Jump to content

1.6 M40


mario.b

Recommended Posts

Daca astazi am avut o zi libera am spus sa profit de ea si ma murdaresc un pic, nu mai facusem asta de cateva saptamani si parca nu eram eu.

Dupa cateva intrebari si lung uitat la piese m-am hotarat sa ma apuc de treaba, detin un motor 1.6 M40 pe un sasiu E30, dorind sa "traga" mai bine si avand in visterie o admisie completa de 1.8 M40 dupa E36 m-am apucat de treaba,

piesele folosite sant:

~ admisie 1.8 M40 E36 - are gaura pt regulator de relanti la mijloc fata de cea de e30 care este langa parbriz, si este mai mare

~ clapeta acceleratie 1.8 M40 E36 cu tot cu senzor

~ injectoarele de la admisia de 1.8 care au 3 gauri de pulverizare spre deosebire de 1 gaura cat are cele de e30 1.6

~ rampa de injectoare + mufele si instalatia de la e30 pentru a nu modifica si taia.

Dupa multa munca si sudoare au venit rezultatele, la relanti se accelereaza ff frumos pe loc, chiar merge mult mai bine motorul acum dar cand vreau sa plec dupa loc intre 1500 si 2200 rpm motorul da in nas, in ture cand urca face ravagii , cand am testat masina eram si cu prietena mea ca o duceam acasa, plecat de la semafor in 3500rpm un tuareg V6 Tdi nu a reusit sa ma bata desi am alergat pana la 130, dar din pacate cand opresc la semafot se opreste. In prima faza ma gadesc ca furtunul de la regulatorul de relantin nu este strans si trage aer fals sau masina merge prea bogat in amestec. Ideea este ca nu mai vreau sa dau admisia jos din cauza la senzorul de la clapeta sau dintr-un furtun, daca stiti sa imi spuneti si mie daca este ok clapeta sau injectoarele sant prea mari as fii recunoscator, daca nu asta e si continuam pana aflam unde am gresit si va tin si pe voi la curent.

 

btw~ injectoarele au codul asta 1731357

Link to comment
Share on other sites

in ture cand urca face ravagii , cand am testat masina eram si cu prietena mea ca o duceam acasa, plecat de la semafor in 3500rpm un tuareg V6 Tdi nu a reusit sa ma bata desi am alergat pana la 130,

 

 

Iti admiram pasiunea de a baga nasul in motor dar sa urce in ture si sa faca ravagii? sa faci touareg v6 tdi? inseamna ca daca iti dau sa mergi cu un 2.5 benzina o sa zici ca esti in bugatti veyron? c'mon...you're a dreamer

Edited by Mario Marius
Link to comment
Share on other sites

Touaregul cantareste cat patulul, acceleratie 0-100 km/h 8.3 s, daca luam in consideratie si un sofer prost la volan care a luat startu mai tarziu, nu consider ca baiatu abereaza, dar s-ar putea ca langa un passat v6 sa aiba impresia ca sta pe loc :).

 

P.S. Sorry dpdv tehnic nu pot sa-ti dau nici o indicatie la ce ai tu acolo.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

@"injectoarele de la admisia de 1.8 care au 3 gauri de pulverizare spre deosebire de 1 gaura cat are cele de e30 1.6"

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15

 

 

Eu vad ca au aceleasi coduri injectoarele, daca gresesc va rog sa ma corectati.

Link to comment
Share on other sites

ca ideea am reusit sa ma intrec cu el fara sa vreau, eu turam masina sa nu imi moara la semafor pentru ca intre 1000rpm si 2500rpm masina parca nu simte pedala de acceleratie, am plecat eu o idee mai devreme cam de la 3500rpm, dupa care a plecat si el, s-a vazut clar ca a plecat si el tare ca a fost mediat dupa mine, dup care de la semafor de la Gorjului pana la Apusului in statie (2 statii) nu a reusit sa ma ajunga tinand cont ca schimbam pe la 6500rpm.

Am mai observat ca o data cu schimbarea admisiei si a injectoarelor masina taie alimentarea pe la 6700-6800 si cand o taie nu o mai face ca inainte, se taie alimantarea ca la un m40 dupa E36, la mine inainte cand ajungeam in limitare parca ragusea si cand schimbam in trapta superioara ajungeam la 4500rpm si tot ragusit mergea 2 sec.

