Jump to content

Sistem prindere amortizor spate


SlowDeath

Recommended Posts

De cateva zile imi troncanea ceva la roata dreapta-spate cand treceam peste o groapa sau cate o denivelare a soselei.

Am crezut initial ca o fi vreo bucsa sau pivot !

Rulmentul nu credeam ca este ca pe drumuri bune nu se auzea nimic !

Astazi in schimb, am avut ceva timp liber si am dat jos roata sa ma uit p'acolo !

Si ce sa vad ?!!!

 

In partea de sus unde se prinde amortizorul, acesta statea in aer !

Era mancata tabla de rugina si de la vreo groapa mai mare, s-a rupt tabla !

Din (ne)fericire, nu e rupta decat in zona de prindere a amortizorului si nu peste tot. Defapt, amortizorul tine masina dreapta, pentru ca a mai ramas putina tabla, care il impedica sa intre in masina !

Intrebarea mea este: Cum rezolv problema ?

Ma duc la un tinichigiu si e de ajuns sa-mi puna o tabla sudata acolo, sau trebuie sa inlocuiesc toata zona cu problema, cu una noua luata de la alt BMW ?

Sau este un sistem de prindere special, care ala e defapt sudat de tabla ?

Link to comment
Share on other sites

De cateva zile imi troncanea ceva la roata dreapta-spate cand treceam peste o groapa sau cate o denivelare a soselei.

Am crezut initial ca o fi vreo bucsa sau pivot !

Rulmentul nu credeam ca este ca pe drumuri bune nu se auzea nimic !

Astazi in schimb, am avut ceva timp liber si am dat jos roata sa ma uit p'acolo !

Si ce sa vad ?!!!

 

In partea de sus unde se prinde amortizorul, acesta statea in aer !

Era mancata tabla de rugina si de la vreo groapa mai mare, s-a rupt tabla !

Din (ne)fericire, nu e rupta decat in zona de prindere a amortizorului si nu peste tot. Defapt, amortizorul tine masina dreapta, pentru ca a mai ramas putina tabla, care il impedica sa intre in masina !

Intrebarea mea este: Cum rezolv problema ?

Ma duc la un tinichigiu si e de ajuns sa-mi puna o tabla sudata acolo, sau trebuie sa inlocuiesc toata zona cu problema, cu una noua luata de la alt BMW ?

Sau este un sistem de prindere special, care ala e defapt sudat de tabla ?

107782[/snapback]

 

Cred ca mai sanatos e sa mergi la demontari si sa gasesti bucata respectiva in intregime... deasemenea si chestia cu un tinichigiu ar functiona dar trebuie sa vezi exact cum arata suportul respectiv pentru a nu influenta dinamica sasiului masinii...

Link to comment
Share on other sites

Cred ca mai sanatos e sa mergi la demontari si sa gasesti bucata respectiva in intregime... deasemenea si chestia cu un tinichigiu ar functiona dar trebuie sa vezi exact cum arata suportul respectiv pentru a nu influenta dinamica sasiului masinii...

107873[/snapback]

 

Mda... as vrea sa stiu cum e mai bine pentru masina.

Nu as vrea sa ma trezesc ca imi sta masina mai ridicata in zona aia.

Link to comment
Share on other sites

De cateva zile imi troncanea ceva la roata dreapta-spate cand treceam peste o groapa sau cate o denivelare a soselei.

Am crezut initial ca o fi vreo bucsa sau pivot !

Rulmentul nu credeam ca este ca pe drumuri bune nu se auzea nimic !

Astazi in schimb, am avut ceva timp liber si am dat jos roata sa ma uit p'acolo !

Si ce sa vad ?!!!

 

In partea de sus unde se prinde amortizorul, acesta statea in aer !

Era mancata tabla de rugina si de la vreo groapa mai mare, s-a rupt tabla !

Din (ne)fericire, nu e rupta decat in zona de prindere a amortizorului si nu peste tot. Defapt, amortizorul tine masina dreapta, pentru ca a mai ramas putina tabla, care il impedica sa intre in masina !

Intrebarea mea este: Cum rezolv problema ?

Ma duc la un tinichigiu si e de ajuns sa-mi puna o tabla sudata acolo, sau trebuie sa inlocuiesc toata zona cu problema, cu una noua luata de la alt BMW ?

Sau este un sistem de prindere special, care ala e defapt sudat de tabla ?

107782[/snapback]

du-te la tinichigiu si iti sudeaza o tabla acolo de nu se mai rupe in veci. un prieten cu e36 a facut la fel si a iesit f bine. e o boala la e36 chestia asta.

edit: ai grija sa schimbi aparatoarea aia de praf de sus de la tescop :blink:

Edited by zody
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
cauta la dezmembrari bucata aia exact ca daca iti greseste cu cativa mm nu mai cade cum trebuie. oricum nu cred ca este scumpa ca doar e o bucata de tabla care oricum nu are ce face cu ea. parerea mea. nu face compromisuri cand vine vorba ca doar e siguranta ta in joc (si aspectul de sudura la ciocan :blink: )
Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandesc sa fac altfel.

