si captivante]nu stiu ce tip de ulei sa bag.Unii sustin ca e de preferat BMW 5W-30,altii ca e mai bun pentru conditiile din ROMANIA BMW 5W-40.Altii spun ca la kilometrii mei [adica motor cu uzura] e mai bun MOBIL[sauCASTROL]10W-40.Mentionez ca NU consuma nimic la 10.000 km[la atat fac schimbul]
Link to comment
Share on other sites

Prima cifra poate sa fie cat de mica.

Este vascozitatea la rece, care oricum este mult mai mare decat la cald.

Vascozitatea la rece dauneaza doar daca e mare, ea poate fi cat de mica dar un 0w40 inseamna sa arunci cu ceva bani pe fereastra, deoarecea diferentele intre 5w si 0w se fac simtite la multe grade sub zero (nu mai retin cate).

In nici un caz nu ii face rau nici 0w

La temperatura de lucru nu e nici o diferenta intre 0w40 si 10w40.

Link to comment
Share on other sites

Pentru cel ce a postat inaintea mea LUCIAN-sa nu aberam-10w e semi,iar 5w si 0w sunt synt.....in alta ordine de idei,la masinile moderne si nu numai uleiurile se recomanda de catre fabricantul masinii prin norme,si nu temperaturi de lucru si viscozitati....upgradati-va domnilor... Edited by DMIHNEA
Link to comment
Share on other sites

DMIHNEA: ai dreptate pana la un anumit punct, pe langa norme, mai exista si specificatii in functie de clima :)

 

Norma la BMW e LL98, LL01, LL04

 

iar de exemplu la

LL04 - norma specificat la e39 520d

se specifica

 

0w-30

5w-30

0w-40

 

10W-40 nu cred ca este specificat...

mai multe detalii se pot gasi de exemplu pe www.castrol.com unde au un tool unde alegi masina, si iti spune ce lichide sunt recomandate ptr masina ta.

Link to comment
Share on other sites

Nu te mai uita la tool,toti fabricantii iti ofera acel tool,mai mult sau mai putin real,cauta fisa produsului,aia nu prea minte...graficul cu clima si viscozitatea e orientativ pentru mari diferente de clima...norma aprobata de BMW include tot....parerea mea....
Link to comment
Share on other sites

Deci in concluzie daca schimb uleiul pe care al am [10w-40] cu 5w-40 [sau 5w-30] e in regula? Si aceste uleiuri la cati km le schimb ? [avand in vedere ca sunt sintetice].Ce e de preferat ca marca:BMW,CASTROL sau MOBIL? [eventuel niste preturi comparative !]
Link to comment
Share on other sites

sunt multe discutii legate de "cel mai bun ulei pt motorul meu"

cert este ca sunt mai multe tipuri de ulei care s-ar potrivi la acelasi motor insa depinde si de bugetul fiecaruia si cat vrea sa tina masina.

eu unu (la motor ca al tau) folosesc de cand ma stiu acel 5w30 dar facut de Castrol nu Bmw si pot spune ca am 300k km si nu am nici cea mai mica problema.

este putin mai scump ce-i drept insa eu zic ca se merita daca vrei sa pastrezi masina un timp mai indelungat.

schimbul il fac la 15 000 +/- 500km

Link to comment
Share on other sites

Cum poate recomanda BMW uleiul LL04 pt o masina din 2000 cu motor lansat in 98 ? LL04 e din 2004 si e recomandat in general pt motoare de generatie mai noua si cu filtru de particule. Eu zic ca este suficient LL98 , 5W40. Desigur ca LL01 sau LL04 nu strica.
Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa specific: nu e nici o diferenta daca vorbim de acelasi tip de ulei.

Nu aberez, baga macar un "gugal" inainte sa arunci cu calificative, daca este peste 10w nu inseamna este neaparat semi

Vascozitatea este si va ramane principala caracteristica a unui mecanism cu lagare cu alunecare.

Poate sa fie uleiul perfect: sa nu arda nici la 5000 de grade, sa nu reactioneze cu nici un metal in nici un fel de conditii, sa-si mentina caracteristicile pe termen nelimitat,etc. Daca vascozitatea nu corespunde , sigur vei avea probleme.

Asa ca fapt divers: la auto se schimba uleiul pentru ca e mai ieftin decat sa dotezi masina cu instalatii de filtrare si curatare performante,

La motoarele fixe, industriale, nu se schimba, se filtreaza in permaneta si se completeaza. Si nici nu e sintetic.

 

Asa e: trebuie sa ne "upgradam" in sensul ca trebuie doar sa acceptam orbeste "a" merge cu "b" si "x" merge cu "y" fara sa intelegem de ce e asa.

Vascozitatea la rece este importanta pentru ca uzura motorului este mult mai pronuntata pana se incalzeste.

Fiind mult mai mare decat la cald, este clar ca este suficienta pantru a mentine peliculele de ulei dar daca este prea mare, dureaza prea mult pana le formeaza.

 

 

 

@seaman Faptul ca uleiul e low-ash nu poate sa fie decat benefic.

Link to comment
Share on other sites

Bine atunci fa-mi orecomandare EXPLICITA ce marca [si denumirea exacta a uleiului respectiv] sa cumpar.TE ROG ![sUNT TOTAL DEBUSOLAT SI INDECIS]

 

Nu are importanta - orice 5W40 cu specificatie LL98 - poate fi Castrol sau Mobil,sau cel cu sigla de BMW care e facut de Motul. Uita-te pe eticheta dupa LL98,in general pe spate.Eu am luat cel cu sigla de BMW cu 31 lei/L pt 520D al meu. In schimb am gasit 4L de LL04 Castrol cu 145 lei pt cealalta masina,E60.

Link to comment
Share on other sites

Deci e adevarat ca pentru motoare pana in 2000 inclusiv e recomandat LL98[cum e al meu]si din 2001 e recomandat LL01 sau LL04?

 

Trebuie sa intelegi ca asta este recomandarea minima. Pt un 525D sau 530D de pe E39,recomandarea este de cel putin LL01,astea fiind cele cu common rail,deci mai recente.

Pt cele de pe E60,si mai noi recomandarea este LL04 .

Am pus undeva in alt thread un tabel cu recomandarile de ulei in functie de motoare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.