Jump to content

noua BMW K 1200S


neamih

Recommended Posts

Motocicleta BMW K 1200S este rapida.

Cea mai puternica motocicleta BMW a tuturor timpurilor.

Un motor puternic si o tehnica revolutionara asigura performante extraordinare, la o manevrare inegalabila.

La dorinta conducatorului, se poate atinge viteza de 100km/h in doar 2,8 secunde.

Condusul inovativ: motociclistul are posibilitatea de a seta oricand arcuirea si amortizarea, prin apasarea unor butoane situate pe ghidon.

 

Motor: 4 cilindri

Cap. cilindrica: 1157 cmc

Putere: 123kw (167 CP)

Cuplu: 130 Nm

Consum: 4.7 l (90 km/h)

Vmax: (peste 200km/h)

Demaraj 0-100km/h: 2,8s

Optional: Sustinere, manere incalzite, sistem portbagaj.

 

Motocicleta are nevoie doar de putina forta, pentru a fi culcata inspre pamant intr-un viraj elegant.

Performantele pot fi atinse chiar si de motociclistii amatori.

 

Suspensie fata: sistem Duolever ce permite contactul cu asfaltul chiar si in conditii critice.

ABS

Faruri cu fibra optica.

Greutate motor: 81,3 kg

Tractiune: brate Paralever foarte usoare, cardan.

Roti: din metal filigranate.

Greutate motocicleta: 248 kg

post-10-1106497227_thumb.jpg

Edited by zixx
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut!

Eu sunt nou venit pe acest forum, si am citit cu mare interes articolele referitoare la motociclete. Am observat ca se mentioneaza modelul K1200S dar nu se spune cum si de unde a evoluat acesta.

Mie unul mi se pare o evolutie spectaculoasa in cadrul BMW Motorrad aparitia in 1982 a modelului K100. Acesta a fost primul design inovator de motocicleta introdus de BMW in cei peste 60 de ani de existenta cat aveau in momentul respectiv. Inginerii de la BMW, pusi fata in fata cu o foaie goala de hartie au trebuit sa produca un model complet nou fata de tot ceea ce exista pe piata in momentul respectiv, sa faca fata cu succes competitiei acerbe a japonezelor care cucereau din ce in ce mai mult teren pe piata si sa inspire un suflu nou imaginii BMW. Asa a aparut BMW K100, cu un motor cu patru cilindri in linie, asezat culcat pe o parte. Tehnologiile folosite au fost aduse direct din Star Trek: injectie electronica cu calculator Bosch JE-Letronic, bloc motor din aluminiu, primul de acest fel proiectat si executat cu ajutorul calculatorului, cilindri imbracati intr-un aliaj numit Scanimet (Siliciu-Nichel Carbide), de fapt un material compozit extrem de rezistent la abraziune, cu calitati de disipare a caldurii si reducere a frecarii net superioare otelului traditional, absenta cadrului, elementul principal de rezistenta fiind ansamblul motor-cutie-transmisie, mult mai rezistent decat orice cadru sudat din teava, carenaj (*pentru modelel RS, RT si LT) studiat in tunelul aerodinamic, precizia de executie a pieselor *sub* o sutime de milimetru, senzori plasati in grupul de transmisie care afisaza pe bord pe un mic ecran cu cristale lichide treapta de viteza in care se afla motocicleta, un vitezometru cu o precizie exceptionala, bascula pe spate este monobrat, cu roata prinsa doar de grup pe partea dreapta (datul rotii jos e o joaca de copil), bascula avand rol si de protectie pentru axul cardanic ce trece prin interiorul acesteia. E de mentionat ca pentru inceputul anilor 80 multe din aceste lucruri enumerate mai sus erau absolut spectaculoase si in premiera. Mai e de adaugat ca incepand cu anul 1988 a fost prima motocicleta ce dispunea de sistem ABS de serie.

Ideea ce a stat la baza acestui model a fost fiabilitatea, usurinta intretinerii, simplitatea operatiilor (orice interventie majora se poate face fara a fi necesara desprinderea motorului de cadru - cadrul ce are oricum doar un rol auxiliar, pt sustinerea pasagerilor si a bagajelor, eforturile fiind descarcate tot pe structura motor-cutie-transmisie) si rularea fara probleme pe distante foarte lungi.