Sa ma duc la un strungar priceput, care sa fie capabil sa ia masurile de acolo, si sa-mi faca 2 table (pentru stanga si pentru dreapta) cu gaurile la dimensiunea originala.

(Ideea e, ca rugina a mancat doar in zona suruburilor, in rest tabla e OK.)

Si apoi, ma duc la un service ca sa imi sudeze tablele.

Eu am problema doar pe dreapta, dar am vazut ca si pe stanga incepe sa manance rugina pe langa cele 2 suruburi. Asa ca se merita sa fac manevra la ambele roti, plus ca, evit sa am vreo surpriza, si sa ma trezesc ca masina sta mai ridicata/coborata intr-o parte.

Din cate am vazut eu, tabla originala, nu este asa de groasa, deci nu vad cat de mult mi-ar afecta siguranta daca in loc sa tai toata contra-aripa, sudez o tabla ceva mai groasa. Plus, ca ar fi ceva mai mult de munca cu toata contra-aripa si rezultatul ca masina sa mai "fie la linie" e mult mai mic.

Cu bucatica de tabla lucrezi mai usor, tai doar unde e nevoie si mai ai si "acord fin"! :blink:

 

Ca fapt divers, taica-miu a avut un Lastun pe care l-am dus la REMAT zilele trecute si am vazut ca pe fata, amortizorul era prins tot intr-o tabla sudata in contra-aripa. Contra-aripa avea o gaura facuta din fabrica, iar deasupra gaurii era sudata o tabla (foarte bine lucrata, adica nu era taiata in doru' lelii !!!) cu gaurile necesare amortizorului respectiv.

 

Sper ca saptamana viitoare, sa rezolv situatia si va povestesc ce si cum !

Link to comment
Share on other sites

Buey, ati vazut pe undeva solutzie daia minune, de curatza rugina? Au aratat-o shi la "wheelers dealers" pe discovery, shi era marfa... Dai pe zona ruginita, shi dupa un timp rugina se transforma in ceva --- peste care se poate grundui...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am rezolvat problema cu amortizorul !

Imi pare rau ca nu pot sa pun si niste poze, ca le am pe telefon, dar nu am cablu ! :blink:

 

Pentru cei care nu stiu: detin un BMW 318i din '92 (cel din avatar) cumparat acum un an.

Probleme cu el nu am avut pana acum 2 luni, cand datorita gropilor si banuiesc ca si vechimii masinii, mi s-a rupt toba (in zona unde intra teava in toba finala) si oala de la amortizorul de pe dreapta-spate. Practic, amortizorul statea in aer acolo unde ar fi trebuit sa fie prins de aripa masinii, deoarece toata tabla era rupta.

 

Buun... hai sa ma duc cu ea la service. Am fost mai intai pe Iuliu Maniu, unde sunt cateva service-uri unul langa altul, care am vazut eu ca repara numai masini straine. Am fost pasat de la un service la altu', ca in final ultimul la care veneau Daciile cazute, sa-mi spuna ca ma rezolva: 1.500.000 lei problema de la amortizor si 500.000 lei sa-mi sudeze toba !

In total 2.000.000 lei !

Hmm, zic... ieftin, avand in vedere ca vorbim de un BMW !

Totusi, hai sa vad ce spun si altii de la alte service-uri, deoarece ala era cam dubios.

Ma duc la Gara Basarab, unde face tramvaiul 34 dreapta spre Titulescu, chiar langa BCR, este un service mare. Multe Dacii si Taxi-uri (Solnitze si Golane) acolo, si-nauntru si p'afara !

Vine un nene, ca sa vada cu ochiu' lui care-i problema, si imi spune ca se face ! Tot 2.000.000 lei ! Dar sa vin a doua zi dimineata, ca el la ora 16 pleaca acasa. Discutia avea loc la ora 13.30 ! Ii zic, bine... vin a doua zi dimineata! ...si dau sa ma sui in masina, la care nenea imi spune sa-i dau 200.000 lei ca sa fie sigur ca vin a doua zi. Il intreb daca primesc o chitanta pentru banii aia. Raspunsul a fost ceva de genul: pai, vrei sa lucrez pentru astia ?!!!

M-am suit in masina, si i-am spus ca daca nu vin pana la 9:30 sa isi vada de treaba !

 

Tot in aceeasi zi, cineva mi-a spus sa incerc si la un service CICLOP de pe soseaua Giurgiului, de la capatul tramvaiului 12 (Gara Progresu). Am ajuns acolo pe la ora 15.00. Am intrebat cu cine pot sa vorbesc pentru problemele mele si am fost indrumat spre atelierul de tinichigerie. Acolo m-a luat in primire sefu' atelierului care m-a pasat unui mester. Omu' s-a uitat la masina, si mi-a spus placa deja stiuta: se face da' vino maine ! Ma duc iar la sefu' lui, sa-l intreb despre cat o sa ma coste. S-a sucit el cat s-a sucit si mi-a spus ca o sa ma coste cam 1.000.000... 1.100.000... maxim 1.200.000 in functie de durata si complexitatea lucrarii, deoarece la ei ma costa 220.000 lei/ora fara TVA!