Sa nu credeti ca vreau sa ma umflu in vreun fel prin modificarea adusa motorului, pentru ca sunt constient ca am un motoras de stergatoare dar dupa ce muncisem o zi intreaga, ma batuse vantul, aveam frisoane seara + ca imi mai facea si figuri cu relantiul si acceleratia chestia asta mia ridicat ff mult moralul. Nu stiu cum a schimbat si cea schimbat cel cu tuaregul, dar eu asta am observat. Maine seara voi incerca sa cronometrez 0-100 si va dau de veste ce a iesit si voi incerca si sa filmez, poate reusesc si o liniuta cu un 1.8 M43.

De mers cu motoare puternice am mers, nu ma mai sparge aproape nimic pentru ca am condus yamaha r1 asa ca puterea de la masini nu mi se mai pare lucru tare.

 

 

Ca idee sa pot raspunde, motoare M40 s-au pus si pe E30 si pe E36, diferenta intre ele este instalatia electrica a motorului, ECU si regulatorul de relanti ca amplasament, injectoarele puse de mine sant cele gasite pe admisia de 1.8 E36 si au 3gauri de pulverizare, sant Lucas nu Bosch si sant o idee mai mari decat cele de pe admisia originala de 1.6.

 

Am mai discutat cu un prieten legat de chestia asta cu figurile si este posibil sa fie de la senzorul clapetei de admisie.

Link to comment
Share on other sites

Ai batut un tuareg? intreb fiinca am un 1.8 m40, si nici macar nu visez sa ma i-au cu un v6 tdi.

am impresia ca cel mai mic motor diesel la tuareg nu e V6ele de 3.0 ci un R5 (? 5 in linie?) de 2,5L de 174hp si nu cred ca e ft greu sa faci asa ceva pe o caroserie de 2.0To+ cu un M40 :)

 

http://www.123auto.ro/Masini-Noi/Volkswage...74-CP-Mountain/

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

"m mai observat ca o data cu schimbarea admisiei si a injectoarelor masina taie alimentarea pe la 6700-6800 si cand o taie nu o mai face ca inainte, se taie alimantarea ca la un m40 dupa E36, la mine inainte cand ajungeam in limitare parca ragusea si cand schimbam in trapta superioara ajungeam la 4500rpm si tot ragusit mergea 2 sec."

 

problema asta o mai am si eu din cand in cand...nu face mereu da face...ce sa fac acum, sa schimb injectoarele? sa le curat..

Link to comment
Share on other sites

de ce nu incerci un debitmetru de e36 1.8i m40 si vezi cum lucreaza motorul.

 

 

costine deja am asa ceva si merge uns.

 

"m mai observat ca o data cu schimbarea admisiei si a injectoarelor masina taie alimentarea pe la 6700-6800 si cand o taie nu o mai face ca inainte, se taie alimantarea ca la un m40 dupa E36, la mine inainte cand ajungeam in limitare parca ragusea si cand schimbam in trapta superioara ajungeam la 4500rpm si tot ragusit mergea 2 sec."

 

problema asta o mai am si eu din cand in cand...nu face mereu da face...ce sa fac acum, sa schimb injectoarele? sa le curat..

 

 

ca idee nu incerca sa schimbi injectoarele, nu de alta dar iti consuma o gramada, eu am trecut inapoi la cele de 1.6 pentru ca vedeam la indicatorul de benzina cum apara un motor de 2,5 si 12V iar cand acceleram si deschideam capota tot 1,6 gaseam, nu marita atata consum (dupa calcule cu injectoare de 1.8 cam 19%).

 

ca ideea am terminat conbinatiile si modificariile.

Ca piese am folosit admisia + regulator de relanti de 1.8 + 1 cip facut cadou de un prieten.

Ca ideea nu am putut sa merg ca injectoarele de la 1.8M40 cele cu 3 gauri din cauza ca imi mergea destul de prost la relanti (mergea innecata) consuma mult, mult prea mult si imi afuma evacuarea. Am decis sa raman cu injectoarele de 1,6 originale ale masinii si sa remapez ECU pentru a putea fii amestecul mult mai bun, Ca rezultate motorul accelereaza o idee mai bine, in ture se aude motorul mai curat si mai lin, iar la ture joase trage un pic mai bine. Consumul l-am inbunatatit fata de vechea admisie iar accesul la regulatorul de relanti pe viitor este mult mai bun.

Dupa 2 zile de munca m-am ales cu 2 beneficii - consuma mai putin si trage mai bine.

Urmatorul proiect este 1.8is pentru E30 luat dupa E36 si montat ambreiaj sport + volanta usurata de aluminiu + cutie Alpina. Urati-mi succes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.