Motocicleta este ideala pentru touring, fiind extrem de comoda chiar si in doi si pe distante apreciabile. Motorul de 1000 cc produce suficient cuplu ca sa miste din loc greutatea de peste jumatate de tona la care ajunge motocicleta complet incarcata cu pasageri si bagaje si sa ii asigure un sprint invidiat la vremea respectiva de orice alta motocicleta din aceeasi clasa: 4,5 secunde de pe loc pana la 100kmh fiind un rezultat excelent. Puterea este limitata electronic la 90 de cp pentru a se supune unor anumite clase de putere si impozit precum si pentru a proteja motorul de o utilizare nechibzuita. Pentru modelele mai tarzii, cu 4 valve pe cilindru, puterea a fost crescuta cu 10 cai dar caracteristicile generale au ramas aceleasi. BMW a imbunatatic constant acest model de-a lungul anilor pe masura ce i se descopereau hibele, pentru ca, de ce sa nu recunoastem au fost si probleme. Cele mai mari au fost cele legate de vibratii: la anumite turatii ale motorului se produceau niste vibratii destul de neplacute pe care constructorul a incercat sa la inlature, fara prea mult succes din pacate. Modelul K75 aparut pe la mijlocul anilor 80, a rezolvat problema vibratiilor prin introducerea unui arbore de echilibrare si marirea distantei intre cilindri.

La inceputul anilor 90 se simtea nevoia unei schimbari asa ca BMW a schimbat motorul daruindu-i inca 8 valve, o putere sporita si un cuplu ceva mai mare. De asemenea creste gradul de accesorizare si sunt rezolvate o mare parte din problemele legate de ciclistica. Apare suspensia Monolever si este schimbat furnizorul de amortizoare. Instalatia electrica este la randul ei imbunatatita.

Cativa ani mai tarziu inceteaza productia modelelor K100. K75 se mai produce insa pana in 95.

Incepe productia modelului K1100, o evolutie a motorului de la K100, cu capacitatea cilindrica sporita, si unele inovatii la nivel de carenaj. In numai cativa ani este inlocuit de noul K1200, model complet nou, care mosteneste motorul seriei K, crescandu-i din nou cilindreea si implicit cuplul si puterea, insa toate celelalte parti componente sunt de ultima generatie: cadru-pod din aluminiu, cele mai noi sisteme de injectie si management electronic al motorului, ABS, suspensii Telelever, jante din aliaj usor si un carenaj complet nou cu o tenta mai degraba sportiva decat touring.

Anul 2004 ne aduce o noua modificare: motorul este schimbat din nou, pozitionat de data aceasta transversal si nu longitudinal ca la modelele precedente, puterea (in cazul lui K1200S si K1200R) creste la 167 de cai, demarajul de la 0 la 100 kmh in sub 3 secunde demonstrand ca seria K isi pastreaza renumele de "ucigasul de japoneze".

 

Aceasta descriere nu este nici pe departe exhaustiva, istoria seriei K fiind de departe mult mai vasta, am dorit sa punctez doar niste elemente ce mi s-au parut importante. Am omis mai sus sa vorbesc de K1, primul BMW ce a invins japonezele si care a primit porecla de "ucigasul de japoneze", dar acest model are o istorie aparte ce nu o voi discuta tot aici, poate altadata in alt topic.

 

Multumesc celor ce au avut rabdare sa citeasca pana aici, numai bine si asfalt uscat!

 

Ryder

 

 

 

Motocicleta BMW K 1200S este rapida.

Cea mai puternica motocicleta BMW a tuturor timpurilor.

Un motor puternic si o tehnica revolutionara asigura performante extraordinare, la o manevrare inegalabila.

La dorinta conducatorului, se poate atinge viteza de 100km/h in doar 2,8 secunde.

Condusul inovativ: motociclistul are posibilitatea de a seta oricand arcuirea si amortizarea, prin apasarea unor butoane situate pe ghidon.