Pentru ca, si ei terminau programul la ora 16, mai exact spus "se inchide oxigenul", am fost rugat sa revin a doua zi.

Am venit a doua zi la 10:00, am lasat talonul masinii la casierie si am primit in schimb o "comanda" (niste foi pe care se trecea tot ce se lucra la masina).

M-am dus la "Tinichigerie" cu comanda, mi-au suit masina pe elevator si s-au pus pe treaba 2 oameni. Eu stateam langa ei si ma holbam pe sub masina sa vad si eu cum arata !

Toba in 10 minute era sudata ! La amortizor a fost mai mult de lucru, pentru ca trebuia dat jos amortizorul si refacuta toata zona de prindere.

Oricum, in 2 ore masina era gata si eu nu mai aveam altceva de facut decat sa achit reparatia.

Cand mi-a facut, seful atelierul, calculul reparatiei am crezut ca nu-i adevarat ! 523.000 lei !!! Dar pentru ca nu mi-a trecut demontatul amortizorului (200.000 lei), mi-a spus sa il cinstesc pe tinichigiu. I-am dat lui cei 200.000 lei si 50.000 lei baiatului care l-a ajutat.

Pana acum nu am mai avut probleme cu masina, dar merg si mai atent cu ea ! ...si chiar daca as mai avea probleme, cred ca tot la ei ma duc.

Am fost multumit de felul cum au lucrat, nu au tras de timp, nu s-au suit la mine in masina, nu am auzit cuvinte de genu': lasa ca merge si asa !

Service-ul este destul de bine dotat, pe langa tinichigerie se mai ocupa si de mecanica, electrica, vopsitorie, fac si ITP-ul (autorizati RAR), regleaza directii, stiu ca lucreaza si cu asigurarile... si cam atata am apucat eu sa vad si sa aflu despre ei, cat m-am plimbat prin service !

In service erau multe masini, facute armonica si cam la toate era cineva care tragea de ele (cu scula adecvata ) ca sa le indrepte.

Ce masini erau pe acolo: Peugeot 407 la vopsit, BMW seria 3 (ultimul model) la vopsit si el, un Mercedes mai vechi tot la vopsit, BMW seria 6 cabrio zgariat usor dar cu tabla rupta in zona portierei din dreapta, Porsche Cayenne lovit in fata... si multe alte masini straine.

 

PS. Nu lucrez la acel service, si nu ii fac reclama, pur si simplu am plecat multumit de la ei, si nu ii suspectez ca mi-ar fi facut si altceva la masina.

Oricum... am stat langa ei, si nu a venit nimeni sa-mi spuna ca nu am voie sa stau langa cei care imi repara masina !

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

Pai, am zis mai sus: un service CICLOP de pe soseaua Giurgiului, de la capatul tramvaiului 12 (Gara Progresu).

 

Mergi pe soseaua Giurgiului, si tii linia de tramvai, nu faci nici stanga nici dreapta, treci de statia Luica, si aproape de a doua statie (care este si capat de linie) te uiti pe partea dreapta si o sa vezi scris mare, undeva deasupra: CICLOP !

Sigur o sa-l gasesti, pentru ca este si o statie de alimentare cu GPL acolo.

Imediat dupa statia cu GPL, este intrarea in service. Ai grija sa nu-l confunzi cu service-ul de la GPL !

Eu m-am dus la ora 10 si la ora 12 aveam masina reparata !

Da si tu un print la ce ti-am scris aici, si ia foaia cu tine ! :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu am de ceva timp problema asta si.... am pus 2 bucati de platbanda acolo

 

merge fara nici o greata, doar ca la gropi mai face zgomot

 

intrebarea mea este, se merita sa dau 2-3 puncte de sudura sa sudez placutele sau sa ma duc sa imi fac acolo la service cum ti-ai facut tu?

 

ps: ASTEPT MAI MULTE PARERI!

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca pe mine m-a costat vreo 800.000 de lei vechi toata lucrarea (problema cu amortizorul si toba sudata), eu zic ca merita !

Daca nu ai si alte probleme, o sa te coste mai putin de 800.000.

 

Imi pare rau ca nu pot sa scot pozele de pe telefon, ca ai fi vazut in ce hal era masina acolo si cum au refacut baietii zona cu problema. La sfarsit, au dat cu o chestie gri, ca sa nu fie afectata zona de rugina.

Ca fapt divers, amortizorul meu facuse gaura acolo, si iesea prin portbagaj.

Oamenii au refacut zona aia, exact cum era la inceput iar masina nu sta inclinata sau lasata si nici apa nu mai intra in portbagaj.

Oricum, daca te duci acolo, roaga-l pe seful lor, sa ti-l dea tot pe tinichigiul care mi-a facut mie treaba. Din pacate nu mai stiu cum il cheama, e un nene mai plinut ! :blink:

 

A... daca te hotarasti sa te duci, ai grija sa dai la o parte mocheta din dreptul amortizorului si sa iti scoti boxa de deasupra amortizorului (se lucreaza cu aparat de sudura autogen).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.