 

Motor: 4 cilindri

Cap. cilindrica: 1157 cmc

Putere: 123kw (167 CP)

Cuplu: 130 Nm

Consum: 4.7 l (90 km/h)

Vmax: (peste 200km/h)

Demaraj 0-100km/h: 2,8s

Optional: Sustinere, manere incalzite, sistem portbagaj.

 

Motocicleta are nevoie doar de putina forta, pentru a fi culcata inspre pamant intr-un viraj elegant.

Performantele pot fi atinse chiar si de motociclistii amatori.

 

Suspensie fata: sistem Duolever ce permite contactul cu asfaltul chiar si in conditii critice.

ABS

Faruri cu fibra optica.

Greutate motor: 81,3 kg

Tractiune: brate Paralever foarte usoare, cardan.

Roti: din metal filigranate.

Greutate motocicleta: 248 kg

8722[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Eu sunt nou venit pe acest forum, si am citit cu mare interes articolele referitoare la motociclete.

Salutare HellRyder,

Bine ai venit!

PS.Foarte mult mi-as dori sa ne spui cate ceva si despre motorul pe care-l conduci... nu m-as mira sa fie un K100 :blink:

Multumesc celor ce au avut rabdare sa citeasca pana aici, numai bine si asfalt uscat!

Ryder

Multumesti celor ce au avut rabdare? Am citit postul tau pe nerasuflate si apoi l-am mai citit inca o data sa ma asigur ca-mi vor ramane intiparite in memorie informatiile despre istoria modelului K.

 

Apropo, nu stiu daca ai apucat sa rasfoiesti mai tot forumul, dar colegii nostri automobilisti au reusit sa stranga mai multe informatii si sa faca o lista de modele auto BMW ( http://www.bmwclub.ro/info/modele/lista_r1.html ) ... acum, cu ajutorul tau, poate reusim sa facem una asemanatoare, dar cu motociclete...

Link to comment
Share on other sites

Bine v-am gasit!

 

Ai ghicit mike, conduc un K100RS 1985 Motorsport Special Edition, adus anul trecut din Italia. Trebuie sa va spun, ma fascineaza modelul pe masura ce ajung sa ii dezvalui secretele. Fiecare amanunt este atat de riguros si de bine gandit incat ma lasa absolut perplex...

 

Inca nu am apucat sa citesc decat posturile despre motocicletele BMW, imediat ce voi avea timp o sa le citesc si pe cele de la sectiunea automobile, pasiunea mea pentru BMW fiind din ce in ce mai mare.

 

Mi-ar face o deosebita placere sa contribui la o istorie a modelelor BMW Motorrad, eventual separat pe serii: Seria R (boxerele), seria K (motoare in linie), seria F (monocilindri), seria C (scutere carosate) si eventual cu un capitol special dedicat modelelor din razboi. Eu am strans de-a lungul timpului o documentatie solida despre motocicletele BMW, in special seria K, alaturi de poze si brosuri cu absolut toate modelele acestei serii pana in 1995. O mai pot completa, mai ales ca pentru modelele ulterioare informatiile se gasesc mult mai usor decat la modelele vechi.

 

Astept sa discutam pe aceasta tema!

 

Salutari,

Ry.

 

 

Salutare HellRyder,

Bine ai venit!

PS.Foarte mult mi-as dori sa ne spui cate ceva si despre motorul pe care-l conduci... nu m-as mira sa fie un K100 :blink:

 

Multumesti celor ce au avut rabdare? Am citit postul tau pe nerasuflate si apoi l-am mai citit inca o data sa ma asigur ca-mi vor ramane intiparite in memorie informatiile despre istoria modelului K.

 

Apropo, nu stiu daca ai apucat sa rasfoiesti mai tot forumul, dar colegii nostri automobilisti au reusit sa stranga mai multe informatii si sa faca o lista de modele auto BMW ( http://www.bmwclub.ro/info/modele/lista_r1.html ) ... acum, cu ajutorul tau, poate reusim sa facem una asemanatoare, dar cu motociclete...

17742[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Astept sa discutam pe aceasta tema!

super!

 

aici s-a stabilit o intalnire lunara cu membrii forumului: ultima joie din luna (am votat joia caci miercurile sunt ocupate la arc :blink: )

asa ca ar putea fi un moment oportun, ca printre un mic si-o bere sa mai strecuram si o discutie mai serioasa :)

Link to comment
Share on other sites

Ma puneti si pe mine in tema va rog? Unde anume joia si la ce ora?

 

P.S.: Eu nu pot inca sa vin cu motorul, dupa o tavaleala datorata unui alt participant la trafic, automobilist, motocicleta e inca in reparatii, nu prea am avut timp sa ma ocup...

 

Astept sa ne vedem/auzim!

Ry.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

GATA!

M-am hotarat!

VREAU sa-mi iau K1200S-ul

 

m-am suit pe el... nepornit din pacate... si ma coafeaza... ma blocheaza in sa intr-o singura pozitie, dar este una cat de cat confortabila

 

cand m-am decis ca vreau sa-mi iau K1200S-ul am luat in calcul toate avantajele:

- motor BMW - foarte rezistent in timp

- putere si fiabilitate - aici pot spune, iar din pacate, ca n-am condus de la BMW decat monocilindri si bicilindri pana acum...

- cardan - nu trebuie sa mai ung lantz-ul dupa fiecare drumetie/spalare etc.

- sistemul de franare performant - ABS, servo frana, precum si dual CBS

- sistemul de suspensie inovator - socul este absorbit de cadru, nemafiind nevoie de amortizor de ghidon

- design - imi place (gusturile nu se discuta :blink: )

- consum - redus

 

acum nu-mi ramane decat sa fac rost de bani :)

Link to comment
Share on other sites

acum nu-mi ramane decat sa fac rost de bani :blink:

19307[/snapback]

 

doar atat?!?

 

ce ziceai de chestia aia cu cadrul, ca absoarbe din soc si nu mai e nevoie de amortizor de ghidon? interesant. stiu ca e problema cu chestia asta la motoarele de viteza, la socuri iti fuge ghidonul si pierzi controlul. gata, au rezolvato si pe asta?

Link to comment
Share on other sites

ce ziceai de chestia aia cu cadrul, ca absoarbe din soc si nu mai e nevoie de amortizor de ghidon? interesant. stiu ca e problema cu chestia asta la motoarele de viteza, la socuri iti fuge ghidonul si pierzi controlul. gata, au rezolvato si pe asta?

pai uita-te la sistemul de suspensie fata :blink:

au inlocuit cu unul singur, central si neracordat direct la ghidon, cele 2 amortizoare care la un moment dat (in general atunci cand era pusa roata jos dupa wheelie... cat de mic ar fi el) puteau trimite inegal shocul impactului cu solul si de aici intrarea in voblaj

post-70-1112012878_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Felicitari Mike!

Daca o sa o iei pana la urma, si iti doresc din tot sufletul sa o iei, ma inscriu si eu la venit si scurs balele pe langa motor! :))

Succes!

:blink:

multumesc mult pentru urare...

crede-ma ca mi-o doresc rau de tot...

din pacate ma mai lovesc de un lucru nasol:

la AB dureaza minim 2 luni pana ti-o pot aduce pe cea cheala, fara optiuni, iar daca o vrei pe cea cu setari electronice ale suspensiei (diferenta de pret e de numai 600 euro si una cheala nu poate fi modificata ulterior) dureaza cca 6 luni pana o poti avea in tara... :)

ma mai taie gandul sa-mi iau un SH de anul trecut cu vreo 1000 km la bord si pe care o pot achizitiona cu cca 14000 euro cu tot cu taxe si transport in tara... sa vedem de cati bani pot face rost si mai vorbim...

cat despre bale... mai vorbim... daca este atat de robusta precum cred eu, poate ti-o dau sa-ti faci idee ce vei achizitiona in cativa ani de acum in colo :)

 

@florin83

nu este destul de mare pentru mine... sunt altele si mai lungi :)

oricum, nu lungimea conteaza foarte mult la o motocicleta, "marimea" fiind data de triunghiul format intre manerul ghidonului, scarita si sa... la care bineinteles ca se mai adauga si inaltimea de la sol a seii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.